Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5239 custom-general.kudos
  • 4644 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Toive: "Haluan tietää ja oppia laitteista lisää" - Kerrotko tarkemmin kiitos 😊

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Saan toistuvasti Yhteisön kävijäkyselyn kautta toiveita siitä, että haluatte tietää ja oppia lisää eri laitteista. Nyt haluan kysyä vastavuoroisesti teiltä:

 

1. Missä muodossa haluatte tietää ja oppia eli onko se tekstiä / kuvia / videoita? Mikä näistä on sinulle parhain?

2. Mitä haluatte lukea tai katsoa eli Telian tuottamia juttuja vai toisten käyttäjien tuottamia, vai molempia?

3. Mitä ne jutut mieluiten olisivat eli olisiko ne esittelyitä / arvosteluita / käyttökokemuksia / uutisia / vinkkejä, näitä kaikkia vai jotain muuta?

4. Meillä on jo nyt aika paljon erilaisia laitejuttuja omassa Laitteet-osiossa, onko se sinulle tuttu ja mistä pidät siellä eniten? Mitä sieltä puuttuu?

 

Kiitos kommenteistasi jo etukäteen 🙂

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

13 vastausta
AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 76 custom-general.kudos
  • 367 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mistähän tätä nyt alkaisi purkamaan... Videot ja kuvat on tietysti hyvin tehtyinä aina paremmin ymmärrettävää kuin teksti. Mutta videoiden ja kuvien sisältöön tulee kiinnittää huomiota. Valitettavasti aika iso osa esim un-boxing videoista on ihan sitä itseään. Ei vähempää voisi kiinnostaa miten jokin latauspiuha on kääritty ja pakattu mukaan. Unboxaamista enemmän kiinnostaa käyttökokemukset. 

Tälläkin palstalla monet tuotearviot, etenkin näiden ns. lähettiläiden tekeminä keskitty täysin epäolennaisiin asioihin. Ketä oikeasti kiinnostaa jokin pakkauksen ominaisuuteen liittyvä asia. Pakkaus kun lentää roskiin samatien kun laite on saapunut. Näissä jutuissa olisi myös täsmällisyys ihan kiva lisä. Esim OnePlus 9-sarjan puhelimissa ei ole edeleenkään Hasselblad-kameraa vaan taitaa siinä olla Sonyn kennot. Jokin softan pätkä on ilmeisesti Hasselbladilta lähtöisin, mutta ei se vielä tee kamerasta oikeasti Hasselblad-kameraa.  Myös kriittisyyttä saisi näissä jutuissa olla. Nyt nuo jutut ovat ylistystä toisensa perään ja. Vai onko siinä taustalla vanha totuus, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Ikävä kyllä näiden laitearvostelujen informatiivisyys on melko alhainen, eikä niitä jaksa lukea. Onneksi ulkomaan foorumit ja lähteet ovat informaatiotaan huomattavasti parempia ja niitä tulee seurattua. Esim OnePlus 9 puhelimen kohdalla muovirunkoisuus ja IP-luokan puute tämän hintaluokan puhelimessa nousi kyllä esille ja voimakkaasti.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5239 custom-general.kudos
  • 4644 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos ajatuksistasi. Yritin poimia oleelliset seikat kommentistasi tähän lainaukseen.

 


@AsiakasY@  kirjoitti:

Videot ja kuvat on tietysti hyvin tehtyinä aina paremmin ymmärrettävää kuin teksti. 


Osa oppii tai sisäistää lukemalla, osa katsomalla videoita, osa tekemällä itse, ja niin edelleen. Tätä juuri haenkin, että millaisia yhteisöläiset ovat 🙂

 


@AsiakasY  kirjoitti:

Unboxaamista enemmän kiinnostaa käyttökokemukset. 

 

Tälläkin palstalla monet tuotearviot, etenkin näiden ns. lähettiläiden tekeminä keskitty täysin epäolennaisiin asioihin.

 

Näissä jutuissa olisi myös täsmällisyys ihan kiva lisä.

 

Myös kriittisyyttä saisi näissä jutuissa olla.

 

Ikävä kyllä näiden laitearvostelujen informatiivisyys on melko alhainen, eikä niitä jaksa lukea.

 

Onneksi ulkomaan foorumit ja lähteet ovat informaatiotaan huomattavasti parempia ja niitä tulee seurattua.

Meidän 5G lähettiläät ovat tavallisia käyttäjiä, aivan kuten muutkin jäsenet ja se on sitä mitä me myös halusimmekin. Tavallisten käyttäjien luomaa sisältöä. Makuasia sitten, että mikä on kenellekin hyödyllistä ja missä tilanteessa.

 

Kriittisyys, laaja-alaisuus on kieltämättä hyviä ja tärkeitä seikkoja. Kriittisyydessä on myös hyvä huomioida, että erotetaan fakta mielipiteestä. Ja mielipidekin on hyvä aina perustella.

 

Koetko, ettei Suomessa ole foorumeita tai muita lähteitä, jotka olisivat oikeasti hyödyllisiä jos mietitään laitteita ylipäänsä? Mitkä on sellaisia saitteja ulkomailla joita seuraat? 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

SINAD
Konkari
  • 479 custom-general.kudos
  • 983 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AsiakasY@  kirjoitti:

Tälläkin palstalla monet tuotearviot, etenkin näiden ns. lähettiläiden tekeminä keskitty täysin epäolennaisiin asioihin. Ketä oikeasti kiinnostaa jokin pakkauksen ominaisuuteen liittyvä asia.


Se on sitä nykyajan diipadaapaa, esimerkiksi iso osa tubettajista tuottaa "yksinkertaista ohjelmaa yksinkertaisille katsojille", ei niissä videoissa ole oikeasti mitään syvällistä sisältöä.

 


@AsiakasY@  kirjoitti:

Myös kriittisyyttä saisi näissä jutuissa olla. Nyt nuo jutut ovat ylistystä toisensa perään ja. Vai onko siinä taustalla vanha totuus, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Ikävä kyllä näiden laitearvostelujen informatiivisyys on melko alhainen, eikä niitä jaksa lukea.


Arvaankohan yhtään oikein, että nää kaiken maailman lähettiläät saa ne laitteet tietenkin ilmaiseksi omakseen, jos asia on näin niin eihän niistä silloin uskalla mitän negaa kirjoittaa koska jäisi seuraava puhelin saamatta. Kuvio olisi ihan eri jos testaaja hankkisi laitteet itse omilla rahoillaan, jolloin sillä on ihan oikeasti merkitystä että oliko ostos hyvä vai ei. Tällöin tulee myös negatiiviset asiat eteen, jos hukatulle rahalle ei tule vastinetta.

 

Itse olen testannut Telian valokuitua jo monta vuotta, mutta eihän tätä noteerata tällaisissa blogeissa tai muutenkaan millään muotoa, eikä mua ole valittu miksikään lähettilääksi. Ainakin maksoin koko hankkeen alusta loppuun itse, eikä ollut halpa. Joten uskallan myös sanoa mielipiteeni. Alussahan se oli parasta mitä rahalla sai ja ihan oikeasti hypin yläpystyä onnesta kun se saatiin viimein mahdollistettua (5:n vuoden taistelun jälkeen).  Nykyään onnea laannuttaa se, että tuote on jäänyt jälkeen muista operaattoreista, eikä vika ole asennetussa tekniikasa. Tällainen vähän kalliimpi hanke ainakin herättää tunteita molempiin suuntiin, koska aihe on niin rakas ja tuote tärkeä.

 

Eli kun maksaa itse tuotteensa niin kyllä siitä sen jälkeen uskaltaa sanoa totuuden ihan suoraan.

 

Toivottavasti tulee vielä se päivä että tuo saataisiin ajan tasalle, räkissähän on 10 Gbit/s valmius ilman että mitään tarvitsee vaihtaa. Sitten voisi taas hyppiä yläpystyä ja kehua sitä joka vastaantulijalle.

sevk_
Vakiokalustoa ☆
  • 32 custom-general.kudos
  • 256 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telian kaapeliverkon signaalitasojen läpikäynti ja taustoitus. Olisi sitten vaikka sivu, josta voi tarkistaa miten ne oman modeemin signaalit makaavat.

 

Techicolor TC4400 modeemin esittely puuttuu. Tilaisin sen mielelläni Telialta. 

 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5239 custom-general.kudos
  • 4644 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SINAD@  kirjoitti:
Se on sitä nykyajan diipadaapaa, esimerkiksi iso osa tubettajista tuottaa "yksinkertaista ohjelmaa yksinkertaisille katsojille", ei niissä videoissa ole oikeasti mitään syvällistä sisältöä.

Ei pidä yleistää. En puhu nyt meidän lähettiläistä, tai muistakaan tietyistä sisällöntuottajista, mutta sekaan mahtuu aina monenlaista.

 


@SINAD@  kirjoitti:

Arvaankohan yhtään oikein, että nää kaiken maailman lähettiläät saa ne laitteet tietenkin ilmaiseksi omakseen, jos asia on näin niin eihän niistä silloin uskalla mitän negaa kirjoittaa koska jäisi seuraava puhelin saamatta. Kuvio olisi ihan eri jos testaaja hankkisi laitteet itse omilla rahoillaan, jolloin sillä on ihan oikeasti merkitystä että oliko ostos hyvä vai ei. Tällöin tulee myös negatiiviset asiat eteen, jos hukatulle rahalle ei tule vastinetta.

Kaupallinen yhteistyö tarkoittaa sitä, että vaikuttaja saa tekemästään työstä korvauksen. Kuten jutussammekin kerron niin me tarjoamme heidän käyttöönsä liittymät ja laitteet, ja vastineeksi he tekevät niistä sisältöä tänne Yhteisöön.

 

Jos luet(te) tekemänsä jutut tarkkaan niin siellä on kyllä nostettu esiin myös epäkohtia. Sitä me yhteistyöstä haemmekin, että kerrotaan miten asiat on.

 


@SINAD@  kirjoitti:

Itse olen testannut Telian valokuitua jo monta vuotta, mutta eihän tätä noteerata tällaisissa blogeissa tai muutenkaan millään muotoa, eikä mua ole valittu miksikään lähettilääksi.

Pliis, ei tuoda valokuitua myös tähän keskusteluun. Siitä on olemassa yksi ketju ja sitä asiaa voi puida siellä.

 

Lähettilyydestä sen verran, että muistaakseni sanoin sinulle taannoin, että ala tekemään juttuja ja näytä mitä valokuitulähettiläs täällä voisi tarkoittaa. Tähän viittaan myös jutussamme:

 

"Jos sinua kiinnostaa lähettilyys niin kerro siitä tässä ketjussa ja ala tekemään erilaisia sisältöjä tänne Yhteisöön ja näytä kyntesi 🙂 Juuri nyt emme etsi uusia lähettiläitä mutta myöhemmin voi olla mahdollista, että ryhmämme kasvaa entisestään."

 

Omaa viestintää on syytä myös peilata Yhteisön sääntöihin,  lähettilyys on muutakin kuin substanssiosaamista.


Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5239 custom-general.kudos
  • 4644 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@sevk_  kirjoitti:

Techicolor TC4400 modeemin esittely puuttuu. Tilaisin sen mielelläni Telialta. 


Kiitos nostosta, napataan idea talteen 🙂

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

AsiakasY
Vakiokalustoa ☆☆
  • 76 custom-general.kudos
  • 367 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Gsmarena on hyvä, jossa on kriittistäkin käyttäjä-arviota ja samoin kotimaisella matkapuhelinfoorumilla tulee niitä tosielämän kokemuksia, eikä pelkästään ulkokullattuja näkemyksiä. Kyllä näissä operaattorin sponssaamien laitteiden arvosteluissa liikaa paistaa "sen lauluja laulat kenen leipää syöt"-asenne. Itselleni meinasi tulla jo puhelinkuume, kun uusi OnePlus 9 tuli markkinoille juurikin tällä foorumilla osittain virheellisen ja puutteellisen esittelyn vuoksi. Ostokuume parantui kun gsmarenalta selvisi, että kyseessä on ylihintainen muovirimpula ilman vesitiiveyttä. 

sevk_
Vakiokalustoa ☆
  • 32 custom-general.kudos
  • 256 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe@  kirjoitti:

@sevk_@  kirjoitti:

Techicolor TC4400 modeemin esittely puuttuu. Tilaisin sen mielelläni Telialta. 


Kiitos nostosta, napataan idea talteen 🙂


Elisaa vastaan hyvä veto edes jollain sektorilla, kun tämä tulisi CGA2121:n kaveriksi myyntiin. Siellä vastaavalla foorumilla on hieno keskustelu aiheesta menossa ja hieman nyreissään, kun Elisa ei tätä ole tuonut valikoimiin toistuvista pyynnöistä huolimatta.  

 

Markkinoiden yksi parhaimmista modeemeista: 

https://www.normann-engineering.com/products/product_pdf/cable_modems/technicolor/EN_TC4400.pdf

Parhaimmasta päästä siksi, että on antenniliitin ja 2 x rj45, ei wlania viemässä cpu-tehoja ja lämmittämässä koteloa. 

 

Tämän saa kyllä saksalaisilta kysymällä tilattua. Ongelma on vain päivitys verkon kautta ja ei taida tässä maassa ihan joka myymälässä firmiksen leiskaus onnistua. Telian teknisen tuen mukaan toimii täällä. 

 

sevk_
Vakiokalustoa ☆
  • 32 custom-general.kudos
  • 256 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AsiakasY@  kirjoitti:

Gsmarena on hyvä, jossa on kriittistäkin käyttäjä-arviota ja samoin kotimaisella matkapuhelinfoorumilla tulee niitä tosielämän kokemuksia, eikä pelkästään ulkokullattuja näkemyksiä. Kyllä näissä operaattorin sponssaamien laitteiden arvosteluissa liikaa paistaa "sen lauluja laulat kenen leipää syöt"-asenne. Itselleni meinasi tulla jo puhelinkuume, kun uusi OnePlus 9 tuli markkinoille juurikin tällä foorumilla osittain virheellisen ja puutteellisen esittelyn vuoksi. Ostokuume parantui kun gsmarenalta selvisi, että kyseessä on ylihintainen muovirimpula ilman vesitiiveyttä. 


Sen tahtoa toteutat, jonka elatuksessa elät. Mitä muuta operaattori/valmistaja ympäristöissä toteuttaisi. 😄 Reddit ja XDA toisinaan on myös ollut tietolähteenä puhelimista.