Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.
Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.
HAKUUNYhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.
TUTUSTUOsallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.
LUE LISÄÄ06-12-2018 23:32
Hankin Samsung S7:n -kännykän vanhan samanlaisen tilalle (pudotin ja näyttö särkyi), mutta Taiwanista. Kyseessä on myyjän mukaan T-Mobilen "unlocked"-puhelin, eli ei silloin sidottu mihinkään operaattoriin tulkintani mukaan. Kävin kehittäjäasetuksista laittamassa päälle OEM unlock-vaihtoehdon, joten kännykän ei pitäisi olla enää tekemisissä T-Mobilen kanssa.
On osoittautunut, että uudessa kännykässä mobiilinetti on aivan mielettömän hidas ja koko ajan edge-tilassa, joten minkä tahansa tiedoston lataus tuntuu kestävän ikuisuuden. Samoin ohjelmat (esim. Karttaselain) toimivat hyvin hitaasti. Mistään 4G:stä ei ole tietoakaan. Latasin puhelimeen Samsung Smart Switchin (kannettavalla) kautta uusimmat ohjelmistopäivitykset, joten siitäkään ei pitäisi olla kiinni.
Soitin 5.12. Telian puhelintukeen ja puhuin sinne 1/2 tuntia, mutta ei tullut minkäänlaista parannusta ongelmaan. Onko joku törmännyt samaan ongelmaan ulkomailta hankitun puhelimen kanssa ja onko siihen ratkaisua, kun Telia ei näytä pystyvän ongelmaa ratkaisemaan?
Mietin, että onko tässä vaihdettava operaattoria monen vuoden jälkeen, mutta yritän kuitenkin ensin tämän palstan kautta saada tietoa, josko ongelma ratkeaisi.
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
07-12-2018 00:03
Hei!
Tuossa on todennäköisesti ongelmana se, että laitteessa ei ole tukea kotimaisille 4G LTE-taajuuksille. Mikä on laitteen SM-930 -tunnuksen kirjaimet?
Taajuuksia laitteeseen ei voi mitenkään lisätä itse (pois lukien mahdollinen root ja laitteen modeemin puukotus tai samsungin factory mode -sovelluksen asetukset, jos niihin käsiksi pääsee. Muuten tilanne on valitettavan toivoton. Telia ei voi tuolle mitään.
Aukeaako jos numerovalitsimeen kirjottaa
*#2263# mitään? Jos aukeaa, saatko vaikka screenshotin siitä? Valita tulisi Band 3, 7, 20 nyt ainakin. Jos on tarjolla.
07-12-2018 22:02
@Purnipsi@ kirjoitti:Hei!
Tuossa on todennäköisesti ongelmana se, että laitteessa ei ole tukea kotimaisille 4G LTE-taajuuksille. Mikä on laitteen SM-930 -tunnuksen kirjaimet?
Taajuuksia laitteeseen ei voi mitenkään lisätä itse (pois lukien mahdollinen root ja laitteen modeemin puukotus tai samsungin factory mode -sovelluksen asetukset, jos niihin käsiksi pääsee. Muuten tilanne on valitettavan toivoton. Telia ei voi tuolle mitään.
Aukeaako jos numerovalitsimeen kirjottaa
*#2263# mitään? Jos aukeaa, saatko vaikka screenshotin siitä? Valita tulisi Band 3, 7, 20 nyt ainakin. Jos on tarjolla.
Kiitos vastauksestasi. Laitteen kirjaimet ovat SM-930T. Oheisena ruutukaappaus.
Jos oikein tulkitsin vastaustasi, taisin tehdä virheen kun hommasin kännykän Kauko-Idästä, mutta sellaista sattuu. Toisaalta täytyy varmaan kysyä, että voisivatko huollossa vaihtaa uuden S7:n näytön vanhaan Suomesta hankittuun S7:ään, niin sitten olisi taas toimiva puhelin. Toki uuden näytön hinnaksi tulee se vähän päälle 200 euroa, jonka puhelimesta maksoin + vaihtotyö. Menee oppirahojen piikkiin, jos en saa uutta S7:ää toimimaan. Nyt kun katsoin, sen valikosta ei edes saa valituksi 4G-vaihtoehtoa.
Tiedätkö, onko vastaisen varalle keinoa, millä varmistetaan ulkomailta ostetun kännykän sopivuus käyttöön Suomessa?
07-12-2018 22:21 — muokattu 07-12-2018 22:28
@StG45@ kirjoitti:
@Purnipsi@ kirjoitti:
Hei!
Tuossa on todennäköisesti ongelmana se, että laitteessa ei ole tukea kotimaisille 4G LTE-taajuuksille. Mikä on laitteen SM-930 -tunnuksen kirjaimet?
Taajuuksia laitteeseen ei voi mitenkään lisätä itse (pois lukien mahdollinen root ja laitteen modeemin puukotus tai samsungin factory mode -sovelluksen asetukset, jos niihin käsiksi pääsee. Muuten tilanne on valitettavan toivoton. Telia ei voi tuolle mitään.
Aukeaako jos numerovalitsimeen kirjottaa
*#2263# mitään? Jos aukeaa, saatko vaikka screenshotin siitä? Valita tulisi Band 3, 7, 20 nyt ainakin. Jos on tarjolla.
Kiitos vastauksestasi. Laitteen kirjaimet ovat SM-930T. Oheisena ruutukaappaus.
Jos oikein tulkitsin vastaustasi, taisin tehdä virheen kun hommasin kännykän Kauko-Idästä, mutta sellaista sattuu. Toisaalta täytyy varmaan kysyä, että voisivatko huollossa vaihtaa uuden S7:n näytön vanhaan Suomesta hankittuun S7:ään, niin sitten olisi taas toimiva puhelin. Toki uuden näytön hinnaksi tulee se vähän päälle 200 euroa, jonka puhelimesta maksoin + vaihtotyö. Menee oppirahojen piikkiin, jos en saa uutta S7:ää toimimaan. Nyt kun katsoin, sen valikosta ei edes saa valituksi 4G-vaihtoehtoa.
Tiedätkö, onko vastaisen varalle keinoa, millä varmistetaan ulkomailta ostetun kännykän sopivuus käyttöön Suomessa?
Hei!
Hyvä, että tuo menu aukeaa.
Arvasit oikein, tuo on Jenkkien malli, joten siinä ei ole/on vaillinainen taajuustuki Eurooppalaisille 4G LTE-taajuuksille. Kuitenkin tuossa olisi ehkä mahdollisuus saada bändit toimimaan, joten ei vielä kirvestä kaivoon.
Katsos mitä tuolla "LTE Band Preference" takaa löytyy, ota vaikka kuvankaappaus. Siellä on todennäköisesti listattu Band 1, 2, 3, 4, 5, 7 jne. valittuja ovat sellaiset, joissa on (*) perässä. Jos siellä ei ole valittuina 1, 3, 7, 20, niin klikkaa niitä. Ja kun olet klikannut, niin sitten tuolta ylhäältä kolmesta pisteestä back, ja sitten apply band configuration.
Toisaalta myös tuo " Select all bands" ja perään Apply band configuration pitäisi auttaa.
Mut voidaa aloitella sillä, että katsotaan mitä tuolla LTE band preference takana on.
Mitä *#0011# menu näyttää, jos kysyy stack , niin valitse stack 1.
...
Virallinen huolto tuskin vaihtaa näyttöjä tolla tavalla, mutta ainahan voi kysyä epävirallisemmista, suostuvatko tekemään vaihdosta. En tiedä, miten näytöt toimivat ristiin, tuskin ongelmaa ilmenee.
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit sivun yläreunasta.