Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Antennae
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV yhdistetty langattomaan verkkoon mutta internet yhteyttä ei ole

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ostettiin Telian digiboksi laajakaistalla ja tähän saakka toiminut oikein hyvin. Nyt muutaman päivän ajan on netti alkanut pätkimään. Yhteyttä ei ole ja verkko-asetuksia kun katsoo niin lukee, että "yhdistetty langattomaan verkkoon mutta ei internet yhteyttä ei ole".

Mitään johtoja ei ole kukaan repinyt eikä asetuksia muuttanut. Kesken kaiken yhteys vain katoaa. Langatonta nettiä käyttää vain tv, ettei siellä ole useita laitteita yhtäaikaisesti tms. Niin mikähän tässä on ongelmana? Laitteiden sammutus yleensä auttaa, mutta eipä ole kauhean mukavaa joka ilta sammutella kesken elokuvan ja odotella yhteyden löytymistä. 

Teliaa on myös mobiilissa ja siellä toimii moitteita.

 

Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu

13 vastausta
HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 154 custom-general.kudos
  • 874 custom-general.replies
  • 76 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Langattoman verkon toimintaan vaikuttaa moni eri asia, joten tarkkaan ei pysty vielä sanomaan, miksi yhteys pätkii, mutta selvitetään toki.

Ensimmäisenä olisi tärkeää rajata ongelmaa: Onko ongelma sama, jos yhdistää digiboksin tai toisen laitteen verkkokaapelilla?Jos ongelmaa ei ilmene verkkokaapelin kanssa käyttäessä, kannattaa tutkia langattoman verkon toimintaa. Asiakastuestamme löytyy hyvä listaus eri kohdista, mitä tarkistaa langattoman verkon ongelmatilanteissa.

Jos ongelmaa esiintyy myös verkkokaapelilla käyttäessä, ongelma johtuu luultavasti reitittimestä tai itse laajakaistayhteydestä. Tässä vaiheessa on suositeltavaa resetoida, eli palauttaa reitittimelle tehdasasetukset. Ohjeet resetoimiseen löytyy myös asiakastuestamme, jos reititin on hankittu meidän kautta.

Palaile toki ketjuun, miten ongelman selvitys etenee ja löytyikö ratkaisua, vai tarvitseeko vielä tutkia lisää.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

Antennae
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eilen ei pätkinyt ollenkaan, mutta tänään taas lopetti yhteyden kesken katselun. Amazon/Areena tms jumiutuu, mutta telia tv kuitenkin toimii. Talossa ei ole antennia eikä kaapelia. Wifi merkinnän kohdalla tvssä on kolmio, laitteessa kaikki siniset valot palaa normaalisti ja pykälät on täysillä, mutta yhteys vaan katoaa johonkin. Kaapelilla yhdistetty kaikki myös. 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 154 custom-general.kudos
  • 874 custom-general.replies
  • 76 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Antennae  kirjoitti:

Eilen ei pätkinyt ollenkaan, mutta tänään taas lopetti yhteyden kesken katselun. Amazon/Areena tms jumiutuu, mutta telia tv kuitenkin toimii. Talossa ei ole antennia eikä kaapelia. Wifi merkinnän kohdalla tvssä on kolmio, laitteessa kaikki siniset valot palaa normaalisti ja pykälät on täysillä, mutta yhteys vaan katoaa johonkin. Kaapelilla yhdistetty kaikki myös. 


Onko Telia TV -digiboksi yhdistetty reitittimeen verkkokaapelin avulla ja television oma yhteys WiFin kautta? Jos yhteys toimii toisella laitteella samaan aikaan, kun yhdeltä laitteelta yhteys katkeaa, jää ongelma hyvin yleensä sen laitteen ja reitittimen väliseen yhteyteen.

Olitko siis kokeillut kaapelilla yhdistämistä hetken vai onko verkkokaapeli kytkettynä kokoajan? Pystytkö tarkistamaan television asetuksista, ettei se käytä silti wifi -yhteyttä, vaikka verkkokaapeli olisikin kytketty? Eli sen voi joissain televisiosissa valita, kumpaa yhteyttä haluaa käyttää.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa

osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.

Antennae
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HenriLie  kirjoitti:

@Antennae  kirjoitti:

Eilen ei pätkinyt ollenkaan, mutta tänään taas lopetti yhteyden kesken katselun. Amazon/Areena tms jumiutuu, mutta telia tv kuitenkin toimii. Talossa ei ole antennia eikä kaapelia. Wifi merkinnän kohdalla tvssä on kolmio, laitteessa kaikki siniset valot palaa normaalisti ja pykälät on täysillä, mutta yhteys vaan katoaa johonkin. Kaapelilla yhdistetty kaikki myös. 


Onko Telia TV -digiboksi yhdistetty reitittimeen verkkokaapelin avulla ja television oma yhteys WiFin kautta? Jos yhteys toimii toisella laitteella samaan aikaan, kun yhdeltä laitteelta yhteys katkeaa, jää ongelma hyvin yleensä sen laitteen ja reitittimen väliseen yhteyteen.

Olitko siis kokeillut kaapelilla yhdistämistä hetken vai onko verkkokaapeli kytkettynä kokoajan? Pystytkö tarkistamaan television asetuksista, ettei se käytä silti wifi -yhteyttä, vaikka verkkokaapeli olisikin kytketty? Eli sen voi joissain televisiosissa valita, kumpaa yhteyttä haluaa käyttää.


Kokeilin käyttää samaa wifiä kännykässä siinä se toimi vaikka tv oli jökissä. Verkkokaapeli on kytkettynä koko ajan reitittimen ja digiboxin välille. Saako sen otettua pois ja että näkyy kaikki normaalisti? Täytyykö muuttaa jotain asetuksia tms?

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 36 custom-general.kudos
  • 124 custom-general.replies
  • 4 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Antennae  kirjoitti:

@HenriLie  kirjoitti:

@Antennae  kirjoitti:

Eilen ei pätkinyt ollenkaan, mutta tänään taas lopetti yhteyden kesken katselun. Amazon/Areena tms jumiutuu, mutta telia tv kuitenkin toimii. Talossa ei ole antennia eikä kaapelia. Wifi merkinnän kohdalla tvssä on kolmio, laitteessa kaikki siniset valot palaa normaalisti ja pykälät on täysillä, mutta yhteys vaan katoaa johonkin. Kaapelilla yhdistetty kaikki myös. 


Onko Telia TV -digiboksi yhdistetty reitittimeen verkkokaapelin avulla ja television oma yhteys WiFin kautta? Jos yhteys toimii toisella laitteella samaan aikaan, kun yhdeltä laitteelta yhteys katkeaa, jää ongelma hyvin yleensä sen laitteen ja reitittimen väliseen yhteyteen.

Olitko siis kokeillut kaapelilla yhdistämistä hetken vai onko verkkokaapeli kytkettynä kokoajan? Pystytkö tarkistamaan television asetuksista, ettei se käytä silti wifi -yhteyttä, vaikka verkkokaapeli olisikin kytketty? Eli sen voi joissain televisiosissa valita, kumpaa yhteyttä haluaa käyttää.


Kokeilin käyttää samaa wifiä kännykässä siinä se toimi vaikka tv oli jökissä. Verkkokaapeli on kytkettynä koko ajan reitittimen ja digiboxin välille. Saako sen otettua pois ja että näkyy kaikki normaalisti? Täytyykö muuttaa jotain asetuksia tms?


Tuo vähän kuulostaisi siltä, että TV:ssä olisi jotain hämminkiä jos Telia TV (ja kännykkä Wifin kautta) toimii ja muut sovellukset jumittuvat. Meidän digiboksihan toimii kyllä langattomasti myös, mutta jos se on toiminut ok, niin siinä ei pulma vaikuttaisi olevan. 

Antennae
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Antennae  kirjoitti:

Ostettiin Telian digiboksi laajakaistalla ja tähän saakka toiminut oikein hyvin. Nyt muutaman päivän ajan on netti alkanut pätkimään. Yhteyttä ei ole ja verkko-asetuksia kun katsoo niin lukee, että "yhdistetty langattomaan verkkoon mutta ei internet yhteyttä ei ole".

Mitään johtoja ei ole kukaan repinyt eikä asetuksia muuttanut. Kesken kaiken yhteys vain katoaa. Langatonta nettiä käyttää vain tv, ettei siellä ole useita laitteita yhtäaikaisesti tms. Niin mikähän tässä on ongelmana? Laitteiden sammutus yleensä auttaa, mutta eipä ole kauhean mukavaa joka ilta sammutella kesken elokuvan ja odotella yhteyden löytymistä. 

Teliaa on myös mobiilissa ja siellä toimii moitteita.

 

Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu



@Antennae  kirjoitti:

Ostettiin Telian digiboksi laajakaistalla ja tähän saakka toiminut oikein hyvin. Nyt muutaman päivän ajan on netti alkanut pätkimään. Yhteyttä ei ole ja verkko-asetuksia kun katsoo niin lukee, että "yhdistetty langattomaan verkkoon mutta ei internet yhteyttä ei ole".

Mitään johtoja ei ole kukaan repinyt eikä asetuksia muuttanut. Kesken kaiken yhteys vain katoaa. Langatonta nettiä käyttää vain tv, ettei siellä ole useita laitteita yhtäaikaisesti tms. Niin mikähän tässä on ongelmana? Laitteiden sammutus yleensä auttaa, mutta eipä ole kauhean mukavaa joka ilta sammutella kesken elokuvan ja odotella yhteyden löytymistä. 

Teliaa on myös mobiilissa ja siellä toimii moitteita.

 

Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu




20220204_171124.jpg

20220204_171908.jpg

Katselin youtubea ja yritin siirtyä Areenalle, mutta pyörittää vain palloa ja lopuksi sanoo ettei yhteyttä tms, ja wifin kohdalla varoituskolmiot. Ja mobiilissa sama wifi toimii, tätäkin juuri lähetän sitä käyttäen. Koitin telkkarista vianmääritystä, mutta sekään ei löytänyt mitään. Onko tämä nyt joku ennenkuulumaton vika ettei kukaan tarkkaan tiedä mistä johtuu?

KaPetri
Telialainen
Telialainen
  • 153 custom-general.kudos
  • 800 custom-general.replies
  • 65 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Antennae  kirjoitti:
Katselin youtubea ja yritin siirtyä Areenalle, mutta pyörittää vain palloa ja lopuksi sanoo ettei yhteyttä tms, ja wifin kohdalla varoituskolmiot. Ja mobiilissa sama wifi toimii, tätäkin juuri lähetän sitä käyttäen. Koitin telkkarista vianmääritystä, mutta sekään ei löytänyt mitään. Onko tämä nyt joku ennenkuulumaton vika ettei kukaan tarkkaan tiedä mistä johtuu?

Nyt kun ongelmia on vain telkkarin wifi-yhteydessä suosittelen ensisijaisesti kytkemään telkkarin verkkokaapelilla reitittimeen kiinni jos suinkin mahdollista. Voit kokeilla myös erottaa 2,4GHz ja 5GHz taajuuksilla toimivat langattomat verkot reitittimesi asetuksista ja telkkarin verkkoasetuksista kytkeä telkkarin tuohon 2,4GHz taajuudella toimivaan verkkoon.

 

Kokeile toki myös nykyisen langattoman yhteyden unohtamista ja siihen uudelleen yhdistämistä telkkarisi verkkoasetuksista.

finlemon
Vakiokalustoa
  • 49 custom-general.kudos
  • 99 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kärsin tannoin hieman vastaavasta ongelmasta. Perimmäistä syytä en jaksanut selvittää. Vaihtoehtoja jäi kaksi.

 

Toisen, jonka olettaisin että on jo korjattu laajemmin liittyy dhcp:n toimintaan. Tällöin television ei pääsee uusimaan dhcp -asetuksia. Ratkaisu tähän on asettaa televisioon kiinteät sisäverkon asetukset. Syy ongelmaan liittyi ns. broadcast -lipun puute ja siksi vastauksen ajoittainen katoaminen.

 

Kuitenkin todennäköisempi syy liittyy wlan -kanaviin ja taajuusalueisiin. Tällöin tukiasema siirtyy toiselle kanavalle tai kanavatyypille, jolle television taikka tarkemmon nettiä käyttävän laitteen tukea ei ole. Silloin arvioni oli se, että tulostin tulik vain g -aluetta, mutta reititin siirtyi hetkeksi n -alueelle. Nyt tilanne saattaa olla se, että televisio tukee vain n -aluetta, mutta reititin siirtyy jostain syystä ac -alueelle.

 

Ratkaisuja ongelmaan voisi olla kolme. Suora lankayhteys television ja reitittimen välille. Suosin tätä koska wlan kanavat ovat aika usein tukossa ja yhteensopivuusngelmia on liikaa. Johto on aina varmempi, kunnes kytkin sanoo sopimuksensa irti.

 

Mikäli haluaa väkisin tai on pakko käyttää langatonta yhteyttä sisäverkossa, niin voisi yrittää reitittimen asetuksista poistaa uusimpien wlan laajennussten käyttöä. Eli ac:n käyttö pois. Usskoisin että televisio tukee n -laajennusta wlanin osalta.

 

Ongelmien jatkusessa televisioon tulisi sitten itse asettaa käsin laitteen oma ip -osoite. Aseta tämä mielellään nykyisen dhcp:n ulkopuolelle, mutta ip:n asetusten rajoissa ja niin että pysyy samassa sisäverkon lohkossa. Yhdyskäytävä on sitten tutus se reitittimen osoite. Nimi palveluissa voit sitten käyttää Telian palvelimia taikka esimerkiksi Cloudflaren tai Googlen palveluita.

Antennae
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitoksia vastauksista, mutta en ymmärrä mitään. Eikö laitteiden pitäisi automaattisesti löytää omat taajuudensa. Täytyy olla insinööri, että osaisi noita viritellä manuaalisesti. Miten kytketään telkkarin verkkokaapelilla reitittimeen kun siinä on tuo boksikin mikä pitää kytkeä mukaan. Täytyy kai totutella vaan siihen, että täytyy pistellä virtoja pois joka ilta. Jos meikäläinen lähtee jotain taajuuksia "korjailemaan" niin sen jälkeen ei näe edes teksi-tv:tä.

Tämän osion uusimmat keskustelut