peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
52022 Jäsentä
150147 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Laitteiden palautus sopimuksen päättyessä



Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎05-10-2016
Kirjoituksia: 23
1/3

Laitteiden palautus sopimuksen päättyessä

"11.3 Palautukset sopimuksen päättyessä
Palveluun voi sisältyä tai liittyä laitteita. Asiakkaan on palautettava teleyrityksen omistamat laitteet ja muu käyttö­oikeuden alainen omaisuus sopimuksen päättyessä teleyri­tykselle sellaisessa kunnossa kuin se normaali kuluminen huomioon ottaen luovutettaessa oli. Jos asiakas on vuokran­nut teleyritykseltä laitteen, laitepalvelun irtisanominen ja sen laskutuksen päättyminen edellyttää kohdassa 11.1 sanotun lisäksi, että laite on palautettu teleyrityksen antamien ohjeiden mukaisesti."

 

Täytyyhän kuluttajalla olla mahdollisuus maksaa laitteet, jos ne varastetaan tai tuhoutuvat tulipalossa. Tai jos posti hukkaa lähetyksen.

 

Laitteiden toimittaminen Telialle ei voi olla ainoa tapa lopettaa liittymää ja laskutusta.

Olisi pöyristyttävää jos laskutus vaan jatkuisi hamaan tulevaisuuteen.

 

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.

2 vastausta
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 641
2/3

Vs: Laitteiden palautus sopimuksen päättyessä

Moi @aikuishuvitus! Jos laitteet ovat rikkoutuneet tai hävinneet, niin toki kuluttajalla on mahdollisuus maksaa ne ja laskutus päättyy siihen. Ehkä tätä pykälää olisi hyvä tarkentaa hieman, kiitos palautteesta!


paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎05-10-2016
Kirjoituksia: 23
3/3

Vs: Laitteiden palautus sopimuksen päättyessä

Varmaankin voi vapautua maksamisesta jos pystyy todistamaan että paketti on lähetetty

ohjeiden mukaan. Saanhan siitä kuitin ja otan valokuvan postikonttorissa niin että paketin

sisältökin näkyy. Onkohan kertaakaan käynyt niin, että E-varastolla sattuneen virheen vuoksi

pakettia ei ole kirjattu saapuneeksi? Kaikkea voi sattua.

 

Mutta olen pohtinut asiaa. Kyllä netti täytyy olla ainakin kotona (en koskaan hanki liikkuvaa).

Valokuitu on tuhat kertaa mokkulaa parempi. Radioaaltojen käyttäytyminen vaihtelee esim.

sään mukaan. Jos yhteys paukahtaa poikki kriittisellä hetkellä, esim. verkkokauppaostosten

maksamishetkellä, voisi käydä niin että maksu veloitetaan, mutta kauppa ei saa siitä tietoa.

Ja kauankohan mahtaisi yhdistäminen ja viruspäivitysten laataminen kestää.

 

Valokuitunetti maksaa f-securen kanssa 27,80/kk. Ei ole kallis.

Viihde maksaa minulle verkkotallennuksen kanssa noin 150 euroa vuodessa, ei paha sekään. Jos ei ole viihdettä ja talon antennijärjestelmään tulee vika, ei voi katsoa eikä tallentaa.

Olisi kyllä hyvä jos verkkotallennus olisi mahdollista myös Nat Geo- kanavalta, jota

eniten katson. On minulla kovalevy, mutta sähkökatko pilaa tallennuksen. Onneksi

ne ovat kaupungissa harvinaisia.

 

Jos päätänkin jatkaa viihdettä ja solmia uuden 2 vuoden sopimuksen, soitan myyntiin ja koetan tinkiä hintaa alaspäin.

 

Olisi kyllä hyvä jos viihteeseen saisi yhden "aikuishuvitus"-kanavan Hymiö Onnellinen mutta sellainen

nostaisi kk-maksua varmaankin tuntuvasti.

 

Muistan: UMTS "ulkomaille menetettiin törkeä summa". Siinä meni saksaan muutama miljardi asiakkaiden rahoja. Miten voi olla että Sonera menetti niin paljon saamatta mitään?

 

Varmaa on jo se, että valokuitunetti jatkuu minulla. AH