Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64252
Kirjoituksia 174762

Vaihtodiili on täällä – vaihda vanhat laitteesi uuteen



Highlighted

Vaihtodiili on täällä – vaihda vanhat laitteesi uuteen

Ex-telialainen
Viestejä 955 kpl

Vaihtodiili on täällä – vaihda vanhat laitteesi uuteen

1/41

SIMPLIFY_Handset.jpg

 

Kierrätys on tätä päivää, joten halusimme luoda ympäristöystävällisen ja näppärän tavan vaihtaa vanhat puhelimet ja tabletit uuteen. Tältä pohjalta syntyi Vaihtodiili, joka on käytössä kaikissa Telia Kaupoissa ja Telia Express palvelupisteissämme 10.10. lähtien.

 

Vaihtodiilin periaate on simppeli: saat vanhasta puhelimesta tai tabletista hyvityksen ostaessasi uuden ja säästät samalla sekä rahavarantojasi, että luonnonvaroja. Saat hyvityksen maksimissaan kymmenestä laitteesta kerrallaan eli voit kierrättää esimerkiksi kaikki pöytälaatikoista löytyvät vanhat luurisi samalla kertaa.

Hyvitysarvoon vaikuttaa luonnollisesti paitsi laitteen merkki ja malli, myös sen toimivuus ja kunto. Alkuperäispakkauksella tai mukana tulleilla tarvikkeilla, kuten laturilla, ei ole vaikutusta hyvitysarvoon, vaan pelkkä laite ratkaisee. Sivuiltamme löytyy myös laskuri, jolla voit laskea hyvitysarvon itse.

 

Kierrätämme vanhat laitteesi turvallisesti ja ympäristöä säästäen. Laitteiden tiedot ja muisti tyhjennetään, joten nappaa kaikki tärkeät tiedot talteen ennen vaihtoa. Telia Helppi auttaa tässä tarvittaessa.

Uutta laitetta hankkiessasi muista myös Laitevakuutuksemme, joka korvaa sattuneen vahingon ja saat rikkoutunutta vastaavan laitteen käyttöösi jopa heti seuraavana päivänä.

Kuulemme mielellänne mielipiteitänne ja ajatuksianne Vaihtodiilistä. Onko tällainen palvelu tarpeellinen ja kierrättäisitkö vanhan laitteesi meidän kautta?

40 vastausta
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

21/41

No nythän tämä meni mielenkiintoiseksi. Minä kysyin tuota samaa asiaa puhelimitse teidän asiakaspalvelusta ja liikkeestä, että saako haluamani tuotteen toimitettua liikkeeseen, josta sen noutaisin, mutta tämä oli mahdotonta. Asia laitettiin teidän vaihtodiilistä vastaavalle päällikölle, joka ei koskaan palannut asiaan. Kaikki asiakkaat eivät siis ole tasavertaisia!

 

Itse käytin lahjakortin pakolla huonompaan tuotteeseen, minkä olisin halunnut, jotta lahjakortti meni edes johonkin käyttöön. Nyt täytyy kyllä todella punnita perheemme liittymäasioita näin epäoikeudenmukaisen kohtelun vuoksi!

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 93 kpl

22/41

Katselin eilen, että saisin nykyisestä puhelimestani kohtuullisen korvauksen vaihtaessani sen uuteen. Ajelin lähimpään telian myyntipisteeseen, jossa kerrottiin vaihtodiilin onnistuvan vain telia kaupassa. Lähin telia kauppa on noin 100km päässä ja en ole mitenkään innostunut lähtemään tuon vuoksi ajelemaan 200km lenkkiä. Sitten kun vielä varmistin netistä, että saako haluamaani puhelinta ko kaupasta niin verkkosivusto ilmoitti "tuotetta ei saatavilla telia kaupoista".

 

Miten minun tulee nyt toimia, jos mielin saada käytettyä tämän rahallisen hyvityksen uuteen puhelimeen. Kyseessä on iPhone 8plus joko 64gb tai 256gb muistilla. Nykyisestä luurista telian sivusto lupaa hyvitystä noin 180e, joka on paras hyvitys verrattaessa muihin vastaaviin kauppoihin. Mitään tuotelahjakorttia en tarvitse.

 

Nykyinen 6 plus 64gb on toiminut yli 3 vuotta moitteetta, mutta voisihan tuon kohta päivittää uudempaan. Pöytälaatikkoon tuota ei viitsi jättää makaamaan varapuhelimeksi kun uusia peruspuhelimia saa tuon iPhonen akun hinnalla (tähän olisi kampanja 39e akunvaihto virallisessa huollossa).

 

Myyntipalvelun väki jos sattuu tämän lukemaan niin saa olla yhteydessä. 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 1 346 kpl

23/41

Moikka @Kuukkelinpuu ja tervetuloa yhteisöön! 

Vaihtodiilin sivuilla on hyvä ohjeistus siitä, miten tuon hyvityksen saa. 🙂 Hyvityksen saa Telia Kaupoissa, tai Express-pisteillä. Jos asioit Express-pisteellä mutta homma ei onnistunut siellä, niin tuossa on taitanut myyjällä olla nyt jonkinlainen aukko sivistyksessä. Missä myyntipisteessä kävit? Laitetaan tarvittaessa ehdottomasti viestiä eteenpäin tuonne pisteelle. 🙂 

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 93 kpl

24/41

Kiitos vastauksesta. Asioin tänään ehkä ne kuuluisat kaksi kertaa (ensimmäinen ja viimeinen) Telia Express K-Citymarket Iisalmessa, eteläntie 4, Iisalmi.

 

Pittää nyt kahtoa, että tilaanko puhelimen verkkokaupan kautta vai asioinko seuraavan kerran DNA kaupassa Päivärannan Citymarketilla. Hyvitys ei ole niin hyvä kuin Telialla, mutta 3:n vuoden myyjän myöntämä takuu on plussaa.

 

Tuo vaihtodiilin kohta 4B on se mikä ratkaisee minulla hankintapaikan. 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 1 346 kpl

25/41

Laitoin tuonne Iisalmen Expressille sekä kyseisen putiikin esimiehelle kirjoittamasi viestit tiedoksi. Saavat tämän osalta käytyä asiaa tarkemmin läpi. 🙂
Kohta 4B on tosiaan ainoa vaihtoehto jos mielii hyvityksen saada tuosta uuden laitteen hankintahinnasta. 🙂 

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 93 kpl

26/41

Kiitos. Katsotaan miten asiassa etenen omalta osaltani. 

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 93 kpl

27/41

Vaihtodiili saatu päätökseen minun osaltani, muttei valitettavasti Telian myymälässä.

 

Päivärannan Citymarketilla Kuopiossa ei myyjä puhunut mitään vaihtodiilistä. iPhone 8 oli virrattomana ja näin ollen "käpistely" jäi tekemättä. Yhtään 8 plus mallia ei myöskään ollut esillä. Enkä oikein jaksanut innostua myyjän hypetyksestä iPhone X:n suhteen. Lopullinen innostus viedä asiaa eteenpäin meni siinä kun myyjä kertoi omia negatiivisia kokemuksia puhelinmallista, jota olin ostamassa.

 

Mielenkiinnosta aihetta kohtaan kokeilin asiakaspalvelun tasoa DNA myymälässä samassa osoitteessa. Myyjän kanssa käytiin puhelimet läpi ja kun ääneen mietin mitä teen entisellä niin hän kertoi "vaihtodiilistä DNA:n tapaan". Näin saatiin tehtyä kaupat jouhevasti ja kun aikaa kului varmuuskopiohin yms niin tarjottiin mahdollisuutta käydä kahvilla.

 

Liittymää ei DNA saanut myytyä kun kerroin oman hintani millä nyt liittymää käytän. Kuitenkin asiakaspalvelun taso ja 3:n vuoden takuu laitteelle olivat asioita, joita minä loppukäyttäjänä arvostan. Entisen laitteen hyvitys käytetään suoraan kuukausimaksuihin uuden laitteen osalta. Sikäli mukavaa kun päätelaitteeksi tuli nyt iPhone 8 plus 256GB. Olisin kyllä saanut luurinmetsästys viikonloppuna tuon 8:n hyvällä hintaa, mutta vaihtodiilin hyödyntäminen on nyt osoittautunut vaikeaksi toteuttaa käytännössä.

 

Vaihtodiili on varmasti ihan toimiva juttu, mutta nyt  käytännön toteutus tökki omalta kohdaltani sen verran, että asiaan palataan kun nykyinen päätelaite joutaa myydä kierrätykseen kunnostettavaksi. DNA kauppias kyllä tuumasi, että he ovat yhteydessä päätelaitteen osalta henkilökohtaisella tarjouksella kunhan noin 2-vuotta on kulunut ostopäivästä.

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 036 kpl

28/41

Onpa harmi kuulla @Kuukkelinpuu, että homma meni näin. Hyvä toki, että sait kuitenkin hyvän diilin ja uuden puhelimen käyttöösi mutta olisimmehan me mielellämme kaupat kanssasi tehneet 🙂

 

Homma on jo siis finaalissa mutta ihan mielenkiinnosta kysyn tuosta myyntitaktiikasta, millaisia kokemuksia myyjä siis kertoi ja siis tuosta iPhone 8 Plussasta? Tulkitsenko oikein, että hän ei olisi siis saanut niitä kertoa, muutoin kaupat olisi saattanut ehkä syntyäkin? Jos näin niin kerrotko vähän, että miksi? Eikö se ole lähtökohtaisesti hyvä, että myyjä kertoo tuotteesta vähän muutakin kuin vain "perinteisen myyntipuheen"? 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 93 kpl

29/41

Kyllä myyjän on muutakin kerrottava kuin perinteinen myyjäpuhe, siinä olet oikeassa.

 

Tässä tapauksessa kuitenkin keskustelun aloitus meni niin, että myyjä aloitti tuon X:n kehumisen. Hänen mielestään plus on liian iso ja hankalan kokoinen mukana käytettäväksi. Eikä hän muutenkaan henkilökohtaisesti pidä ko laitteesta. Keskustelua jatkettiin ja esitin toiveen, että voisin käyttää kasia kädessäni ja selata valikkoja yms... Kuten normaalisti on tapana. Tämä nyt ei onnistunut kun ko laitteen latausjohto ei ollut virrassa.

 

Myyjä vielä mainitsi, että olinhan tietoinen jo loppuneesta viikonlopun tarjouksesta, jolloin olisin saanut perus kasin halvemmalla.

 

Minulla on tiettyjä syitä miksi käytän plus mallia. Niihin en syventynyt myyntihetkessä koska katsoin, että keskustelu ei tule etenemään. Liikkeestä olisi saanut plus mallin mukaan, mutta otin aikalisän joka nyt johti kauppoihin muualla.

 

Dna:n myyjä otti tablettiinsa esille molemmat mallit ja ominaisuuksia käytiin läpi yhdessä keskustellen. Ne asiat mistä myyjäkään ei tiennyt hän sanoi suoraan. Laitteet olivat käytettävissä ja sain rauhassa käydä kasia läpi. Heillä oli myös saatavilla 7plus 128gb mallia, joka olisi periaatteessa riittänyt. Vaihtohyvityksen myötä kuitenkin päädyin ottamaan tuon isomman 8 plussan. Eipähän lopu tila kesken ja saa tarvittaessa langattoman latauksen käyttöön?

 

Tämä kauppa meni nyt näin... Toivottavasti palautteesta on hyötyä ja sitä käytetään myyjien koulutuksen kehittämiseksi.

 

Vastaan toki mielelläni kysymyksiin lisää jos niitä tulee.

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 036 kpl

30/41

Ihan loistavaa, kiitos kun kerroit lisää.

 

Ymmärrän, tässä mentiin siis enemmän henkilökohtaiset mieltymykset edellä eikä niinkään sillä, että asiakas päättäisi itse mikä hänelle on hyvä ja mikä ei. Tässäpä on meille kokonaisvaltainen palaute, Vaihtodiili sekä kertomasi asiakaskohtaaminen.

 

Hyvää kuitenkin tosiaan se, että sait haluamasi laitteen ja ilmeisesti vielä hyvällä diilillä, se on tärkein 🙂 Kiitos palautteista ja hyvää lähestyvää viikonloppua 🙂

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.