27-11-2015 19:45 — muokattu 27-11-2015 19:47
@TeroRe kirjoitti:
epäselviä tai ohjeiden vastaisia maksun hyväksyntäprosesseja
... joita molempia ainakin meilläpäin puhekielessä kusetukseksi kutsutaan.
Järjestelmä ei todellakaan toimi oikein, jos teille on nyt muutaman viikon aikana jokaiselle operaattorille tullut kymmeniä reklamaatioita asiakkailta, joille on tehty veloituksia siten etteivät he tiedä mitään tilanneensa.
Ja tää mainoslause, "Mobiilimaksu helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla."
Saisko ihan oikein viralliset perustelut tuotevastaavilta siihen, minkä perusteella tätä mainostetaan turvalliseksi palveluksi, kun siellä ei ole ollenkaan henkilön tunnistusta, tunnuslukua/salasanaa, vahvistusviestiejä tai edes kuittauksia? Laskutushan perustuu vain ja ainoastaan laitteen tunnistukseen, ei käyttäjän! Miten on mahdollista, että tänä maailmanaikana tuodaan markkinoille maksutapa, jossa ei tunnisteta käyttäjää ensinkään, eikä sitä edes saa jumal*uta pois siitä liittymästä estämättä kaikkea mahdollista cokiksen ostamisesta taksin tilaamiseen!
Tästä on turvallisuus kaukana, paitsi jos turvallisuudella tarkoitetaan tasaista ja varmaa tulovirtaa operaattoreille...
Mitenköhän ihmiset reagois, jos pankit alkais päästää verkkopankkiin sillä mentaliteetilla sisään, että sulla on palvelun vanha cookie selaimessa, tervetuloa?
Jos ei operaattorit ala vapaaehtoisesti tuomaan yksinkertaista ja kattavaa on-off kytkintä mobiilimaksua varten liittymään, tästä varmaan saadaan tehtyä asiaa valvovan viranomaisenkin suuntaa. Mulla on henk.koht. ainakin huumorilanka tän palvelun kanssa aika vähissä...
Ps: mä en ole vieläkään saanut minkään valtakunnan ehtoja nähdäkseni mobiilimaksuun liittyen, enkä ole ko. palvelua liittymäni osaksi hyväksynyt. Miksi se siis on siellä? Haluan tietää miten maksut teknisesti toteutetaan, miten käyttäjän tunnistamisesta huolehditaan, minkälaiset oikeudet minulla on kuluttajana riitatilanteessa, mikä on operaattorin vastuu maksutapahtumista jne jne jne.. Tiedättekste, se yleensä noin 10 sivunen nivaska A4:sia minkä saat pankista kun otat uuden maksuvälineen käyttöön.
27-11-2015 23:59
28-11-2015 00:31
28-11-2015 00:54
28-11-2015 10:40
@Iceman22 kirjoitti:
Kysehän tässä on tientenkin periaatteesta! Ei se 20€ lisämaksu nyt taloutta kokonaan kaada, vaikka työttömäksi tässä just jäinkin. Mutta miettikääs paljonko Sonera laskuttaa ylimääräistä joka kuukausi jollain muulla verukkeella. Minä soittelen erittäin vähän ja joka laskulla on silti aina 1-2€ verran palvelunumeroa. En varmana aina ole maksullisiin numeroihin soittanut?! Mutta tuohan se mukavat rahat Soneralle jos kaikilta sen saman 1€ ottaa koka kuukausi extraa!! Laitoinpa nyt ensitöikseni estot päälle. Jatkoa seuraa...
Hei! Oletko soittanut johonkin yritysnumeroihin esim. Kelalle, terveyskeskukseen, verovirastoon. Yritysnumeroihin soittaminen maksaa eikä 010- ja 020- alkuiset numerot ole maksuttomia. Ne veloitetaan puhepakettiin kuulumattomina ja niistä voi muodostua nuo 1-2 € extraa puhelinlaskuun. Tuosta Dimocosta on tuolla asiaa : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ajankohtaista/asiakastiedotteet/mobiilimaksupalvelut
28-11-2015 11:29
Terore .
Sen lauluja laulat kenen leipää syöt .
Melekosta sanakikkailua Sinulta .
On se kumma kun et suostu ymmärtämään Soneran laskuttaneen ihmisiltä sellaista mitä he eivät ole tilanneet saati edes saaneet .
En tiedä mistä kulttuurista on moraalisi lähtöisin kun moista puppua suustasi ammennat .
Ei ole muka väärinkäytöksiä että on vain epäselvissä olosuteissa käsi mennyt jonkun muun taskuun kuin omaan , seurauksella että tämä käsi on on ihan vaan vähän ottanut taskussa olleesta lompakosta pikkuriikkisen kerrallaan rahoja jotka nyt sattumalta oli sieltä otettavissa kun taskun ja rahojen oikea omistaja ollut nyt sitten ihan varautunut kotisoffalla tähän meidän lanseeraaman hienon ja turvallisen mobiilimaksamisen ominaisuuteen .
Höpö Höpö , sonera ei oo tässä tapauksessa varastelevaa katupoikaa kummempi .
30-11-2015 01:00
Vai näin yleistä tuo Dimoco Europen rahastaminen.
Itselläni on Multi Sim ja nimenomaan tuolla varanrollani en edes soita mihinkään ja sen piikkiin on kuitenkin veloitettu?
Onko Sonera myynyt sen numeron jonnekin niin että siihen voi laittaa vaikka markkinointiviestejä?
Miten saan liittymäni vapaaksi vai pitääkö ajaa jokin virusohjelman poisto kännykkään?
30-11-2015 02:21
30-11-2015 02:45
30-11-2015 08:00
@gixxeri1000cc kirjoitti:
Kun menin ohjeesi mukaan Omille Sivuille, ei minulle aukea mitään tuollaista josta infoat. Kokeilin sitten kohdasta Tarjoukset ja Palvelut, mutta saan esille vain tuotteidenne mainoksia joita voisin ostaa. Miksi en pääse tekemään itse estoja? Omaan kuitenkin kolme liittymää jo alkaen Telen ajoilta (ekan hankin jo 1990) joten en kai ole asiakas sieltä huonoimmastan päästä... Onko ymmärrettävä niin että Soneralla on erilaisia Omia Sivuja eri asiakkaille? Olen yksityinen, en yritys.
Hei! gixxeri mene omille sivuille, klikkaa puhelinnumeroasi, valitse mahdollisen tarjouksen alta lisäpalvelut ja sitten katso saatavilla ja käytössäsi nyt, sitten valitse estot ja rajoitukset sekä sieltä ainakin aikuisviihde-esto. Jos ei noin onnistu niin ota omilta sivuilta yhteyttä vaikka chatin kautta palveluneuvojaan, pitäähän nyt estot saada laittaa.
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit sivun yläreunasta.