Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Sekunti
Kunniajäsen
  • 1789 custom-general.kudos
  • 2323 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Pikakysymys: Huawei E5186s-22a -reititin

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Huomenta 🙂

 

Tämä koskee lähinnä jotka omistavat Huawei E5186s-22a Kodin Netti -reitittimen. Olen viemässä laitetta huoltoon ja haluaisin vielä varmistaa muutamalla lisäkysymyksillä.

 

Laite katkaisee internet-yhteyden (wifi- ja lan-yhteyden) n. 20-60 sekunnin ajaksi epäsäännöllisesti päivän aikana 1-4 kertaa. Olen palauttanut tehdasasetuksiin laitteen, käytössä on viimeisin firmware (21.310.01.00.07) ja 4g-yhteys (1800 MHz taajuudella) on pakotettu. Signaali on hyvä tukiasemalle ja Soneran verkko on kunnossa. Laite on sijoitettu avoimelle paikalle, jossa ei ole magneettia yms.

 

Tekeekö teillä reititin välillä niin että internet-yhteys katkeaa silloin tällöin?

 

 

 

 

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
102 vastausta
olkitu
Kunniajäsen
  • 730 custom-general.kudos
  • 4489 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PasiS kirjoitti:

@Purnipsi kirjoitti:

Mulla 5186 ollut aktiivikäytössä nyt noin puoli vuotta, eikä ole pätkintää ainakaan vielä ilmennyt. Soneran malli, elisan liittymä. Ainoa tyhmä juttu on se, että laitteen käyttöliittymä on aivan liian basic, monia tärkeitä juttuja puuttuu, kuten kunnon hallinta DHCP-palvelimesta, loki, liikenteen tiedot yms. Onneksi Soneran firmiksessä on mm. taajuuslukko ja yksityskohtaiset signaalitiedot. Puutteista ei ole Soneraa syyttäminen, vaan Huaweita.


Se on vaan jännää. että eri operaattorien mallit päivittyvät ihan eri aikataululla.


Operaattorien wariantit testataan operaattorilla ja palaavat takaisin valmistajalle jne... Kunnes se on "hyvä". 

 

Sama ongelma on ollut Androidilla kautta aikojen. Tästä syystä päivitykset kestävät yllättävän kauan... Toki tässä on valmistajankin puolella vikaa mutta pääsääntöisesti ongelmat on operaattori varianteissa kun testataan.

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Morkank
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Sekunti kirjoitti:

@Merja_J kirjoitti:

@Sekunti kirjoitti:

Ainakin toivon että palvelupisteellä olisi lainata varalaitetta, mutta se selviää vasta paikan päällä. Toivoisin Soneran päivittävän tätä palvelua tai panostamaan enemmän tulevaisuudessa 🙂

 

 


Kiitoksia palautteesta, varalaitteita pitäisi Sonera Kaupoissa olla. Toki joskus voi käydä niin että ne pääsevät äkillisesti loppumaan, näin kävi tänä kesänä kun eräällä alueella oli ukkonen tehnyt tuhojaan useammassakin kodissa. Kuinkas sinun kävi? Saitko vietyä laitteen huoltoon ja oliko heillä antaa lainalaitetta sinulle?


Huomenta @Merja_J!

 

Oli varalaitteita Sonera palvelupisteellä. Sain Huawei E5577s-321 -laitteen. Laite lähti eilen huoltoon ja toivottavasti saavat korjattua. Käytän maadoitettua jatkojohtoa ja tämä rivitalo on lisäksi suojattu ukkosten varalle.

 

Oho, eipä ole pätkinyt kertaakaan netti! 😄


Hei! Ei auta laitteen vaihto..mulla vaihdettu 2 kertaa ..sama vika jatkuu...pätkäsee nurin koko koneen satunnaisesti pitkin päivää...varmaan firmisvika..toivottavasti Sonera tutkii tätä purkkia( kenttää on 4 pykälää) ..ei siis ole verkon huonoudesta kiinni

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 222 custom-general.kudos
  • 971 custom-general.replies
  • 72 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Oletko laittanut taajuuslukituksen laitteeseen? Tämä ei suoranaisesti yhteyden katkeamista tee, vaikka taajuudelta toiselle siirtyminen saattaa hidastaa nettiyhteyttä.

 

Suosittelisin ottamaan meidän tekniseen asiakaspalveluumme yhteyttä, niin voisimme tarvittaessa tarkistaa alueen 4G-verkon ja katsoa syytä tilanteeseen, mikä yhteyttä laittaa poikki.

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1789 custom-general.kudos
  • 2323 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PiaJo kirjoitti:

Oletko laittanut taajuuslukituksen laitteeseen? Tämä ei suoranaisesti yhteyden katkeamista tee, vaikka taajuudelta toiselle siirtyminen saattaa hidastaa nettiyhteyttä.

 

Suosittelisin ottamaan meidän tekniseen asiakaspalveluumme yhteyttä, niin voisimme tarvittaessa tarkistaa alueen 4G-verkon ja katsoa syytä tilanteeseen, mikä yhteyttä laittaa poikki.


Minulla testattiin huollossa tuo purkki ja se läpäisi testit. Tekee muutamien minuuttien katkoksia päivän mittaan. Ensi vuonna harkitsen tuon reitittimen vaihtamista. Olen kuullut että on tulossa uusi päivitys 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Morkank
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Oliko tähän tekniseen asiakaspalveluun joku suora numero...nämä taajuuslukitukset ja resetoinnit on jo tuttua puuroa..väittäisin että purkissa joku perustavanlaatuinen vika..varapurkilla (mokkula) laskuri äkkiseltään sen muutama sata tuntia päällä..ilman katkoksia..eka purkista kun soittelin niin sain jotakin kautta sinne yhteyden..voishan tuon yhdeyden kuitenkin uudelleen tarkistaa..

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2573 custom-general.kudos
  • 4094 custom-general.replies
  • 338 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
0206 9 0101 taitaa tuo numero olla ja se on myös vikapalvelun numero.
#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Sekunti
Kunniajäsen
  • 1789 custom-general.kudos
  • 2323 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Noin. Laitoin taajuuslukituksen 4G 1800Mhz, poistin käytöstä 5G-lähetyksen ja pakotin wifi-yhteyden 1 kanavalle. Toistaiseksi on sujunut ilman katkoksia 🙂
¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Morkank
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Katotaan kuin käy..ei tietenkään mukavaa tuokaan, että pitää 5G ottaa pois ja pakottaa kanava..

 

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1789 custom-general.kudos
  • 2323 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Morkank kirjoitti:

Katotaan kuin käy..ei tietenkään mukavaa tuokaan, että pitää 5G ottaa pois ja pakottaa kanava..

 


Ei auttanut Hymiö Erittäin onnellinen vika tietysti voi olla uusimmassa Windows 10 -käyttöjärjestelmän päivityspaketissa

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Morkank
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kyllä täältä tipahtaa telkkarit ja puhelimet alas (WLAN) kun sen aika tulee..ei winkkarin syytä...on nyt ihmeenki kauan ollu hengissä..enkä tuo taajuuslukitus nyt kuitenkin jotenki tähän purkkiin puri...mutta oon oottavalla kannalla,,,