Copyright Telia Company 2020
17-04-2020
13:14
Muokattu
11-05-2020
10:04
Kerätään tähän ketjuun käyttökokemuksia OnePlus 8 ja OnePlus 8 Pro -puhelimista. Tässä ketjussa voit myös esitellä puhelimesi, kertoa siitä vinkkejä tai jos mietit tällaisen hankintaa niin tässä ketjussa voit kysyä lisätietoja ennen hankintaa ja toiset käyttäjät auttavat sinua.
Tsekkaa myös Esittelyssä OnePlus 8 ja OnePlus 8 Pro - Uudet tyylikkäät lippulaivat -artikkelimme.
Voit tilata oman OnePlus 8 -puhelimesi verkkokaupastamme.
👉👉👉 Jos sinulla on jo oma OnePlus 8 hyppysissäsi niin osallistu unboxausskabaamme 10.5.2020 mennessä ja osallistut arvontaan! 👈👈👈
Kirjoitettu
19-04-2020
13:21
Muokattu
19-04-2020
14:26
Merja_J
Puhelin saapui postiin perjantaina, mutta vasta tänään ehtinyt vähän paremmin tähän tutustumaan. Ensin huomion kiinnitti häikäisevän kaunis turkoosin vihreä väri 🤩
Lisävarusteista ei hirveästi sanottavaa kun pop up box ja kuulokkeet jäivät jälkitoimitukseen. Mukava yllätys kuitenkin että puhelimen mukana tuli läpinäkyvä suojakuori. Tuota tulee varmana muutenkin käytettyä kun puhelimen oma väri on niin hieno. Myös valmiiksi näytön päällä oleva suojakalvo oli kiva yllätys 👌
Ominaisuuksista nostettava esiin etenkin makro kamera, joka oli itselleni tärkeä ominaisuus ja pikaisten testien perusteella kyllä vakuuttaa. Liitteenä esimerkki lähikuva tuolin kankaasta.
Kyssäriä tietämille: saako aloitusnäyttöjä lisättyä jotenkin vakio kahdesta?
edit Merja_J: kuvat upotettu ja kaksi viestiä yhdistetty
20-04-2020 10:15
@Muskelo kirjoitti:
Ite kanssa nyt päivän verran leikkiny ja yhden pienen ongelman jo huomannut. Meinaan kun pelailee peliä mikä vaatii hyvän netin, niin mobiilidata pätkii aika paljon, mikä aiheuttaa muutaman minuutin välein disconnectauksen
Jos sama homma vaivaa useammassa pelissä, niin suosittelen kokeilemaan näitä:
1. laite lentotilaan ja takaisin
2. laitteen uudelleen käynnistys
3. asetukset > palautusvalinnat > nollaa wi-fin, mobiiliverkon ja bluetoothin asetukset
kerrohan sitten auttaako vai jatkuuko ongelma!
20-04-2020 10:16
@snow28 kirjoitti:
@MikaelMu kirjoitti:
@TeroRe kirjoitti:
@snow28 kirjoitti:
Jos molemmat simmit luurissa, 5G:tä ei voi käyttää. Tämä on iso pettymys. Onko tiedossa, onko tähän @TeroRe tulossa softakorjaus pikaisesti? Vähän vesittää käyttöä ja joutuu pohtimaan pitääkö luurin.
Minulla ei ole tuosta tietoa henk koht, odotellaan kunhan huomenna meidän teknisen tuen kaverit tulevat töihin niin tietänevät sanoa onko heillä tällaista tiedossa. Tai mitä sanoo @MSVain ?
Toimiiko 5G normaalisti yhdellä SIM-kortilla ja oletko tarkistanut että puhelimessa on uusimmat päivitykset?
Tällainen olisi viimeisin tieto molemmista laitteista:
Tukee tällä hetkellä kahta 4G-SIM-korttia ja yhtä 5G-SIM-korttia. 4G/5G- ja kahden 4G/4G-SIM-kortin tuen päivitys tapahtuu OTA-päivityksellä.
Päivitystä on tulossa joten sen vuoksi ei tarvitse vaihtaa. Olisiko @MSVain tarkempaa tietoa päivityksestä?
5G toimii yhdellä simmillä. 2x4G simmi toimii kyllä mielestäni ok. Olen päivittänyt laitteeseen uusimman saatavilla olevan Android version. Milloin tuo OTA-päivitys on tulossa?
Selvitän jos olisi jo tarkempi aikataulu tiedossa!
20-04-2020 11:03
@MSVain kirjoitti:
@Muskelo kirjoitti:
Ite kanssa nyt päivän verran leikkiny ja yhden pienen ongelman jo huomannut. Meinaan kun pelailee peliä mikä vaatii hyvän netin, niin mobiilidata pätkii aika paljon, mikä aiheuttaa muutaman minuutin välein disconnectauksen
Jos sama homma vaivaa useammassa pelissä, niin suosittelen kokeilemaan näitä:
1. laite lentotilaan ja takaisin
2. laitteen uudelleen käynnistys
3. asetukset > palautusvalinnat > nollaa wi-fin, mobiiliverkon ja bluetoothin asetukset
kerrohan sitten auttaako vai jatkuuko ongelma!
Itseasiassa ihan ensinnä kannattaa tarkistaa että nuo saatavilla olevat järjestelmäpäivitykset on ladattu ja asennettu.
20-04-2020 11:28
@MSVain kirjoitti:
@snow28 kirjoitti:
@MikaelMu kirjoitti:
@TeroRe kirjoitti:
@snow28 kirjoitti:
Jos molemmat simmit luurissa, 5G:tä ei voi käyttää. Tämä on iso pettymys. Onko tiedossa, onko tähän @TeroRe tulossa softakorjaus pikaisesti? Vähän vesittää käyttöä ja joutuu pohtimaan pitääkö luurin.
Minulla ei ole tuosta tietoa henk koht, odotellaan kunhan huomenna meidän teknisen tuen kaverit tulevat töihin niin tietänevät sanoa onko heillä tällaista tiedossa. Tai mitä sanoo @MSVain ?
Toimiiko 5G normaalisti yhdellä SIM-kortilla ja oletko tarkistanut että puhelimessa on uusimmat päivitykset?
Tällainen olisi viimeisin tieto molemmista laitteista:
Tukee tällä hetkellä kahta 4G-SIM-korttia ja yhtä 5G-SIM-korttia. 4G/5G- ja kahden 4G/4G-SIM-kortin tuen päivitys tapahtuu OTA-päivityksellä.
Päivitystä on tulossa joten sen vuoksi ei tarvitse vaihtaa. Olisiko @MSVain tarkempaa tietoa päivityksestä?
5G toimii yhdellä simmillä. 2x4G simmi toimii kyllä mielestäni ok. Olen päivittänyt laitteeseen uusimman saatavilla olevan Android version. Milloin tuo OTA-päivitys on tulossa?
Selvitän jos olisi jo tarkempi aikataulu tiedossa!
Saamani arvion mukaan kesäkuussa olisi tulossa OTA-päivitys, jonka jälkeen voi käyttää 5G ja 4G samaa aikaa.
Ymmärtääkseni tuo sama rajoitus on vielä tällä hetkellä useimmissa 5G-päätelaitteissa, mutta ratkaisu on tulossa.
20-04-2020 13:43
@MSVain kirjoitti:
@MSVain kirjoitti:
@Muskelo kirjoitti:Ite kanssa nyt päivän verran leikkiny ja yhden pienen ongelman jo huomannut. Meinaan kun pelailee peliä mikä vaatii hyvän netin, niin mobiilidata pätkii aika paljon, mikä aiheuttaa muutaman minuutin välein disconnectauksen
Jos sama homma vaivaa useammassa pelissä, niin suosittelen kokeilemaan näitä:
1. laite lentotilaan ja takaisin
2. laitteen uudelleen käynnistys
3. asetukset > palautusvalinnat > nollaa wi-fin, mobiiliverkon ja bluetoothin asetukset
kerrohan sitten auttaako vai jatkuuko ongelma!Itseasiassa ihan ensinnä kannattaa tarkistaa että nuo saatavilla olevat järjestelmäpäivitykset on ladattu ja asennettu.
Juu tullu koleiltua noita ja edelleen sama ongelma, tosin wifiä kun käyttää niin silloin toimio normaalisti.
20-04-2020 13:55
@Muskelo kirjoitti:
@MSVain kirjoitti:
@MSVain kirjoitti:
@Muskelo kirjoitti:
Ite kanssa nyt päivän verran leikkiny ja yhden pienen ongelman jo huomannut. Meinaan kun pelailee peliä mikä vaatii hyvän netin, niin mobiilidata pätkii aika paljon, mikä aiheuttaa muutaman minuutin välein disconnectauksen
Jos sama homma vaivaa useammassa pelissä, niin suosittelen kokeilemaan näitä:
1. laite lentotilaan ja takaisin
2. laitteen uudelleen käynnistys
3. asetukset > palautusvalinnat > nollaa wi-fin, mobiiliverkon ja bluetoothin asetukset
kerrohan sitten auttaako vai jatkuuko ongelma!Itseasiassa ihan ensinnä kannattaa tarkistaa että nuo saatavilla olevat järjestelmäpäivitykset on ladattu ja asennettu.
Juu tullu koleiltua noita ja edelleen sama ongelma, tosin wifiä kun käyttää niin silloin toimio normaalisti.
Kun tuo mobiilidata pätkäisee, niin vaatiiko jotain toimenpiteitä että laite pääsee takaisin verkkoon?
Ei sattumoisin olisi toista sim-korttia hallussa, jolla yhteyttä voisi myös kokeilla?
Kirjoitettu
20-04-2020
15:45
Muokattu
20-04-2020
16:36
AaTanja
Kun tuo mobiilidata pätkäisee, niin vaatiiko jotain toimenpiteitä että laite pääsee takaisin verkkoon?
Ei sattumoisin olisi toista sim-korttia hallussa, jolla yhteyttä voisi myös kokeilla?
Ei ole toista simiä ja periaatteessa ei näy että ite netti katkeisi ollenkaan mutta, nopeudet tippuu melkein nollaan, että en tiiä oikein mistä se johtuu, vanhalla oneplus 5Tllä ei ollut mitään ongelmia, mutta tällä alkoi saman tien. Ote pelissä riittää että käynnistää pelin uudestaan, mutta menee taas minuutti tai pari ja sama tapahtuu uudestaan
Edit AaTanja: lyhennetty lainausta.
20-04-2020 15:53
@Muskelo kirjoitti:
@MSVain kirjoitti:
@Muskelo kirjoitti:
@MSVain kirjoitti:
@MSVain kirjoitti:
@Muskelo kirjoitti:
Ite kanssa nyt päivän verran leikkiny ja yhden pienen ongelman jo huomannut. Meinaan kun pelailee peliä mikä vaatii hyvän netin, niin mobiilidata pätkii aika paljon, mikä aiheuttaa muutaman minuutin välein disconnectauksen
Jos sama homma vaivaa useammassa pelissä, niin suosittelen kokeilemaan näitä:
1. laite lentotilaan ja takaisin
2. laitteen uudelleen käynnistys
3. asetukset > palautusvalinnat > nollaa wi-fin, mobiiliverkon ja bluetoothin asetukset
kerrohan sitten auttaako vai jatkuuko ongelma!Itseasiassa ihan ensinnä kannattaa tarkistaa että nuo saatavilla olevat järjestelmäpäivitykset on ladattu ja asennettu.
Juu tullu koleiltua noita ja edelleen sama ongelma, tosin wifiä kun käyttää niin silloin toimio normaalisti.
Kun tuo mobiilidata pätkäisee, niin vaatiiko jotain toimenpiteitä että laite pääsee takaisin verkkoon?
Ei sattumoisin olisi toista sim-korttia hallussa, jolla yhteyttä voisi myös kokeilla?Ei ole toista simiä ja periaatteessa ei näy että ite netti katkeisi ollenkaan mutta, nopeudet tippuu melkein nollaan, että en tiiä oikein mistä se johtuu, vanhalla oneplus 5Tllä ei ollut mitään ongelmia, mutta tällä alkoi saman tien. Ote pelissä riittää että käynnistää pelin uudestaan, mutta menee taas minuutti tai pari ja sama tapahtuu uudestaan
Okei, ja tämä sama ongelma on siis useammassa kuin yhdessä pelissä tai sovelluksessa?
20-04-2020 16:11
Tähän mennessä yhdessä pelissä huomannut sen, jota olen pelannut yli vuoden.