peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
50349 Jäsentä
146686 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Uusimpien verkkotallennusten katselussa ongelmia



Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎12-03-2018
Kirjoituksia: 5
1/7

Uusimpien verkkotallennusten katselussa ongelmia

Meillä on ilmennyt Telia tv:n verkkotallenteiden katselussa ajoittain ongelmia marraskuulta 2017 lähtien. Kun yritämme katsoa uusimpia tallenteita (noin viikon sisään tallennettuja ohjelmia), ilmenee kuvan ja äänen pätkintää. Kaikki tallenteet eivät siis pätki, vanhemmat näkyvät ihme kyllä ihan normaalisti. Olemme resetoineet sekä digiboksin että reitittimen, mutta vika ei korjaantunut. Vikaa on ollut ainakin Ylen, Maikkarin ja Nelosen ohjelmissa. Tallenne saattaa näkyä aluksi ongelmitta, mutta alkaa jossain vaiheessa pätkiä tai pätkii heti alusta alkaen.

 

Mistä ihmeestä tällainen vika voi johtua? Onko tälle ylipäätään mitään tehtävissä? Vaikeuttaa kyllä arkea, kun joutuu miettimään, milloin voi katsoa mitäkin tallenteita. Ei kai vika voi olla kytkennöissä tai laitteissa, kun kaikkien tallenteiden ääni ja kuva ei pätki eikä television katselussa muuten ole ongelmia? Voiko se vaikuttaa, jos samaan aikaan on käynnissä tallennus useammalta kanavalta? Mutta tällöinkään ongelmaa ei ilmene vanhempien tallenteiden kanssa. Käytössämme on valokuitu 24 Mbit/s. Kuinka paljon kaistaa verkkoon tallennus ja verkkotallenteiden katselu vievät? Onko valokuituyhteytemme yksinkertaisesti vain liian huono?

0 tykkäystä
6 vastausta
SIM-guru
SIM-guru
Rekisteröitynyt: ‎21-02-2015
Kirjoituksia: 1 281
2/7

Vs: Uusimpien verkkotallennusten katselussa ongelmia


@Katti37 kirjoitti:

Käytössämme on valokuitu 24 Mbit/s. Kuinka paljon kaistaa verkkoon tallennus ja verkkotallenteiden katselu vievät? Onko valokuituyhteytemme yksinkertaisesti vain liian huono?


Verkkotallennus tapahtuu Telian servereillä, eikä se kuluta lainkaan käyttäjän kaistaa. Verkkotallenteen katselu toki sd laadullakin vaatii tilaajaliittymästäkin kaistaa mutta 24M riittää siihen kyllä, ellei verkkoa yhtäaikaa kuormiteta. Silloin tuo 24M alkaa olla liian hidas jos muutakin yhtäaikaista käyttöä.

 

Mitä tulee itse ongelmaan, niin suosittelen tekemään Telialle vikailmoituksen asiasta kun kerran laitteita on yritetty resetoita eikä ongelmat sillä poistu Hymiö Onnellinen

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎12-03-2018
Kirjoituksia: 5
3/7

Vs: Uusimpien verkkotallennusten katselussa ongelmia

Kiitoksia, pitää tehdä uusi vikailmoitus. Ajattelin, josko täällä olisi jollakin ollut samantyyppistä ongelmaa. Ongelma on niin erikoinen, kun se ei edes toistu aina samanlaisena. Ikään kuin kellonaika, viikonpäivä tms. vaikuttaisi asiaan jotenkin, mutta tämä on vain mutu-tuntumalla sanottua. Useimmiten ei edes ole muuta yhtäaikaista käyttöä, välillä toki läppäri ja netti auki. Telia tv on ollut meillä käytössä pian kuusi vuotta, nykyisessäkin osoitteessa jo reilut kaksi vuotta eikä aiemmin ole ollut tämänkaltaisia ongelmia. 

0 tykkäystä
SIM-guru
SIM-guru
Rekisteröitynyt: ‎21-02-2015
Kirjoituksia: 1 281
4/7

Vs: Uusimpien verkkotallennusten katselussa ongelmia

Ei ainakaan minulla ole vastaavaa ongelmaa tullut esille, Telia TV palvelu ollut käytössä kanssa reilusti yli 6 vuotta varmasti.

 

Eiköhän ongelma saada ratkaistua Telian toimesta, mahdollisimman tarkka vikakuvaus vaan ja vaikka linkki tähän ketjuun jos netissä omilta sivuilta teet vikailmoituksen 😊

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎13-04-2017
Kirjoituksia: 91
5/7

Vs: Uusimpien verkkotallennusten katselussa ongelmia


@Katti37kirjoitti:

Meillä on ilmennyt Telia tv:n verkkotallenteiden katselussa ajoittain ongelmia marraskuulta 2017 lähtien. Kun yritämme katsoa uusimpia tallenteita (noin viikon sisään tallennettuja ohjelmia), ilmenee kuvan ja äänen pätkintää. Kaikki tallenteet eivät siis pätki, vanhemmat näkyvät ihme kyllä ihan normaalisti. Olemme resetoineet sekä digiboksin että reitittimen, mutta vika ei korjaantunut. Vikaa on ollut ainakin Ylen, Maikkarin ja Nelosen ohjelmissa. Tallenne saattaa näkyä aluksi ongelmitta, mutta alkaa jossain vaiheessa pätkiä tai pätkii heti alusta alkaen.

 

Mistä ihmeestä tällainen vika voi johtua? Onko tälle ylipäätään mitään tehtävissä? Vaikeuttaa kyllä arkea, kun joutuu miettimään, milloin voi katsoa mitäkin tallenteita. Ei kai vika voi olla kytkennöissä tai laitteissa, kun kaikkien tallenteiden ääni ja kuva ei pätki eikä television katselussa muuten ole ongelmia? Voiko se vaikuttaa, jos samaan aikaan on käynnissä tallennus useammalta kanavalta? Mutta tällöinkään ongelmaa ei ilmene vanhempien tallenteiden kanssa. Käytössämme on valokuitu 24 Mbit/s. Kuinka paljon kaistaa verkkoon tallennus ja verkkotallenteiden katselu vievät? Onko valokuituyhteytemme yksinkertaisesti vain liian huono?


Hei Katti37 ja tervetuloa Telia Yhteisöön Hymiö Onnellinen Hyvä kun otit yhteyttä.

Verkkoon tallentaminen ei varaa teidän kaistaa lainkaan, vaan tallenteet tehdään suoraan Telian palvelimille. Telia TV varaa kaistaa katseltavasta sisällöstä riippuen 3,5-8,5Mbps ja tuon yhteyden pitäisi kyllä selvitä siitä taakasta muitta mutkitta. Tästä ongelmasta olisi syytä napata meille ilmoitus tutkintaan. Asia saadaan kätevästi meille selvitykseen jos piipahdat vaikka meidän chatissa, minne pääset kirjautumalla itsepalveluun. Itsepalvelusta voit jättää myös suoraan häiriöilmoituksen asian tiimoilta palvelupyynnön muodossa.

Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 567
6/7

Vs: Uusimpien verkkotallennusten katselussa ongelmia


@TuomasHog kirjoitti:

Asia saadaan kätevästi meille selvitykseen jos piipahdat vaikka meidän chatissa, minne pääset kirjautumalla itsepalveluun. Itsepalvelusta voit jättää myös suoraan häiriöilmoituksen asian tiimoilta palvelupyynnön muodossa.

Liittymäni ja palveluni > Liittymä

 

omat_sivut.JPGLiittymän hallintasivu Telian Omilla Sivuilla

Suora linkki lomakkeeseen:
https://www.telia.fi/kirjautuneille/lomakkeet/palvelupyynto

 

Helpompi tapa kuin jonottaa chatissa ja odottaa vastauksia Hymiö Onnellinen

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ✋ Omat Sivut | ♲ Mobiilivarmenne | ⚽ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia

Telian virallinen asiakas jo vuodesta 2015

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎12-03-2018
Kirjoituksia: 5
7/7

Vs: Uusimpien verkkotallennusten katselussa ongelmia

Kiitoksia, laitoinkin jo aamulla vikailmoituksen Omien sivujen kautta.