Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tarolino
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

SIM-kortti ei toimi Huawei E5573C -reitittimessä

Tilasin uuden reittittimen vanhan nettitikun tilalle koska se vanha ei enää löytänyt 4G verkkoa. Tilasin myös uuden sim-kortin kun en tahtonut saada vanhaa nettitikkua auki ollenkaan. Uusi sim-kortti aktivoitiin ihan ok. Mutta se uusi reititin ei lue tätä sim-korttia joka kyllä toimii vanhassa nettitikussani (jonka sain lopulta väkisin auki väännettyä). Sen turvin tässä nytkin kirjoittelen. Mikä neuvoksi?

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.

14 vastausta
PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 203 custom-general.kudos
  • 820 custom-general.replies
  • 67 custom-general.solutions


@Tarolino  kirjoitti:

Tilasin uuden reittittimen vanhan nettitikun tilalle koska se vanha ei enää löytänyt 4G verkkoa. Tilasin myös uuden sim-kortin kun en tahtonut saada vanhaa nettitikkua auki ollenkaan. Uusi sim-kortti aktivoitiin ihan ok. Mutta se uusi reititin ei lue tätä sim-korttia joka kyllä toimii vanhassa nettitikussani (jonka sain lopulta väkisin auki väännettyä). Sen turvin tässä nytkin kirjoittelen. Mikä neuvoksi?

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.


Toimiiko uudessa reitittimessä mikään sim-kortti? Kysyikö nettitikkuun siirrettyäsi sim-kortin pin-koodia? 

Tarolino
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

En ole kokeillut muita simmejä uudessa reitittimessä. Se vanha (nettitikussa ollut) korttihan nollaantui kun aktivoin tämän uuden kortin. Pin-koodia ei kysytty johtuen siitä että olen sen toiminnon poistanut käytöstä. 

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Suosittelen vielä kuitenkin käymään reitittimen asetuksissa tarkistamassa PIN-koodin tilanne. Asetuksissa voi antaa PIN-koodin tai asetuksissa voi ottaa PIN-koodin kyselyn pois käytöstä.

PIN-koodin kysely on aina kortti kohtainen, joten uudessa kortissa se voi olla päällä vaikka vanhasta sen olisikin poistanut.

Tarolino
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos tiedosta. Vaan kun ei tule esiin mitään kuvaketta missä voisi asetuksia määrittää vaikka näytti siltä että se kyllä asentui koneelleni automaattisesti. Lieneekö sitten asentuminen jääneen jostakin syystä vajavaiseksi.

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Huawei e5573-reitittimen hallintaohjelmaan pääset selaimella. Ohjeet asetuksiin löytyvät sivuiltamme ja sieltä kohdasta "PIN-koodin syöttäminen ja hallinta" löytyy PIN-koodiin ohjeita.

Tarolino
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Juu tätäkin kokeilin mutta ei tule mitään tuollaista kuvaketta esiin.

Tarolino
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ts siis ilmoittaa että sivustoon ei saada yhteyttä.

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 118 custom-general.kudos
  • 610 custom-general.replies
  • 58 custom-general.solutions

Kokeiletko vielä toista selainta tai tyhjentää nykyisen selamine välimuistin (Cache). 

Kokeile myös kirjoittaa osoiteriville nämä osoitteet: https://192.168.8.1 ja http://192.168.8.1

Jos selain sanoo, ettei yhteys ole turvallinen, selaimesta riippuen tulis olla lisävaihtoehtona jatkaa sivulle. 

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Tarolino
Kommentaattori
  • 7 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ei se toimi kun tuo reititin ei vaan ota nettiyhteyttä joten taidan palauttaa koko roskan ja miettiä miltä operaattorilta mahtaisi saada paremmat laitteet.