14-10-2018 16:19
Taloyhtiön laajakaistan käyttöönoton yhteydessä sain VMG3625-T20A Wlan reitittimien käyttööni.Koska laite ei ole ns. vuokralaite,operaattori ei huolehdi automaattisesti laitteen ohjelmistopäivityksistä(firmware) jos niitä tehdään/joudutaan tekemään esim. haavoittuvaisuuksien vuoksi.Käyköhän kyseiselle laitteelle valmistajan "puhdas" uusin ohjelmisto joka on käyttäjän itse ladattava valmistajan nettisivuilta vai onko siihen tehty Telian toimesta operaattorikohtaisia muutoksia ja päivitykset on ladattava sieltä vaikka laitteelle ei tuota päivityspalvelua tarjotakaan "ilmaiseksi".
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
05-08-2019 10:18
@MikaelMu kirjoitti:Morjesta @PianExAsiakas ja @JFiay. Tervetuloa Yhteisöön!
Uutta firmwarea työstetään koko ajan ja se pyritään samaan jakoon mahdollisimman nopeasti.
Meiltä hankittuihin reitittimeen firmware tulee meidän kautta automaattisesti. Mikäli laitteen on ostanut muualta, niin laitevalmistajan sivuilta saa tehtyä päivityksen. Uusinta firmwarea testataan sekä meillä, että Zyxelillä.
Firmware tuotiin laitteille toukokuun loppupuolella mutta se vedettiin pois koska laite ei toiminut toivotun mukaisesti. Nyt pyrimme tuomaan sellaisen firmwaren jossa ei olisi minkäänlaisia häiriöitä ja se toimisi kunnolla.
Ilmoittelemme tänne, kun tarkempaa tietoa löytyy uuden firmwaren osalta.
Samalla voisitte selkeyttää noita teiltä hankittavien verkkolaitteiden(automaattiset päivitykset)
tukisivustoja
https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet
Verkkosivua ei löytynyt osoitteelle: https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/zyxel-VMG3625-T20
05-08-2019 10:28
@Karkath kirjoitti:
@MikaelMu kirjoitti:Morjesta @PianExAsiakas ja @JFiay. Tervetuloa Yhteisöön!
Uutta firmwarea työstetään koko ajan ja se pyritään samaan jakoon mahdollisimman nopeasti.
Meiltä hankittuihin reitittimeen firmware tulee meidän kautta automaattisesti. Mikäli laitteen on ostanut muualta, niin laitevalmistajan sivuilta saa tehtyä päivityksen. Uusinta firmwarea testataan sekä meillä, että Zyxelillä.
Firmware tuotiin laitteille toukokuun loppupuolella mutta se vedettiin pois koska laite ei toiminut toivotun mukaisesti. Nyt pyrimme tuomaan sellaisen firmwaren jossa ei olisi minkäänlaisia häiriöitä ja se toimisi kunnolla.
Ilmoittelemme tänne, kun tarkempaa tietoa löytyy uuden firmwaren osalta.Samalla voisitte selkeyttää noita teiltä hankittavien verkkolaitteiden(automaattiset päivitykset)
tukisivustoja
https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet
Verkkosivua ei löytynyt osoitteelle: https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/zyxel-VMG3625-T20
Ehdottamasti. Saitko mitä kautta tällaisen ohjauksen? Tukisivusto löytyy tämän osoitteen kautta. Palautetta tukisivustosta otetaan mielellään vastaan. Onko siellä jotain tiettyä mihin kaipaisit parannusta?
Kirjoitettu
05-08-2019
10:41
Muokattu
05-08-2019
10:53
SannaMKoo
@MikaelMu kirjoitti:
@Karkath kirjoitti:
@MikaelMu kirjoitti:
Morjesta @PianExAsiakas ja @JFiay. Tervetuloa Yhteisöön!
Uutta firmwarea työstetään koko ajan ja se pyritään samaan jakoon mahdollisimman nopeasti.
Meiltä hankittuihin reitittimeen firmware tulee meidän kautta automaattisesti. Mikäli laitteen on ostanut muualta, niin laitevalmistajan sivuilta saa tehtyä päivityksen. Uusinta firmwarea testataan sekä meillä, että Zyxelillä.
Firmware tuotiin laitteille toukokuun loppupuolella mutta se vedettiin pois koska laite ei toiminut toivotun mukaisesti. Nyt pyrimme tuomaan sellaisen firmwaren jossa ei olisi minkäänlaisia häiriöitä ja se toimisi kunnolla.
Ilmoittelemme tänne, kun tarkempaa tietoa löytyy uuden firmwaren osalta.Samalla voisitte selkeyttää noita teiltä hankittavien verkkolaitteiden(automaattiset päivitykset)
tukisivustoja
https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet
Verkkosivua ei löytynyt osoitteelle: https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/zyxel-VMG3625-T20
Ehdottamasti. Saitko mitä kautta tällaisen ohjauksen? Tukisivusto löytyy tämän osoitteen kautta. Palautetta tukisivustosta otetaan mielellään vastaan. Onko siellä jotain tiettyä mihin kaipaisit parannusta?
Zyxel- Linkki https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet sivulta vie "olemattomalle" sivulle(error 404).En mitään erityistä ohjeistusta kaipaa,selkeyttä sivujen sekavahkoon esitystapaan ja laatua myytävien verkkolaitteiden tekniseen toimivuuteen..
Edit SannaMKoo: Muutettu lainaus kohdilleen
05-08-2019 11:16
@Karkath kirjoitti:
Zyxel- Linkki https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet sivulta vie "olemattomalle" sivulle(error 404).En mitään erityistä ohjeistusta kaipaa,selkeyttä sivujen sekavahkoon esitystapaan ja laatua myytävien verkkolaitteiden tekniseen toimivuuteen..
En valitettavasti itse löydä tällaista ohjausta. Kertoisitko tarkemmin mitä kautta ohjaus oli tuollaiseen osoitteeseen? Oliko tällainen linkki Telia Kaupan puolella, jota painamalla saat tuon ilmoituksen? kauppa.telia.fi -alku on tässä väärin. Vaihtamalla www-alun tuohon kaupan tilalle pääsee oikeaan osoitteeseen.
Kiitoksia palautteesta. Vien asiaa eteenpäin täältä meidän kautta.
05-08-2019 12:08
@MikaelMu kirjoitti:
@Karkath kirjoitti:
Zyxel- Linkki https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet sivulta vie "olemattomalle" sivulle(error 404).En mitään erityistä ohjeistusta kaipaa,selkeyttä sivujen sekavahkoon esitystapaan ja laatua myytävien verkkolaitteiden tekniseen toimivuuteen..En valitettavasti itse löydä tällaista ohjausta. Kertoisitko tarkemmin mitä kautta ohjaus oli tuollaiseen osoitteeseen? Oliko tällainen linkki Telia Kaupan puolella, jota painamalla saat tuon ilmoituksen? kauppa.telia.fi -alku on tässä väärin. Vaihtamalla www-alun tuohon kaupan tilalle pääsee oikeaan osoitteeseen.
Kiitoksia palautteesta. Vien asiaa eteenpäin täältä meidän kautta.
Jep,kauppa.telia-alkuiset toimii "väärin",www-alkuiset ok,itsellä firefox näyttää urlit ok(www-alkuiset),Chrome kauppa.telia.fi alkuisena(väärin),syytä selainten erilaiseen "käytökseen" en heti hokaa laajennukset samat molemmissa..
05-08-2019 12:55
@Karkath kirjoitti:
@MikaelMu kirjoitti:
@Karkath kirjoitti:
Zyxel- Linkki https://kauppa.telia.fi/telia-fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet sivulta vie "olemattomalle" sivulle(error 404).En mitään erityistä ohjeistusta kaipaa,selkeyttä sivujen sekavahkoon esitystapaan ja laatua myytävien verkkolaitteiden tekniseen toimivuuteen..En valitettavasti itse löydä tällaista ohjausta. Kertoisitko tarkemmin mitä kautta ohjaus oli tuollaiseen osoitteeseen? Oliko tällainen linkki Telia Kaupan puolella, jota painamalla saat tuon ilmoituksen? kauppa.telia.fi -alku on tässä väärin. Vaihtamalla www-alun tuohon kaupan tilalle pääsee oikeaan osoitteeseen.
Kiitoksia palautteesta. Vien asiaa eteenpäin täältä meidän kautta.Jep,kauppa.telia-alkuiset toimii "väärin",www-alkuiset ok,itsellä firefox näyttää urlit ok(www-alkuiset),Chrome kauppa.telia.fi alkuisena(väärin),syytä selainten erilaiseen "käytökseen" en heti hokaa laajennukset samat molemmissa..
Okei, oletko kokeillut tyhjentää tuon Chromen historiaa? Jos se jostakin syystä hakee muistista tuon väärän osoitteen. Sinänsä saat oikean ilmoituksen. Tuollaista osoitetta ei ole, joten vastaus tuleekin olla tuollainen.
05-08-2019 15:03
Eipä se auta(historian tyhjennys tai selaimen(chrome) resetointi,jostain ilmestyvät edelleenkin nuo kauppa.teli.alkuiset toimimattomat urlit..
05-08-2019 15:58
Linkki on jäänyt siis kovin syvälle selaimen muistiin jumiin. Tarkoititko selaimen resetoinnilla selaimen omaa "Reset" valintaa asetuksista? Tällä valinnalla esimerkiksi välimuisti ei taida poistua selaimen tiedoista.
Suosittelen poistamaan kaiken välimuistin (cache) selaimesta erikseen tai asentamaan koko selaimen uudelleen.
05-08-2019 16:08
Selaimen cachen tyhjennys(Geneerinen korjaus kaikkeen) ei nyt auta,mutta "ongelma" koskee vain pääosin chrome selainta ja telian tiettyjä sivuja,helpointa on toistaiseksi jäädä odottelemaan(case in closed)
22-08-2019 17:06
Saakaapa se päivitys nyt vireille. Ei se voi niin mennä että vastuu siirretään Zyxelille ja sitten vain odotetaan. Kyllä Telian pitäisi jotakin rotia tähän hommaan saada. On jo odotettu naurettavan kauan.