Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Aughengo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tarve uudelle modeemille

Telian vanha modeemi Cisco epc3825 pätkii sekä langallista että langatonta nettiä useita kertoja päivässä. Joskus katko kestää seuraavaan päivään. Modeemin uudelleen käynnistys ei auta. Tällä hetkellä telian kaupassa ei ole yhtään kaapelimodeemia, mutta uusi olisi todennäköisesti ratkaisu nettiongelmiin. Mikä modeemi jossa on tuoretta tekniikkaa sisällä kannattaa ostaa? Ja en kaipaa sellaista mallia mitä ei löydy kaupoista. 

 

Tietysti jos pätkiminen on korjattavissa nykyisellä laitteella niin hieno homma. Mainittakoon vielä että laite on asetettu siltaavaksi ja perässä on asuksen langaton reititin josta yhteydet menee nettiä käyttäviin laitteisiin.

 

Ongelma on sama vaikka kone olisi kaapelilla kiinni Ciscossa ilman siltausta ja asuksen reititintä.

5 vastausta
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 203 custom-general.kudos
  • 819 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions


@Aughengo  kirjoitti:

Telian vanha modeemi Cisco epc3825 pätkii sekä langallista että langatonta nettiä useita kertoja päivässä. Joskus katko kestää seuraavaan päivään. Modeemin uudelleen käynnistys ei auta. Tällä hetkellä telian kaupassa ei ole yhtään kaapelimodeemia, mutta uusi olisi todennäköisesti ratkaisu nettiongelmiin. Mikä modeemi jossa on tuoretta tekniikkaa sisällä kannattaa ostaa? Ja en kaipaa sellaista mallia mitä ei löydy kaupoista. 

 

Tietysti jos pätkiminen on korjattavissa nykyisellä laitteella niin hieno homma. Mainittakoon vielä että laite on asetettu siltaavaksi ja perässä on asuksen langaton reititin josta yhteydet menee nettiä käyttäviin laitteisiin.

 

Ongelma on sama vaikka kone olisi kaapelilla kiinni Ciscossa ilman siltausta ja asuksen reititintä.


Hei @Aughengo, lämpimästi tervetuloa Telia Yhteisöömme! Pääset täältä lukemaan ja osallistumaan ajankohtaisiin keskusteluihin.

 

Kuulostaisi sille, että uusi modeemi olisi kyllä paikallaan. Olisinkin ehdottanut kokeilla ilman siltausta, mutta jos siinäkään ei ole muutoksia pätkimiseen, niin silloin uusi modeemi olisi hankittava. Meiltä lähtee asiakkaillemme laadukas Technicolor CGA2121-kaapelimodeemi. Täten varmistat samalla myös sen, että päivitykset ovat siinä ajantasalla. Meidän verkko tukee Eurodocsis 3.0-modeemia, eli sellainen pitäisi olla mikäli hankit sen jostain muualta. 

JARTSA7341
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vika kuullostaa samalta kuin itselläni. Mitenkäs sitä saisi tollasen Technicolorin tänekkin?

 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 115 custom-general.kudos
  • 604 custom-general.replies
  • 57 custom-general.solutions


@JARTSA7341  kirjoitti:

Vika kuullostaa samalta kuin itselläni. Mitenkäs sitä saisi tollasen Technicolorin tänekkin?

 


Minun Telia -sivulta voit kirjautuneena tilata uuden Technicolor CGA2121 -kaapelimodeemin. Valitse Liittymäni ja palveluni -sivulta Yhteys Kotiin -liittymätiedot auki. Sivulla on Laitteesi -ikkuna, jonka kautta voit tilata uuden kaapelimodeemin tai vaihtaa nykyisen modeemin CM-MAC osoitteen uuden modeemin mukaiseksi, jolloin uusi modeemi alkaa toimimaan vanhan sijasta verkossamme.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Teukka2020
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@PiaJo  kirjoitti:

@Aughengo  kirjoitti:

Telian vanha modeemi Cisco epc3825 pätkii sekä langallista että langatonta nettiä useita kertoja päivässä. Joskus katko kestää seuraavaan päivään. Modeemin uudelleen käynnistys ei auta. Tällä hetkellä telian kaupassa ei ole yhtään kaapelimodeemia, mutta uusi olisi todennäköisesti ratkaisu nettiongelmiin. Mikä modeemi jossa on tuoretta tekniikkaa sisällä kannattaa ostaa? Ja en kaipaa sellaista mallia mitä ei löydy kaupoista. 

 

Tietysti jos pätkiminen on korjattavissa nykyisellä laitteella niin hieno homma. Mainittakoon vielä että laite on asetettu siltaavaksi ja perässä on asuksen langaton reititin josta yhteydet menee nettiä käyttäviin laitteisiin.

 

Ongelma on sama vaikka kone olisi kaapelilla kiinni Ciscossa ilman siltausta ja asuksen reititintä.


Hei @Aughengo, lämpimästi tervetuloa Telia Yhteisöömme! Pääset täältä lukemaan ja osallistumaan ajankohtaisiin keskusteluihin.

 

Kuulostaisi sille, että uusi modeemi olisi kyllä paikallaan. Olisinkin ehdottanut kokeilla ilman siltausta, mutta jos siinäkään ei ole muutoksia pätkimiseen, niin silloin uusi modeemi olisi hankittava. Meiltä lähtee asiakkaillemme laadukas Technicolor CGA2121-kaapelimodeemi. Täten varmistat samalla myös sen, että päivitykset ovat siinä ajantasalla. Meidän verkko tukee Eurodocsis 3.0-modeemia, eli sellainen pitäisi olla mikäli hankit sen jostain muualta. 


Moi,

 

laitanpa tähänkin ketjuun tiedustelua, nyt kun vuosi pyörähti lukemaan 2021. Eli tämän laadukkaan Technicolor CGA2121-kaapelimodeemin viimeinen firmware taitaa olla toukokuulta 2018. Niin eikö tuohon masiinaan todella ole tulossa uutta ohjelmistoa?

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 115 custom-general.kudos
  • 604 custom-general.replies
  • 57 custom-general.solutions


@Teukka2020  kirjoitti:

@PiaJo  kirjoitti:

@Aughengo  kirjoitti:

Telian vanha modeemi Cisco epc3825 pätkii sekä langallista että langatonta nettiä useita kertoja päivässä. Joskus katko kestää seuraavaan päivään. Modeemin uudelleen käynnistys ei auta. Tällä hetkellä telian kaupassa ei ole yhtään kaapelimodeemia, mutta uusi olisi todennäköisesti ratkaisu nettiongelmiin. Mikä modeemi jossa on tuoretta tekniikkaa sisällä kannattaa ostaa? Ja en kaipaa sellaista mallia mitä ei löydy kaupoista. 

 

Tietysti jos pätkiminen on korjattavissa nykyisellä laitteella niin hieno homma. Mainittakoon vielä että laite on asetettu siltaavaksi ja perässä on asuksen langaton reititin josta yhteydet menee nettiä käyttäviin laitteisiin.

 

Ongelma on sama vaikka kone olisi kaapelilla kiinni Ciscossa ilman siltausta ja asuksen reititintä.


Hei @Aughengo, lämpimästi tervetuloa Telia Yhteisöömme! Pääset täältä lukemaan ja osallistumaan ajankohtaisiin keskusteluihin.

 

Kuulostaisi sille, että uusi modeemi olisi kyllä paikallaan. Olisinkin ehdottanut kokeilla ilman siltausta, mutta jos siinäkään ei ole muutoksia pätkimiseen, niin silloin uusi modeemi olisi hankittava. Meiltä lähtee asiakkaillemme laadukas Technicolor CGA2121-kaapelimodeemi. Täten varmistat samalla myös sen, että päivitykset ovat siinä ajantasalla. Meidän verkko tukee Eurodocsis 3.0-modeemia, eli sellainen pitäisi olla mikäli hankit sen jostain muualta. 


Moi,

 

laitanpa tähänkin ketjuun tiedustelua, nyt kun vuosi pyörähti lukemaan 2021. Eli tämän laadukkaan Technicolor CGA2121-kaapelimodeemin viimeinen firmware taitaa olla toukokuulta 2018. Niin eikö tuohon masiinaan todella ole tulossa uutta ohjelmistoa?


Vastasinkin aiheeseen toisessa ketjussa, eli jatketaan siellä tästä aiheesta.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.