Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JarmoA_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

KotiTV pätkii ja menee automaattisesti Menu valikkoon

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mistäs voisin lähteä etsimään parannusta, kun Koti TV pätkäseen pahimmillaan kolmen minuutin välein ja menee Menu valikkoon? Välistä saattaa mennä parikymmentäkin minuuttia ilman pätkäisyä. Olen pudottanut tarkkuuden minimiksi ensiapuna mutta ei sillä juurikaan vaikutusta. Uusi softa on juuri päivittinyt mutta ei tuonut parannusta. Laajakaistan teoreettinen nopeus on 24 megaa ja juuri tehdyn testin mukaan oikeasti 12/0,23
13 vastausta
takkli_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Samoja ongelmia mullakin. Onko kukaan saanut koti-TV:tä toimimaan edes yhtä päivää/iltaa ilman kuvan nykimistä, kanavan jumiutumista, kuvan pysähtymistä, valikkoon siirtymistä tai videovuokraamoon siirtymistä? Kaksi viimemainittua tapahtuu ilman eri pyyntöä. Ainiin ja sitten tulee joku ERROR ja koko laite menee jumiin. Virtojen sammutuksen jälkeen lataa jotakin ja sitten on koko kuvaruutu valkoisena ja kaikki jumissa.

Onneksi en ole vielä maksanut laitteesta enkä "palvelusta". Jos sonera meinaa käyttää meitä keskeneräisen tekniikan kokeilijoina niin sais maksaa testaajan palkkaakin!!!!
Komuva_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 47 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
kotikissa_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
JarmoA kirjoitti:
Mistäs voisin lähteä etsimään parannusta, kun Koti TV pätkäseen pahimmillaan kolmen minuutin välein ja menee Menu valikkoon? Välistä saattaa mennä parikymmentäkin minuuttia ilman pätkäisyä. Olen pudottanut tarkkuuden minimiksi ensiapuna mutta ei sillä juurikaan vaikutusta. Uusi softa on juuri päivittinyt mutta ei tuonut parannusta. Laajakaistan teoreettinen nopeus on 24 megaa ja juuri tehdyn testin mukaan oikeasti 12/0,23


Onko sinulla adsl-liittymä, jossa ei ole mediareititintä, vaan pelkkä IP-modeemi? Minulla on. Tein siinä pienimuotoisen testin, jonka jokainen voi toistaa. Laitapa modeemi päälle ja TV-päälle, kanava päälle. Kuva näkyy. Laita sitten tietokone päälle ja aja se Soneran nopeustesti. Voilá, TV:stä putoaa kanava pois ja siinä on pelkkä menu.

Mistä tämä johtuu? No arvaanpa, että se puutuva mediareititin hoitaa sen, että IP-modeemilla on etusija nettiliikenteessä. Jos ei ole, niin IP-modeemi ei saa tarvitsemiaan tietoliikennepaketteja ajoissa ja luovuttaa. IP-TV on aikakriittistä toimintaa.

Oletko muuten tarkistanut adsl-modeemisi kytkentänopeuden? Se on yläraja tietoliikenteen nopeudelle. Jos kytkentänopeus ei ole lähellä 24 megaa, niin saatat maksaa ihan turhasta. Esimerkiksi minulla kytkentänopeus on noin 12 megaa, joten minun ei kannata 24 megan hintaa maksaa. Sitä paitsi SD-kanava pienen testini mukaan vei alle 5 megaa maksimissaan, yleensä alle ja HD-kanavia ei ole saatavilla muutenkaan adsl-tekniikalla toteutettuun liittymään.

Liittymän nopeus ei siis ole ongelma. Ongelma on QOS (Quality of Service) toiminnan puute laitekokonaisuudessa, kun mediareititin ei ole oikeassa paikassa. Mediareititin hoitaa tuon QOS:n. Kaikki laitteet pitäisi olla oikein säädetyn mediareitittimen takana.

Soneran asiantuntija selittänee ongelman paremmalla Suomen kielellä, toivottavasti.
Komuva_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 47 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Eipä taida Sonera osata näin hyvin asiaan vastata! Meillä laajakaistan nopeustesti näyttää tasan 13Mbit, eikä siitä mene yli...

On tämäkin soppa... Kiitos kotikissa!!
JarmoA_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
joo, olisihan sitä toivonut vastausta. Katsotaan josko se sieltä vielä pullahtaisi
Tapio_
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1901 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
JarmoA: ADSL-modeemisi on tällä hetkellä avannut yhteyden kaistanleveydellä, jonka puolesta maksiminopeudet ovat noin 16M/570k tasolla. Tulevan datan kaista on kohtuullisen hyvä, mutta lähtevä jää aika paljon 1024k maksimista.

takkli: Liittymässäsi on ADSL-modeemisi on verkossa kaistanleveydellä, jonka puolesta maksiminopeudet ovat vain noin 8/1M tasolla. Koti TV vie päällä ollessaan valtaosan yhteyden kapasiteetista ja muu liikenne liittymän kautta ilmaisesti häiritsee Koti TV:n datavirtaa niin paljon, että lopputuloksena on katkos kuvassa ja paluu menuun. Liittymästä kannattaisi tehdä vikailmoitus ellei näistä ohjeista ole apua.

Molemmissa tapauksissa käy samat neuvot: ADSL-modeemi tulisi olla kytkettynä puhelinpistokkeeseen lyhyellä ja hyvälaatuisella kaapelilla, jatkojohtoa ei kannata modeemin ja puhelinpistokkeen välissä käyttää. Yleensä ADSL-yhteys toimii parhaiten asunnon pääpistokkeesta eli siitä mihin puhelinkaapeli (nousupari) on suoraan kytketty. Joissain tapauksissa modeemin ohjelmiston (firmware) päivittäminen on auttanut Koti TV - ongelmissa.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan ja Ohjeet ja vinkit.
JarmoA_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 22 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Tapio kirjoitti:
JarmoA: ADSL-modeemisi on tällä hetkellä avannut yhteyden kaistanleveydellä, jonka puolesta maksiminopeudet ovat noin 16M/570k tasolla. Tulevan datan kaista on kohtuullisen hyvä, mutta lähtevä jää aika paljon 1024k maksimista.

takkli: Liittymässäsi on ADSL-modeemisi on verkossa kaistanleveydellä, jonka puolesta maksiminopeudet ovat vain noin 8/1M tasolla. Koti TV vie päällä ollessaan valtaosan yhteyden kapasiteetista ja muu liikenne liittymän kautta ilmaisesti häiritsee Koti TV:n datavirtaa niin paljon, että lopputuloksena on katkos kuvassa ja paluu menuun. Liittymästä kannattaisi tehdä vikailmoitus ellei näistä ohjeista ole apua.

Molemmissa tapauksissa käy samat neuvot: ADSL-modeemi tulisi olla kytkettynä puhelinpistokkeeseen lyhyellä ja hyvälaatuisella kaapelilla, jatkojohtoa ei kannata modeemin ja puhelinpistokkeen välissä käyttää. Yleensä ADSL-yhteys toimii parhaiten asunnon pääpistokkeesta eli siitä mihin puhelinkaapeli (nousupari) on suoraan kytketty. Joissain tapauksissa modeemin ohjelmiston (firmware) päivittäminen on auttanut Koti TV - ongelmissa.


Tänks! Voiko olla kiinni siitä että on huono modeemi, a-link? Modeemi mulla on suoraan kiinni taloon tulevassa johdossa eli lyhyempää johtoa ei tähän väliin voi saada. Sen sijaan talon jakamosta tulee verkkokaapeli talon toiselle puolelle ja siinä vielä n. 4 metrin jatko. Ton 4m jatkon saan pois poraamalla seinään reijän mutta paraneeko tuo merkittävästi?
Komuva_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 47 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Täälläkin oli A-linkin modeemi ja tänään kävin sitten investoimassa Telewelliin. Näyttäisi siltä, että modeemin vaihdos auttoi boksin pysähtelyyn, eikä mitään muitakaan ongelmia ole vielä tullut tämän päivä/illan aikana. Jos sitä nyt sitten tutustuisi videovuokraamoon kun homma pelaa!
dirtyharry_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Aika surkeeta on tää asiantuntijoiden touhu. Ota johto seinästä henkistä kaiken ratkaisuks. Taitavat yrittää tuota helpsonia kaupata...josta varmaan saa saman ratkaisun.
Tämän osion uusimmat keskustelut