peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
54758 Jäsentä
155617 Kirjoitusta
Uusi käyttäjä, aloita täältä
^

Keskustele. Kerro kokemuksistasi. Ratko ongelmia. Testaile uusia makeita juttuja.

ALOITA HAUSTA

Etsimästäsi aiheesta voi löytyä jo valmiita keskusteluita tai artikkeleita. Jos ei, aloita uusi keskustelu.

HAKUUN

VERTAISTUKI

Yhteisössämme jäsenet ovat tähtiä. Törmäät nopeasti VIP-jäseniimme. Mukana on ajoittain myös telialaisia.

TUTUSTU

OLE AVULIAS

Paina peukkua hyville kommenteille. Merkitse ratkaisuksi vastaus, joka ratkaisi ongelmasi. Neuvo muita.

YHTEISÖN SÄÄNNÖT

Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset



Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎07-01-2019
Kirjoituksia: 1
101/128

Vs: Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

Omia kokemuksia eSIM:n käyttöönotosta Telian liittymässä.

 

Omaan iPhone XS Max'iin sain eSIM-tiedot sähköpostitse pyytämällä chat-asiakaspalvelusta. Ainoa ongelma oli se, että eSIM ei aktivoitunut käyttöönoton yhteydessä automattisesti vaan eSIM piti aktivoida syöttämällä eSIM:n viestin oikean ylänurkan viivakoodin alla ollut numero Minun Telia appissa ja siten aktivoida varsinainen SIM-vaihto. Arvelen, että tämä saattoi johtua siitä, että poistin fyysisen SIM-kortin ennen eSIM:n käyttöönottoa. Puhelin oli tietysti Wi-Fin kautta Internet-yhteydessä käyttöönoton ajan. Ohjeissa ei mainita fyysisen SIM-kortin poistosta mitään ennen tai jälkeen eSIM:n käyttöönottoa.

 

Paria viikkoa myöhemmin vaimoni halusi myös ottaa eSIM:n käyttöön puhelimessaan. Tällä kertaa chat-asiakaspalvelu ei lupauksesta huolimatta lähettänyt eSIM:iä vaimolle sähköpostiin. Sähköpostiosoite heillä kyllä on, koska osoitteeseen on tullut tilausvahvistukset yms. Seuraavana päivänä vaimoni pyysi chat-asiakaspalvelussa uudestaan eSIM-tietoja. Tällä kertaa häneltä pyydettiin laitteen IMEI-numeroa. Vaimon kanssa katseltiin, että iPhone XR:ssä on kaksi IMEI-numeroa ja hän antoi molemmat - kumpikaan ei chat-asiakaspalvelun mukaan ollut kelvollinen. Kysyimme, että mihin IMEI'tä yleensäkään tarvitaan. Vastaus oli, että "eSIM liitetään IMEI-numerolla tiettyyn laitteeseen". Kummastelimme, että ei tällaista kyselty minun puhelimen osalta - kumpaakaan ei ole ostettu Telialta.

 

Vaimoni kävi Telian liikkeessä Espoon Iso Omenassa. Sieltä eSIM-tiedot ojennettiin ilman ongelmia valmiina tulosteena.

 

Muutamia päiviä chat-asiakaspalvelun sekoilun jälkeen vaimoni sai postissa Telialta uuden FYYSISEN SIM-kortin, jollaista ei varmasti kukaan ole missään vaiheessa pyytänyt. 

 

Vaikuttaa siltä, että tammikuun 2019 lopussa Telian chat-asiakaspalvelu oli edelleen aika ulalla eSIM:n suhteen. 

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎02-01-2019
Kirjoituksia: 2
102/128

Vs: Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

Onko Apple watchien esim homma edennyt teillä? 

Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 734
103/128

Vs: Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset


@BWV90  kirjoitti:

Onko Apple watchien esim homma edennyt teillä? 


Älykellovalikoima tulee laajenemaan merkittävästi tämän vuoden aikana, mutta yksittäisten valmistajien aikataulut on vielä avoimena. Kannattaa siis seurata tilannetta Hymiö Onnellinen


paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎25-02-2019
Kirjoituksia: 1
104/128

Vs: Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

Olisi kiva tietää Apple watchin cellular version aikataulutusta. Kannattaako hommata normi versio vai odottaa hetki vielä cellular versiota. Kertokaa nyt vähän suuntaa antavaa arviota että jos kestää esim taas vuoden niin voi vanhemmalla mennä sen aikaa.

Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎24-03-2017
Kirjoituksia: 4
105/128

Vs: Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

Minua kiinnostaisi kestävän kehityksen näkökulmasta, että onko käytettyä eSIM:iä mahdollista siirtää toiselle omistajalle, mikä olisi aika triviaali toimenpide vaikka myydessä puhelin jolloin SIM-kortin osalta tarvitsisi vain siirtää uusi kortti laitteeseen mutta miten eSIM?

 

Ja vastavuoroisesti, mikäli eSIM voidaan siirtää, niin onko SIM:ille sama mahdollista?

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎21-09-2018
Kirjoituksia: 88
106/128

Vs: Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

Heippa @tovuori ja kiva että olet löytänyt tänne Yhteisöön Hymiö Onnellinen Tällä hetkellä ei valitettavasti ole antaa edes alustavaa aikataulua Apple Watchin osalta, mutta ilmoitamme asiasta heti kun jotakin tiedotettavaa ilmaantuu.

 

 


@mpkon  kirjoitti:

Minua kiinnostaisi kestävän kehityksen näkökulmasta, että onko käytettyä eSIM:iä mahdollista siirtää toiselle omistajalle, mikä olisi aika triviaali toimenpide vaikka myydessä puhelin jolloin SIM-kortin osalta tarvitsisi vain siirtää uusi kortti laitteeseen mutta miten eSIM?

 

Ja vastavuoroisesti, mikäli eSIM voidaan siirtää, niin onko SIM:ille sama mahdollista?


 

eSIM on aina laitekohtainen, eli jos myyt laitteesi eteenpäin, seuraava käyttäjä voi aktivoida liittymänsä vanhalle laitteellesi/eSIMillesi. Suosittelen kuitenkin sen oman liittymän poistamista laitteen eSIM:istä ennen luovuttamista uudelle käyttäjälle.


paras yhteisö.jpgeSIM.jpgliiga.jpg
0 tykkäystä
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎12-08-2018
Kirjoituksia: 34
107/128

Vs: Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

Onko normaalia, että eSIMin käyttöön ottamisen jälkeen puhelimen (iPhone XR) näytössä näkyy sijaintipalveluiden käytöstä kertova nuoli kellonajan vieressä jatkuvasti?

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎07-03-2019
Kirjoituksia: 2
108/128

Vs: Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

Yritin pikaisesti selata keskustelua läpi, mutta en törmännyt tähän ongelmaan vielä. Pahoittelut, jos se siellä silti oli.

 

Eli eSIM ja Telian fyysinen kortti kakkosena, iPhone XS. eSIM liittymästä tulee 4G data. Ongelmana on mobiilidatan satunnainen "lukkiutuminen". Ilmenee siis niin, että huomaan sähköpostin/nettisivujen/appsien lataavan äärettömästi ja lopulta ilmestyy joku connection error tyyppinen virhe. Missään vaiheessa 4G ikoni tai kuuluvuustolpat ei häviä yläpalkista. Homma toistuu ehkä noin 6-10 kertaa viikossa.

 

Joskus ongelma ratkeaa itsekseen, esim kokeilemalla Speed Testiä muutaman kerran putkeen. Tätä viestiä kirjoittaessa oli pakko ottaa kiinni firman b-standardin WLANiin, sillä mobiiliyhteys ei ole ollut toimiva noin kymmeneen minuuttiin.

 

Muilla vastaavia kokemuksia? Onko eSIM 4G primäärisenä jotenkin vähemmän tuettu konffi vs fyysisen SIMmin mobiilidata?

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 440
109/128

Vs: Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

Hei @simoable ja toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi Telia Yhteisöön kanssamme keskustelemaan eri aiheista! 

 

eSIMin osalta kysyisinkin, että mitä jos jättää toisen liittymän avaamatta eli ei syötä pin-koodia kuin toiseen, niin tapahtuuko vielä tätä? Ja mitä tapahtuu jos normisim-kortti (nano) datan puolelta? 

0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎07-03-2019
Kirjoituksia: 2
110/128

Vs: Kootusti: eSIM, käyttökokemukset ja kysymykset

@PiaJo En ole käyttänyt kummassakaan liittymässä pin-koodia, joten en ole tuota kokeillut. Voisin sitä kuitenkin varmuudeksi tehdä.

 

Fyysisen SIM kortin kanssa olen verkkoa käyttänyt myös huomattavasti vähemmän, mutta tuossa rajallisessa testauksessa tätä ongelmaa ei ilmennyt.

0 tykkäystä