Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JanneAM
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Dimoco Europe Gmbh

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on uusimmassa liikkuvan laajakaistan laskussa kyseisen yrityksen nimellä palvelutilaus/sisältöpalvelu 15 euroa.  Liittymä on mokkulassa.  Sillä pystyy toki lähettämään tekstiviestin, mutta olen varma että minä en ole sitä ainakaan lähettänyt (asun yksin).  Onko muilla kokemuksia samanlaisesta tapauksesta.  Lähetin yritykseen viestiä, katsotaan vastaavatko.

 

 

 

Edit: Muokattu otsikkoa//MiaSL

 

---

 

Edit: TeroRe 20.11.2015 Alla Soneran tiedote

 

Otsikko: Dimoco Europe GmbH ja Mobiilimaksaminen

 

Hyvä asiakkaamme,

 

Mobiilimaksu on helppo ja turvallinen tapa maksaa tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla. Hyväksyt maksutapahtuman kauppiaan nettisivustolla tai sovelluksessa, ja ostokset veloitetaan omalla puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi SIM-kortin perusteella, jolloin itse maksutapahtuman toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä tai kirjautumista. Lue lisää Mobiilimaksamisesta osoitteesta http://mobiilimaksuinfo.fi/

 

Yhden palvelun toteuttajan kohdalla on ilmennyt epäselviä ja ohjeistuksen vastaisia maksun hyväksyntäsivuja kolmella aikuisviihdesivustolla. Kaikki sivustot korjattiin Dimocon toimesta 2.11. mennessä. Jos laskullasi on palveluveloituksia Dimoco Europe GmbH nimiseltä yritykseltä ennen 2.11.2015, Sonera hyvittää ne automaattisesti eikä asiakkaan tarvitse olla yhteydessä Sonera asiakaspalveluun.

 

Kyseiset palvelut pystyy halutessaan estämään aktivoimalla aikuisviihteen estävän palveluviestieston Omilla Sivuilla.

 

---

 

Edit: TeroRe 2.12.2015 Alla tuotevastaavan tuore tilannetieto

 


@KaisaKos kirjoitti:

Olemme viime aikoina käyneet asioiden kulun juurta jaksan läpi Dimocon edustajien kanssa.

Ensinnäkin, molemmat olivat samaa mieltä, että etenkin hyvitysten käsittely on viime aikoina ollut epäselvää ja olemme parantamassa tätä. Nyt osa hyvityksistä on mennyt Dimocon kautta tilisiirtoina ja osa meiltä suoraan hyvityksenä liittymälaskulle.

Selkeytämme käytäntöä tämän osalta ja Dimoco luopuu Soneran osalta suorista tilityksistä ja jatkossa hyvitykset hoidetaan keskitetysti suoraan liittymälaskulle.

 

Jatkossakin Dimocon toive on, että asiakkaat pyrkisivät selvittämään mahdolliset palveluiden käyttöön liittyneet epäselvyydet suoraan heidän asiakaspalvelun kanssa joko sähköpostitse tai puhelinpalvelun kautta. Dimocon asiakaspalvelulla on aina tilatusta palvelusta tarkimmat tiedot heti saatavilla sekä suorat yhteydet lopullisen palvelun tarjoajiin mahdollisia jatkoselvityksiä varten. Tämä koskee niin Mobiilimaksua kuin SMS maksamistakin käyttäviä palveluita. Jos asiaa ei jostain syystä saada palveluntarjoajan asiakaspalvelun kanssa selvitettyä, tai asiakas muusta syystä haluaa Soneran selvittävän asiaa, voi selvityspyynnön lähettää myös meille sähköisesti omien sivujen tai palvelupyyntölomakkeen kautta. Selvityspyynnöstä tulisi käydä selväksi mitä liittymää yhteydenotto koskee, mahdollisimman tarkasti mitä selvityspyyntö koskee ja onko aiheesta jo oltu yhteydessä palveluntarjoajaan sekä heidän mahdollinen vastaus tapaukseen liittyen.

 

Olemme käyneet Dimocon kanssa myös läpi palveluiden käyttöönottoon ja valvontaan liittyviä prosesseja. Dimoco on vastuussa siitä, että heidän kauttaan toimivat palvelut toimivat kunkin maan sääntöjen mukaan. He tarkkailevat palveluita teknisen valvonnan lisäksi jokaisessa maassa myös säännöllisillä pistokokeilla. Jos palveluissa havaitaan puutteita, niihin puututaan ja tarvittaessa palvelu suljetaan kokonaan. Juuri tästä on kyse päätöksessä hyvittää kaikki ennen 2.11. tehdyt ostot. Sekä Sonera että Dimoco ovat erittäin pahoillaan, että tässä nyt käsillä olevassa tapauksessa tuotantoon pääsi palveluita, joiden maksusivut eivät täyttäneet vaatimuksia. Olemme ottaneet opiksi ja teemme kaikkemme, ettei näin pääse tapahtumaan uudestaan. Tulemme myös tekemään parannuksia Mobiilimaksun palveluntarjoajien ohjeisiin yhteistyössä Teleforumin ja muiden Mobiilimaksua tukevien operaattorien kanssa.


 

Tilannepäivitys 11.12.2015

 


@TeroRe kirjoitti:

Tilannepäivitys Dimoco- ja Mobiilimaksu –tapaukseen:

 

Soneran on toiminut Dimocon asiakkaiden palvelujen laskuttajana elokuusta asti. Syyskuussa havaitsimme eräiden palvelujen maksuprosesseissa puutteita. Edellytimme, että maksuprosessit korjataan pelisääntöjen mukaisiksi, ja viimeinenkin Dimocon palvelu korjattiin asianmukaiseksi 2.11.. Päätimme kuitenkin sulkea Dimocon laskutusmahdollisuuden, koska epäselvyydet maksujen ympärillä jatkuivat. Koska maksuprosessit eivät olleet olleet pelisääntöjen mukaisia, Sonera päätti hyvittää automaattisesti maksut jotka olivat syntyneet ennen 2.11.2015.

 

Suljimme Mobiilimaksu –ominaisuuden Dimocolta 18.11. ja aikuisviihdepalveluista laajemminkin joulukuun alussa. Tämän jälkeen mobiilimaksua on voinut käyttää vain Windows Storessa ja eräissä matkalippupalveluissa.

 

Jos havaitset laskussasi vielä epäselvyyksiä tähän asiaan liittyen, ota yhteyttä

  • Soneran asiakaspalveluun, yhteystiedot tai
  • Dimocon asiakaspalveluun, yhteystiedot: 010 309 3581 (ark 9-17) tai sähköpostitse info-fi@mobileinfo.cc

Jos olet jo ollut yhteydessä Soneraan tai Dimocoon, eikä asiasi ole selvinnyt, pyydämme että olet yhteydessä Soneraan vielä uudelleen. Tutkimme jokaisen asiakkaan laskutuksen epäselvyydet kunnes asia on selvä.

 

Palaamme näillä palstoilla asiaan, jos tilanteesta tulee uutta tietoa.


 

441 vastausta
ametistitar
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Lähetin jälleen kerran myös uutisvinkin lehtiin. Aiemminhan puhelinyhtiöiden edustajat ovat syttäneet haastatteluissa asiakkaita eikä mitään virheitä ole myönnetty.

 

Toivotaan, että joku tutkiva journalisti tarttuu vihdoin asiaan eikä kuuntele ammattiselittäjien jargonia.

ametistitar
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

www.kkv.fi:

 

"Jos et saa velkojalta vastausta tai et pääse ratkaisuun velkojan kanssa, älä jää odottamaan vaan vie asia eteenpäin. Asian riitauttaminen tuomioistuimessa, kuluttajariitalautakunnassa tai muussa riitojen ratkaisuelimessä keskeyttää perinnän siltä osin kuin saatava on riitainen."

 

Eli piääkö lasku josta on reklamoitu maksaa vai ei?

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2495 custom-general.kudos
  • 3860 custom-general.replies
  • 334 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@ametistitar kirjoitti:

www.kkv.fi:

 

"Jos et saa velkojalta vastausta tai et pääse ratkaisuun velkojan kanssa, älä jää odottamaan vaan vie asia eteenpäin. Asian riitauttaminen tuomioistuimessa, kuluttajariitalautakunnassa tai muussa riitojen ratkaisuelimessä keskeyttää perinnän siltä osin kuin saatava on riitainen."

 

Eli piääkö lasku josta on reklamoitu maksaa vai ei?


Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä kuluttaja-asianeuvojaan, jos et saa tälle asialle selvyyttä Soneralta taikka tuolta Dimecolta. He osaavat neuvoa tuossa laskun maksussa. Voithan tietenkin maksaa sen osan laskusta joka on riitauttamaton. Ei laskut heti mene perintään ja korkokaan ei päätä huimaa. Tässä linkki tuonne kuluttajaviranomaiselle : http://www.kkv.fi/Tietoa-KKVsta/asiointi/kuluttajaneuvonta/

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
ametistitar
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Näinhän se on. Yritin tuossa vain vääntää rautakangesta asiaa Soneralle linkittämällä tuon kuluttajaviranomaisen ohjeen. Vähän aikaisemmin tässä keskustelussahan Soneran Mia kertoi, että lasku on maksettava ja piste.

 

Sellaista "asiakaspavelua".

 

Ja jo pari viikkoa sitten tosiaan Soneran puhelinneuvonnassa minulle kerrottiin, että Sonera vastaa näistä ylimääräisistä maksuista.

 

Wimmie
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 12 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Amestitar: Hyvää tekstiä ja nythän Dimoco Europe GmbH ei ole suoraan laskuttanut meitä, vaan Sonera Oyj, joten ihan normaalin liiketoimintajuridiikan perusteiden pohjalta se, joka laskuttaa, niin myös hyvittää, jossa palvelussa/tuotteessa/laskussa on ollut virhe, ei 3. taho, joista kukaan meistä ei ole sopimussuhteessa. Eli Sonera Oyj vastatkoon 100 % omasta palvelukumppanistaan. Olen ihan varma, että myös kuluttajaviranomaiset ovat ssiasta täysin samaa mieltä....
ametistitar
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tragikoomista sikäli, että asianhan pitäisi ilman muuta ja ilman mitään taistelua olla juuri noin kuin wimmie kirjoitti. Emme ole tehneet sopimusta Dimecon enkä varsinkaan minkään "CloudCoverin" (??) kanssa:

 

Dimecon viestistä: "Olemme neuvotelleet palveluntarjoaja CloudCover kanssa ja he ovat valmiita antamaan hyvityksen."

 

Tämä ketju pitänee tallentaa (siltä varalta, että Sonera päättää tämän imagosistä poistaa), niin absurdia tämä jankkaaminen on.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5443 custom-general.kudos
  • 5013 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@ametistitar kirjoitti:

Eli piääkö lasku josta on reklamoitu maksaa vai ei?


Kyllä, se osuus mikä ei ole kiistanalainen osuus pitää maksaa normaalisti. Mutta huom: ominpäin laskua ei voi jättää maksamatta tai osaa siitä, se paukahtaa jos tarpeeksi kauan menee aikaa niin lopulta perintään. Eli jos laskussa on jotain epäselvää niin meille siitä reklamaatio ja kiistanalainen osuus jäädytetään. On sitten kyse Mobiilimaksusta tai ihan mistä tahansa muusta.

 

Edelleen, Klaanissa ei käsitellä tai kommentoida yksittäisiä tapauksia koska ilman asiakastietoja yms emme voi tietää tai sanoa miten asiat menevät tai miten ne ovat menneet yhden tietyn asiakkaan kohdalla. Reklamaatiotapaukset ovat aina yksilöllisiä.

 

Juttelemme kyllä asioista yleisellä tasolla mutta esimerkiksi sinun tapauksesi suhteen emme voi varmuudella tietää ja luvata. Jos sovittua hyvitystä ei ala kuulumaan niin Dicomoon yhteys, tai meidän asiakaspalveluun niin meiltä otetaan Dicomoon yhteys puolestasi.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

ametistitar
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos luet tätä keskustelua läpi niin huomaat,että Sonera on täälläkin jo pyytänyt aikoja sitten yhteystietojamme ja luvannut "selvittää" asiaa, mutta mitään ei ole tapahtunut. Reklamaatioita olemme tehneet useita, olen ollut yhteydessä Soneraan myös yrityspuolen kautta ja sieltä asia luvattu laittaa "eteenpäin". Kaikki pelkkää sanahelinää.

 

Jo yli kaksi viikkoa sitten soittelimme eri asiakaspalvelijoille Soneraan ja jokainen kertoi vähän eri tarinaa (tästäkin aiheesta olen jo useaan otteeseen kertonut tässä ketjussa), laskut luvattiin "jäädyttää", yksi lupasi että Sonera maksaa nuo ylimääräiset maksut, toinen kielsi kaiken ja sanoi, että mitään virhettä ei ole tapahtunut eikä Sonera korvaamitän. Yksi sanoi, että kaikki yhteistyö Dimocon kanssa on lopetettu jne jne. 

 

Tässä ketjussa taas on Soneran edustaja väittänyt, että edellinen ei pidä paikkaansa ja että asiakaspalvelija ei ole puhunut totta.

 

Eli: Jos jokainen soneralainen puhuu eritavalla, niin ketä pitäisi uskoa?

 

Ja jos nyt maksan puhelinlaskun perusosan ja jätän Dimoco-osuuden maksamatta, niin eikö muka se loppuosa mene perintään? Ja meneekö lasku edes maksaessa läpi, viitenumerollahan pitäisi maksaa isompi lasku?

 

"Jos sovittua hyvitystä ei ala kuulumaan niin Dicomoon yhteys, tai meidän asiakaspalveluun niin meiltä otetaan Dicomoon yhteys puolestasi."

 

Eli:Jo aikoja sitten tässä samaisessa ketjussa keskustellut soneralainen pyysi yhteystietojamme ja lupasi selvittää asiaa. Kuinka kauan tätä pitää vielä vatkata? Miksi Sonera ei nyt vain ota yhteyttä Dimocoon ja kysy, miksi luvattuja korvauksia ei makseta. Olen tuon Dimocon korvauslupauksenkin tähän ketjuun tänään kopioinut. Asian pitäisi olla pläkkiselvä.

 

Vai haluatteko, että tämä jatkuu ja vaadin korvauksia menetetystä työajasta, joka on kulunut asian turhaan selvittämiseen?

 

Vai mitä ihmettä te oikein haluatte? Päästä eroon asiakkaistanne?

ametistitar
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 29 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Löysinpä tuolta monta sivua taaksepäin sijaitsevan HIEMIN kommentin:

 

 

"Olimme Dimocoon yhteydessä hyvitysten suhteen. Rahoja palautetaan erissä, ei yksitellen, joten tästä syystä palautukset eivät näy tilillä heti hyvityspäätöksen jälkeen. Ensimmäinen erä hyvityksistä tähän tapaukseen liittyen on juuri lähetetty maksatukseen, joten rahojen pitäisi tulla tileille muutaman päivän sisään. Tämä ensimmäinen erä sisältää hyvitykset reklamaatioihin jotka on tehty ennen 11.11."

 

 

Kertokaapa tästä lisää? Pitääkö paikkansa vai onko Hiemin omaa hallusinaatiota?

 

Eli onko uusia maksupäiviä jo tiedossa?

 

Jos on,niin miksi ihmeessä ette kerro niistä? Menetätte todella paljon asiakkaita, kun netti on pullollaan Dimoco-huijausta.

polars
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

En tiedä kelle vastaan tai viestitänkoska se ei selviä sivulta, josta hyppäsin sisään. Pääsin vihdoin "Klaanin" sivuille sisään ja haluan todeta, että olen myös saanut Dimocolta 20 euron laskun, Soneran laskuun sisällytettynä, enkä tiedä mistä maksan. Soneran pitää kertoa ja yksilöidä minulle laskun sisältö. En ainakaan tietoisesti ole mennyt millekään maksaville sivuille, miksi menisin, kun ilmaiseksikin saa kaikenlaista sisältöä.

Yhtenä vaihtoehtona on joka tapauksessa sopimuksen irtisanominen. Ja joka tapauksessa haluan puhelimeeni estot miin, että mihinkään arveluttavaan sivustoon ei pääse. Kunhan vain tietäisin miten se tehdään. "Omilta

Sivuilta" sen pitäisi löytyä mutten ole löytänyt. Kertokaa ihmeessä!