Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 85 custom-general.kudos
  • 203 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Laajakaistalaskun uudistus

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

"Uudistamme laajakaistalaskutustamme selkeämmäksi 23.2.2015 alkaen saamiemme asiakaspalautteiden johdosta.

 
Muutoksen jälkeen laskutuskautesi ei ole enää kuukauden alusta kuukauden loppuun (esim. 1.-31.3.), vaan se voi olla esimerkiksi kuukauden puolivälistä seuraavan kuukauden puoliväliin (15.3.-14.4.). Laskutuskauden pituus on edelleen yksi (1) kuukausi. Laskusi eräpäivä tulee jatkossakin olemaan samoihin aikoihin kuukaudesta."
 
Tarkoittaako tämä ehkä myös, että laajakaista- ja puhelinlasku eriytetään toisistaan, kun se nyt on tullut kätevästi "yhtenä könttinä"?  Ihmettelen, että asiasta ei erikseen mainita mitään tuossa infossa...
 
Infosta ei myöskään käy ilmi, että miten yksittäisen asiakkaan laskutuskausi säädetään ja millä perusteella...  Yksi hyvä peruste voisi olla säätää laajakaistan laskutuskausi samaksi kuin mikä se on saman henkilön nimissä olevalla puhelinliittymällä(?)
 
 
 
 
41 vastausta
olkitu
Kunniajäsen
  • 690 custom-general.kudos
  • 4429 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

100Mbps laajakaistan hinnan voit tarkistaa saatavuushausta http://www.sonera.fi/tutustu+ja+osta/nettiyhteydet/kodin+laajakaista/tilaa+kodin+netti

 

 

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@pugi87 kirjoitti:

Missähän olisi näkyvillä kaikki Soneran liittymien hinnastot. Mulla loppui määräaikainen sopimus tuplanetti plus, oli 34,89€/kk. Nyt tuli lasku pelkästä liikkuvasta netistä 18,04€ 1kk ajalta. Mikähän tuo 100M laajakaistan hinta mahtaa nyt sitten olla? Mistään kun en löydä hintoja tälle sopimukselleni.


Laskusta pitäisi myös näkyä, että mikä on liittymän normaalihinta. Tuohon pakettiin kannattaisi ehdottomasti sopia jatkotarjous, niin saisit edullisemmin jatkettua. Listahinnat on aina korkeammat, kuin voimassaolevat tarjoushinnat. Jatkotarjouksen saisit sovittua helposti meidän myyntipalvelun kautta (0800 133 133).

VMJ
Vakiokalustoa ☆☆
  • 31 custom-general.kudos
  • 380 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onko 100 megan ja 8 megan yhteyksien hinta sama? Minulla saatavuushaku kertoo maksimiksi 8 Mbit ja 100 Mbit vauhdilla bitti kyllä kulkee.

 

Omilla sivuillakin kerrotaan että käytössä 100 Mbit ja tilattavissa maksiminopeus 8 Mbit.

 

Hinnastosysteemi on kyllä tylsä räpellys. Jos vaikka uteliaisuuttani haluaisin katsoa mikä on hinta naapurikylässä niin pitää ensin löytää sinne jokin osoite....

olkitu
Kunniajäsen
  • 690 custom-general.kudos
  • 4429 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onkos mahdollisesti Soneran saatavuushaussa vanhaa tietoa? Sinulle varmaan myöhemmin rakennettu kuitu niin siksi näin.

 

Hinta varmaan on aika samanlaisessa luokassa... 8Mbps ADSL ja 100Mbps kuidun kanssa... Ylläpitomaksut on aika korkeita ADSL:n kanssa... 

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 665 custom-general.kudos
  • 1503 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hinnastoja on erilaisia ja hyvin pitkälti hinta riippuu käytössä olevasta tekniikasta. Joissain taloyhtiöissä voi olla myös kiinteistösopimuksella edullisempaa hinnastoa tarjolla. Hinnastot voi siis vaihdella taloyhtiökohtaisesti, joten siksi sinne hakusysteemin pitää syöttää osoite kokonaisuudessaan. Toki yleiset kaistatarjoukset löytyy meidän tarjoussivulta.

PasiS
Konkari ☆
  • 492 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Meillä on taloyhtiölaajakaista, jossa 2 M kuuluu yhtiövastikkeeseen ja saatavuushaun mukaan 10 M:n lisähinta on 9,90 €/kk. Miksi lasku kuitenkin on aina 10,06 €/kk ? Alvin nousemisesta 24 %:iin on melkoisesti aikaa.

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 463 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuo hinta kuulostaa @PasiS  kyllä juuri siltä, että kyse on nimenomaan alv-korotuksen myötä tulleesta pienestä hinnanmuutoksesta.

 

Korotushan tuli voimaan 1.1.2013, jos sen jälkeen liittymälle ei ole mitään päivityksiä tehty, on voimassa silloin tuo korotuksen myötä voimaantullut hinta palvelullesi. 🙂

 

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

PasiS
Konkari ☆
  • 492 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos tuo mun lasku on siis oikein, ehkä ne saatavuushaun hinnat voisi jo reilun 2 v:n jälkeen päivittää. Turhautunut-hymiö

Pixelnotation
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

Minäkään en nyt OIKEIN käsitä.

 

Olen joka kuukausi maksanut laskuni ajallani, ja yhtäkkiä tulee ikäänkuin paljon suurempi lasku maksettavaksi - jonka jälkeen "summa palautuu ennalleen".

 

Eli toisin sanoen, joka kuukausi maksan samaa summaa, kunnes Sonera tekee "uudistuksen", jolloin jouduinkin maksamaan 11,56 euroa isomman summan, kuin normaalisti. Ja sitten summa "palautuu ennalleen"?

 

Ollaan kuitenkin sovittu aikoinaan, että maksan joka kuukausi sen saman summan, niin miten hemmetissä joudun maksamaan ylimääräistä?

 

Eikö Sonera tässä vaan ovelasti tienaa itselleen ylimääräistä rahaa? Epäilemättä johtoportaassa hyvinkin suosittu "uudistus".

 

Kätevää tämä ei kyllä asiakkaalle ole. Minulla on siis se 19,90 euron 100 / 10 Mbit/s-laajakaistayhteys, kiinteä kuukausimaksu, jne.

 

Miten HITOSSA tuo ylimääräinen 11,56 euroa on selitettävissä? Siis se, että se on joltain 'eri ajalta', ei tarkoita, että maksamani jatkuvan hinnan pitäisi muuttua - tai että olisin antanut tällaiselle muutokselle suostumukseni.

 

Miksi nämä nettifirmat räpläävät tällä tavalla itselleen ylimääräistä rahaa? Miksei toimivia asioita voi jättää sikseen, sellaisiksi, kuin ne ovat? Edellisestäkin puljusta erosin juuri siksi, että ruvettiin sähläämään tällä tavalla lompakkoni kanssa kysymättä minulta mitään.

 

Onko olemassa rehellistä nettifirmaa, joka ei tee "uudistuksia", joissa vain kiskotaan asiakkaan lompakosta itselleen ylimääräistä rahaa? Netintarjoajaa, joka pitäisi lupauksensa, ja jossa tosiaan OLISI se kiinteä kuukausihinta?

 

Voittehan te säädellä päivämääriänne miten haluatte, mutta millä hitolla perustelette sen, että nostatte hintaa yhdelle laskulle noin yhtäkkiä?

 

Jos maksaminen olisi jotenkin "päiväkohtaista", ja asia tasapainottuisi jotenkin joskus, ettei sitten tulevaisuudessa vaikka tarvitse maksaa koko 19,90:aa, vaan 11,56 euroa vähemmän, niin se voisi vielä mennä läpi.

 

Mutta tämähän on silkkaa ylimääräistä rahastusta! Mikä estää Soneraa tekemästä jotain vastaavaa 'uudistusta' taas puolen vuoden päästä, ja hups, taas kilahtaa 12 euroa ylimääräistä jokaisen asiakkaan lompakosta suoraan Soneran kassaan!

 

Jos sovin ja lupaan, että maksan 19,90 joka kuukausi, enkä penniäkään enempää, niin ei se tarkoita silloin, että olen antanut suostumukseni 19,90 + 11,56 euron maksamiselle JOINAKIN kuukausina.

 

Kummallisesti nämä uudistukset eivät ikinä koidu Soneralle tappioksi, tai asiakkaalle taloudellisesti hyödyksi, tyyliin "Siirsimme päivämäärää, joten emme voineet laskuttaa siltä ajalta, joten saatte 5 eurolla nyt kaksi kuukautta ilmaiseksi", vaan jostain kumman oikusta nämä "meidän oli pakko laskuttaa 1,5 kk kerralla, joten joudut maksamaan pelkän teknisen päivämääräkikkailun takia yhtäkkiä 11,56 euroa ylimääräistä".

 

Olisikohan se taas nettifirman vaihtamisen paikka. Asiat olivatkin sujuneet liian hyvin tähän asti, olisi se pitänyt arvata, että Sonerakin, kuten Brutus ..

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5449 custom-general.kudos
  • 5023 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Jokos sinulle tuli tuo mainitsemasi lasku? Kurkkaas sieltä päivämäärät miltä ajalta se on + ja sitten vielä siitä seuraavasta laskusta myös niin huomaat että homma menee kuten pitää. Eli tuo ylimenovaiheen lasku on hivenen pidemmältä ajalta kuin kuukausi, siksi summa on isompi. Kk-maksusi pysyy ennallaan.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää