Kirjoitettu
22-07-2019
13:20
Muokattu
29-11-2021
12:20
TiiaHy
Kesä, kärpäset ja lomat saattavat aiheuttaa poikkeuksia ja viiveitä yritysten välisissä maksuaikatauluissa. Joskus ihan muistakin syistä eteen tulee tilanne, jossa laskun eräpäivää tulisi saada siirrettyä myöhemmäksi.
Yrityksen laskuille on mahdollista saada maksuaikaa jopa yli 30 vuorokautta maksutta Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun kautta. Yritysasiakaspalvelu voi tehdä maksusopimuksen myös puolestasi palvelumaksua vastaan.
Maksamalla laskun sovittuna päivänä vältyt liittymien sulkemiselta ja maksumuistutuskuluilta. Maksusopimuksen teko on helppoa ja nopeaa, lue alta kuinka se onnistuu.
Näin teet maksusopimuksen Minun Telia Yrityksille -palvelussa:
VINKKI! Laskutus ja maksaminen -sivulta löytyy myös Maksumuistutuspalvelu-otsikko, jonka takaa saat päälle muistutuspalvelun. Muistutuspalvelu lähettää sinulle sähköpostin ja/tai tekstiviestin jos lasku on maksamatta seitsemän vuorokautta eräpäivän jälkeen.
Maksusopimusta ei joissakin poikkeustilanteessa voida tehdä. Esimerkiksi yrityksen ensimmäiselle laskulle ei myönnetä maksuaikaa tai jos yrityksellä on aiempia laskuja erääntynyt. Maksusopimuksen kanssa kannattaakin ennakoida ja käydä portaalissa tekemässä se vaikkapa heti kun lasku muodostuu, jotta se ei unohdu.
Maksusopimuksen teko asiointipalvelussa on helppoa, nopeaa ja maksutonta. Yritysasiakaspalvelu auttaa mielellään kaikissa maksusopimuksiin liittyvissä kysymyksissä. Tule portaalin chatiin jutulle!
Lue myös:
Minun Telia Yrityksille -palvelun vinkit – Pääkäyttäjänä pidät langat käsissäsi ja jaat vastuuta
Minun Telia Yrityksille -palvelun vinkit - Liittymän siirto on nopeaa ja helppoa netin kautta
Yrittäjä - Miten vältyt 40 euron muistutuskuluilta maksun myöhästyessä?
Edit: Päivitetty ohjeet ajantasalle 25.11.2021