Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63228
Kirjoituksia 172552

Liiga-passin irtisanomisen ehdot ovat epäselvät

Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2015
Kirjoituksia: 457
11/41

Vs: Liiga-passin irtisanomisen ehdot ovat epäselvät

@SaJoonas  kirjoitti:

Ennen muutosta irtisanomistilanteissa paketit päätettiin normaalia aiemmin asiakkaan eduksi, kun esimerkiksi Omien Sivujen kautta paketin irtisanoessa tilaus päättyi heti ilman erillistä irtisanomisaikaa.

Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. Lisäksi tilauksesta toimitetaan vahvistukset, josta näkee tarkemmat sopimusehdot. Laskutus loppuu, kun irtisanominen astuu voimaan eli samaan aikaan kuin kanavapaketin katseluoikeuskin päättyy.

mun tilausvahvistus kyllä oli tosi vajaa 

ei edes henkilötietoja  mistä voitais   päätellä tilaaja

onko   tilaus kaavake  netissä  korjattu jos  pyydän  uuden korjatun vahvihtuksen 

kun irtisanomisaikojen takia ei varmaan kannata irtisanoa ja  tilata  heti uudestaan ja mun tilausvahvistuksessa ei ole mainitaa irtisanomisajasta .

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2017
Kirjoituksia: 433
12/41

@MMALINEN  kirjoitti:

mun tilausvahvistus kyllä oli tosi vajaa 

ei edes henkilötietoja  mistä voitais   päätellä tilaaja

onko   tilaus kaavake  netissä  korjattu jos  pyydän  uuden korjatun vahvihtuksen 

kun irtisanomisaikojen takia ei varmaan kannata irtisanoa ja  tilata  heti uudestaan ja mun tilausvahvistuksessa ei ole mainitaa irtisanomisajasta .

Tilausvahvistuksessa pitäisi olla maininta, että "Palveluun sovelletaan palvelukuvauksessa mainittuja ehtoja ja rajoituksia sekä Telian palveluiden yleisiä toimitusehtoja kuluttaja- tai yritysasiakkaille".

Yleisissä toimitusehdoissa kerrotaan, että asiakas saa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan muuta
palvelua koskevan sopimuksen yhden (1) kuukauden irtisanomisaikaa noudattaen, ellei toisin ole sovittu.

Liiga-passin tilaussivun lisätietokentästä löytyy maininta: "30 vuorokauden irtisanomisaika, pois lukien ilmaiset kokeilujaksot ja määräaikaistilaukset."

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
13/41

Pitää alkaa selvittää tätä alkuviikosta meinaan  kyllä oleelliset  asiat pitää näkyä tilausvahvistuksessakin  joihin kuuluu irtisanomis aika 

sitten mikäs on  irtisanomisajan  laskutusjakso 

oonko se  laskutusväli vai kalenterikuukausi

tossa puhutaan 2 viikosta näköjään siis  liigan katsojien  kiusaksi laitettu kuukausi että voidaan  periä  katsojilta   max kuukausi  tyhjästä 

2 viikopn irtisanomisen hyväksyisin mutta  en kuukautta .

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎09-01-2015
Kirjoituksia: 32
14/41

"Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. "

Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...

Ja jos nyt joku muu kun moderaattori Telialta tätä lukee, odottaisin hyvitystä tilauksestani josta minua ei OLE informoitu asianmukaisella ja hyvällä kauppatavalla.

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
15/41

Sanonmpa vielä sen että   nykyään  monesti  sopimusehdot  pystyy lukeen  vasta kaupan teon jälkeen  SIIS KAIKKKI ne pitäis lukee samalla siinä voi mennä aikaa kun asiakas ne lukee  mutta asiakkan oikeusturvan kannalta  ne pitää  antaa lukea  rauhassa AINA 

jos  ihmisille annettais  sopimuspaperit luettavaksi  joka kerta  niin asiakas teki aina valinnan haluaako asiakas lukea  ja  vastuu menis kuluttajalle

nykykäytännöllä  asiakas osta sian säkissä  ehtojen kannalta  se ei ole oikein .

0 tykkäystä
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2017
Kirjoituksia: 433
16/41

@yarskiss  kirjoitti:

"Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. "

Ei sitten muuten kerrottu kun minä tilasin.... Tuo maintsemani virke on lisätty tämän debatin takia ja sen jälkeen...

Ja jos nyt joku muu kun moderaattori Telialta tätä lukee, odottaisin hyvitystä tilauksestani josta minua ei OLE informoitu asianmukaisella ja hyvällä kauppatavalla.

Viittasin nykyhetkeen tuossa tekstissä, kun oli puhetta tilauskaavakkeesta ja sen korjaamisesta. Yhteisön kautta emme pääse asiakastietoihin käsiksi, emmekä voi tehdä hyvityspäätöksiä. Halutessasi voit laittaa meille kirjallisen palautteen yhteydenottolomakkeen kautta. Tilauksen yhteydessä on toimitettu tilausvahvistus ja kerrottu toimitusehdoista, mitä tilauksessa noudatetaan. Muutoksen myötä paketin irtisanominen on selkeämpää, kun kaikissa kanavissa noudatetaan 30 vrk irtisanomisaikaa. Etäkaupassa on myös 14 vrk peruutusoikeus, joten tilaus on mahdollista peruuttaa, mikäli tulee toisiin aatoksiin.

0 tykkäystä
Highlighted
Konkari
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 666
17/41

@yarskiss  kirjoitti:

Tämä on oikeasti ongelma. Jos asiakas on tilanut palvelun silloin, kun irtisanomisaika on ollut heti, Telia joutuu ilmoittamaan irtisanomisajan muutoksesta kirjallisesti kuukausi ja seitsemän päivää etukäteen. Asiakkaalla on tällöin myös mahdollisuus olla hyväksymättä uusia sopimusehtoja ja irtisanoa palvelu.

Mikäli irtisanomisajan muutoksesta ei ole ilmoitettu asianmukaisesti, uutta irtisanomisaikaa ei voida soveltaa vanhoihin sopimuksiin.

Highlighted
Vakiokalustoa ☆
Rekisteröitynyt: ‎30-08-2018
Kirjoituksia: 242
18/41

@irritus  kirjoitti:

@yarskiss  kirjoitti:

Tämä on oikeasti ongelma. Jos asiakas on tilanut palvelun silloin, kun irtisanomisaika on ollut heti, Telia joutuu ilmoittamaan irtisanomisajan muutoksesta kirjallisesti kuukausi ja seitsemän päivää etukäteen. Asiakkaalla on tällöin myös mahdollisuus olla hyväksymättä uusia sopimusehtoja ja irtisanoa palvelu.

Mikäli irtisanomisajan muutoksesta ei ole ilmoitettu asianmukaisesti, uutta irtisanomisaikaa ei voida soveltaa vanhoihin sopimuksiin.

Tähän ei Telialta taida tulla kommenttia?

@SaJoonas @NikoNo @IlariJR @AnneAn  ja mitä näitä nyt on.

Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2019
Kirjoituksia: 2
19/41

@SaJoonas  kirjoitti:

Tilauksen yhteydessä muistutetaan tuosta 30 vrk irtisanomisajasta, kuten @yarskiss mainitsi. Lisäksi tilauksesta toimitetaan vahvistukset, josta näkee tarkemmat sopimusehdot. Laskutus loppuu, kun irtisanominen astuu voimaan eli samaan aikaan kuin kanavapaketin katseluoikeuskin päättyy.

Ei pidä paikkaansa. Tilatessa tulee ilmoitus jossa lukee "Kanavapaketilla on 30vrk minimitilausjakso", eli tuon mukaan irtisanoessa 31vrk tilauksesta tilaus katkeaa heti.

telia tilaus1.png

Edit ReOlivia: Upotettu kuva viestiin

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa ☆☆
20/41

Kysyn nyt hyvissä ajoin    kun  tappara nyt näyttää pelaavan niin  surkeeesti tällähetkellä ja kokonaisuutena tälläkaudella  vaikka kakkosena onkin 

niin  onko nyt niin et jos haluan  päättää   tappara-passini  runkosarjan loppuun  niin se on irtisanottava kuukautta ennen eli joskus  helmikuun puolessa välissä

ja kai saan  myymälässä kun irtisanon niin irtisanomis vahvistuksen heti käteen .

0 tykkäystä