Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5141 custom-general.kudos
  • 4498 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy

 

iPhone_8_8Plus_X_Apple_Watch_Series_3_Apple_TV_1260x720.jpg

 

Täältä löydät tietoa Telian saatavuuksista ja toimituksista Apple iPhone X ja 8 sekä 8 Plus -puhelimien sekä Apple TV 4K -laitteiden osalta. Seuraa tätä blogia ja tiedät missä mennään. Kysy ja kommentoi.

 

Tietoa iPhone 8 / 8 Plus / X toimituksista:

 

- Päivitetty tilannetieto 18.12. Tänään on tullut uusi erä laitteita joita juuri pakkaamme toimituksiin. Tästä erästä saamme toimitettua kaikki sisässä olevat tilaukset, joten tämän erän jälkeen taulukko näyttää tältä:

 

Laite Toimitamme tällä hetkellä laitteita, jotka on tilattu:
Apple iPhone X 64GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 64GB Silver Varastossa heti toimituksiin
   
Apple iPhone X 256GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone X 256GB Silver Varastossa heti toimituksiin

 

Tietoa iPhone X:n myynnin aloituksesta:

 

- Tilannetieto 2.11. klo 16:20. Kaikki ensimmäisestä ennakkoerästä tilatut puhelimet on nyt lähetetty matkaan ja niistä on mennyt tilaajalle myös tekstari. Laitteet ovat perillä huomisesta alkaen. Jos et saanut tekstaria niin se tarkoittaa sitä, että toimitus on tämänhetkisen tiedon mukaan myöhemmin marraskuun aikana.

 

- 27.10. avasimme myyntiin ensimmäisen erän iPhone X –puhelimia. Toimitamme näistä laitteista suurimman osan 3.11, postitoimipaikasta riippuen. Jos tilauksesi on tästä ensimmäisestä erästä, laite pakataan toimituksiin 2.11. ja tässä yhteydessä lähetämme sinulle tekstarina toimitusvahvistuksen, joka sisältää Postin seurantatunnuksen. Jos et saa toimitusvahvistusta torstain 2.11. aikana se tarkoittaa, että tilauksesi on toimituksessa marraskuun aikana.
 
- Ensimmäisen erän jälkeen, 29.10. mennessä tilatut laitteet toimitamme tämänhetkisen tiedon mukaan marraskuun aikana. Toimitusvahvistus on merkki siitä, että laitteesi on matkalla sinulle.

- iPhone X:n ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 27.10. klo 10.01. Pyrimme siihen, että laitteet ovat perillä asiakkailla 3.11. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).

 

- Kun ensimmäinen erä on myyty loppuun tai viimeistään 30.10. käynnistyy toisen erän myynti myös asiakaspalvelussa sekä kaikissa Telia Kaupoissa. Näiden tilausten toimitusaika riippuu tilausmääristä sekä meille tukkuun saapuvista toimituseristä.

 

- 3.11. klo 09.00 alkaen on seuraavista Telia Kaupoista on saatavissa erä laitteita suoraan myös hyllystä:

  • Helsinki – Kamppi ja Itäkeskus
  • Espoo - Iso-omena
  • Vantaa – Jumbo
  • Tampere – Koskikeskus
  • Raisio – Mylly
  • Oulu – Limingantulli

- Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

 

iPhone X 256GB Space Grey -mallia ei tule saataville suoraan hyllystä myynninaloituspäivänä 3.11, muita malleja kyllä. Kyseistä mallia kuitenkin tulee meille tukkuun joten niitä on toimituksissa 3.11. jos/kun sellaisen tilasi ensimmäistä ennakkoerästä 27.10.

 

- Laitteissa on totuttuun Applemaiseen tapaan rajallinen saatavuus. Saamme Applelta laitteita pieniä eriä viikoittain, joita jaamme myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

 

- iPhone X on hyödynnettävissä myös Upgrade-sopimuksen kanssa.

 

- Demolaitteita tulee esille kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 3.11. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

 

Yleistä tietoa myynnin aloituksesta iPhone 8 ja 8 Plus:

 

- iPhone 8 ja 8+ -puhelimien ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 15.9. klo 10.01. Laitteita tulee myyntiin rajallinen määrä laitteita. Pyrimme siihen, että ne ovat perillä asiakkailla 22.9. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).
- Kun ensimmäinen erä on myyty tai viimeistään 18.9. käynnistyy toisen erän myynti sekä asiakaspalvelussa että seuraavissa Telia Kaupoissa:

  • Kamppi
  • Itäkeskus
  • Jumbo
  • Sello
  • Tampere Koskikeskus
  • Hansa
  • Prisma Seppälä
  • Oulu Limingantulli

Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

- Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

- Nykyinen Telia Upgrade -sopimuksella oleva laite on mahdollista vaihtaa uuteen iPhoneen. Uutta iPhonea ei saa kuitenkaan enää Upgrade-sopimuksella. 

- Demolaitteita tulee kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 22.9. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

  

Apple julkaisi 12.9. seuraavat tuotteet:

 

Apple 2017 telia.fi:ssä:

 

- Tilaa oma uusi Apple-laitteesi Telian verkkokaupasta ja löydä tietoa uusien toimitusten etenemisestä https://www.telia.fi/kauppa/apple/iphone

 

Apple 2017 juttuja Yhteisössä:

 

- Käyttökokemukset iPhone X

- Käyttökokemukset iPhone 8 ja 8 Plus

- Lanseerausillan Apple-valvojaiset täällä.

- Blogi: Lyhyt esittely uutuuslaitteista.

- Blogi: Esittelyssä iOS11.

 Apple iPhone XApple iPhone XApple iPhone 8+Apple iPhone 8+

Apple Watch Series 3Apple Watch Series 3Apple TV 4KApple TV 4K

 

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

657 vastausta
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1741 custom-general.kudos
  • 2703 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Hupsistakeikkaa... olisikohan tämä voinut vaikuttaa laitteiden toimitukseen?

 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005393386.html

 

"Postin suuresta varastokiinteistöstä on varastettu huomattava määrä matkapuhelimia Akaan Toijalassa viime viikonloppuna ja vielä kahtena peräkkäisenä yönä. "

Arcticaz
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Soneraan käyttää juurikin Toijalan varastoa että tässä luultavasti syy saatavuusongelmiin. Vai osaako @TeroRe kertoa? Vai saatko asiaa kommentoida?

vlvlvl
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Samanlaisia kokemuksia verkkokaupasta ja asiakaspalvelusta kuin @owsi10:llä.

 

iPhone 8 64 Gb Space Grey tilattu verkkokaupasta perjantaina, jolloin sitä oli varastossa ja toimitusajaksi sanottiin 1–2 arkipäivää. Vieläkään puhelinta ei vissiin ole lähetetty (tai ainakaan en ole saanut asiasta viestiä), vaikka sitä taas on varastossa.

 

Soitin pari kertaa asiakaspalveluun. Ensimmäisellä kerralla ei oikein löytynyt intoa palvella asiakasta tai ratkaista ongelmaa. Lisäksi ei oikein käynyt selväksi, onko tilausta jo lähetetty vai ei. Toisella kerralla toiselta henkilöltä löytyi jo halua selvittää asiaa, mutta mitään ei kuulemma voinut tehdä, koska tukku on jo mennyt kiinni.

 

En jaksa enää selvittää asiaa vaan käyn huomenna hakemassa laitteen toisen operaattorin liikkeestä, jossa sitä on hyllyssä. Jos tämä tilaus nyt joskus pakettiautomaattiin asti saapuu, niin peruuntuuko tilaus, jos vain jätän paketin noutamatta?

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5141 custom-general.kudos
  • 4498 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

@Arcticaz emme kommentoi asiaa mitenkään.

 

@vlvlvl tilasit siis puhelimen viime viikon perjantaina? Jäikö asiakaspalvelu kuitenkin selvittämään asiaa, siis kun tukku on taas paikalla? Jos päädyt siihen, että et nouda tilausta niin se peruuntuu kyllä jos et pakettia nouda (koska teit tilauksen verkkokaupassa), mutta siihen menee aikaa joten nopeammin se peruuntuu asiakaspalvelun kautta. Tai ilmoittamalla postillee että et nouda pakettia.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1741 custom-general.kudos
  • 2703 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Tuon ymmärtää, että tuosta sattumuksesta Telia kommentoi todennäköisesti vain virallississa väylissä, jos tosiaan ollenkaan kommentoi. Tervellä järjellä voinee asiakas kyllä päätellä, että jotain vaikutusta toimituksiin kuitenkin varmaan on, mutta se on vain päättelyä/mutuilua.

vlvlvl
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@TeroRe Jep, viime viikon perjantaina, myöhään illalla tosin. Eihän siitä nyt pitkä aika ole, mutta odotin, että olisi edes lähetetty parin arkipäivän sisällä. Ei jäänyt selvittämään, eikä ehdottanut asiaan mitään ratkaisua. Ajattelin sitten, että pakko kai soittaa huomenna uudelleen.

nikla82
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Onko Upgrade sopimuksesta tullut mitään uutta tietoa miten sen kanssa toimitaan kun haluan vaihtaa iPhone 7+ uuteen iPhone X:n jahka se tulee. Eli miten toimitaan ennakkotilaus päivänä ja olenko ilman puhelinta viikon ajan jne.

Alienmimmi
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

29.9 tilasin iPhone 8+256gb space greyn ja eilen asiakaspalvelu lupaili että luuri oisi mulla jo tällä viikolla. Tilaus seuranta ei oo edenny mihinkään joten vähän jännityksellä odottelen et kuinka käy... 

JJT85
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@Alienmimmi: mä tilasin saman puhelimen 25.9. eikä tilausseuranta oo edenny sen päivän kirjauksista mihinkään 😕 viimeisimmässä taulukossa (eilen päivitetty) lukee, että nyt käsittelyssä ois juurikin nuo 25.9. tilatut luurit, mielenkiinnolla tosiaan odottelen milloin jotain tapahtuu.

 

Kauppaa tehdessäni mulle sanottiin, että luuri olis mulla "ylihuomenna" eli 27.9., mutta IHAN ei siihen sitten näköjään kyetty. Jotenkin jäi vähän semmonen maku suuhun, ettei asiakkaalla oo niin väliä, kunhan myytyä saadaan. 

 

Alienmimmi
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

@JJT85 Onpas lohduttavaa... Mäkin sain eilen infoa et ois pitäny eilen jo mennä postiin... Ei siinä ihan niin käyny 😂Toivotaan että alkaa pian tapahtumaan jotain..