Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
MSVain
Asiantuntija⎮OnePlus
Asiantuntija⎮OnePlus
  • 101 custom-general.kudos
  • 151 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Virallinen OnePlus-keskustelu

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi Telia Yhteisön jengi!

 

Yhteisöllisyys on OnePlussan ytimessä. Haluamme suunnitella ja kehittää laitteitamme yhdessä OnePlus-fanien kanssa ympäri maailmaa. Haluamme kuunnella toiveita sekä auttaa mahdollisissa ongelmatilanteissa, käydä keskustelua ja olla vuorovaikutuksessa mm. jo perinteeksi muodostuneissa Pop-up -tapahtumissamme.

 

Niinpä onkin mahtavaa, että pääsemme liittymään nyt joukkoonne Telia Yhteisöön! Suomella on pitkään ollut ja tulee aina olemaan erityinen paikka varattuna OnePlussan sydämessä, koska tämä oli ensimmäinen maa, jossa laitteitamme myytiin oman nettikauppamme lisäksi myös paikallisen kumppanin kautta.

 

Olemme tässä ketjussa keskustelemassa kanssanne, auttamassa, sekä tuomassa ajankohtaista tietoa laitteisiimme liittyen. Voit kysyä mitä tahansa OnePlus-tuotteisiin liittyen ja vastaamme parhaamme mukaan. Olisi mukava kuulla mitä mieltä olette laitteistamme, miten käytätte niitä, minkälaisia odotuksia teillä on ja niin edelleen.

 

Meitä on alkuun täältä OnePlussalta kolme henkeä keskustelemassa kanssanne ja toiveena on, että kysymyksiä ja kokemuksia laitetaan tähän ketjuun, ei siis privaviesteinä. Jaetaan fiiliksiä ja ratkotaan mahdollisia kysymyksiä/ongelmia yhdessä!

 

Järjestämme Telia Yhteisöön liittymisen kunniaksi arvonnan, jossa voit voittaa itsellesi uuden OnePlus 7 -puhelimen! Arvontaan pääset osallistumaan kysymällä tässä ketjussa ”Mitä olet halunnut tietää OnePlus 7 -puhelimesta?”. Heitä kysymyksesi siis tähän ketjuun ja osallistut samalla arvontaan. Jos arpaonni suosii, niin kirjoitat laitekokemuksistasi kaksi juttua Telia Yhteisöön.

 

  1. Ensifiilikset pian puhelimen vastaanottamisen jälkeen (vähintään 100 sanaa)
  2. Varsinainen testiraportti kahden viikon testien jälkeen, viikolla 30 (vähintään 300 sanaa)

 

Kisa-aika 17.6. – 30.6. Tarkemmat säännöt alla olevassa spoilerissa! Kilpailu on päättynyt!

 

Lue lisää

Arvonnan säännöt ja rekisteriseloste Voita ja testaa uusi OnePlus 7 6GB+128GB Mirror Grey


Arvonnan järjestäjä
Telia Finland Oyj, jäljempänä "Telia" (Telia Finland Oyj, Teollisuuskatu 15, 00510 Helsinki, Y-tunnus: 1475607-9, puh. 020401).

Osallistumiskelpoisuus
Arvontaan voivat osallistua kaikki Suomessa asuvat luonnolliset henkilöt pois lukien Telian ja OnePlussan sekä heidän kumppaneidensa henkilökunta ja heidän perheenjäsenensä, sekä niiden yhtiöiden ja organisaatioiden työntekijät, jotka ovat olleet tekemisissä tämän arvonnan kanssa.

Osallistumisaika
Arvontaan voi osallistua 17.6.-30.6.2019 kello 23:59 välisenä aikana. Telia ei vastaa teknisistä syistä perille tulemattomista osallistumisista tai puutteellisista, asiattomista tai lukukelvottomista vastauksista.

Palkinnot
Palkintona arvotaan yhteensä yksi (1) kappale OnePlus 7 6GB+128GB -puhelimia. Palkinnon arvo 549€/kpl.
Palkintoa ei voi vaihtaa rahaksi tai muuksi hyödykkeeksi. Palkinto on henkilökohtainen eikä sitä voi myydä tai siirtää eteenpäin. 

Arvontaan osallistuminen

Arvontaan osallistuminen ei edellytä tuotteen tai palvelun ostamista. Arvontaan voi osallistua esittämällä kysymyksen OnePlussan asiantuntijoille tässä keskusteluketjussa. 1 kommentti = 1 arpa. 1 arpa/henkilö.

Yhteystietoja ei luovuteta ulkopuolisten käyttöön.

Arvonnan suorittaminen ja palkinnon lunastus
Arvonta suoritetaan 1.7. ja voitosta ilmoitetaan yksityisviestillä Telia Yhteisön kautta. Jos voittajaa ei tavoiteta kolmen (3) vuorokauden kuluessa, arvotaan uusi voittaja. Telia ei korvaa palkintoa, mikäli osallistujaa ei tavoiteta. Telialla on oikeus julkaista voittajan nimi ja kotipaikkakunta sekä Yhteisön nimimerkki eri medioissa ilman erillistä suostumusta tai korvausta.

Testaajat sitoutuvat siihen, että he julkaisevat kahden viikon testijakson aikana kaksi artikkelia Telia Yhteisöstä löytyvään Käyttökokemukset OnePlus 7 -keskusteluketjuun.

  • Ensituntumat pian puhelimen vastaanottamisen jälkeen (vähintään 100 sanan mittainen artikkeli). Julkaisu viikolla 27/28
  • Varsinainen arvostelu kahden viikon käyttämisen jälkeen (vähintään 300 sanan mittainen artikkeli). Julkaisu viikolla 30

Testaajat voivat halutessaan tehdä artikkeleita myös enemmän. Artikkeleihin tulee liittää myös kuva- ja/tai videomateriaalia. Testaajien tekemien artikkelien ja videoiden tulee olla hyvän tavan mukaisia eivätkä ne saa sisältää asiatonta sisältöä.

Osallistumalla kilpailuun ja lähettämällä Telialle tekemäänsä materiaalia henkilö myöntää Telialle oikeuden hyödyntää materiaalia Telian markkinoinnissa ilman eri korvausta, sekä julkaista materiaalin tehneiden henkilöiden Telia Yhteisön nimimerkit ja Youtube-kanavien nimet.

Jos kilpailun voittaja ei tee artikkeleita Telia Yhteisöön testijakson aikana, Telia veloittaa voittajalta puhelimen hinnan, joka määräytyy puhelimen myynninaloituspäivän hinnan mukaan.

Verot
Telia sitoutuu maksamaan lakisääteiset verot näissä virallisissa säännöissä ilmoitetuista palkinnoista. 
Viralliset säännöt koskevat kaikkia osallistujia. Osallistumalla tähän arvontaan osanottajat sitoutuvat noudattamaan näitä arvonnan sääntöjä.

Rekisteriseloste
Telian henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa www.telia.fi/tietosuoja

Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.


Telia Finland Oyj
Helsingissä 17.6.2019

 

Meihin voit olla yhteydessä tämän ketjun lisäksi suomeksi myös puhelimitse, chatissa sekä sähköpostilla:

https://www.oneplus.com/fi/support?from=head

 

Muista seurata meitä myös Facebookissa:

https://www.facebook.com/oneplussuomi/

 

sekä Twitterissä:

https://twitter.com/OnePlus_FI

 

 

Toivotamme vielä siis kaikki tervetulleiksi tälle palstalle keskustelemaan meidän, sekä muiden käyttäjien kanssa ja aurinkoista kesää NeverSettle-hengessä! 😉

326 vastausta
AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 111 custom-general.kudos
  • 453 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen


@MinnaLN@  kirjoitti:

@AsiakasY@  kirjoitti:

Tuntuu siltä, että OnePlussan päivitykset rikkovat enemmän kuin korjaavat. Joka ongelmaan on aina tarjolla pyhntö tehdä bugiraportointi. Itse olen edelleen sitä mieltä, että OnePlussan ja Telian verkon välillä on jokin yhteensopivuusongelma. Puhelin pudotta todella helposti 4G verkosta 3G verkon puolelle. Eilenkin olin ulkona ja puhelin oli kokoajan 3G verkossa ja ajoittan 4G-verkossa. 4G-verkon kuuluvuudessa ja nopeudessa ei sinänsä tuossa paikassa ole ongelmaa.


Kiusallinen ongelma. Olethan sinäkin yhteydessä asiakaspalveluumme, niin saadaan tästä tarkemmin dataa ylös.

 


 Olen tästä ollut jo aiemmin vikapalveluun yhteydessä, mutta vastaus oli murhaavan kylmä - verkossa ei ole mitään vikaa. Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä.

Lukuisten eri testikombinaatioiden jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että vika koskee puhelinta. Eli joko yksilössäni on jotain vikaa tai kyseessä on OnePlus 6T yleinen ominaisuus. Netin juorupalstoilta löytyy vahvistusta OnePlussan heikosta vastaanottokyvystä ja koskee uudempiakin malleja. Puhelimen signaalin todellinen vastaanottokyky on heikko. Verrattuna TestiPuhelimeen (Sony XZ1 Compact) Telian kortilla signaalin voimakkuus on OnePlussassa paljon huonompi kuin TestiPuhelimessa. Signaalin voimakkuuspalkki valehtelee ja näyttää täysiä tolppia vaikka kuuluvuus on äärimmäisen heikko. TestiPuhelin oli lähes kokoajan kiinni 1800 MHz verkossa, jota OnePlus ei aina edes löydä. Ja nämä ongelmat näyttää esiintyvän LTE-puolella nimenomaan. Tämä ongelma tulee esiin kiusalliusesti kotona todella paljon, kun Telian kuuluvuus ei ole vahvin tässä (ei oikeastaan minkään operaattorin kuuluvuus ole vahva, mutta Elisa toimii heikosta signaalista huolimatta parhaiten ja yllättävän hyvin). OnePlussat on ihan näppäriä ja kivoja puhelimia, mutta softan bugien ja huonossa kentässä heikon kuuluvuuden vuoksi on vaikea pysyä merkissä jatkossa.

MinnaLN
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 128 custom-general.kudos
  • 502 custom-general.replies
  • 31 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AsiakasY@  kirjoitti:

Olen


@MinnaLN@  kirjoitti:

@AsiakasY@  kirjoitti:

Tuntuu siltä, että OnePlussan päivitykset rikkovat enemmän kuin korjaavat. Joka ongelmaan on aina tarjolla pyhntö tehdä bugiraportointi. Itse olen edelleen sitä mieltä, että OnePlussan ja Telian verkon välillä on jokin yhteensopivuusongelma. Puhelin pudotta todella helposti 4G verkosta 3G verkon puolelle. Eilenkin olin ulkona ja puhelin oli kokoajan 3G verkossa ja ajoittan 4G-verkossa. 4G-verkon kuuluvuudessa ja nopeudessa ei sinänsä tuossa paikassa ole ongelmaa.


Kiusallinen ongelma. Olethan sinäkin yhteydessä asiakaspalveluumme, niin saadaan tästä tarkemmin dataa ylös.

 


 Olen tästä ollut jo aiemmin vikapalveluun yhteydessä, mutta vastaus oli murhaavan kylmä - verkossa ei ole mitään vikaa. Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä.

Lukuisten eri testikombinaatioiden jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että vika koskee puhelinta. Eli joko yksilössäni on jotain vikaa tai kyseessä on OnePlus 6T yleinen ominaisuus. Netin juorupalstoilta löytyy vahvistusta OnePlussan heikosta vastaanottokyvystä ja koskee uudempiakin malleja. Puhelimen signaalin todellinen vastaanottokyky on heikko. Verrattuna TestiPuhelimeen (Sony XZ1 Compact) Telian kortilla signaalin voimakkuus on OnePlussassa paljon huonompi kuin TestiPuhelimessa. Signaalin voimakkuuspalkki valehtelee ja näyttää täysiä tolppia vaikka kuuluvuus on äärimmäisen heikko. TestiPuhelin oli lähes kokoajan kiinni 1800 MHz verkossa, jota OnePlus ei aina edes löydä. Ja nämä ongelmat näyttää esiintyvän LTE-puolella nimenomaan. Tämä ongelma tulee esiin kiusalliusesti kotona todella paljon, kun Telian kuuluvuus ei ole vahvin tässä (ei oikeastaan minkään operaattorin kuuluvuus ole vahva, mutta Elisa toimii heikosta signaalista huolimatta parhaiten ja yllättävän hyvin). OnePlussat on ihan näppäriä ja kivoja puhelimia, mutta softan bugien ja huonossa kentässä heikon kuuluvuuden vuoksi on vaikea pysyä merkissä jatkossa.


Takuuhan laitteessa ilman muuta on, jos se näikseen tulee. Osaako OnePlus asiantuntija @MSVain sanoa mistä on kyse ja kannattaako puhelin laittaa huoltoon?

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 111 custom-general.kudos
  • 453 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kun kyseessä on mitä ilmeisimmin ominaisuus, ei vika, niin huoltoon lähettäminen on melko turhaa. Kyllä puhelin hyvässä kentässä toimii ja kellottaa hyviä nopeuksia, mutta kun mennään signaalinvoimakkuuteen -100 dBm tai heikompi, niin ongelmat alkaa. Eräs ratkaisu on tietysti, että operaattorit lisäävät tukiasemien määrää, jotta ei ole paikallisia katveita ja heikommallakin antennilla varustetut puhelimet toimivat paremmin. Myös puhelinarvosteluissa tulisi tuoda esiin tämä puhelimien vähemmäs seksikäs ominaisuus - antennin tehokkuus  mega pixeleiden ja näytön taajuuden lisäksi. Esim OnePlus Nord arvioitiin eräässä Youtubessa olevassa arvostelussa antennin kohdalta heikoksi puhelimeksi, eli se on heti ulkona kun seuraavaa puhelinta olen hankkimassa.

MinnaLN
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 128 custom-general.kudos
  • 502 custom-general.replies
  • 31 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AsiakasY@  kirjoitti:

Kun kyseessä on mitä ilmeisimmin ominaisuus, ei vika, niin huoltoon lähettäminen on melko turhaa. Kyllä puhelin hyvässä kentässä toimii ja kellottaa hyviä nopeuksia, mutta kun mennään signaalinvoimakkuuteen -100 dBm tai heikompi, niin ongelmat alkaa. Eräs ratkaisu on tietysti, että operaattorit lisäävät tukiasemien määrää, jotta ei ole paikallisia katveita ja heikommallakin antennilla varustetut puhelimet toimivat paremmin. Myös puhelinarvosteluissa tulisi tuoda esiin tämä puhelimien vähemmäs seksikäs ominaisuus - antennin tehokkuus  mega pixeleiden ja näytön taajuuden lisäksi. Esim OnePlus Nord arvioitiin eräässä Youtubessa olevassa arvostelussa antennin kohdalta heikoksi puhelimeksi, eli se on heti ulkona kun seuraavaa puhelinta olen hankkimassa.


No joo, jos vikaa ei havaita huollossa veloitetaan n. 30 euron tarkistusmaksu. Hyvä kuitenkin ettei tämä ongelma ole ihan joka paikassa niin kuin ensin ajattelin sen olevan.

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1916 custom-general.kudos
  • 2926 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 


@AsiakasY@  kirjoitti:

Kun kyseessä on mitä ilmeisimmin ominaisuus, ei vika, niin huoltoon lähettäminen on melko turhaa. Kyllä puhelin hyvässä kentässä toimii ja kellottaa hyviä nopeuksia, mutta kun mennään signaalinvoimakkuuteen -100 dBm tai heikompi, niin ongelmat alkaa. Eräs ratkaisu on tietysti, että operaattorit lisäävät tukiasemien määrää, jotta ei ole paikallisia katveita ja heikommallakin antennilla varustetut puhelimet toimivat paremmin. Myös puhelinarvosteluissa tulisi tuoda esiin tämä puhelimien vähemmäs seksikäs ominaisuus - antennin tehokkuus  mega pixeleiden ja näytön taajuuden lisäksi. Esim OnePlus Nord arvioitiin eräässä Youtubessa olevassa arvostelussa antennin kohdalta heikoksi puhelimeksi, eli se on heti ulkona kun seuraavaa puhelinta olen hankkimassa.


Minulla eräs mittari on se, toimiiko puhelin työpaikan pukuhuonekäytävällä vai ei. Siinä on useampi kerros teräsbetonia tukiaseman ja puhelimen välissä. Ainakaan puhelimet Op6 ja iPhone X eivät verkkoa kunnolla aivan perillä ollessa löytäneet. Sen sijaan Op8 ja Xperia Xz1 ja Xperia 1 sekä myös Samsung A42 5G sen löytävät. Tosiaan, joissain puhelinmalleissa radiopiirin suunnittelu ja antennit vaikuttavat olevan paremmat kuin toisissa. lisäksi vielä rungon valmistusmateriaali varmasti vaikuttaa sekä tietenkin käytettävät taajuudet (800 MHz läpäisee paremmin esteitä kuin 2600 MHz saatika 5G NR:n käyttämä 3500 MHz kaista.

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 111 custom-general.kudos
  • 453 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MinnaLN@  kirjoitti:

@AsiakasY@  kirjoitti:

Kun kyseessä on mitä ilmeisimmin ominaisuus, ei vika, niin huoltoon lähettäminen on melko turhaa. Kyllä puhelin hyvässä kentässä toimii ja kellottaa hyviä nopeuksia, mutta kun mennään signaalinvoimakkuuteen -100 dBm tai heikompi, niin ongelmat alkaa. Eräs ratkaisu on tietysti, että operaattorit lisäävät tukiasemien määrää, jotta ei ole paikallisia katveita ja heikommallakin antennilla varustetut puhelimet toimivat paremmin. Myös puhelinarvosteluissa tulisi tuoda esiin tämä puhelimien vähemmäs seksikäs ominaisuus - antennin tehokkuus  mega pixeleiden ja näytön taajuuden lisäksi. Esim OnePlus Nord arvioitiin eräässä Youtubessa olevassa arvostelussa antennin kohdalta heikoksi puhelimeksi, eli se on heti ulkona kun seuraavaa puhelinta olen hankkimassa.


No joo, jos vikaa ei havaita huollossa veloitetaan n. 30 euron tarkistusmaksu. Hyvä kuitenkin ettei tämä ongelma ole ihan joka paikassa niin kuin ensin ajattelin sen olevan.


Eipä tämä ongelma esiinny kuin kotona ja maastossa. Ongelma vaikuttaa jonkin verran puheluihinkin, ne menevät usein 3G-verkon puolella. Äänenlaatu pysyy hyvänä kuitenkin. Eipä tässä tarvitse 5G:Stä haaveilla, jos niitä meinataan 4G-tolppiin tällä alueella asentaa. Yhden tolpan lisää tämä alue vaatisi jos hyvän verkon aikoisi tehdä. Eivät tule kattamaan kunnolla, etenkin jos on huonon vastaanoton omaava puhelin. Näissä laitetestauksissa olisi hyvä huomioida megapixeleiden, kameran linssien, näytön taajuuden lisäksi signaalin vastaanottokyky. Tämä ei tietysti kaikille laitevalmistajille sovi, mutta pettymysten välttämiseksi tämä olisi olennainen tieto.

MinnaLN
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 128 custom-general.kudos
  • 502 custom-general.replies
  • 31 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AsiakasY@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@AsiakasY@  kirjoitti:

Kun kyseessä on mitä ilmeisimmin ominaisuus, ei vika, niin huoltoon lähettäminen on melko turhaa. Kyllä puhelin hyvässä kentässä toimii ja kellottaa hyviä nopeuksia, mutta kun mennään signaalinvoimakkuuteen -100 dBm tai heikompi, niin ongelmat alkaa. Eräs ratkaisu on tietysti, että operaattorit lisäävät tukiasemien määrää, jotta ei ole paikallisia katveita ja heikommallakin antennilla varustetut puhelimet toimivat paremmin. Myös puhelinarvosteluissa tulisi tuoda esiin tämä puhelimien vähemmäs seksikäs ominaisuus - antennin tehokkuus  mega pixeleiden ja näytön taajuuden lisäksi. Esim OnePlus Nord arvioitiin eräässä Youtubessa olevassa arvostelussa antennin kohdalta heikoksi puhelimeksi, eli se on heti ulkona kun seuraavaa puhelinta olen hankkimassa.


No joo, jos vikaa ei havaita huollossa veloitetaan n. 30 euron tarkistusmaksu. Hyvä kuitenkin ettei tämä ongelma ole ihan joka paikassa niin kuin ensin ajattelin sen olevan.


Eipä tämä ongelma esiinny kuin kotona ja maastossa. Ongelma vaikuttaa jonkin verran puheluihinkin, ne menevät usein 3G-verkon puolella. Äänenlaatu pysyy hyvänä kuitenkin. Eipä tässä tarvitse 5G:Stä haaveilla, jos niitä meinataan 4G-tolppiin tällä alueella asentaa. Yhden tolpan lisää tämä alue vaatisi jos hyvän verkon aikoisi tehdä. Eivät tule kattamaan kunnolla, etenkin jos on huonon vastaanoton omaava puhelin. Näissä laitetestauksissa olisi hyvä huomioida megapixeleiden, kameran linssien, näytön taajuuden lisäksi signaalin vastaanottokyky. Tämä ei tietysti kaikille laitevalmistajille sovi, mutta pettymysten välttämiseksi tämä olisi olennainen tieto.


Onkohan heikosta kuuluvuudesta tehty kuuluvuuspalautetta? Sen perusteella saadaan tieto meidän verkonsuunniteluun. Homma saadaan eteenpäin esimerkiksi asiakaspalvelumme kautta. Signaalin vastaanottokyky on kyllä sellainen seikka johon harvemmin tarkemmin pureudutaan. Melkein täytyy koittaa itse tulkita speksejä.

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 111 custom-general.kudos
  • 453 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MinnaLN@  kirjoitti:

@AsiakasY@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@AsiakasY@  kirjoitti:

Kun kyseessä on mitä ilmeisimmin ominaisuus, ei vika, niin huoltoon lähettäminen on melko turhaa. Kyllä puhelin hyvässä kentässä toimii ja kellottaa hyviä nopeuksia, mutta kun mennään signaalinvoimakkuuteen -100 dBm tai heikompi, niin ongelmat alkaa. Eräs ratkaisu on tietysti, että operaattorit lisäävät tukiasemien määrää, jotta ei ole paikallisia katveita ja heikommallakin antennilla varustetut puhelimet toimivat paremmin. Myös puhelinarvosteluissa tulisi tuoda esiin tämä puhelimien vähemmäs seksikäs ominaisuus - antennin tehokkuus  mega pixeleiden ja näytön taajuuden lisäksi. Esim OnePlus Nord arvioitiin eräässä Youtubessa olevassa arvostelussa antennin kohdalta heikoksi puhelimeksi, eli se on heti ulkona kun seuraavaa puhelinta olen hankkimassa.


No joo, jos vikaa ei havaita huollossa veloitetaan n. 30 euron tarkistusmaksu. Hyvä kuitenkin ettei tämä ongelma ole ihan joka paikassa niin kuin ensin ajattelin sen olevan.


Eipä tämä ongelma esiinny kuin kotona ja maastossa. Ongelma vaikuttaa jonkin verran puheluihinkin, ne menevät usein 3G-verkon puolella. Äänenlaatu pysyy hyvänä kuitenkin. Eipä tässä tarvitse 5G:Stä haaveilla, jos niitä meinataan 4G-tolppiin tällä alueella asentaa. Yhden tolpan lisää tämä alue vaatisi jos hyvän verkon aikoisi tehdä. Eivät tule kattamaan kunnolla, etenkin jos on huonon vastaanoton omaava puhelin. Näissä laitetestauksissa olisi hyvä huomioida megapixeleiden, kameran linssien, näytön taajuuden lisäksi signaalin vastaanottokyky. Tämä ei tietysti kaikille laitevalmistajille sovi, mutta pettymysten välttämiseksi tämä olisi olennainen tieto.


Onkohan heikosta kuuluvuudesta tehty kuuluvuuspalautetta? Sen perusteella saadaan tieto meidän verkonsuunniteluun. Homma saadaan eteenpäin esimerkiksi asiakaspalvelumme kautta. Signaalin vastaanottokyky on kyllä sellainen seikka johon harvemmin tarkemmin pureudutaan. Melkein täytyy koittaa itse tulkita speksejä.


Palaute on tehty ja vastine oli, että kuuluvuus on kunnossa. Ja toisella puhelimella, jossa on ilmeisesti herkempi antennipiiri, kuuluvuus onkin kunnossa eikä 3G verkon puolelle tippumista tapahdu. Itseasiassa toinen luuri on kiinni 1800 MHz verkossa ja OP 6t on 800 MHz verkossa. Se kertoo osaltaan vastaanottokyvystä. 

Signaalin vastaanottokyky ei taida olla spekseissä mainittu, mutta käytännön testien kautta tulee kokemusperäistä tietoa puhelimen herkkyydestä. Ja asuinpaikassani ei yhdelläkään operaattorilla ole verkko liian vahva, Elisa vain on osannut suunnata antennit paremmin ja ELisan 2600MHz kuuluu tässä, jopa OP:llä ajoittain.  

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 931 custom-general.replies
  • 70 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AsiakasY@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@AsiakasY@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@AsiakasY@  kirjoitti:

Kun kyseessä on mitä ilmeisimmin ominaisuus, ei vika, niin huoltoon lähettäminen on melko turhaa. Kyllä puhelin hyvässä kentässä toimii ja kellottaa hyviä nopeuksia, mutta kun mennään signaalinvoimakkuuteen -100 dBm tai heikompi, niin ongelmat alkaa. Eräs ratkaisu on tietysti, että operaattorit lisäävät tukiasemien määrää, jotta ei ole paikallisia katveita ja heikommallakin antennilla varustetut puhelimet toimivat paremmin. Myös puhelinarvosteluissa tulisi tuoda esiin tämä puhelimien vähemmäs seksikäs ominaisuus - antennin tehokkuus  mega pixeleiden ja näytön taajuuden lisäksi. Esim OnePlus Nord arvioitiin eräässä Youtubessa olevassa arvostelussa antennin kohdalta heikoksi puhelimeksi, eli se on heti ulkona kun seuraavaa puhelinta olen hankkimassa.


No joo, jos vikaa ei havaita huollossa veloitetaan n. 30 euron tarkistusmaksu. Hyvä kuitenkin ettei tämä ongelma ole ihan joka paikassa niin kuin ensin ajattelin sen olevan.


Eipä tämä ongelma esiinny kuin kotona ja maastossa. Ongelma vaikuttaa jonkin verran puheluihinkin, ne menevät usein 3G-verkon puolella. Äänenlaatu pysyy hyvänä kuitenkin. Eipä tässä tarvitse 5G:Stä haaveilla, jos niitä meinataan 4G-tolppiin tällä alueella asentaa. Yhden tolpan lisää tämä alue vaatisi jos hyvän verkon aikoisi tehdä. Eivät tule kattamaan kunnolla, etenkin jos on huonon vastaanoton omaava puhelin. Näissä laitetestauksissa olisi hyvä huomioida megapixeleiden, kameran linssien, näytön taajuuden lisäksi signaalin vastaanottokyky. Tämä ei tietysti kaikille laitevalmistajille sovi, mutta pettymysten välttämiseksi tämä olisi olennainen tieto.


Onkohan heikosta kuuluvuudesta tehty kuuluvuuspalautetta? Sen perusteella saadaan tieto meidän verkonsuunniteluun. Homma saadaan eteenpäin esimerkiksi asiakaspalvelumme kautta. Signaalin vastaanottokyky on kyllä sellainen seikka johon harvemmin tarkemmin pureudutaan. Melkein täytyy koittaa itse tulkita speksejä.


Palaute on tehty ja vastine oli, että kuuluvuus on kunnossa. Ja toisella puhelimella, jossa on ilmeisesti herkempi antennipiiri, kuuluvuus onkin kunnossa eikä 3G verkon puolelle tippumista tapahdu. Itseasiassa toinen luuri on kiinni 1800 MHz verkossa ja OP 6t on 800 MHz verkossa. Se kertoo osaltaan vastaanottokyvystä. 

Signaalin vastaanottokyky ei taida olla spekseissä mainittu, mutta käytännön testien kautta tulee kokemusperäistä tietoa puhelimen herkkyydestä. Ja asuinpaikassani ei yhdelläkään operaattorilla ole verkko liian vahva, Elisa vain on osannut suunnata antennit paremmin ja ELisan 2600MHz kuuluu tässä, jopa OP:llä ajoittain.  


Hyvä että teit kuitenkin tuon kuuluvuuspalautteen. Puhelinlaitteissa on eroavaisuuksia aika isostikin kuuluvuusasioiden kanssa. Siihen vielä mukaanlukien panssarilasit ja suojakuoret, mitkä estävät osan toimivuudesta.

 

Aiemmin vanhemmilla puhelimilla oli helppoa toimivuuden osalta, kun antenni oli puhelimen ulkopuolella. Nyt antenni pitää laittaa jotenkin puhelinkuoren alle ja tässä tulevatkin ne erovaisuudet komponenttien osalta. Matkapuhelinta kun ei voi lukita millekään taajuudelle ja se ehkä jossain vaiheessa tulevaisuutta olisi toivottavaakin. 

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1916 custom-general.kudos
  • 2926 custom-general.replies
  • 131 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PiaJo@  kirjoitti:

@AsiakasY@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@AsiakasY@  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:

@AsiakasY@  kirjoitti:

Kun kyseessä on mitä ilmeisimmin ominaisuus, ei vika, niin huoltoon lähettäminen on melko turhaa. Kyllä puhelin hyvässä kentässä toimii ja kellottaa hyviä nopeuksia, mutta kun mennään signaalinvoimakkuuteen -100 dBm tai heikompi, niin ongelmat alkaa. Eräs ratkaisu on tietysti, että operaattorit lisäävät tukiasemien määrää, jotta ei ole paikallisia katveita ja heikommallakin antennilla varustetut puhelimet toimivat paremmin. Myös puhelinarvosteluissa tulisi tuoda esiin tämä puhelimien vähemmäs seksikäs ominaisuus - antennin tehokkuus  mega pixeleiden ja näytön taajuuden lisäksi. Esim OnePlus Nord arvioitiin eräässä Youtubessa olevassa arvostelussa antennin kohdalta heikoksi puhelimeksi, eli se on heti ulkona kun seuraavaa puhelinta olen hankkimassa.


No joo, jos vikaa ei havaita huollossa veloitetaan n. 30 euron tarkistusmaksu. Hyvä kuitenkin ettei tämä ongelma ole ihan joka paikassa niin kuin ensin ajattelin sen olevan.


Eipä tämä ongelma esiinny kuin kotona ja maastossa. Ongelma vaikuttaa jonkin verran puheluihinkin, ne menevät usein 3G-verkon puolella. Äänenlaatu pysyy hyvänä kuitenkin. Eipä tässä tarvitse 5G:Stä haaveilla, jos niitä meinataan 4G-tolppiin tällä alueella asentaa. Yhden tolpan lisää tämä alue vaatisi jos hyvän verkon aikoisi tehdä. Eivät tule kattamaan kunnolla, etenkin jos on huonon vastaanoton omaava puhelin. Näissä laitetestauksissa olisi hyvä huomioida megapixeleiden, kameran linssien, näytön taajuuden lisäksi signaalin vastaanottokyky. Tämä ei tietysti kaikille laitevalmistajille sovi, mutta pettymysten välttämiseksi tämä olisi olennainen tieto.


Onkohan heikosta kuuluvuudesta tehty kuuluvuuspalautetta? Sen perusteella saadaan tieto meidän verkonsuunniteluun. Homma saadaan eteenpäin esimerkiksi asiakaspalvelumme kautta. Signaalin vastaanottokyky on kyllä sellainen seikka johon harvemmin tarkemmin pureudutaan. Melkein täytyy koittaa itse tulkita speksejä.


Palaute on tehty ja vastine oli, että kuuluvuus on kunnossa. Ja toisella puhelimella, jossa on ilmeisesti herkempi antennipiiri, kuuluvuus onkin kunnossa eikä 3G verkon puolelle tippumista tapahdu. Itseasiassa toinen luuri on kiinni 1800 MHz verkossa ja OP 6t on 800 MHz verkossa. Se kertoo osaltaan vastaanottokyvystä. 

Signaalin vastaanottokyky ei taida olla spekseissä mainittu, mutta käytännön testien kautta tulee kokemusperäistä tietoa puhelimen herkkyydestä. Ja asuinpaikassani ei yhdelläkään operaattorilla ole verkko liian vahva, Elisa vain on osannut suunnata antennit paremmin ja ELisan 2600MHz kuuluu tässä, jopa OP:llä ajoittain.  


Hyvä että teit kuitenkin tuon kuuluvuuspalautteen. Puhelinlaitteissa on eroavaisuuksia aika isostikin kuuluvuusasioiden kanssa. Siihen vielä mukaanlukien panssarilasit ja suojakuoret, mitkä estävät osan toimivuudesta.

 

Aiemmin vanhemmilla puhelimilla oli helppoa toimivuuden osalta, kun antenni oli puhelimen ulkopuolella. Nyt antenni pitää laittaa jotenkin puhelinkuoren alle ja tässä tulevatkin ne erovaisuudet komponenttien osalta. Matkapuhelinta kun ei voi lukita millekään taajuudelle ja se ehkä jossain vaiheessa tulevaisuutta olisi toivottavaakin. 


Joissain puhelimissa on olemassa piilotettuja taajuuslukitusohjelmia tai sitten vaatii rootin ja verkkotestausohjelman asentamisen. Rootin suhteen kannattaa varmistaa, mitä kukin laitevalmistaja sanoo siitä. Joillain se on automaattisesti takuun päättyminen mutta toiset ovat suopeampia ja arvioivat takuuhuollon yhteydessä, onko vika osoitettavissa rootista johtuvaksi. Googlailemalla saattaa löytää vihjeitä, miten toimia. Kannattaa se muistaa, että kaikki kikkailu omalla vastuulla.