peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
59251 Jäsentä
164190 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Dimoco Europe Gmbh



Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 279
291/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh


@TeroRe kirjoitti:

 epäselviä tai ohjeiden vastaisia maksun hyväksyntäprosesseja


 

... joita molempia ainakin meilläpäin puhekielessä kusetukseksi kutsutaan.

 

Järjestelmä ei todellakaan toimi oikein, jos teille on nyt muutaman viikon aikana jokaiselle operaattorille tullut kymmeniä reklamaatioita asiakkailta, joille on tehty veloituksia siten etteivät he tiedä mitään tilanneensa.

 

Ja tää mainoslause, "Mobiilimaksu helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla."

 

Saisko ihan oikein viralliset perustelut tuotevastaavilta siihen, minkä perusteella tätä mainostetaan turvalliseksi palveluksi, kun siellä ei ole ollenkaan henkilön tunnistusta, tunnuslukua/salasanaa, vahvistusviestiejä tai edes kuittauksia? Laskutushan perustuu vain ja ainoastaan laitteen tunnistukseen, ei käyttäjän! Miten on mahdollista, että tänä maailmanaikana tuodaan markkinoille maksutapa, jossa ei tunnisteta käyttäjää ensinkään, eikä sitä edes saa jumal*uta pois siitä liittymästä estämättä kaikkea mahdollista cokiksen ostamisesta taksin tilaamiseen!

 

Tästä on turvallisuus kaukana, paitsi jos turvallisuudella tarkoitetaan tasaista ja varmaa tulovirtaa operaattoreille...

 

Mitenköhän ihmiset reagois, jos pankit alkais päästää verkkopankkiin sillä mentaliteetilla sisään, että sulla on palvelun vanha cookie selaimessa, tervetuloa?

 

Jos ei operaattorit ala vapaaehtoisesti tuomaan yksinkertaista ja kattavaa on-off kytkintä mobiilimaksua varten liittymään, tästä varmaan saadaan tehtyä asiaa valvovan viranomaisenkin suuntaa. Mulla on henk.koht. ainakin huumorilanka tän palvelun kanssa aika vähissä...

 

Ps: mä en ole vieläkään saanut minkään valtakunnan ehtoja nähdäkseni mobiilimaksuun liittyen, enkä ole ko. palvelua liittymäni osaksi hyväksynyt. Miksi se siis on siellä? Haluan tietää miten maksut teknisesti toteutetaan, miten käyttäjän tunnistamisesta huolehditaan, minkälaiset oikeudet minulla on kuluttajana riitatilanteessa, mikä on operaattorin vastuu maksutapahtumista jne jne jne.. Tiedättekste, se yleensä noin 10 sivunen nivaska A4:sia minkä saat pankista kun otat uuden maksuvälineen käyttöön.

 

Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎27-11-2015
Kirjoituksia: 9
292/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Jaahas, tämä on siis näin yleistä! Minunkin uusimmassa laskussa oli 19,99€ palvelutilaus ilman, että olisin mitään tilannut. Kuulkaas Sonera, seuraavaksi otan yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan, jos asia ei ala selvitä!! Sonera siis pesee kätensä tässä asiassa täysin ja pyytää vain ottamaan yhteyttä palveluntarjoajaan. Maksu kyllä kelpaa, kuinka ollakaan 👎 Meidän perheen Soneran pitkä asiakkuus päättyy tähän pisteeseen, jollei asiaa Soneran puolesta selvitetä!
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎27-11-2015
Kirjoituksia: 9
293/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

"Jos jonkinmoista palvelua". Mikä asenne!! Siis Soneralla ollaan sitä mieltä, että "voi voi mitäs ootte menny käymään epämääräisillä sivustoilla niin siitä saatte sit maksaa helposti mobiilisti". Mitä tyyppejä sinne palkattu asiakkaita palvelemaan... Huh huh. Mahtaa asiakaspalvelijan hymy hyytyä kun oma kännylasku alkaa vilistä lisämaksuja Hymiö Erittäin onnellinen
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎27-11-2015
Kirjoituksia: 9
294/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Kysehän tässä on tientenkin periaatteesta! Ei se 20€ lisämaksu nyt taloutta kokonaan kaada, vaikka työttömäksi tässä just jäinkin. Mutta miettikääs paljonko Sonera laskuttaa ylimääräistä joka kuukausi jollain muulla verukkeella. Minä soittelen erittäin vähän ja joka laskulla on silti aina 1-2€ verran palvelunumeroa. En varmana aina ole maksullisiin numeroihin soittanut?! Mutta tuohan se mukavat rahat Soneralle jos kaikilta sen saman 1€ ottaa koka kuukausi extraa!! Laitoinpa nyt ensitöikseni estot päälle. Jatkoa seuraa...
0 tykkäystä
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 150
295/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh


@Iceman22 kirjoitti:
Kysehän tässä on tientenkin periaatteesta! Ei se 20€ lisämaksu nyt taloutta kokonaan kaada, vaikka työttömäksi tässä just jäinkin. Mutta miettikääs paljonko Sonera laskuttaa ylimääräistä joka kuukausi jollain muulla verukkeella. Minä soittelen erittäin vähän ja joka laskulla on silti aina 1-2€ verran palvelunumeroa. En varmana aina ole maksullisiin numeroihin soittanut?! Mutta tuohan se mukavat rahat Soneralle jos kaikilta sen saman 1€ ottaa koka kuukausi extraa!! Laitoinpa nyt ensitöikseni estot päälle. Jatkoa seuraa...

Hei! Oletko soittanut johonkin yritysnumeroihin esim. Kelalle, terveyskeskukseen, verovirastoon. Yritysnumeroihin soittaminen maksaa eikä 010- ja 020- alkuiset numerot ole maksuttomia. Ne veloitetaan puhepakettiin kuulumattomina ja niistä voi muodostua nuo 1-2 € extraa puhelinlaskuun. Tuosta Dimocosta on tuolla asiaa : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ajankohtaista/asiakastiedotteet/mobiilimaksupalvelut

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎22-11-2015
Kirjoituksia: 25
296/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Terore . 

 

Sen lauluja laulat kenen leipää syöt . 

 

Melekosta sanakikkailua Sinulta . 

On se kumma kun et suostu ymmärtämään Soneran laskuttaneen ihmisiltä sellaista mitä he eivät ole tilanneet saati edes saaneet . 

 

En tiedä mistä kulttuurista on moraalisi lähtöisin kun moista puppua suustasi ammennat . 

Ei ole muka väärinkäytöksiä että on vain epäselvissä olosuteissa käsi mennyt jonkun muun taskuun kuin omaan , seurauksella että tämä käsi on on ihan vaan vähän ottanut taskussa olleesta lompakosta pikkuriikkisen kerrallaan rahoja jotka nyt sattumalta oli sieltä otettavissa kun taskun ja rahojen oikea omistaja ollut nyt sitten ihan varautunut kotisoffalla tähän meidän lanseeraaman hienon ja turvallisen mobiilimaksamisen ominaisuuteen . 

 

Höpö Höpö , sonera ei oo tässä tapauksessa varastelevaa katupoikaa kummempi . 

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎04-09-2015
Kirjoituksia: 35
297/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Vai näin yleistä tuo Dimoco Europen rahastaminen.

Itselläni on Multi Sim ja nimenomaan tuolla varanrollani en edes soita mihinkään ja sen piikkiin on kuitenkin veloitettu?

 

Onko Sonera myynyt sen numeron jonnekin niin että siihen voi laittaa vaikka markkinointiviestejä? 

 

Miten saan liittymäni vapaaksi vai pitääkö ajaa jokin virusohjelman poisto kännykkään?

0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎04-09-2015
Kirjoituksia: 35
298/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh

Kun menin ohjeesi mukaan Omille Sivuille, ei minulle aukea mitään tuollaista josta infoat. Kokeilin sitten kohdasta Tarjoukset ja Palvelut, mutta saan esille vain tuotteidenne mainoksia joita voisin ostaa. Miksi en pääse tekemään itse estoja? Omaan kuitenkin kolme liittymää jo alkaen Telen ajoilta (ekan hankin jo 1990) joten en kai ole asiakas sieltä huonoimmastan päästä... Onko ymmärrettävä niin että Soneralla on erilaisia Omia Sivuja eri asiakkaille? Olen yksityinen, en yritys.
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎04-09-2015
Kirjoituksia: 35
299/439

Vs: Perättömiä maksuja Dimoco Europe GmbH

Kiitos tästä infosta. Kävin vinkkisi ansiosta tarkistamassa mitkä tahot minua ovat veloittaneet Dimocon ja Soneran kautta, löytyi hollantilainen radiokanava ja pornosivusto! Tällaista keski-ikäistä tätiä kyllä ihmetyttää miten moinen on mahdollista. Kännykkääni en ole lainannut eikä sitä muut ole käyttäneet kuin minä. Minulla on myös maistraatinkin kautta tehdyt markkinointikiellot, eikä he saa antaa yht.tietojani matrikkeleihin eikä sukuselvityksiin eikä siis ylipäätään mihinkään, on salainen p.nro eikä ajoneuvoni rek.nron kautta saa yhteystietojani.
Pyysin nyt heitä sitten selvittämään asiaa.
0 tykkäystä
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 150
300/439

Vs: Dimoco Europe Gmbh


@gixxeri1000cc kirjoitti:
Kun menin ohjeesi mukaan Omille Sivuille, ei minulle aukea mitään tuollaista josta infoat. Kokeilin sitten kohdasta Tarjoukset ja Palvelut, mutta saan esille vain tuotteidenne mainoksia joita voisin ostaa. Miksi en pääse tekemään itse estoja? Omaan kuitenkin kolme liittymää jo alkaen Telen ajoilta (ekan hankin jo 1990) joten en kai ole asiakas sieltä huonoimmastan päästä... Onko ymmärrettävä niin että Soneralla on erilaisia Omia Sivuja eri asiakkaille? Olen yksityinen, en yritys.

Hei! gixxeri mene omille sivuille, klikkaa puhelinnumeroasi, valitse mahdollisen tarjouksen alta lisäpalvelut ja sitten katso saatavilla ja käytössäsi nyt, sitten valitse estot ja rajoitukset sekä sieltä ainakin aikuisviihde-esto. Jos ei noin onnistu niin ota omilta sivuilta yhteyttä vaikka chatin kautta palveluneuvojaan, pitäähän nyt estot saada laittaa.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
0 tykkäystä