Laajakaista katkeilee useita kertoja päivässä Rovaniemellä


Soneran 10mb laajakaista katkeilee useita kertoja päivässä (muutama hyvä päiväkin on koettu, toisinaan), Rovaniemen alueella. Yleensä katkot ovat n. 10 min pitkiä, mutta pahimmissa tapauksissa katkos saattaa olla jopa yli tunnin pitkä.
Tätä on nyt jatkunut useita viikkoja. Katkoksia tapahtuu ihan sattumanvaraisesti pitkin päivää.
Ensimmäisten viikkojen aikana kun katkos tapahtui, sammui modeemista kaikki muut valot paitsi "power". Mutta nykyään kun katkos tapahtuu, ei modeemista yleensä sammu mikään valo. Liekkö modeemikin jo kyllästynyt tähän pelleilyyn(?!?).

Kaikki modeemin uudelleenkäynnistämis sun muut "tee sitä ja tätä" ohjeet on käyty läpi - mikään ei auta.
Asiakasnumero on lisätty.

207 kommenttia

turhaan tein näköjään oman viestiketjun...

asun itsekkin rovaniemellä sudentiellä ja netti katkeillu nyt kaks päivää ja tänään on menty alle megan nopeudella koko päivä ilman katkeamista...(100m netti)

modeemi bootattu vaikka kuinka monesti ja johot revitty irti eikä auta muutaku että netti toimii tuon kikan jälkeen minuutin ja sitte modeemista lähtee valot pois..

(asiakasnumero löytyypi tiedoista)
Juu ei toimi ei. Viikon pätkinyt. Relacomin asentaja oli sitä mieltä, että Korkalovaaran keskuksesta löytyy niin iänikuiset laitteet, että ihme jos toimii näinkin hyvin, heillä tosin töitä riittää. Sonera ei kykene/ole halukas korjaamaan ko. vikaa.
nikokilp kirjoitti:
turhaan tein näköjään oman viestiketjun...

asun itsekkin rovaniemellä sudentiellä ja netti katkeillu nyt kaks päivää ja tänään on menty alle megan nopeudella koko päivä ilman katkeamista...(100m netti)

modeemi bootattu vaikka kuinka monesti ja johot revitty irti eikä auta muutaku että netti toimii tuon kikan jälkeen minuutin ja sitte modeemista lähtee valot pois..

(asiakasnumero löytyypi tiedoista)


Asiakastietojemme mukaan liittymälläsi ei ole avoinna olevaa vikailmoitusta. Mikäli liittymä ei toimi vieläkään kunnolla, suosittelen ottamaan yhteyttä vikapalveluumme p. 020 690101 (ma-pe 8-20, la 9-16.30). Kun vikailmoitus on jätetty, voimme tutkia tilannetta tarkemmin.
Aasiakas kirjoitti:
Juu ei toimi ei. Viikon pätkinyt. Relacomin asentaja oli sitä mieltä, että Korkalovaaran keskuksesta löytyy niin iänikuiset laitteet, että ihme jos toimii näinkin hyvin, heillä tosin töitä riittää. Sonera ei kykene/ole halukas korjaamaan ko. vikaa.


Kerrankin rehellinen asentaja.
Toimi pari viikkoa taas hyvin. Nyt taas pätkii... Ja väittävät että omissa laitteissa vikaa. Väitän, että ammattitaito on hukassa ja pahasti! Edelleenkin odottelen sitä päivää jolloin Surina saisi romunsa kerättyä kuntoon.
Terveisiä ounasrinteeltä, täälläkin pätkii, pari viikkoa jo, joka päivä useaan otteeseen.

Se joka ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, saa minut kaveriksi mukaan, tämä on jo toivotonta. Mulla mies työskentelee kotoa ja on pariin otteeseen ollut chatissa uusien asiakkaiden kanssa kun netti on alkanut pätkimään. Onneksi asiakkaat ymmärsivät, mutta mitä sitten kun tulee vastaan se asiakas joka ei ymmärrä? Sonerako maksaa menetetyt tulot? Paskat.

Vikailmoitustahan ei sivujenne kautta voi laittaa silloin kun netti on poikki ja jos sen jälkikäteen tekee, vikaa ei tietenkään löydy, varsinkaan kun kahden päivän päästä vasta aletaan tutkimaan. Ja minulla ei ainakaan ole varaa joka kerta alkaa soittamaan siihen hiivatin automaattiin ja jättää vikailmoitusta, se kun pitäisi niin monta kertaa per päivä soittaa ja jättää, sen verran paljon nääs pätkii. Meidän laitteet on testattu parissa eri taloudessa, eikä niissä ollut mitään vikaa. Milloin Sonera katsoo peiliin ja myöntää ettei se ole täydellinen?
Tmu ja ninnu: Suosittelen teitä vielä ottamaan yhteyttä vikapalveluumme, jos häiriöt ovat jatkuneet liittymissänne. Liittymistänne lötyy viimeiset vikailmoitukset kesäkuun ajalta. On totta, että häiriötilanteissa jossa yhteys on kokonaan poikki, vikailmoitus voi jättää vain 0206 90101 (mpm/pvm) numerostamme, ellei ole mahdollista käyttää muuta yhteyttä tai katkos on ajoittaista.

Eilen 21.7.2011 Rovaniemen Viirinkankaan alueella oli ollut kaapeli-TV ja kaapeli-internet -liittymiä koskenut vikatilanne puolenpäivän aikoihin, joka oli saatu korjattua noin klo 13.38. Pahoittelut häiriön aiheuttamasta harmista.
Sami, edelleen ne ongelmat jatkuu, mutta sen sijaan että minä tästä alkaisin nyt johonkin maksulliseen numeroon taas kerran soittamaan, sinä voit varmasti laittaa viestiä eteenpäin että hienosäätävät siellä niin että ongelmat loppuvat kertaheitolla.
Sami, etkö ymmärrä? Ei ne siellä vikapalvelussa tiedä mistään mitään. 3-4 ilmoitusta tein kesäkuussa. Jonku hiton expertinki ne raahasivat sinne. Tulos? "Liittymässä ei ole havaittu vikaa".
Kyllä tuntuu siltä, että Sonera yrittää vain kusettaa. Eivät ole edes viittineet väittää että talon sisäisessä verkossa olisi vikaa, koska tietävät he itsekin että näin ei ole. Olen myös kuullut alan ihmisiltä että Soneran asemat on aivan karseassa kunnossa. Myöntääkö Sonera tämän? No ei!

Tänään on taas pätkinyt jatkuvasti...
Nyt ei enää pätkinyt, vaan netti meni kokonaan poikki, puoli tuntia sitä kesti. Huoh.

Mä alan nyt laittamaan joka saamarin katkokset paperille JA jätän JOKA KERTA vika ilmoituksen, ja ens kuun lopussa haen hyvitystä laskuun, tämä meikäläisen pomputtelu loppui NYT.
Jälleen on päin persettä koko yhteys. 10 minuutin välein pätkäsee noin 15 sekuntiksi. Netin selaukseen se ei "niin kauheasti" vaikuta, mutta pelejen pelaamisesta ei tule yhtään mitään! Paska mikä paska!
Samaa pashaa Liperissä ja Joensuussa. Yhteys katkeilee väh. 10 min välein, eikä modeemissa ole vikaa, koska aiemman operaattorin nettiyhteys toimi ilman mitään katkeilua. Halvemman perässä otettiin Soneran laajakaista, mutta 30€ kuussa siitä ettei netti toimi yksikään päivä ilman pätkimistä ja täydellistä sammumista on jo liikaa. Ja niin, luvattu nopeus ei toteudu lähimainkaan. Kohta on sopimus irtisanottu vaikka määräaikainen onkin. Tällaista kusetusta ei tarvitse kenenkään kestää.
samaa vikaa on täälläkin yhteys pätkii monta kertaa päivän aikana ja saattaa olla muutaman tunnin kerallaan pois käytöstä

modeemi Netgear_CG3300D

tässä vähän listaa mitä modeemi valittaa

1970-01-01 02:10:05 Warning B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded
1970-01-01 02:13:06 Critical No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 02:13:14 Warning B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded
1970-01-01 02:02:58 Critical DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
1970-01-01 02:03:37 Critical No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 02:03:38 Warning B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded
1970-01-01 02:07:38 Critical No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 02:07:46 Warning B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded
1970-01-01 02:10:48 Critical No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 02:10:56 Warning B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded
1970-01-01 02:11:49 Critical No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 02:02:58 Critical DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
1970-01-01 02:03:38 Critical No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 02:03:39 Warning B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded
1970-01-01 02:07:25 Critical No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 02:07:37 Warning B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded
1970-01-01 02:00:51 Critical No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 02:00:57 Warning Lost MDD Timeout
2011-07-26 23:57:10 Critical No Ranging Response received - T3 time-out
Rovaniemellä asun (Nivavaarassa) ja 100Mbps kaapeliyhteys katkeilee aina vähän väliä. Thomsonin kaapelimodeemi käytössä ja modeemin asetukset pitäisi olla ihan kunnossa. Keväällä ei pätkiny juuri ollenkaan, mutta kesän aikana aivan tolkuttomasti. Kesäkuussa oli enemmänkin aikoja, jolloin netti ei toiminut ollenkaan ja heinäkuun ajan on esiintynyt sattunaista pätkimistä. Mikä siis neuvoksi??
Nivavaarassa pätkii, joo. Taas katosi IP osoite 5 minuutiksi. Sitten se on tätä koko päivän taas...
Jälleen katosi IP osoite. Koittakaa nyt jumalauta kerätä paskanne kasaan! Eihän tästä tule yhtään mitään!
Jätin sit vikailmoituksen taas kerran netin kautta, seur. päivänä asiakaspalvelusta soittavat ja kysyvät SAMAT kysymykset joihin jo ilmoitusta jätettäessä vastasin. Sanoin virkailijalle että ei, just NYT ei pätki, mutta ei mennyt jakeluun hälle ei. Puhelun jälkeen tuli ilmoitus että liittymälleni on luotu vikailmoitus. 3 (!!!!!) päivää tuosta tuli tekstarikuittaus että mitään vikaa ei ole löytynyt. Hoh hoijaa. Ihanko tosi?

Ja TAAS PÄTKIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jo on vittu kumma että taas pätkii. Joka ****n ilta pätkii. Minkä ****n takia netti alkaa aina pätkimään ilta kymmenen jälkeen? Laittakaa ne ns. "insinöörit" miettimään sitä.
Tmu, missä päin Nivavaaraa asut tarkalleen? Onko sulla ADSL vai kaapeli käytössä?
Crab kirjoitti:
Tmu, missä päin Nivavaaraa asut tarkalleen? Onko sulla ADSL vai kaapeli käytössä?


Tikanperän Siwan lähistöllä.
10 megan kaapeli liittymä pitäisi olla.

Jälleen on ollut iltapäivästä poikki.
ninnu: Liittymäsi viimeinen 1.8. tehty vikailmoitus on siirtynyt tänään asentajan tutkittavaksi kentällä. Ilmoitamme sinulla, kun tämä vikailmoitus on tutkittu lopuun.

Laitan alle muistukseksi yleisiä ohjeita, joita kaapeli-internet -liittymien häiriö- tai pätkimistilanteissa kannattaa käydä läpi. Näiden ohjeiden läpikäymisestä ei ole ainakaan haittaa häiriötilanteiden yhteydessä:

1. Kaapelimodeemi kannattaa sammuttaa noin puolen minuutin ajaksi.
2. Kannattaa varmistaa, että modeemista antennipistorasiaan menevä johto on kunnolla kiinni atennipistorasiassa ja modeemissa. Tarvittaessa johdon voi irroittaa ja uudellee kytkeä pistorasiaan ja modeemiin.
3. Jos antennipistorasian puolella on erillinen haaroitin, joka jakaa yhteyttä televisiolle ja kaapelimodeemille, yhteyttä kannattaa testata ilman haaroitinta.
4. Jos mahdollista, yhteyttä kanattaa testata toisella antennikaapelilla. Jatkojohtoja ei ole suositeltavaa käyttää antennikaapelissa.
Kieltäydyin asentaja käynnistä (eikö oikein pelaa lukutaito siellä Soneralla?) juurikin siitä syystä että MINUN koneissa ei ole vikaa. Minä EN ala maksamaan 99 euroa siitä että asentaja tulee mittaamaan pistokeen ja toteaa ettei siinä ole vikaa. Maksakaa te se Sonera, TEIDÄN linjoissahan se vika on. On se kumma että monet ihmiset valittavat samaa asiaa, mutta te vain jaksatte MEITÄ asiakkaita syyllistää, vaikka ainoa yhteinen tekijä meillä on, SONERA.

Asentaja tuossa äsken soittikin, ja aika kätevästi10 minsaa puhelun jälkeen, netti katosi.

Otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, mulle nimittäin riitti tämä touhu nyt.
Jälleen pätkii. 3 minuuttia toimii kerrallaan ja taas on poikki 15 minuuttia. Aina valittaa IP osoitteen puuttumista. Mistähän tämä mahtaa johtua, Sami? Tämä ketju senkun pitenee ja pitenee. Jos katsot aloitus viestin jonka kirjoitin tähän ketjuun, on ongelmia ollut jo aika pitkän aikaa. Nuo sinun "tee se itse" korjaus vinkit on käyty jo puoli vuotta sitten läpi.
ninnu: Vikailmoitus oli valmistunut 3.8. aikana liittymää verkkoon oli tehty säätöjä ja tarkastuksia talojakamolta saakka- Asentaja ei ollut päässyt testaamana yhteyttäsi huoneistostasi asti. Tämä ei ole ainakaan auttanut vikailmoituksen selvittämistä. Toivottavasti yhteytesi on toiminut nyt kuitenkin paremmin.

Maksullisen asentajakäynnin maksu 99,81 euroa peritään tilanteissa, jossa asentaja käy vikailmoituksen yhteydessä tutkimassa ongelmaa asiakkaan luona ja ongelma havaitaan selkeästi olevan asiakkaan oman laitteiston tai sisäverkon puolella. Asentajakäynnistä ei tule veloitusta, jos vikatilanne ei vain satu olemaan testauksen aikana päällä tai jos ongelma havaitaan olevan Soneran verkon puolella.
Tmu: Suosittelen vieläkin vikailmoituksen tekemistä, jos häiriö on jatkunut liittymässäsi. Se mitä itse voit tehdä ongelmassa on juuri esimerkiksi nuo aiemmassa viestissäni mainitut yleiset neuvot.

Ymmärrän, että jos häiriöt ovat toistuvia, ongelmasta ilmoittaminen voi tuntua turhauttavalta. Tehtyjen vikailmoituksen perusteella vikapalvelumme saa kuitenkin paremin selvitettyä verkossa piilevät vikatilanteet.

En löytänyt tällä hetkellä asuinalueesi alueelta havaittua selkeää verkkovikaa, mutta voi olla mahdollista, että alueella on häiriötä jota ei ole vielä paikallistettu. Juuri tällä hetkellä kaapelimodeemisi vastaa sille lähetettyihin testipaketteihin normaalisti eli yhteydessä ei juuri näy näy häiriötä (tämä ei tietenkään kerro paljoa, jos ongelma on ollut sinulla ajoittaista).

Vastaa