Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 60230
Kirjoituksia 165887


Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎01-09-2015
Kirjoituksia: 25
1/13

Younited

Younited-palvelu loppuu 30.9. Sonera lähetti kesällä kirjeen, jossa luvattiin elokuun aikana ohjeet korvaavaan palveluun siirtymisestä. Ei ole näkynyt. Mitä tässä pitäisi tehdä? Minulla on siellä 250Gt dataa.

12 vastausta
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 220
2/13

Vs: Younited

Ota yhteyttä Soneran asiakaspalveluun omien sivujen kautta palvelupyynnöllä, chatilla tai vaikka facebookin kautta. https://www.younited.com/fi/koti Aikaa on todellakin 1.10.2015 asti, niinkuin tuossa linkissä sanotaan.

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 220
3/13

Vs: Younited

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎01-09-2015
Kirjoituksia: 25
4/13

Vs: Younited

Juuri niin tein eli soitin vime perjantaina. Asiakaspalvelija ei osannut vastata, mutta lupasi selvitellä. Eilen hän ilmoitti sähköpostilla, että ei ole saanut asiaa selvitetyksi ja kehotti palauttamaan datan ulkoiselle kovalevylle. Minulle sellainen neuvo ei riitä. Kirjoitan parhaillaan kysymystä Soneran ylimmälle johdolle, jos sitä kautta organisaatio saisi vauhtia.

0 tykkäystä
Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 419
5/13

Vs: Younited

Tuo on ikävä tilanne, että F-Secure luopuu tuosta palvelusta kokonaan, jolloin Sonerakaan ei sitä voi enää asiakkailleen tarjoilla. Tähän ei Soneran toimesta ole löytynyt korvaavaa palvelua tilalle, eli asiakkaiden kannattaa hankkia jokin markkinoilla olevista pilvipalveluista. Olen pahoillani, että sinäkin @valkpe2 joudut näkemään nyt vaivaa ja siirtämään tiedostot toiseen pilvipalveluun. Hyvä puoli on kuitenkin se, että tässä on ihan mukavasti aikaa toimenpiteiden suorittamiseen. 

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 220
6/13

Vs: Younited

Jos sinulla on voimassa oleva tilaus tuonne Younited - pilvipalveluun, niin sinun kannattaa olla suoraan yhteydessä sen tukeen hyvitykseen ja palautukseen liittyvissä kysymyksissä : https://www.younited.com/en/home

F-securen pitäisi hyvittää jäljellä olevat tilaukset.

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎01-09-2015
Kirjoituksia: 25
7/13

Vs: Younited

Jos korvaavaa palvelua ei ole löytynyt, niin miksi Sonera ei ole ilmoittanut siitä ja peruuttanut aikaisempaa lupaustaan? Kuten kysymyksessäni kerroin sain Soneralta kesällä paperikirjeen, jossa luvataan korvaava palvelu ja toimintaohjeet. Olen uskonut sitä ja odottanut. Minulla aika alkaa käydä vähiin. Lähden 10.9. kuukaudeksi muille maille. 

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 279
8/13

Vs: Younited

Tässä tilanteessa kun palvelu lopetetaan eikä vastaavaa uutta ole tarjolla, ainoa vaihtoehtosi taitaa olla ottaa itse uusi palvelu käyttöön ja siirtää data sinne.

 

Jos haluat pitäytyä Eurooppalaisessa palveluntarjoajassa, niin Ranskalaisen OVH groupin hubiC-palvelu on aika hyvän hintainen. 25 Gigaa saa ilmaiseksi, 100 Gigaa maksaa kympin vuodessa tai 1 eur/kk ja 10 Teratavua 50 euroa/vuosi tai 5 eur/kk. Softa löytyy Windowsille, Macille ja Linuxille, sekä kännyköille Androidiin, IOS:ään sekä Windows Phone 8:aan.

 

Luonnollisesti Googlelta ja Microsoftilta löytyy omat palvelunsa, sekä alan pioneeri Dropbox on edelleenkin vallan erinomainen palvelu. Hinnat näissä ovat hubiCia korkeammat, mutta oman kokemuksen mukaan myös tiedonsiirtonopeudet ovat parempia.

 

Kaikista edellämainituista palveluista löytyy esimerkiksi mobiilisoftasta kuvien automaattinen varmuuskopiointi.

Highlighted
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 1 419
9/13

Vs: Younited

@valkpe2 tätä korvaavaa vaihtoehtoa pyrittiin löytämään tilalle, mutta sellaista ei vain onnistuttu löytämään. Toki korvaavan palvelun löytyessäkin se olisi vaatinut asiakkailta toimia, jotta data olisi saatu siirrettyä uuteen palveluun.

Kuten @kjns tuossa jo hyvin neuvoikin, niin ainoa keino on tosiaan alkaa siirtämään dataa uuteen palveluun. Sinulla on sinänsä hyvin aikaa, kun nämä pilvipalvelut aukeaa välittömästi kun sellaiseen rekisteröityy.

Ikäviä tällaiset tilanteet, kun jokin palvelu loppuu mutta näille ei oikein mitään voi.

0 tykkäystä
Highlighted
Konkari ☆
Rekisteröitynyt: ‎11-09-2012
Kirjoituksia: 1 234
10/13

Vs: Younited

Olisihan tuossa ollut uuden tiedotteen paikka.

0 tykkäystä