Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tikkami_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 8 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Thomson TG789vn ja Airplay

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Moro

Osaisiko joku kertoa mikä on vikana kun Airplay ei toimi Thomsonin kautta?

Vahvistin (Denon AVR-1912) saa IP:n DHCP:llä ja siihen pääsee kiinni nettiselaimella.
Eli verkkoyhteydet sinnepäin on kunnossa.

Samalta koneelta jolta saan webbiselaimella yhteyden vahvistimeen ei saa Airplay yhteyttä. Itunenissa/Airfoilissa tuo vahvistin ei vaan näy.

Läppäri on ollut kiinni Thomsonin verkossa (192.168.1.x) niin kaapelilla kun WLANilla, eikä kumpikaan toimi.

Ongelma on toistaiseksi ratkaistu sillä, että ennen vahvistinta on oma palomuuri. Kun liitän läppärin tähän erilliseen verkkoon sekä langalla että langattomasti (192.168.0.x) Airplay toimii samantien.

Olisi ihan kiva saada kaikki laitteet samaan verkkoon.
106 vastausta
Kerberos_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 27 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
En jäänyt odottelemaan, vaan hankin langattoman D-linkin reitittimen Soneran laatikon perään. Nyt toimii Airplay. Harmittavaa että joutuu ostamaan ylimääräisiä laitteita kun operaattorin omat ei pelitä.
Jortte_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jep, ihme säätämistä. Itsehän jouduin ostamaan vahvistimen perään Buffalon WLAE-AG300N langattoman sillan / ethernet muuntimen. Kuten aikaisemmassa viestissä totesin, niin airplay jostain syystä toimii kun vastaanottava laite on kytketty WLAN-verkon puolelle. Langallisen verkon puolellahan homman sai toimimaan vain sillä että irrotti ja kytki takaisin ethernet kaapelin vahvistimeen. Sitten kun toiston laittoi päälle lähes valittömasti, se toimi siihen saakka kunnes sen joutui stoppaaman tai pausettamaan.

Minullahan loppuu määräaikaisuus vajaan kuukauden päästä, sen jälkeen voisin sopuhintaan myydä tuon buffalon sovittimen jollekin tarvitsevalle. Uusiakin saa esim Verkkokaupasta. Sopimuksen jatkaminen ei oikein enää kiinnosta. Varsinkin kun tekstarilla tullut jatkotarjous oli niinkin huikea, että olisin saanut tämän samaan hintaan kuin aikaisemmin, jos taas sitoutuisin kahdeksi vuodeksi. Eli uusi asiakas saa taas halvemmalla, vaikka minä olen jo laitekulutkin maksanut tällä nykyisellä sopimuksella.
thomson_fanipoika_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 43 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
SONERA:n vastausta odotellaan täällä edelleen. Onko teillä tarkoitus tehdä asialle mitään vai odotellaanko täällä turhaan korjausta?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Thomson_fanipoika,

Asiaan on tulossa toivottavasti parannusta seuraavassa ohjelmistoversiossa. Tällä hetkellä ei ole vain tarkkaa aikaa tiedossa koska tuo saataisiin käyttöön.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Kerberos_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 27 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Hei Thomson_fanipoika,

Asiaan on tulossa toivottavasti parannusta seuraavassa ohjelmistoversiossa. Tällä hetkellä ei ole vain tarkkaa aikaa tiedossa koska tuo saataisiin käyttöön.


Hei,

Onko tästä jotain uutta? Onko tuki tullut?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Kerberos,

Uutta ohjelmistoa pitäisi tulla aivan piakkoin. Vielä tehdään ohjelmistolle viimeisimpiä testauksia, ennen kuin saadaan se käyttöön.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
miksu3220_
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Laitoin Airport Extremen suoraan Thomsonin punaiseen porttiin (WAN). Muutin Airport Extremen sillatusta DCHP + NAT toiminteelle. Paukasi Sonera Viihde poikki välittömästi ja enää ei valitettavasti pysty tilaamaan ja käyttämään Sonera Viihde pakettia 😞
Toisinsanottuna jätän HBO:n ainakin tilaamatta. Harkitsin myös MIX pakettia.


Positiivista. Airplay toimii ihan sikahyvin! Kaikki mun laitteet soi ja kukkuu verkossa eikä hidastumisesta eikä kaatuilusta tms ole tietoakaan.

Toivotaan että Sonera haluaisi vielä katsomaan Viihde pakettia?
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei miksu3220,

Yhteydessäsi punaisen WAN portin pitäisi olla tyhjänä. Yhteys ei toimi oikein, mikäli kyseiseen porttiin on kytketty laitteita.

Digiboxi tulisi aina olla kytkettynä kaapelilla Thomsonin keltaisiin portteihin.
Motorola digiboxin ja Thomsonin välinen ethernet kaapeli on mahdollista korvata Inteno ZAP100 laitteilla.

Airport extreme kannattaa siis myös liittää Thomsonin keltaiseen ethernet porttiin ja muuttaa laite siltaavaksi.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Kerberos_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 27 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Marko- kirjoitti:
Hei Kerberos,

Uutta ohjelmistoa pitäisi tulla aivan piakkoin. Vielä tehdään ohjelmistolle viimeisimpiä testauksia, ennen kuin saadaan se käyttöön.


Onko nyt ohjelmisto (10.5.1.Q) uusin ja juuri tuotannoitu? Ainakin yksi päivä reititin oli resetoinut itsensä. Uutena ominaisuutena huomasin vierailija-WLAN-verkon pystytyksen.

Tukeeko tämä versio nyt siis Applen Airplayta???
Marko-_
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4902 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Kerberos,

Kyseinen ohjelmisto on tällä hetkellä uusin, mutta ei vielä jaossa ihan kaikille käyttäjille.

Osalla tämä päivitys on auttanut Airplay ongelmaan. Laitteiden kirjo on kuitenkin ollut melko laaja, niin kaikkien kohdalta on vielä vaikea sanoa tilannetta.

Jos ongelmaa kuitenkin esiintyy edelleen, niin siitä kannattaa ilmoitella meille esim. tätä kautta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu