Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64388
Kirjoituksia 175109

Telia Hybrid Router (Fast 5370 Air) 4. portin siltaamisongelma



Highlighted

Telia Hybrid Router (Fast 5370 Air) 4. portin siltaamisongelma

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

Telia Hybrid Router (Fast 5370 Air) 4. portin siltaamisongelma

1/20

Toimiiko teillä muilla hybridireitittimen nelosportin siltausominaisuus? En saa sitä omassani toimimaan millään. Siltaus ei toimi luki hallintasivulla moodissa kummin vain. Purkki tarjoaa jatkuvasti vain sisäverkon IP-osoitetta ja välillä portti lakkaa toimimasta kokonaan.

 

Luulen, että purkki on mennyt joten solmuun jossain vaiheessa. Jos katsoo siltaussivua hallintapaneelissa (ks. kuva), siltauksen pitäisi olla pois päältä, mutta valintanappulan alla lukee "LAN port 4 will be bridged", mikä näyttää samalta tekstiltä kuin Telian ohjeissa on pop-up-dialogissa. Minulla kyseistä dialogia ei koskaan ilmaannu.

 

Bridge Off.PNG

Kun taas siltauksen on laittanut päälle, lukee valintanappulan alla "bridgeModeConfirmated" (ks. kuva).

Bridge On.PNG

Lisäksi koko purkki menee jumiin ja vaatii resetoinnin (virta pois ja päälle) kun laitan siltauksen päälle tai pois valintanappulasta. Tehdasasetusten palautuksella (niin hallintapaneelista kuin laitteen fyysisen nappulan avulla) ei ole vaikutusta, jopa ensimmäisen kuvan "LAN port 4 will be bridged" -teksti pysyy.

 

Eli onko kellään jippoja, vai onko laitteeni viallinen ja laitanko pyynnin uudesta laitteesta?

0 tykkäystä
19 vastausta
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

11/20

Olin yhteydessä chatin kautta, mutta siellä ei ollut palveluhalukkuutta. Pitäisi olla yhteydessä maksulliseen Helppiin, vaikka vika on Telian laitteessa.

 

Koneella ei saanut ip:tä ollenkaan ennen routerin restarttia, ja restartin jälkeen saan nelosportista ei-sillatun yhteyden, vaikka reititin väittää nelosportin olevan sillattu. Kokeilin varmuudeksi vielä toisella koneella, jotta ongelma ei varmasti ole omassa koneessa.

 

Liitteenä screenshotteja ongelmastani, jos vaikka jotain alkaisi kiinnostaa. Helppiin en soita, koska se maksaa ja ei pysty sitä kautta kuitenkaan mitään screenshottejakaan näyttää, joten taas mentäisiin samaa reittiä eli ensin buutataan kone, buutataan reititin, sitten 40 euroa myöhemmin ei olla yhtään viisaampia ja vika on edelleen reitittimessä, eli Telian omistamassa laitteessa.

 

vielanama.pngnelosportissa.jpgKyseessä on siis ADSL-hybridi, jos olisi sillattuna niin nopeus olisi jotain alta kahdenkympin.Kyseessä on siis ADSL-hybridi, jos olisi sillattuna niin nopeus olisi jotain alta kahdenkympin.ipconfig.png

Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 395 kpl

12/20

Hei,

 

noinhan sen pitäisi toimia, että siltaus-nappi päälle ja piuha suoraan laitteeseen tuosta LAN4 portista. Ja edelleen Windowsissa asetukset tolla tavalla, kuten sinulla nyt jo on. Mutta silti näyttää saavan boksin DHCP:lta IP-ossan. Olethan kokeillut vielä tuossa komentokehotteessa komentoa ipconfig /renew varmuuden vuoksi? Ja koneen sekä boksin reboottia? Tässä ketjussahan on ollut juttua, ettei tuo siltaus toimi, enkä mitään vahvistusta sen korjautumiseen mistään löytänyt. Odotellaan, jospa Telian edustaja kertoisi tähän viestiketjuun viimeisimmät kuulumiset siltauksen osalta. 

Highlighted

Telialainen
Viestejä 394 kpl

13/20

Kiitoksia kuvista, lähetin nämä eteenpäin asiantuntijoille. Ohjelmistossa on havaittu virhe tämän ketjun ansiosta. Uutta päivitystä ollaan rakentamassa asiantuntijoiden toimesta ja se tuodaan laitteille mahdollisimman nopeasti.

 

Helppiin tässä tapauksessa ei ole tarvetta soittaa, muistuttelen myös kolleegoita ohjelmistossa olevasta virheestä.

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

14/20

Onko tälle mitään aikajanaa?

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 733 kpl

15/20

@pajiska  kirjoitti:

Onko tälle mitään aikajanaa?


Tiedossa tämä tilanne on ja odotamme ohjelmistopäivitystä, mikä sen korjaa. Aikataulusta tarkemmin ei ole tietoa. 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 17 kpl

16/20

Miksi asiakaspalvelunne ei tiedä ko. statusta ? Pari työpäivää jo tullut käytettyä tukipalvelujanne, reitittimiä Posti kuskaa ? 

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 733 kpl

17/20

@kshji  kirjoitti:

Miksi asiakaspalvelunne ei tiedä ko. statusta ? Pari työpäivää jo tullut käytettyä tukipalvelujanne, reitittimiä Posti kuskaa ? 


Tästä alussa ei ilmeisestikään tiedetty syytä miksi näin ja sen takia testattu, jos toisella reitittimellä toimisi. Asiakaspalvelu ei asiasta varmaan tiedä, mutta Häiriöilmoitusten puolella pitäisi asia olla tiedossa. Laitan tästä viestiä meille Häiriöilmoituksiin muistutuksena uudelleen. Kiitos huomiosta Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 17 kpl

18/20
0 tykkäystä

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

19/20

En tiedä onko tämä uusi uutinen, mutta
Reitittimen jäädyttävän 4-portin siltaus/väärän IP-osoitteen määritys on mahdollista kiertää irroittamalla SIM-kortti reitittimestä ja sitten vasta avaamalla 4-portin siltaus.
Tämä aiheuttaa sen, että reititin asettaa siltauksen välittömäsi ja uudella julkisella IP-osoitteella.
Tämän jälkeen voit kiinnittää SIM-kortin takaisin reitittimeen. (siltauksen IP jää voimaan.)

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 11 kpl

20/20

Siltaamisen kanssa painin tässä itsekin ja tukipyynnön seurauksena Hybrid-modeemin firmware on nyt SG4T1R000422C.

 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.