Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 62385
Kirjoituksia 170455

Soneran Mobiiliapplikaation betatestaajaksi? **testi päättynyt**



Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 885
Kirjautuneena
1/19

Soneran Mobiiliapplikaation betatestaajaksi? **testi päättynyt**

 

Pilotti.JPG

 

 

Hyvä Sonera Klaanin jäsen,

 

Nyt sinulla on hieno mahdollisuus osallistua palvelun kehittämiseen, osallistu pilottiin ja pääset kokeilemaan betaversiota Soneran Mobiili Applikaatiosta! Järjestämme betatestauksen mahdollisesti vain Klaanin jäsenille joten hyödynnä mahdollisuutesi ainutlaatuiseen tilaisuuteen Hymiö Onnellinen

 

Oletpa sitten asiakas itse tai käyttäjä, applikaation avulla pääset katsomaan matkapuhelinliittymiäsi, tsekkaamaan esimerkiksi liittymän tai liittymien saldon ja pakettien tilanteen. Pääset tilaamaan uusia palveluita ja vaikka muokkaamaan liittymän estoja sekä rajoituksia. Huom, sovelluksen betaversion avulla voit muokata ja hallinnoida matkapuhelinliittymiäsi. Tulevaisuudessa, kun olemme julkaisseet applikaatiosta tuotantoversion voit hallinnoida myös Kodin Netti-liittymääsi.

 

Applikaation avulla voit mm:

 

  • Tsekata
    1. Asiakastietosi sekä laskutustietosi
    2. Liittymässäsi käytössä olevat palvelut
    3. Liittymäsi tai liittymiesi pakettien saldotilanteen (puhelut, viestit, datan käyttö)
  • Tilata lisäpalveluita
  • Muokata liittymän estoja ja rajoituksia
  • Muokata käyttäjätietoja
  • Sovelluksesta löydät myös asiakaspalvelun yhteystiedot

 

Applikaatio toimii kahdella alustalla:

 

  • iOS 7 ja uudemmat
  • Android 4.1.x ja uudemmat 

 

Pilotti kestää kaksi viikkoa. Applikaatiossa on sisäänrakennettu palautelomake, kun olet tutustunut huolella applikaatioon - mistä mitäkin löytyy ja miltä sitä tuntuu käyttää ja koetko sen hyödylliseksi yms yms - niin täytä palautelomake applikaation kautta. Jos haluat kertoa kokemuksistasi myös täällä Klaanissa niin sana on vapaa, tämä ketju on sitä varten ja applikaation kehittäjät osallistuvat keskusteluun kanssanne Hymiö Onnellinen

 

Pilotin ohjeet:

 

1. Sovelluksen lataaminen tapahtuu QR-koodin avulla ja sen lukemista varten tarvitset laitteellesi erillisen sovelluksen. Jos laitteestasi ei löydy vielä QR-koodinlukuominaisuutta niin voit ladata sen Google Play –sovelluskaupasta (Android Market) tai App Storesta esim. nimellä Barcode scanner.

2. Lue alla oleva koodi laitteellasi (siis sillä scannerilla):

 

***Pilotti päättynyt, poistin koodit***

 

3. Hyväksy laitteen ehdottamat asennus stepit.

4. Avaa Soneran sovellus.

5. Kirjaudu sovellukseen nykyisillä Sonera Omat Sivut –tunnuksillasi.

 

Pilotin aikana sovellukseen saattaa tulla päivityksiä, jos näin käy niin laitan myös siitä tietoa tähän aloituspostaukseen. Tarkoittaa sitä että siinä tilanteessa poista applikaation nykyinen versio ja lataa uusi versio uuden QR-koodin avulla.

 

Eikun lataamaan applikaatio omalle laitteelle! Jos sinulla heräsi kysymyksiä niin kysy ihmeessä, vastaamme mielellämme.

 

Hyviä hetkiä testaamisen parissa, ja muistakaa antaa palautetta ensisijaisesti sovelluksen kautta mutta myös tänne ketjuun Hymiö Onnellinen

 

EDIT 12.3.2015: Sovellus päivittyi tänään uudempaan version joten saadaksesi sen käyttööso poista nykyinen versio laitteeltasi ja lataa uusi tilalle yllä olevien koodien avulla.

EDIT 30.3.2015: Pilotti on päättynyt, kiitos testaajille ja kommentoijille Hymiö Onnellinen Uusi sovellus saapuu sovelluskauppoihin arviolta kuukauden kuluessa. Poistin pilotinaikaiset latauskoodit tuosta ylhäältä.

0 tykkäystä
18 vastausta
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 885
Kirjautuneena
2/19

Vs: Soneran Mobiiliapplikaation betatestaajaksi?

Pilotti alkaa nyt! Lisäsin QR-koodin aloituspostaukseen jonka avulla pääsette lataamaan sovelluksen laitteellenne Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 406
3/19

Vs: Soneran Mobiiliapplikaation betatestaajaksi?

Heti palautteena... Android 2.3 tehty ulkoasu osittain.. ei vaikuttanut hyvältä ainakaan aluksi... 

 

Korjaisin vielä käytettävyyttä... 

 

sekä nämä virheilmoitukset...

 

Screenshot_2015-02-23-13-31-46.png       Screenshot_2015-02-23-13-31-53.png

0 tykkäystä
Highlighted
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎24-02-2015
Kirjoituksia: 5
4/19

Vs: Soneran Mobiiliapplikaation betatestaajaksi?

Tuettu Android versio on 4.1.X tai uudempi, valitettavasti vanhempien versioiden tukeminen olisi johtanut muihin laadullisiin kompromisseihin. Tämän vuoksi valitsimme yleisimpien käytössä olevien versioiden mukaan optimoiden toteutuksen ja skaalautuvuuden.

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 406
5/19

Vs: Soneran Mobiiliapplikaation betatestaajaksi?

Itse siis käytän Android 5.0 siis... 

0 tykkäystä
Highlighted
Yhteisömanageri
Rekisteröitynyt: ‎12-12-2014
Kirjoituksia: 3 885
Kirjautuneena
6/19

Vs: Soneran Mobiiliapplikaation betatestaajaksi?


@olkitu kirjoitti:

Itse siis käytän Android 5.0 siis... 


Ymmärsinkö oikein että ensimmäinen kommenttisi viittasi siihen, että koet että applikaatio on kuin se olisi tehty Androidin 2.4 -versiolle? Hymiö Onnellinen

 

Mites muut testaajat siellä taustalla, miltä sovellus vaikuttaa? Kommentteja kiitos Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎22-01-2015
Kirjoituksia: 7
7/19

Vs: Soneran Mobiiliapplikaation betatestaajaksi?

Moi,

 

tässä alla muutamia sunnuntaitestaajan havaintoja Hymiö Onnellinen Testasin sovellusta sekä yritysliittymällä että Sonera Tunnuksen kautta kuluttajaliittymillä. Testattu laitteella: Samsung Galaxy S5, Android 5.0

 

Yleiset huomiot ja kehitysehdotukset:

 

Liittymän tiedot

 

  • Sivun vasemmassa yläreunassa < nuoli vasemmalle, mutta se ei vie mihinkään

  • Voisiko < kohdan kosketuspinta olla isompi? Nyt pitää osua aika tarkasti < kohtaan. Voisiko kosketuspintaa lisätä vaikkapa < nuolen ja Liittymätiedot tekstin puoleen väliin niin osuu isommillakin nakkisormilla Hymiö Onnellinen

  • Yläosan netti ”donitsissa” näkyvä datamäärä on ilmoitettu megabitteinä joka muodostaa pitkän lukusarjan 

Liittymätiedot > Liittymätiedot

 

  • Päivitä liittymätyyppi -painike ei toimi
  • Kun klikkaa tee vikapyyntö linkkiä, ei pääse kyseisestä näytöstä takaisin vaikka painaa päätelaitteen back-painiketta. Sovellus tai selain ei itsessään tarjoa takaisinsiirtymismahdollisuutta. Sovellusta ei myöskään pystynyt sulkemaan. Jouduin sulkemaan sen forcettamalla erillisellä Task killer-sovelluksella

Yritysliittymällä testattaessa nousseet huomiot:

 

Asiakastiedot

 

  • Voisiko tälle sivulle tuoda tiedon omistajasta eli yrityksen nimen, jonka omistamalla liittymällä olen kirjautunut sovellukseen? Toinen vaihtoehto olisi tuoda kyseinen tieto Liittymätiedot-sivulle.
  • Sivulle tulee Hups-virheilmoitusteksti. Voisiko kyseisessä virheilmoituksessa olla linkki verkkosivulle (esim. Sonera.fi Ohjeet ja Vinkit) jossa olisi kerrottu käyttöoikeuksista? Näin käyttäjälle tarjotaan reitti eteenpäin. Ehkäpä virheilmoitus voisi olla erilainen, kun tunnistetaan että sivulle tulevallä käyttäjällä on yritysliittymä? Sama kommentti pätee myös Laskutustiedot että Tilausoikeudet sivuja, jossa tulee Hups-virheilmoitus

Käyttäjätiedot

 

  • Päivitin tietojani ja napsautin ”Päivitä tiedot”-painiketta. Näkymän oikean yläkulman latausikoni alkaa pyörimään mutta ei tapahdu mitään.

 

Sonera Tunnuksella (kuluttaja-asiakkaana) testattaessa nousseet huomiot:

 

Puhelinliittymät näkymä

 

  • Täällä mukana myös liikkuvan netin liittymiä joten olisiko vaikkapa ”Liittymäsi” osuvampi nimi? Tähän näkymään vievän linkin nimi on Liittymät.

  • Pitäisikö Liikkuvan laajakaistan ikonina olla muu kuin puhelin?

  • Kaikkien liittymin nimi (sinisellä tekstillä) ei näy heti vaikka ne on syötetty. Kun valitsin liittymän ja tulin takaisin tähän näyttöön, tuli nimi näkyviin.

Liittymätiedot > Liittymätiedot

 

  • Liittymätiedot kohdalla Viestit kohdassa lukee ”Viestit: rajatonkpl” ja datan kohdalla pitkänumerosarja (ilmoitetaanko se tavuina?)

Saldoerittely

 

  • Saldo näyttää 0€ kuten myös muutkin tiedot, vaikka laskutusta oikeasti on kuten Liittymän tiedot -näkymäkin näyttää

 

Terveisin,

 

Hannu-Pekka (Sonera)

0 tykkäystä
Highlighted
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎22-01-2015
Kirjoituksia: 7
8/19

Vs: Soneran Mobiiliapplikaation betatestaajaksi?

SGS3_a4_3.png

 

Testasin vielä Samsung Galaxy S3:lla, jossa Android 4.3. Kirjaudumissivulla on jostain syystä 3 syötekenttää. Kun syötin ensimmäiseen käyttäjätunnuksen ja toiseen salasanan, en onnistunut kirjautumaan.

 

Terveisin,

 

Hannu-Pekka (Sonera)

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 406
9/19

Vs: Soneran Mobiiliapplikaation betatestaajaksi?

Tuohon samaan ongelmaan törmäsin mutta uudelleen lataamalla sovelluksen ja poistamalla vanhan ongelma ei enään ollut.

 

Soneran sovelluksen tulisi olla Googlen Material Design hyödyntävä sillä muutkin sovellukset tätä käyttää. 

 

Toistaiseksi Elisan "Mobiili OmaElisa" sovellus on parempi. Soneran sovellukseen odotan valikon swippaamiseen. Selaaminen on aika könkköä, häivityksellä latauksella saisi pehmennettyä latauksia.

 

Sovellukseen toivoisin ainakin että tulisi kaikki liittymät Omilta sivuilta ja Sonera Viihteen tallennus ominaisuus mobiilisovelluksen avulla on aika toivottu jo varmaan aika kauan... Eikä varmaan edes kannata odottaa tähän "uuteen" sovellukseen. 

Highlighted
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎24-02-2015
Kirjoituksia: 5
10/19

Vs: Soneran Mobiiliapplikaation betatestaajaksi?

Kiitos arvokkaasta palautteesta.

Mobiili sovellus on ensimmäinen Soneran tuoma lokaali applikaatio Suomen markkinoille ja korvaa ensi kädessä yhteisen TeliaSoneran Minun Sonera applikaation.

Jatkokehityksessä otetaan lisää vaatimuksia huomioon ja sovelluksen odotetaan skaalautuvan laajasti asiakkaiden tarpeiden mukaan. Sovelluksesta on toivottavasti luvassa jatkoa uusin version tämän vuoden aikana.

 

0 tykkäystä