Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66566
Kirjoituksia 179889

Kaapelinetti yhteys kotiin XXL erittäin hidas.



Kaapelinetti yhteys kotiin XXL erittäin hidas.

Mikko87fin
Kommentaattori
Viestejä 24 kpl

Kaapelinetti yhteys kotiin XXL erittäin hidas.

1/52

Eli yhteys ollut tässä jo muutaman kuukauden verran erittäin hidas varsinkin iltaisin. Saattaa alkaa hidastelemaan jo noin klo16. jälkeen. Onko muilla ollut ongelmia turussa päin tällä yhteydellä? Technicolor CGA2121 löytyy modeemina.

 

Mikko87fin.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva.

Vastaa
0 tykkäystä
51 vastausta

PiaJo
Telialainen
Viestejä 806 kpl

31/52

@Mikko87fin  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

@Mikko87fin  kirjoitti:

Lauantai illan nopeustesti.

 

Screenshot_2020-12-05 Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test.png

 

Edit HannaMarikaL: Upotettu kuva tekstiin.


@Mikko87fin laitoit että olet tehnyt häiriöilmoituksen tekniselle puolelle, niin onko siihen kuulunut vastausta? Jos joo, niin mitä kerrottiin? 


Näin minulle vastattiin: Kaapelinettien tapauksissa voidaan miltein aina rajata vika suoraan kaapelimodeemiin. Mikäli ongelma jatkuu myös toisessa modeemissa, niin on vikaa sitten rajattava kaapeliyhteyden kautta. Mikäli käytössä on KaapeliTV jonka kanavat näkyvät moitteetta, niin rajataan vikaa vielä enemmän tuohon modeemiin. Teillä on mahdollista hakea veloitukseton lainamodeemi/reititin Telian Kivijalkakaupasta.  Olen myös valtuuttanut tuon teidän vanhan modeemin uudelleen. Signaalien voimakkuudet näyttävät normaalilta.
Kaapeliongelmissa voitaisiin käydä läpi muutama perusasia.
Liittymän hidastelutapauksissa tulee ajaa nopeustestejä http://speedtest.net -sivustolla. Ennen nopeustestin ajamista tulee varmistaa seuraavat asiat:
    Testilaitteella ei saa olla VPN-yhteyttä päällä (esim. F-Secure Freedome)
    Mikään muu verkkolaite tai ohjelmisto ei saa kuormittaa yhteyttä testin aikana
    Testilaitteen tulee olla kytkettynä Cat5e- tai Cat6-verkkokaapelilla modeemiin
    Varmista testilaitteella, että modeemin ja koneen fyysinen linkki on varmasti ylhäällä 1000Mbps nopeudella
    Testilaitteen suorituskyvyn tulee olla riittävä yhteyden korkeaa nopeutta varten
Huomaathan, että naapureiden tullessa kotiin voivat tietyt Wifi taajuudet mennä tukkoon. Näitä pääset säätämään laitteen hallintapaneelista. 


Tuo toinen modeemi kannattaa tosiaan testata ja vaihtaa kaapelit. 

Vastaa
0 tykkäystä

Mikko87fin
Kommentaattori
Viestejä 24 kpl

32/52

@PiaJo  kirjoitti:

@Mikko87fin  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

@Mikko87fin  kirjoitti:

Lauantai illan nopeustesti.

 

Screenshot_2020-12-05 Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test.png

 

Edit HannaMarikaL: Upotettu kuva tekstiin.


@Mikko87fin laitoit että olet tehnyt häiriöilmoituksen tekniselle puolelle, niin onko siihen kuulunut vastausta? Jos joo, niin mitä kerrottiin? 


Näin minulle vastattiin: Kaapelinettien tapauksissa voidaan miltein aina rajata vika suoraan kaapelimodeemiin. Mikäli ongelma jatkuu myös toisessa modeemissa, niin on vikaa sitten rajattava kaapeliyhteyden kautta. Mikäli käytössä on KaapeliTV jonka kanavat näkyvät moitteetta, niin rajataan vikaa vielä enemmän tuohon modeemiin. Teillä on mahdollista hakea veloitukseton lainamodeemi/reititin Telian Kivijalkakaupasta.  Olen myös valtuuttanut tuon teidän vanhan modeemin uudelleen. Signaalien voimakkuudet näyttävät normaalilta.
Kaapeliongelmissa voitaisiin käydä läpi muutama perusasia.
Liittymän hidastelutapauksissa tulee ajaa nopeustestejä http://speedtest.net -sivustolla. Ennen nopeustestin ajamista tulee varmistaa seuraavat asiat:
    Testilaitteella ei saa olla VPN-yhteyttä päällä (esim. F-Secure Freedome)
    Mikään muu verkkolaite tai ohjelmisto ei saa kuormittaa yhteyttä testin aikana
    Testilaitteen tulee olla kytkettynä Cat5e- tai Cat6-verkkokaapelilla modeemiin
    Varmista testilaitteella, että modeemin ja koneen fyysinen linkki on varmasti ylhäällä 1000Mbps nopeudella
    Testilaitteen suorituskyvyn tulee olla riittävä yhteyden korkeaa nopeutta varten
Huomaathan, että naapureiden tullessa kotiin voivat tietyt Wifi taajuudet mennä tukkoon. Näitä pääset säätämään laitteen hallintapaneelista. 


Tuo toinen modeemi kannattaa tosiaan testata ja vaihtaa kaapelit. 


Voin käydä hakemassa telian liikkeestä toisen modeemin testiin kunhan tässä kerkiän. Epäilen silti vahvasti, että tämän hetkisessä laitteessani taikka kaapeleissani mitään vikaa ole. Niinkuin olen moneen kertaan todennut, nämä nopeuden huonontumiset alkavat yleensä iltapäivästä jolloin iltaa kohden menee vain entistä huonommaksi (alle lataus 100mbps). Tutkin noita vanhempia ottamiani nopeustestejä niin huomasin, että nämä nopeuden huonontumiset olisivat alkaneet tossa kesä/heinäkuun vaihteessa. Kyllähän tämä edelleen hyviä nopeuksia antaa mutta vain tiettyihin aikoihin. Hyvät nopeudet ainoastaan yöllä sekä aamulla/aamupäivä, iltapäivästä alkaa huonontumaan dramaattisesti iltaa kohden. Laitoin vielä nopeustestit viime yöltä klo.2.00-2.01. 

 

Screenshot_2020-12-06 Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test.png

 

Screenshot_2020-12-06 Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test(1).png

 

Edit HannaMarikaL: Upotettu kuvat tekstiin.

Vastaa
0 tykkäystä

Mikko87fin
Kommentaattori
Viestejä 24 kpl

33/52

Taas ollaan siinä kohtaa iltaa kun nopeudet ovat äärimmäisen huonot.

 

Screenshot_2020-12-06 Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test(3).png

 

Screenshot_2020-12-06 Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test(4).png

Edit MinnaLN: upotettu kuvat.

Vastaa
0 tykkäystä

Nemiers
Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

34/52

@Mikko87fin  kirjoitti:

Taas ollaan siinä kohtaa iltaa kun nopeudet ovat äärimmäisen huonot.

 

Screenshot_2020-12-06 Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test(3).png

 

Screenshot_2020-12-06 Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test(4).png

Edit MinnaLN: upotettu kuvat.


Moi, onko tässä nyt tullut ratkaisu?

 

Mulla on sama tarina, iltaisin aina hidastelee, alle 200mbit, joskus alle 100.

Vastaa

Mikko87fin
Kommentaattori
Viestejä 24 kpl

35/52

@Nemiers  kirjoitti:

@Mikko87fin  kirjoitti:

Taas ollaan siinä kohtaa iltaa kun nopeudet ovat äärimmäisen huonot.

 

Screenshot_2020-12-06 Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test(3).png

 

Screenshot_2020-12-06 Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test(4).png

Edit MinnaLN: upotettu kuvat.


Moi, onko tässä nyt tullut ratkaisu?

 

Mulla on sama tarina, iltaisin aina hidastelee, alle 200mbit, joskus alle 100.


Ei ole tullut ratkaisua. Edelleen hidastelee näin iltaisin. Oletko tehnyt häiriöilmoituksen? Mun on pitänyt hakea laina modeemia kokeiluun, mutta edelleenkään en ole "kerinnyt" hakemaan näin joulu kiireiden. Epäilen kyllä suuresti, että modeemissa tai piuhoissa mitään vikaa olisi laisinkaan.

Screenshot_2020-12-30 Speedtest by Ookla - The Global Broadband Speed Test.png

 

Edit MinnaLN: upotettu kuva.

Vastaa
0 tykkäystä

Nemiers
Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

36/52

Häiriöilmoitus tehty. Ensimäisenä päivänä tuli vastaus:

 

Kiitos viestistäsi. Katsoin tuon linjan tilanteen ja sen osalta yhteys toimii normaalisti Telian verkon ja modeemin välillä. Liittymän hidastelutapauksissa tulee nopeustestejä speedtest.net -sivustolla. Ennen nopeustestin ajamista tulee varmistaa seuraavat asiat: Testilaitteella ei saa olla VPN-yhteyttä päällä (esim. F-Secure Freedome)
Mikään muu verkkolaite tai ohjelmisto ei saa kuormittaa yhteyttä testin aikana
Testilaitteen tulee olla kytkettynä Cat5e- tai Cat6-verkkokaapelilla modeemiin. Testilaitteen suorituskyvyn tulee olla riittävä yhteyden korkeaa nopeutta varten.
Toimiiko kaapelitv normaalisti?

 

Eilen otin yhteyttä chattissa samana aikana milloin netti oli hidas, vastaus oli samanlainen. Ei ne pysty nopeuta testaamaan.

 

Mun mielestä heille ei riittää nettin nopeutta kaikkille, ja se on siinä. Samana aikana voit tehdä mitä vaan, kaikki viat aina on meidän puolella. Aika harvoin on ongelmia ollut, siksi olen Telian asiakas, mutta samanlaiset jutut aina, joskus aikana oli ADSL ongelmia, silloin Telian puolella kaikki oli tiptop, mutta pari päivät meni ja ongelma hoitui ``itsestään``.

 

Mutta tämä hidastaminen ei loppuu muuten jos sulle on jatkuvasti yli kuukaisi sama ongelma.

 

Aamulla taas kaikki hyvin.

nopeus.jpg

 

Vastaa

PiaJo
Telialainen
Viestejä 806 kpl

37/52

@Nemiers  kirjoitti:

Häiriöilmoitus tehty. Ensimäisenä päivänä tuli vastaus:

 

Kiitos viestistäsi. Katsoin tuon linjan tilanteen ja sen osalta yhteys toimii normaalisti Telian verkon ja modeemin välillä. Liittymän hidastelutapauksissa tulee nopeustestejä speedtest.net -sivustolla. Ennen nopeustestin ajamista tulee varmistaa seuraavat asiat: Testilaitteella ei saa olla VPN-yhteyttä päällä (esim. F-Secure Freedome)
Mikään muu verkkolaite tai ohjelmisto ei saa kuormittaa yhteyttä testin aikana
Testilaitteen tulee olla kytkettynä Cat5e- tai Cat6-verkkokaapelilla modeemiin. Testilaitteen suorituskyvyn tulee olla riittävä yhteyden korkeaa nopeutta varten.
Toimiiko kaapelitv normaalisti?

 

Eilen otin yhteyttä chattissa samana aikana milloin netti oli hidas, vastaus oli samanlainen. Ei ne pysty nopeuta testaamaan.

 

Mun mielestä heille ei riittää nettin nopeutta kaikkille, ja se on siinä. Samana aikana voit tehdä mitä vaan, kaikki viat aina on meidän puolella. Aika harvoin on ongelmia ollut, siksi olen Telian asiakas, mutta samanlaiset jutut aina, joskus aikana oli ADSL ongelmia, silloin Telian puolella kaikki oli tiptop, mutta pari päivät meni ja ongelma hoitui ``itsestään``.

 

Mutta tämä hidastaminen ei loppuu muuten jos sulle on jatkuvasti yli kuukaisi sama ongelma.

 

Aamulla taas kaikki hyvin.

nopeus.jpg

 


Oliko niin, että nämä ovat kaikki langattoman verkon kautta otettuja nopeustestin tuloksia? Oletko muuttanut langattoman verkon asetuksia modeemista?

Vastaa
0 tykkäystä

Nemiers
Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

38/52

Ei ole langaton kortti tietokoneessa olenkaan. Ohjeet osan kyylä seuraamaan. 

Eli on tehty kaikki mitä pyydetty. Vielä varmuuden vuoksi otin langatonta nettiä retittimestä pois päältä. Ja mittasin uudestaan. Saman hidas.

Vastaa

PiaJo
Telialainen
Viestejä 806 kpl

39/52

@Nemiers  kirjoitti:

Ei ole langaton kortti tietokoneessa olenkaan. Ohjeet osan kyylä seuraamaan. 

Eli on tehty kaikki mitä pyydetty. Vielä varmuuden vuoksi otin langatonta nettiä retittimestä pois päältä. Ja mittasin uudestaan. Saman hidas.


Olet ollut jo meidän Häiriöilmoituksiin yhteydessä, niin toivoisin sinun testaavan toista modeemia / kaapeleita. Mikäli löytyisi toinen läppäri millä testata, niin olisi hyvä. Me näemme verkon tilanteen tarkkaan ja yhteysnopeudet. Sen jälkeen olisi hyvä testata laitepuoli eli modeemi, johdot ja tietokone. 

Vastaa
0 tykkäystä

jywuo1
Uusi keskustelija
Viestejä 12 kpl

40/52

Täällä samat ongelmat jo toista kuukautta. Eli aamulla toimii kuin unelma noin 750-850Mbps ja iltapäivästä lähtien hidastuen illan 100-200Mbps. Sitten yöllä 01-02 jälkeen taas hyvin aamun lukemiin.

 

Täytyy laittaa kanssa häiriöilmoitusta kehiin. Enemmän tämä näyttää kapasiteettiongelmalta.

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.