Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5239 custom-general.kudos
  • 4644 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Asus-näytönohjaimien tilaus- ja toimitusketju

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

PÄIVITYS 28.6.2021

 

Tämän / ensin viikon aikana varastoomme saapuu lisää ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -kortteja

 

PÄIVITYS 18.6.2021

 

3080- ja 3090-sarjaa tulee tässä kuussa arviolta pieni erä ja toimitamme ne niitä odottaville. Jos haluat tai haluatte kateosto-oikeutta käyttää niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.

 

PÄIVITYS 20.5.2021

 

Väliaikatilanne: Tällä hetkellä emme pysty ikävä kyllä kertomaan milloin kortteja - mistään mallisarjasta - tulee varastoomme lisää. Tilanne elää viikottain mutta ennakkotietoa tulevista eristä meillä ei ole saatavissa.

 

Päivitys 27.04.2021

 

On ilmennyt, ettei kaikille ole mennyt vahvistusviestiä siitä, että olemme vastaanottaneet tiedon, että haluat ja voit jäädä odottamaan näytönohjaimien toimitusta.

 

Jos et ole saanut vahvistusta niin varmistaaksemme, että olet jonossa, rakensin erillisen tietojenkeruulomakkeen. Kun olemme tutkineet asian laitamme sinulle tekstarilla vielä tästä vahvistuksen. Lomake on avoinna 10.5. asti, jonka jälkeen lomake ja tiedot tuhotaan. 

 

Lomake löytyy täältä --> linkki poistettu 11.5.2021

 

Jos olet saanut jo vahvistuksen odottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.

 

Kiitos jo etukäteen ja pahoittelut vielä yhdestä ylimääräisestä veivauksesta.

 

PÄIVITYS 20.4.2021

 

Lähipäivinä (tarkka päivä vahvistamatta) varastoomme saapuu tosi pieni erä näitä kortteja:

 

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä näitä malleja odottaviin, järjestyksen mukaisesti. Koska em. kortteja saapuu pieni määrä niin olemme yhteydessä luonnollisesti vain jonossa ensimmäisinä oleviin, emme missään nimessä kaikkiin odottajiin.

 

Joten odota rauhassa yhteydenottoa ja jos sitä ei kuulu niin se tarkoittaa, että kaikki kerkesi mennä tästä erästä ja että vuorosi tulee myöhemmin / tulevista eristä.

 

---

 

Taustatietoa

 

Elektroniikan toimialalla on tällä hetkellä laajoja globaaleja haasteita muun muassa mikrosirujen tuotannossa. Materiaalia ja raaka-aineita ei ole tarpeeksi suhteessa kysyntään. Tämä heijastuu eri tavoin eri toimijoihin. Asuksella on tiettyjen näytönohjainmallien kohdalla globaali toimitushaaste. Kysyntää on reilusti enemmän mitä he pystyvät tällä hetkellä valmistamaan tuotteita. Jälleenmyyjillä ei ole tuotteita myytäväksi ja toimitettavaksi asiakkaille.

 

Meidän osalta haaste koskettaa seuraavia malleja:

 

3060-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3060TI-O8G
  • ASUS DUAL-RTX3060TI-O8G
  • ASUS TUF-RTX3060TI-O8G

 

3070-sarja

  • ASUS DUAL-RTX3070-O8G
  • ASUS TUF-RTX3070-O8G
  • ASUS ROG-STRIX-RTX3070-O8G

 

3080-sarja

  • ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G
  • ASUS TUF-RTX3080-O10G

 

3090-sarja

  • ASUS TUF-RTX3090-O24G

Osa yllä mainituista näytönohjaimista ja niiden tilauksista on peruttu.

 

Koska luvatut toimitukset ovat viivästyneet ja valmistajalta saamiemme tietojen mukaan osa toimituksista voi venyä kuukausien tai jopa yli vuoden päähän, olemme peruneet osan - ei kaikkien - yllä mainittujen näytöohjaimien tilauksista. Olemme tiedottaneet tilauksen tilanteesta tekstiviestillä viikolla 11. Viestissä kerroimme myös, että jos tilasit tuotteen Telia Rahoituksella, olemme myös peruneet tilaukseen liittyvän katevarauksen. Jos maksoit ostoksen tilauksen yhteydessä, pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun ja ilmoittamaan meille tilausnumeron ja tilinumeron, jonne voimme palauttaa rahasi takaisin.

 

PÄIVITYS 30.3.2021

 

Koska toimitukset uhkaavat venyä pitkälle ja tilanne (tarve) voi monen kohdalla muuttua tänä aikana, sinulla on nyt mahdollisuus päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos siis olet tilannut minkä tahansa yllä mainitun näytönohjaimen ja tilauksesi on peruutettu niin voit päättää, haluatko odottaa toimituksia ja saada tilauksen kuitenkin siinä vaiheessa, kun tuotteita on saatavilla. Ilmoitamme halutessasi sinulle saatavuudesta tuolloin, ja tarjoamme mahdollisuuden tilaamiseen alkuperäisellä hinnalla. 

 

Joudun kuitenkin varoittelemaan, että tässä vaiheessa emme ikävä kyllä pysty antamaan minkäänlaista toimitusaikalupausta. On todennäköistä, että toimitusaika tulee olemaan hyvin pitkä. Jos jäät odottamaan toimitusta niin jonopaikkasi (= toimitusjärjestys) säilyy. Meillä on tallessa ko. näytönohjaimia tilanneiden asiakkaiden tiedot ja siten niiden tilausjärjestys.

 

Jos haluat jäädä odottamaan niin pyydän, että olet yhteydessä asiakaspalveluumme ja kerrot, että olet aiemmin tilannut Asuksen näytönohjaimen, ja että Telia on perunut tilauksen ja että haluat jäädä kuitenkin odottamaan, että näytönohjaimia tulee ja että Telia toimittaa sen sitten, kun tuotteita on tullut varastoon. Ilmoita nyt siis asiakaspalveluun, että haluat ja voit odottaa niin saamme tiedon siitä talteen. Kerro samalla alkuperäisen tilauksesi tilausnumero. Kiitos jo etukäteen.

 

Sinuun ollaan yhteydessä sitten, kun tuotteita on. Saat meiltä silloin linkin, jonka kautta pääset tekemään kokonaan uuden tilauksen mutta alkuperäisellä hinnalla.

 

Jos olet jo ilmoittanut halukkuutesi odottaa tuotteiden saapumista niin asia ok, sinun ei tarvitse tehdä sitä enää uudelleen.

 

Lähetämme myös vahvistuksen odottamisesta heille, jotka ovat ilmoittaneet tai ilmoittavat meille, että haluaa odottaa tuotteiden saapumista. Tämä vahvistus tulee vähän myöhemmin mutta tulee kuitenkin.

 

JOS OLET TILANNUT NÄYTÖNOHJAIMEN JA TILAUS ODOTTAA TOIMITUSTA

 

Tilauksesi on edelleen voimassa ja se odottaa vain, että saamme näytönohjaimia varastoon. Huomioithan, että tässä vaiheessa emme voi vahvistaa toimitusaikaa. Voit jäädä odottamaan toimitusta tai halutessasi voit myös perua tilauksesi. Jos jäät odottamaan toimitusta, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos haluat peruuttaa tilauksesi ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

YHTEISÖSSÄ JAAMME TILANNETIETOA

 

Tässä ketjussa kerromme jatkossa myös toimitusten etenemisestä. Voit seurata etenemistä taustalla tai liittyä mukaan ja kysyä lisätietoja, jos haluat.

 

Olemme vilpittömästi pahoillamme tapahtuneesta toimituslupauksen pettämisestä, ja myös tilanteeseen tähän asti liittyneestä epätietoisuudesta. Pyrimme tämän ketjun myötä jakamaan tilannekuvaa sitä myötä heti kun sitä itse saamme. Toimitustilanne on hyvin haasteellinen. Teemme kuitenkin parhaamme.

 

Kiitos, kun olette aiheesta keskustelleet muun muassa täällä Yhteisössä.

 

Vinkki: Jos olet Yhteisön jäsen voit tilata ilmoitukset tästä ketjusta, jolloin saat tiedon automaattisesti kun ketjussa tapahtuu jotain uutta. Tsekkaa ketjun valinnat-valikko oikeassa yläreunassa.

 

 

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

 Telia 5G lähettiläät

Haluatko tietää ja oppia laitteista lisää 

329 vastausta
pringoooals
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Milloin mallit korvataan LHR-malleilla? Kuulemma näiden alkuperäisten mallien saatavuus alkaa loppua ja korvataan noilla LHR.

HangoverMole
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Onko näistä tälle viikolle luvatuista Strixeistä kuulunut mitään?

Olen omani tilannut 14.11.2020 

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 262 custom-general.kudos
  • 584 custom-general.replies
  • 32 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Väliaikatietona se, että ylläoleviin kysymyksiin laitettiin varmistelua meillä eteenpäin ja palataan tähän piakkoin. Kesälomien vuoksi vastauksissa voi olla pientä viivettä, joten pahoittelut siitä jo etukäteen.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

Xonium
Kommentaattori
  • 12 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ainakin kaikkialla muualla sanotaan, että on suora vertainen niin toivon syvästi et tulee positiivista sanottavaa kuin "peruutetaan kaikki", ei jaksaisi näin melkein 8kk jo odottaneena uutta fiaskoa yhtään, mutta en ilman "tappelua" kyl suostu peruutukseen jos ny sieltä sen päätöksen taas meille syötätte.

 

et sit jos tulee peruutus niin kaikkille sit tiedoksi että uudelleen kkv:hen yhteyttä ja tällä kertaa lisäyksenä sinne "markkinointi virhetilanne" jos siihen ny oikeutta, ainaki mitä lukasin vaikuttaisi siltä koska onhan tää fiasko jo minusta markkinointi virhetilanteenkin täyttänyt kun mainostettiin "Vain muutama saatavilla" "Toimi nopeasti" ja yleisesti niin että saa uskon et kortti tulisi pian, eikä näin et joutuu odottamaan peräti 8kk+

siperiada55
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 51 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kolmisen viikoa sitten HangoverMole kysyi:

Onko näistä tälle viikolle luvatuista Strixeistä kuulunut mitään?

Olen omani tilannut 14.11.2020 

 

Moderaattori JoonasLam vastasi noin viikon jälkeen: 

Väliaikatietona se, että ylläoleviin kysymyksiin laitettiin varmistelua meillä eteenpäin ja palataan tähän piakkoin. Kesälomien vuoksi vastauksissa voi olla pientä viivettä, joten pahoittelut siitä jo etukäteen.

 

Minusta tämä Telian touhu hakee vertaistaan uskomattoman pitkinä vastausaikoina asiakkaiden kysymyksiin, asiakaspalvelun vastausten ristiriitauksina ja jatkuvina järjestelmävirheinä niin tilausvaiheessa kuin toimituksissakin. Esimerkiksi syksyllä myytiin useampaan kertaan "muutama jäljellä" kortteja, joita ei todellisuudessa ollut ainottakaan edes aiemmin tilanneille ja keväällä myytiin tilattujen korttien ohi kortteja uusille tilaajille. En halua enää edes palata asiakaspalvelun vastausten arvontamyllyyn.

 

Nyt viimeisimpänä on tämä, että yhtiö jossa työskentelee ilmeisesti noin 3000 ihmistä Suomessa, ei  muka saa lomien vuoksi vastattua näytönohjain asiakkaidensa kysymyksiin viikkoihin. Ei se ole todellisuudesta lomista kiinni, Nyt on minusta kyse yksinkertaisestii Telian halusta saada näytönohjaimia tilanneet perumaan tilauksiaan. Ihan kuten tämä keskustelun siirtämoyritys normaalista asiakaspalvelusta Telia Yhteisöön, jossa ylläpidon vastaajat ovat vain  vastuuta kantamattomina "postipoikina"  Telian ja asiakkaiden välillä. 

Simoen
Kommentaattori
  • 15 custom-general.kudos
  • 32 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Joo alkaahan tämä touhu kyllä ihmetyttää. Mitää ei kuulu valmistajilta saati jälleemyyjiltä ja tilaukset seisoo. Tiiä oikei mitä pitäs ajatella koko touhusta enää. 

 

Mitä tulee teliaan niin telian ei pitäis tällä osaamisella myydä komponentteja saati mitää muutakaa, puhelimia nyt ehkä. En todellakaa aio perua tilausta vaan vaadin tilauksen toteuttamista loppuun asti ja tämän upean kokemuksen myötä voi olla aika varma et menee loppuiäks henkilökohtasee boikottii kun tilattu kortti on maksettu. Maksan mieluummi laadukkaasta palvelusta vähän enemmän, pysyy verenpaineetkin kurissa. 

HangoverMole
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kauanko näiden vastauksien saamisessa kestää? Ei pitäisi paria viikkoa kestää muutaman vastauksen saamisessa. Tässä kun 4 kuukautta vielä odottaa niin vietän tilaukseni 1v syntymäpäivää. Onko siellä koko Telia lomalla vai mitä ihmettä pelleilette?

Xonium
Kommentaattori
  • 12 custom-general.kudos
  • 26 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kkv soitti tuossa yks päivä ja ilmeisesti minulla olisi ollut oikeus kateostoon vaikka osamaksulla onkin tilattu, kun kuitenki teillä on velvoite se toimittaa nyt kun olette perunneet sen yksipuolisesti. Kyselin kans siitä LHR mallista samalla, ja on täysin vastaava ja ei poista velvoitetta toimittaa tilattua tuotetta joka peruutettu perusteetta.

Antti1237
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tämäpä hyvä uutinen. Osaisiko joku Telialta kertoa minne ottaa yhteyttä kateoston merkeissä?

 

 

T. Osamaksuostaja

JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 262 custom-general.kudos
  • 584 custom-general.replies
  • 32 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Aiemmin puhutun ASUS ROG-STRIX-RTX3080-O10G -korttien erän toimitus viivästyi siitä mitä sen piti olla muutama viikko sitten. Tätä on alettu edistämään eilen ja pahoittelut siitä, ettei kyseinen erä edennyt sillä tahdilla, millä sen olisi pitänyt. 

Toistaiseksi ei ole tehty päätöstä tarjota nykyisiin tilauksiin liittyen korvaavaksi tuotteeksi toista mallia, mutta jos tähän tulee muutos, ilmoitetaan siitä erikseen.

Alkuperäisen postauksen päivityksen mukaisesti: Jos haluatte käyttää kateosto-oikeutta niin pyydän olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa käsittelemme tilanteet tapauskohtaisesti.

 

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*