Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64421
Kirjoituksia 175216

Miksi valita valtuutettu huolto?



Highlighted

Miksi valita valtuutettu huolto?

Moderaattori
Viestejä 936 kpl

Miksi valita valtuutettu huolto?

1/12

smartphone.jpg

 

 

Puhelimen näyttö rikki ja akkuakin täytyy jatkuvasti ladata. Tuttu tilanne? Mihin huoltoliikkeeseen laite kannattaa viedä vai onko sillä ylipäätään merkitystä? Onko sama jos vien sen kaverilleni Pekalle, naapurirapun huoltoliikkeeseen vai valtuutettuun laitehuoltoon.

Ammattitaito, kokemus ja erikoistuminen – näitä voit odottaa valtuutetulta merkkihuollolta. Mobiililaitteet kehittyvät nopeasti ja niiden asianmukainen huoltaminen vaatii entistä enemmän osaamista. Valtuutettu huoltoliike varmistaa, että työntekijöillä on tietoa ja taitoa myös uusimpien laitteiden korjaamiseen.
Työmenetelmät ovat parhaat mahdolliset, kuten myös työhön käytettävät erikoislaitteet ja työkalut. Huollot ja korjaustyöt varmistavat sen, että laitteen jälleenmyyntiarvo säilyy mahdollisimman korkeana ja on edelleenkin turvallinen ja luotettava käyttää.

Alkuperäiset osat

Kun laite huolletaan tai korjataan valtuutetussa pisteessä, voit olla varma siitä että vaihdettavat osat ovat aina alkuperäisosia. Ne ovat juuri kyseiseen laitteeseen suunniteltu, ja tuovat huollettuun tai korjattuun laitteeseen lisäarvoa. Toimivuuskin on silloin taattu ja laite pysyy turvallisena jatkossakin. Huolto nk. ”bulkkiosilla” voi olla muutamia kymppejä edullisempi mutta ainakaan itse en haluaisi että monien satojen eurojen arvoinen puhelin korjattaisiin millä tahansa varaosalla.  

Tällä hetkellä esim. akun vaihto iPhone-puhelimiin (iPhone 6 ja sitä uudemmat mallit) maksaa meillä vain 50 eur. Ja nimenomaan alkuperäisellä vaihtoakulla!

 

Huoltopisteet

Vantaan Jumbon Telia-Kaupasta löydät pikahuollon, joka huoltaa laitteesi nopeasti. Jos laitetta ei jostain syystä saa korjattua paikan päällä, lähettävät he laitteen eteenpäin huollettavaksi, pikana.

Muut huoltopisteet, Telia Kaupat ja Telia Express –pisteet, joita löytyykin jo yli 70 ympäri suomen, hoitavat myös asian puolestasi. Laitteen huollattaminen onnistuu helposti myös netin kautta. Täytät vain sivustollamme olevan lomakkeen ja toimitat laitteen lähimpään Telia Kauppaan tai Postiin, me hoidamme loput.

Yleinen infopaketti eri laitteiden huolloista ja takuuajoista löytyy aiemmin kirjoitetusta blogista. Siitä saat tarkemmin infoa kuinka sinun tulee toimia ennen laitteen toimittamista huoltoon ja miten prosessi ylipäätään toimii eri laitteiden osalta.

Ongelmatilanteissa saat apua myös Telia Helpistä sekä Laitehuollon nettisivuilta.

Onko sinulla kokemuksia huoltopalveluistamme ja oletko kenties testannut jo pikahuoltoa? Entä millaisia ajatuksia sinussa herättää alkuperäisosat vs. bulkkiosat? Aiheesta keskustalua lisää myös täällä.

11 vastausta
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 936 kpl

11/12

Hyviä pointteja kyllä kaikki!

 

@tilasto Tässä oli kyllä minusta huomionarvoisia seikkoja, suosittelen miettimään kaksi kertaa jos luuri maksaa 1000e ja siinä on vielä takuuta että "säästääkö" siinä huollossa.. Tuossa tapauksessahan asiakas teki tappiota sen ei-alkuperäisen näytön ja työn hinta + 1000e - käyttöarvo vähennys.

 

Justiinsa tämä. Jos huollon hinta on edullisempi mutta se tarkoittaa sitä että takuu raukeaa niin kumman valitset. Kun tilanne on ajankohtainen, sitä helposti ajattelee siinä hetkessä kukkarolla vaikka se voi kostautua myöhemmin moninkertaisesti Hymiö Yllättynyt

0 tykkäystä
Highlighted

Kunniajäsen
Viestejä 1 363 kpl

12/12

@Purnipsi Virhevastuu ja takuu ovat kaksi eri asiaa. Nyt  puhuttiin nimenomaan takuusta ei virhevastuusta. 

Takuu on yrityksen myöntämä vapaaehtoinen lisä, eikä se liity mitenkään lakiin.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.