Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64396
Kirjoituksia 175125

Mistä löytyy laskut?



Highlighted

Mistä löytyy laskut?

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

Mistä löytyy laskut?

1/49

Kännykkään tuli tekstarina laskun eräpäivä ja loppusumma. Kirjauduin omille sivuille ja piti käyttäjänimi keksiä. Nyt olen täällä pallo hukassa etsinyt laskuani, jotta sen pääsisin maksamaan, vaan en löydä!! Puoli tuntia tässä ihmetellyt?! En tykkää yhtään tästä Teliasta ja uusista systeemeistä!
Osaisko joku vääntää rautalangasta, mistä löydän laskuni?! Jos tää on tosiaan näin hankalaa, ni kyllä vaihtuu pian operaatori 😮

48 vastausta
Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 068 kpl

41/49

@Hefty kirjoitti:

Jahah, vika löytyi eli nämä yhteisön tunnukset eivät käy vaan pitää mennä pankkitunnuksilla. Enpä voi kehua käytettävyyttä.


Ei voi valitettavasti, ellet liitä niitä Telia-tunnukseen. Yhteisö on avoin kaikille, joten kaikki eivät välttämättä ole Telian asiakkaita Hymiö Onnellinen

 

Yhteisön tunnuksilla sinua ei voida riittävän vahvasti tunnistaa asiakkaaksi eli käytännössä pelkän käyttäjätunnuksen ja salasanan perusteella. Kun luot Telia-tunnukset tunnistautumalla TUPAS tai mobiilivarmenteella, niin järjestelmä hakee samalla henkilötunnuksesi perusteella kaikki Telian kanssa solmimasi palvelut (mm. laskut, henkilötiedot yms.) tarpeelliset Omilla Sivuille. Nämähän ovat kuitenkin arkaluontoisia tietoja, joten tietoturva on kaiken A ja O Hymiö Onnellinen

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

42/49

Kokeilin toisellakin selaimella, eli omat laskutustiedot ja liittymätiedot nähdäkseen täytyy käyttää pankkitunnusta ja mobiilivarmennetta. Tämä tunnus jolla tänne yhteisöön tulin johtaa virheilmoitukseen. Ei kovin kätevää, mutta tietääpähän jatkossa. 

0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 433 kpl

43/49

Kyllä voi olla eri tunnukset tai tunnukset voi yhdistää, jolloin pääsee molemmille sivuille samoilla tunnuksilla. Tuossa vähän aiemmin laitoin linkin, josta löytyy ohjeet myös tunnusten yhdistämiseen eli  : https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/asiakkuus/kirjautuminen-liittyman-yhdistamine...

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

44/49

Ok kiitos tiedosta.

Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

45/49

@Hefty kirjoitti:

Jahah, vika löytyi eli nämä yhteisön tunnukset eivät käy vaan pitää mennä pankkitunnuksilla. Enpä voi kehua käytettävyyttä.



@Hefty kirjoitti:

Tänne yhteisöön en tarvinnut pankkitunnuksia saadakseni tunnukset.  Onko siis telia.fi -sivustolla eri tunnus kuin täällä yhteisö.telia.fi? Jos yritän mennä telia.fi-sivuston kautta omille sivuille, joudun samanlaiseen luuppiin kuin äsken kuvasin. 


@Sekunti tuossa tosiaan jo kirjoittikin tyhjentävästi, ei sinänsä lisättävää. Yhteisöön voi tosiaan liittyä kuka tahansa, tämä ei ole paikka ainoastaan meidän asiakkaille. Tästä syystä rekisteröitymisessä on kaksi vaihtoehtoa:

 

IMG_0516.PNG

 

Joista ylemmän kautta voi liittyä asiakkaat (ja varsinkin siis jos Telia-tunnus löytyy jo) ja alemman kautta voi liittyä kuka tahansa.

 

Aloin miettimään - kommenttiesi pohjalta - että emme kerro tässä yhteydessä tarpeeksi, että kumpaa käyttää ja miksi. Tätä pitää meillä parantaa, hyvä kun toit esille.

 

Tekniikka tämän rekisteröitymisen taustalla on sellainen, että jos asiakas valitsee tuon alemman vaihtoehdon niin silläkin voi kirjautua telia.fi mutta mitään tietoja sieltä ei tosiaan löydy koska siihen tunnukseen ei ole sitten liitettynä mitään Telian asiakkuutta.

 

Jos haluat, voimme yhdistää tunnuksesi jolloin pääset samoilla kirjautumisilla tänne ja telia.fi:lle? Laita mulle privaa jos haluat yhdistää.

Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 068 kpl

46/49

@TeroRe, pieniä viilauksia myös "Luo tunnus"-sivustolle 🙂

 

- "Minulla on Telia-tunnus:" info-painikkeen www-linkin korjaus. Nuolesta ">" eteenpäin taas on toinen, joka vie sivulle:

https://www.telia.fi/asiakastuki?id=1329

 

- "Minulla ei ole Telia-tunnusta:" on tekstissä virhe, kun mennään nuolesta ">" eteenpäin eli "Valitse itsellesi Telia Yhteisön julkinen käyttäjänimi, jolla sinut tunnetaan Yhteissä."

Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

47/49

Hups, kiitos @Sekunti 🙂

Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 1 346 kpl

48/49

@irritus kirjoitti:

Voisiko joku Telian edustaja kertoa, mikä virka sivun ylälaidassa olevilla FI | SV | EN linkeillä on? Näitä painelemalla sain Omilta Sivuilta peräti kirjaudu sisään ja kirjaudu ulos muuttumaan ruotsiksi tai englanniksi, mutta kaikki muut tekstit pysyvät kyllä tukevasti suomena.

 

Kan någon från Telia berätta vad som är meningen med FI | SV | EN-länkar längst upp på sidan? De fungerar ju inte med Omat Sivut.


Pahoittelut @irritus vastausviiveestä, tämä oli livahtanut silmieni ohitse. 
Nuo "nappulat" vaihtavat kielen tosiaan niissä osioissa verkkosivuillamme, joille on noi kieliversiot saatavilla.

Tällä hetkellä oikeastaan vain telia.fi etusivu on käännettävissä ruotsiksi tai englanniksi. Olen lähettänyt aiheesta palautetta eteenpäin, toivottavasti saamme myös loputkin sivuista vielä sekä ruotsiksi, että englanniksi!  🙂  

Det är bara telia.fi startsidan som fungerar också på svenska och engelska.

Jag har skickat feedback vidare, hoppas vi får resten av vår sidorna också på svenska och engelska. 🙂 

Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 068 kpl

49/49

@RaMaria kirjoitti:

@irritus kirjoitti:

Voisiko joku Telian edustaja kertoa, mikä virka sivun ylälaidassa olevilla FI | SV | EN linkeillä on? Näitä painelemalla sain Omilta Sivuilta peräti kirjaudu sisään ja kirjaudu ulos muuttumaan ruotsiksi tai englanniksi, mutta kaikki muut tekstit pysyvät kyllä tukevasti suomena.

 

Kan någon från Telia berätta vad som är meningen med FI | SV | EN-länkar längst upp på sidan? De fungerar ju inte med Omat Sivut.


Pahoittelut @irritus vastausviiveestä, tämä oli livahtanut silmieni ohitse. 
Nuo "nappulat" vaihtavat kielen tosiaan niissä osioissa verkkosivuillamme, joille on noi kieliversiot saatavilla.

Tällä hetkellä oikeastaan vain telia.fi etusivu on käännettävissä ruotsiksi tai englanniksi. Olen lähettänyt aiheesta palautetta eteenpäin, toivottavasti saamme myös loputkin sivuista vielä sekä ruotsiksi, että englanniksi!  🙂  

Det är bara telia.fi startsidan som fungerar också på svenska och engelska.

Jag har skickat feedback vidare, hoppas vi får resten av vår sidorna också på svenska och engelska. 🙂 


Ei ainakaan vielä muutamaan vuoteen. Sinänsä aika haasteellinen, koska sisällön pitää olla periaatteessa identtisesti sama kuin suomenkielisessä tekstissä.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.