Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66627
Kirjoituksia 179992

TG799vac, TG799vac Xtream ja TG799 Xtream



TG799vac, TG799vac Xtream ja TG799 Xtream

Jankkonen
Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

TG799vac, TG799vac Xtream ja TG799 Xtream

1/3

Tervehdys,

Minullaon vanha Arris 4302 (WiFitön versio) ja halusin päivittää sen uudempaan
versioon joka tukisi myös WiFiä. Minulle tehtiin uusi määräaikainen sopimus nyt Postin pitäisi tuoda uusi boxi - 5305W. Eli ole saapunut vielä, mutta aloinpa lukemaan ohjeita kuitenkin jo etukäteen täältä: https://www.telia.fi/asiakastuki/tv-ja-viihde/telia-tv-digiboksi-laajakaistalla/kayttoonotto-4302W

 

Reitittimeni on kuitenkin käsittäkseni tuo vanha TG799vac: musta yläosa, valkoinen alaosa, vuodelta 2017...

 

Ohjeista luin,, että:

"Varmista, että sinulla on käytössä palvelureititin mallia Technicolor TG799vac Xtream ja digiboksi mallia Arris 4302W tai Arris 5305."

 

Eri puolilta Telian sivuja löytyy kaikki kolme versiota reititimen nimeksi - eli  TG799vac, TG799vac Xtream ja TG799 Xtream. Ovatko kaikki kolme nyt kaäytännössä samoja laitteita ja tuleeko 5305 toimimaan tuon vanhan reitittimen kanssa jos nimenomaan haluan käyttää sitä WiFin yli?

 

Edit MinnaLN: Poistettu allekirjoitus tekstistä.

 

Vastaa
0 tykkäystä
2 vastausta

HenriLie
Telialainen
Viestejä 565 kpl

2/3

Moikka @Jankkonen ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

Mukava kuulla, että olet päättänyt jatkaa Telia TV-palvelun käyttöä ja samalla päivittää laitteistoa.

Tarkasti oletkin ohjeet lukenut ja nostamasi huomio on tärkeä korjata, koska valitettavasti käytössäsi oleva TG799vac (mustavalkoinen) ei toimi langattomasti digiboksin kanssa, vain verkkokaapelin kanssa. Pahoittelut, ettei reititintä ole vaihdettu samalla, kun digiboksi vaihdettiin ja määräaikainen sopimus uusittiin.

Jotta saisit uudemman palvelureitittimen, ottaisitko vielä yhteyttä asiakaspalveluumme, ja pyydä uuden palvelureitittimen lähetystä. Tuo lainaamasi lause asiakastukemme ohjeista on myös puutteellinen, koska nykyisin toimitamme jo uudemman mallin palvelureititintä, Telia X2, jolla langaton yhteys digiboksille myös toimii. Pyydän tähän korjauspyynnön.

Vastaa
0 tykkäystä

Jankkonen
Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

3/3

Kiitoksia,

 

Kirjauduin alunperin tänne Yhteisöön jo pari vuotta sitten - mutta enpä ole itse tänne mitään tätä ennen kirjoittanut. Ja heti näköjään kämmäsin kun kirjoitin viestiin alle etunimeni. MuttaMinnaNL näköjään korjasi mokani ripeästi 🙂

 

Niinpä niin,

 

Vähän huono homma. Ei sitten ollut palvelupisteen kaveri aivan tilanteen tasalla kun vaihdon syyksi nimenomaan sanoin sen, että haluaisin koittaa yhteyttä WiFin kautta. Se kun on hiukan huono yhdistelmä, että reititin pitäisi sijoittaa keskelle taloa parhaan WiFi peiton vuoksi (ja silti on isohkossa omakotitalossa vähän vaikeuksia) mutta toisaalta digiboksi taas lähelle televisiota.

 

Mutta nyt olen asiakaspalvelun kanssa perannut tuon keissin ja Postin pitäisi tuoda myös uusi reititin.

 

Tuo Telia X2 näkyy sivujenne mukaan olevan "omaa sukua" TECHNICOLOR DGA4330. muistä löydän siihen oikein kunnollisen kaikki fiitserit kattavan "user manualin"?

Täällä: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/telia-x2-technicolor-dga4330 on tällainen pieni pikaopas mutta mistään ei tuolla minellä TECHNICOLOR DGA4330 tunnu löytyvän oikein kunnon manuaalia...

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.