Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Mikko87fin
Kommentaattori
  • 2 custom-general.kudos
  • 24 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kaapelinetti yhteys kotiin XXL erittäin hidas.

Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.

 

Mikko87fin.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva.

67 vastausta
Nemiers
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@PiaJo  kirjoitti:

@Nemiers  kirjoitti:

Ei ole langaton kortti tietokoneessa olenkaan. Ohjeet osan kyylä seuraamaan. 

Eli on tehty kaikki mitä pyydetty. Vielä varmuuden vuoksi otin langatonta nettiä retittimestä pois päältä. Ja mittasin uudestaan. Saman hidas.


Olet ollut jo meidän Häiriöilmoituksiin yhteydessä, niin toivoisin sinun testaavan toista modeemia / kaapeleita. Mikäli löytyisi toinen läppäri millä testata, niin olisi hyvä. Me näemme verkon tilanteen tarkkaan ja yhteysnopeudet. Sen jälkeen olisi hyvä testata laitepuoli eli modeemi, johdot ja tietokone. 


Samat ongelmat jatkuu. Kysymys Telian puolelle, jos nyt kolme tällä vahvistettu eri asiakaita huomaa samat ongelmat eikö se näyttää ongelman olemassa muaalla kuin tietokoneessa, sen johdossa, tai modeemin johdossa. Jos hidastaminen olisi jatkuva, se on eri juttu, mutta hidastaminen on tiety aika, ja siten loppuu. Ja ´´satunaisesti´´ illalla milloin kaikki käyttää nettiä eniten. Jos näette verkon tilanteen tarkkaan, se tarkoittaa, joku on tarkistanut että Telialta silloin (18-24 illalla) modemin asti on annettu ne maksimi nopeudet, mutta jostain syystä meille tulee vain noin 150Mbit nopeutta?

Ja miten sen laina laiteen saaminen korona aikana, onko pakko mennä jonku kauppaan?

K marketissa Telian pisteesä ainakin ei ollut laina laiteet. ☹️

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 100 custom-general.kudos
  • 530 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Hidastelun jatkuessa kirjaathan häiriöilmoituksen meille Minun Telian kautta mahdollisimman tarkoin esimerkein. 

 

Jos usealla läheiselle liittymällä on samaa oiretta samaan aikaan niin kyllähän se verkon suuntaan silloin viittaa. 

 

Pyydämme kuitenkin aina ennen häiriöilmoituksen jättämistä testaamaan yhteyden verkkokaapelin kautta. Langattomalle verkolle on tyypillistä hidastua iltaisin, mikäli yhteys tulee taloyhtiöön ja käytössä on 2,4GHz taajuudella toimiva yhteys. 

 

Lainamodeemi on saatavissa vain Telia Kaupan kautta. Shop in shopeissa eli myyntipisteillä ei ole lainalaitteita.

jywuo1
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@KaPetri  kirjoitti:

Hidastelun jatkuessa kirjaathan häiriöilmoituksen meille Minun Telian kautta mahdollisimman tarkoin esimerkein. 

 

Jos usealla läheiselle liittymällä on samaa oiretta samaan aikaan niin kyllähän se verkon suuntaan silloin viittaa. 

 

Pyydämme kuitenkin aina ennen häiriöilmoituksen jättämistä testaamaan yhteyden verkkokaapelin kautta. Langattomalle verkolle on tyypillistä hidastua iltaisin, mikäli yhteys tulee taloyhtiöön ja käytössä on 2,4GHz taajuudella toimiva yhteys. 

 

Lainamodeemi on saatavissa vain Telia Kaupan kautta. Shop in shopeissa eli myyntipisteillä ei ole lainalaitteita.


Tein häiriöilmoituksen, jossa kerroin tilanteen, että kello 0100-1600 päivittäin yhteys toimii vaihteluväin 400-1000 puitteissa pääosin 750-850. Kello 1600 jälkeen alkaa hidastumaan ja menee alle 400 ja pahimmillaan on ollut 140 iltauutisten jälkeen. Kaikki mittaukset tehty kaapelilla ja modeemi siltaavassa tilassa. Keskustelin teidän ihmisen kanssa puhelimessa ja hän oli samaa mieltä kanssani, että vika ei olisi minun päässä. Eilen sunnuntaina sain tekstiviestin 0934, että liittymääni testataan ja yhteydessä voi olla katkoja. Sain seuraavan viestin tänään teknisestä tuesta:

 

"Hei, verkonhallintamme on tutkinut ilmoittamasi vian. Vikaa Telian verkosta ei löytynyt. Muut kiinteistön liittymät toimivat, joten liittymäsi vika voi johtua omista kytkennöistäsi, laitteistasi tai kiinteistön vastuulla olevasta sisäverkosta.

Tarvittaessa saat apua modeemi- ja tietokoneongelmiin Telia Helppi palvelusta 0600-10100 (2,25e/min). Mikäli omat laitteet ja kytkennät ovat kunnossa, ole yhteydessä isännöitsijään kiinteistön sisäverkon korjauksesta T. Telia"

 

Eli säännölliset hidastumiset iltaisin ovat kiinteistön laitteisto/sisäverkkovikoja!!! Nyt en tiedä, mutta jos nuo mittaukset tehtiin silloin tekstiviestin lähetysaikana, niin ei siellä siihen aikaan mitään vikoja ole tähänkään asti ollut.

 

Tässä keskusteluryhmässä on jo useilla samoja havaintoja. Jos yhteys toimii vuorokausittain kaksikolmasosaa ongelmitta ja kokoajan vielä samoilla aikaväleillä, niin se ei ole sisäverkko/laite -ongelma. 

 

Jos maksaa kiinteästä yhteydestä, jonka vaihteluväli on niin suuri kuin 400-1000, olettaa sen kuitenkin saavansa.

 

 

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆
  • 29 custom-general.kudos
  • 258 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Oletko varma, että sisäverkko on kunnossa? Onko se milloin tehty? Meidän taloyhtiössä oli rojut vuodelta -89 ja oli mitä ihmeellisimpiä ongelmia, mutta antenniverkon saneerauksella (eli uudet pistorasiat ja muut passiiviosat) ongelmat loppuivat.

jywuo1
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@AsiakasY  kirjoitti:

Oletko varma, että sisäverkko on kunnossa? Onko se milloin tehty? Meidän taloyhtiössä oli rojut vuodelta -89 ja oli mitä ihmeellisimpiä ongelmia, mutta antenniverkon saneerauksella (eli uudet pistorasiat ja muut passiiviosat) ongelmat loppuivat.


Kuten tuossa sanoin, niin miksi tuo kaikki tapahtuu säännöllisesti vain ilta-aikaan ja muuten homma toimii ongelmitta. Ymmärtäisin sisäverkko-ongelmat, jos noita nopeuden alenemisia olis epäsäännöllisinä aikoina tai liittyen tiettyihin sääilmiöihin. Kaiken lisäksi oma asunto on lähinnä taloliittymää eli kaiken lyhyimmillä kaapeleilla.

 

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆
  • 29 custom-general.kudos
  • 258 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Illalla liikenteen lisääntyessä voi häiriöiden määrä kasvaa ja väärillä sisäverkon osilla häiriöt vahvistuvat ja yhteysnopeus tippu. Tai joku laittaa viallisen television päälle ja aiheuttaa häiriöitä verkkoon. 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 116 custom-general.kudos
  • 605 custom-general.replies
  • 57 custom-general.solutions


@jywuo1  kirjoitti:


Tein häiriöilmoituksen, jossa kerroin tilanteen, että kello 0100-1600 päivittäin yhteys toimii vaihteluväin 400-1000 puitteissa pääosin 750-850. Kello 1600 jälkeen alkaa hidastumaan ja menee alle 400 ja pahimmillaan on ollut 140 iltauutisten jälkeen. Kaikki mittaukset tehty kaapelilla ja modeemi siltaavassa tilassa. Keskustelin teidän ihmisen kanssa puhelimessa ja hän oli samaa mieltä kanssani, että vika ei olisi minun päässä. Eilen sunnuntaina sain tekstiviestin 0934, että liittymääni testataan ja yhteydessä voi olla katkoja. Sain seuraavan viestin tänään teknisestä tuesta:

 

"Hei, verkonhallintamme on tutkinut ilmoittamasi vian. Vikaa Telian verkosta ei löytynyt. Muut kiinteistön liittymät toimivat, joten liittymäsi vika voi johtua omista kytkennöistäsi, laitteistasi tai kiinteistön vastuulla olevasta sisäverkosta.

Tarvittaessa saat apua modeemi- ja tietokoneongelmiin Telia Helppi palvelusta 0600-10100 (2,25e/min). Mikäli omat laitteet ja kytkennät ovat kunnossa, ole yhteydessä isännöitsijään kiinteistön sisäverkon korjauksesta T. Telia"

 

Eli säännölliset hidastumiset iltaisin ovat kiinteistön laitteisto/sisäverkkovikoja!!! Nyt en tiedä, mutta jos nuo mittaukset tehtiin silloin tekstiviestin lähetysaikana, niin ei siellä siihen aikaan mitään vikoja ole tähänkään asti ollut.

 

Tässä keskusteluryhmässä on jo useilla samoja havaintoja. Jos yhteys toimii vuorokausittain kaksikolmasosaa ongelmitta ja kokoajan vielä samoilla aikaväleillä, niin se ei ole sisäverkko/laite -ongelma. 

 

Jos maksaa kiinteästä yhteydestä, jonka vaihteluväli on niin suuri kuin 400-1000, olettaa sen kuitenkin saavansa.

 

 


Ilman tunnistautumista en voi tutkia jätettyä häiriöilmoitusta tarkemmin ja siksi olisi tärkeää selvittää asiaa esim. kirjautuneena chatissamme.

Häiriötä tutkitaan aina saatujen tietojen perusteella mahdollisimman tarkasti. Häiriö, joka esiintyy vain hetkittäin on vaikea havainnoida ja rajata ongelman juurisyytä. Ilman rajausta ja häiriön syyn selvittämistä ongelmaa ei voida myöskään korjata. Ongelmaa voi aiheuttaa esim. joku muu laite sisäverkossa, kuten @AsiakasY  mainitsikin jo.

Pyydän siis olemaan yhteydessä joko meidän asiakaspalveluun tai lähettämään tekstiviestillä lisätietoja häiriöilmoituksen (saadun tekstarin) ohjeiden mukaan, jotta rajaamista voitaisiin edelleen tarkentaa.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
jywuo1
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@AsiakasY  kirjoitti:

Illalla liikenteen lisääntyessä voi häiriöiden määrä kasvaa ja väärillä sisäverkon osilla häiriöt vahvistuvat ja yhteysnopeus tippu. Tai joku laittaa viallisen television päälle ja aiheuttaa häiriöitä verkkoon. 


Luitko yhtään tätä ketjua aiemmalti? Marraskuusta lähtien näitä ongelmia on raportoitu jo useammalta. Ei kaikilla ole huonoa sisäverkkoa tai naapurilla viallista TV:tä.

 

Olisin odottanut verkkohallinnan mittauksien raportoinnissa myös aikaväliä, jolloin tuo mittaus tehtiin. Jos se tehtiin minulle tulleen tekstiviestin aikaan, niin ei sinä aikana ole missään vaiheessa ollut ongelmia enkä raportoinut ongelmia. Ongelmana on nopeuden aleneminen alle vaihteluvälin ilta-aikaan.

jywuo1
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HenriLie  kirjoitti:

@jywuo1  kirjoitti:


Tein häiriöilmoituksen, jossa kerroin tilanteen, että kello 0100-1600 päivittäin yhteys toimii vaihteluväin 400-1000 puitteissa pääosin 750-850. Kello 1600 jälkeen alkaa hidastumaan ja menee alle 400 ja pahimmillaan on ollut 140 iltauutisten jälkeen. Kaikki mittaukset tehty kaapelilla ja modeemi siltaavassa tilassa. Keskustelin teidän ihmisen kanssa puhelimessa ja hän oli samaa mieltä kanssani, että vika ei olisi minun päässä. Eilen sunnuntaina sain tekstiviestin 0934, että liittymääni testataan ja yhteydessä voi olla katkoja. Sain seuraavan viestin tänään teknisestä tuesta:

 

"Hei, verkonhallintamme on tutkinut ilmoittamasi vian. Vikaa Telian verkosta ei löytynyt. Muut kiinteistön liittymät toimivat, joten liittymäsi vika voi johtua omista kytkennöistäsi, laitteistasi tai kiinteistön vastuulla olevasta sisäverkosta.

Tarvittaessa saat apua modeemi- ja tietokoneongelmiin Telia Helppi palvelusta 0600-10100 (2,25e/min). Mikäli omat laitteet ja kytkennät ovat kunnossa, ole yhteydessä isännöitsijään kiinteistön sisäverkon korjauksesta T. Telia"

 

Eli säännölliset hidastumiset iltaisin ovat kiinteistön laitteisto/sisäverkkovikoja!!! Nyt en tiedä, mutta jos nuo mittaukset tehtiin silloin tekstiviestin lähetysaikana, niin ei siellä siihen aikaan mitään vikoja ole tähänkään asti ollut.

 

Tässä keskusteluryhmässä on jo useilla samoja havaintoja. Jos yhteys toimii vuorokausittain kaksikolmasosaa ongelmitta ja kokoajan vielä samoilla aikaväleillä, niin se ei ole sisäverkko/laite -ongelma. 

 

Jos maksaa kiinteästä yhteydestä, jonka vaihteluväli on niin suuri kuin 400-1000, olettaa sen kuitenkin saavansa.

 

 


Ilman tunnistautumista en voi tutkia jätettyä häiriöilmoitusta tarkemmin ja siksi olisi tärkeää selvittää asiaa esim. kirjautuneena chatissamme.

Häiriötä tutkitaan aina saatujen tietojen perusteella mahdollisimman tarkasti. Häiriö, joka esiintyy vain hetkittäin on vaikea havainnoida ja rajata ongelman juurisyytä. Ilman rajausta ja häiriön syyn selvittämistä ongelmaa ei voida myöskään korjata. Ongelmaa voi aiheuttaa esim. joku muu laite sisäverkossa, kuten @AsiakasY  mainitsikin jo.

Pyydän siis olemaan yhteydessä joko meidän asiakaspalveluun tai lähettämään tekstiviestillä lisätietoja häiriöilmoituksen (saadun tekstarin) ohjeiden mukaan, jotta rajaamista voitaisiin edelleen tarkentaa.


Kiitos vastauksesta,

 

nyt on pakko kysyä, mitä lisäinfoa pitäisi vielä olla, kun nopeudet ovat kaikkina niinä iltoina, kun ne olen mitannut kello 1800-2400 alle vaihteluvälin eli alle 400. Mittaukset tehty kaapelilla ja modeemi sillattuna. Ei nämä ole hetkittäisiä tai satunnaisia tapahtumia. Jos teidän mittaus tehtiin silloin, kun tekstiviesti minulle tuli eli 0934 eilen, niin siihen aikaan EI OLE ollut minään päivänä ongelmia. Kuten kirjoitin ensimmäiseen viestiin tässä ketjussa, niin itse havaitsin tuon iltahidastumisen viime joulukuussa (en ollut sitä ennen vähään aikaan mitannut), kun isompi käyttöjärjestelmäjakelu tuli erittäin hitaasti.

 

Olen ilmeisesti ilmaissut itseni huonosti, jos sinulle ja @AsiakasY :lle on jäänyt mielikuva, että häiriöt on satunnaisia ja hetkittäisiä. Pahoittelen tuota. Kaikki nuo tiedot on annettu häiriöilmoituksessa ja olen keskustellut teidän edustajan kanssa kaksi kertaa puhelimessa. Hänen kanssaan oltiin aika samanmielisiä ongelmasta, mutta tuo verkkohallinnan viesti oli jotain muuta.

 

Kyllä minua asiakkaana kiinnostaa, että saan maksamani palvelun sellaisena kuin se on luvattu. Totta kai hyväksyn hetkittäiset ja satunnaiset nopeuden muutokset, mutta nyt jo kolmatta kuukautta (omat havainnot) jatkuvat eivät enää ole hyväksyttäviä.

edit katjane: pingattu käyttäjätunnus

jywuo1
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@HenriLie  kirjoitti:

@jywuo1  kirjoitti:


Tein häiriöilmoituksen, jossa kerroin tilanteen, että kello 0100-1600 päivittäin yhteys toimii vaihteluväin 400-1000 puitteissa pääosin 750-850. Kello 1600 jälkeen alkaa hidastumaan ja menee alle 400 ja pahimmillaan on ollut 140 iltauutisten jälkeen. Kaikki mittaukset tehty kaapelilla ja modeemi siltaavassa tilassa. Keskustelin teidän ihmisen kanssa puhelimessa ja hän oli samaa mieltä kanssani, että vika ei olisi minun päässä. Eilen sunnuntaina sain tekstiviestin 0934, että liittymääni testataan ja yhteydessä voi olla katkoja. Sain seuraavan viestin tänään teknisestä tuesta:

 

"Hei, verkonhallintamme on tutkinut ilmoittamasi vian. Vikaa Telian verkosta ei löytynyt. Muut kiinteistön liittymät toimivat, joten liittymäsi vika voi johtua omista kytkennöistäsi, laitteistasi tai kiinteistön vastuulla olevasta sisäverkosta.

Tarvittaessa saat apua modeemi- ja tietokoneongelmiin Telia Helppi palvelusta 0600-10100 (2,25e/min). Mikäli omat laitteet ja kytkennät ovat kunnossa, ole yhteydessä isännöitsijään kiinteistön sisäverkon korjauksesta T. Telia"

 

Eli säännölliset hidastumiset iltaisin ovat kiinteistön laitteisto/sisäverkkovikoja!!! Nyt en tiedä, mutta jos nuo mittaukset tehtiin silloin tekstiviestin lähetysaikana, niin ei siellä siihen aikaan mitään vikoja ole tähänkään asti ollut.

 

Tässä keskusteluryhmässä on jo useilla samoja havaintoja. Jos yhteys toimii vuorokausittain kaksikolmasosaa ongelmitta ja kokoajan vielä samoilla aikaväleillä, niin se ei ole sisäverkko/laite -ongelma. 

 

Jos maksaa kiinteästä yhteydestä, jonka vaihteluväli on niin suuri kuin 400-1000, olettaa sen kuitenkin saavansa.

 

 


Ilman tunnistautumista en voi tutkia jätettyä häiriöilmoitusta tarkemmin ja siksi olisi tärkeää selvittää asiaa esim. kirjautuneena chatissamme.

Häiriötä tutkitaan aina saatujen tietojen perusteella mahdollisimman tarkasti. Häiriö, joka esiintyy vain hetkittäin on vaikea havainnoida ja rajata ongelman juurisyytä. Ilman rajausta ja häiriön syyn selvittämistä ongelmaa ei voida myöskään korjata. Ongelmaa voi aiheuttaa esim. joku muu laite sisäverkossa, kuten @AsiakasY  mainitsikin jo.

Pyydän siis olemaan yhteydessä joko meidän asiakaspalveluun tai lähettämään tekstiviestillä lisätietoja häiriöilmoituksen (saadun tekstarin) ohjeiden mukaan, jotta rajaamista voitaisiin edelleen tarkentaa.


ainiin, tuo häiriöilmoituksen numero 5930358