14-01-2015 13:31
"Uudistamme laajakaistalaskutustamme selkeämmäksi 23.2.2015 alkaen saamiemme asiakaspalautteiden johdosta.
14-01-2015 15:00
Kyllä kalenterikuukausi on kaikkein selkein laskutuskausi, eipä tuo ainakaan parannukselta kuulosta.
14-01-2015 16:00
@DigiHate Yhteislasku tulee jatkossakin kätevästi "yhtenä könttinä" eli ei lähdetä eriyttämään laskuja kuitenkaan.
Jatkossa laskun tulkinta tulee olemaan helpompaa, koska nykyiseen systeemiin verrattuna lasku tulee enemmän ajantasaisena, eikä niin jälkikäteen kuin aiemmin.
Lisää uudistuksesta voi lukea täältä
Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
15-01-2015
12:02
Muokattu
15-01-2015
12:03
Vastauksesi ja siinä oleva linkki sisältää samat sepustukset kuin mitä tiivistettynä ekaan ihmettelyyni jo laitoin - niissä ei siis ole mitään lisäinfoa!
Könttilaskun osalta vastaus kuitenkin on selkeä ja ok.
Näin asiakkaana en ymmärrä selkeämpää laskutusjaksoa kuin kalenterikuukausi - ja lasku sit siinä seuraavan kuun alkupäivinä. Mikä ihme siis Soneran mielestä on selkeämpää säätää laskutusjaksoksi vaikkapa kuluvan kuun 12 ja seuraavan kuun 11 päivän välinen aika????????????
Ainoa järkevä selitys (asiakkaan kannalta) em. tyyliseen jaksotukseen voisi olla tilipäivän ajoittuminen tiettyyn päivään keskellä kuukautta, jolloin olisi kätevää, että laskutusjakso olisi vaikka mainitun esimerkin mukainen - ja laskutus sitten vaikka viikko siitä eteen päin oletetun tilipäivän aikaan. Tämä siis edellyttäisi, että asiakas saisi itse määrätä sen sen laskutuspäivän.
15-01-2015 16:09
@DigiHate Kävitkös lukaisemassa sieltä linkin takaa löytyvän asiakaskirjeen? Siinä oli tuota luvattua lisäinfoa
Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
12-02-2015 16:03
On todella inhottavaa, jos yksittäisiä laskuja tulee keskellä kuuta!
Nyt kaikki puhelin-, tv- jne laskut tulevat kolmelta eri firmalta selkeästi kuun lopussa,
jolloin laskut on kerralla helppo muistaa maksaa!
Kesken kuukautta olevat eräpäivät ovat kiusantekoa!
Ei tuollaista "uudistusta"!
Kiitos!
12-02-2015 17:12
@mitenmodeemiauki Käy lukaisemassa tiedote uudistuksesta Siellä on maininta, että eräpäivät tulevat jatkossakin olemaan samoihin aikoihin kuukaudesta.
Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
12-02-2015 17:50
Luulenpa että @mitenmodeemiauki käyttäjää kismittää tässä pikemminkin se että jos lasku tulee vaikka 15 päivä, laskulla on 2 viikkoa maksuaikaa, tulee eräpäivä olemaan juuri sillä hilkulla että sen pystyy jättämään kuun loppuun, kun taas ennen lasku tuli lähempänä kuun loppua niin sen pystyi venyttämään kuun viimiseen päivään.
Kopioitu @MiaSL käyttäjän linkkaamasta .pdf tiedostosta:
"Laskusi eräpäivä tulee jatkossakin olemaan samoihin aikoihin kuukaudesta", eli ei kai se sitten aiheuta haittaa eräpäivälle luulisin.
PS: En ole satavarma nyt olenko oikeilla raiteilla tämän asian kanssa, korjatkaa jos olen väärässä.
12-02-2015 18:09
Eräpäivät tulevat pysymään suurinpiirtein entisillä paikoillaan, eli nou hätä
Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
21-02-2015 11:23
Missähän olisi näkyvillä kaikki Soneran liittymien hinnastot. Mulla loppui määräaikainen sopimus tuplanetti plus, oli 34,89€/kk. Nyt tuli lasku pelkästä liikkuvasta netistä 18,04€ 1kk ajalta. Mikähän tuo 100M laajakaistan hinta mahtaa nyt sitten olla? Mistään kun en löydä hintoja tälle sopimukselleni.