Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SINAD
Konkari ☆
  • 533 custom-general.kudos
  • 1186 custom-general.replies
  • 39 custom-general.solutions

Vastaaja-palvelussa olisi kehitettävää

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen siirtänyt kaikki puhelut vastaajaan esim. yöaikaan. Tänä aikana saapuu puhelu, soittaja jättää viestin ja pyytää soittamaan takaisin.

 

Käytännössä saan puhelimeeni viestin "sinulle on jätetty uusi viesti" tms. ja tässä viestissä on mukana ainoastaan vastaajan numero. Soitan siihen, kuuntelen viestin ja sitten pitäisi soittaa takaisin.. mutta minne? Numerolla 5 voin kuunnella viestin tiedot, mutta käytännössä minun pitäisi merkitä ne samaan aikaan ylös jonnekin. Näppärää olisi tietysti merkitä suoraan puhelimessa jonnekin mistä sen voi copypasteta takaisinsoittoa varten, mutta kun painaa sitä vitosta niin se tietojen ääneenluenta alkaa tulla kuin konekivääristä sellaisella tykityksellä ja supernopeudella, ettei ehdi käynnistää mitään muistioita. Eli vastaajan puhesyntikkaan on säädetty varmaan suurin mahdollinen nopeus millä se puhuu. Joten käytännössä tarvitaan ihan KYNÄ ja PAPERIA!! Jos olen reissun päällä, en kanniskele sellaisia mukana vaan käytän puhelimen notepadia. Joten käytännössä koko takaisinsoitto siirtyy kunnes olen jossain kynän ja paperin äärellä. Ja jopa kynän kanssakin saa olla todellinen pikakirjoittaja jos mielii saada ne numerot ylös koska ne luetaan aivan julmetulla vauhdilla... Miksi?

 

Eli kehitysehdotukseni on, että vastaaja merkitsisi soittajan numeron suroaan siihen ilmoitusviestiin jonka se joka tapauksessa lähettää, sensijaan että siinä on vain vastaajan numero. Tällöin siitä voisi klikata suoraan ja soittaa takaisin.

 

Varmaankin joku business owner torppaa tämänkin ehdotuksen kuten kaikki kiinteän laajakaistan kehitysehdotukset, mutta postasinpahan nyt huvikseen lämpimikseni tämän, koska juuri äsken taas meinasi palaa hihat tuon vastaajapalvelun kanssa.

 

Jos ei onnistu niin täytyy sitten varmaankin kääntää yöaikanakin kännykän puhelut omaan kiinteään vaihteeseen ja tehdä sinne yöohjelmointi jossa puhelimet eivät soi mutta viestit otetaan vastaan. Kiinteässä järjestelmässä nimittäin numerot jäävät selkeään listaan, josta takaisinsoitto käy yhdellä napilla... Tosin tämäkin toimii vain silloin kun olen kotosalla, valtaosan ajasta kyllä.

87 vastausta
HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 21 custom-general.kudos
  • 69 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@lasselusse@  kirjoitti:

lyhyesti, ei toimi, antaa pientä satunnaisuutta.


zte tara lite gsm/umts perus:

sekä menu että koodit kun yrittää asettaa:
tulee laatikko "setting failed"

kun tarkastaa mitä tahansa siirtoa:
laatikko >>>>

call forwarding
unconditional


voice call


not provided

<<<<


Mikä puhelin näissä kuvankaappauksissa on kyseessä ja olisiko mahdollista kokeilla, toistuuko ongelma toisella laitteella samoilla valinnoilla? Lähinnä haen rajausta, että onnistuuko asetushaku jos laite vaihtuu.

 

Teetkö soitonsiirron puhelimen valikosta vai käytätkö soitonsiirtokoodeja (esim. **61*-alkuiset)?

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 63 custom-general.kudos
  • 191 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

sain sim kortin jablo perus-gsm puhelimeen ja siinä tarkistus toimii mutta "canceled" on listattu jokaiseen siirtoon, mutta asettaminen "function execution failed", mitä tahansa asettaakin.

 

zte tara lite peruspuhelimessa (gsm&umts) ei mikään toimi, ei asettaminen ja eikä tarkistus.

 

android kuvissa on muokattu aosip, joka perustuu 9.0, androidiin.

 

nyt voisi taas kysyä mikä on numero-viesti-palvelun tulevaisuus?

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 21 custom-general.kudos
  • 69 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@lasselusse@  kirjoitti:

sain sim kortin jablo perus-gsm puhelimeen ja siinä tarkistus toimii mutta "canceled" on listattu jokaiseen siirtoon, mutta asettaminen "function execution failed", mitä tahansa asettaakin.

 

zte tara lite peruspuhelimessa (gsm&umts) ei mikään toimi, ei asettaminen ja eikä tarkistus.

 

android kuvissa on muokattu aosip, joka perustuu 9.0, androidiin.

 

nyt voisi taas kysyä mikä on numero-viesti-palvelun tulevaisuus?


NVP-palvelun suhteen ei ole muutoksia tulossa. Itselläkin palvelu on käytössä ja olen pitänyt sitä todella kätevänä.

 

Onko tässä kyseessä yksi SIM-kortti, jota on testattu useassa laitteessa ja onko soitonsiirto toiminut niissä aiemmin näillä koodikäskyillä?

irritus
Konkari ☆
  • 580 custom-general.kudos
  • 1073 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@lasselusse@  kirjoitti:

asettaminen "function execution failed", mitä tahansa asettaakin.


Eihän liittymääsi ole asetettu soitonsiirtoestoa?

irritus
Konkari ☆
  • 580 custom-general.kudos
  • 1073 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HeikkiSul@  kirjoitti:

NVP-palvelun suhteen ei ole muutoksia tulossa.


Ehkä @lasselusse kysymyksen muotoilu ei ollut riittävän selkeä, joten yritänpä minäkin:

 

Milloin NVP palaa käyttöön? Sekin meni rikki 26.5., kuten kaikki muukin, mikä edes välillisesti liittyy vastaajiin.

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 63 custom-general.kudos
  • 191 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HeikkiSul@  kirjoitti:


NVP-palvelun suhteen ei ole muutoksia tulossa. Itselläkin palvelu on käytössä ja olen pitänyt sitä todella kätevänä.

 

Onko tässä kyseessä yksi SIM-kortti, jota on testattu useassa laitteessa ja onko soitonsiirto toiminut niissä aiemmin näillä koodikäskyillä?


yksi simmi, ja on useaa laitetta testattu. on toimineet aiemmin ja on näkynyt tuo vastaaja 0423330333, vaikka harvemmin on tullut käyteltyä. alkaa kuulostaa siltä että vika tikettiä täytyy alkaa heittämään.

lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 63 custom-general.kudos
  • 191 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus@  kirjoitti:


Eihän liittymääsi ole asetettu soitonsiirtoestoa?


empä ole tällaisesta kuullut. eipä sitä aikaisemmin ollut!?

HeikkiSul
Telialainen
Telialainen
  • 21 custom-general.kudos
  • 69 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@lasselusse@  kirjoitti:

@HeikkiSul@  kirjoitti:


NVP-palvelun suhteen ei ole muutoksia tulossa. Itselläkin palvelu on käytössä ja olen pitänyt sitä todella kätevänä.

 

Onko tässä kyseessä yksi SIM-kortti, jota on testattu useassa laitteessa ja onko soitonsiirto toiminut niissä aiemmin näillä koodikäskyillä?


yksi simmi, ja on useaa laitetta testattu. on toimineet aiemmin ja on näkynyt tuo vastaaja 0423330333, vaikka harvemmin on tullut käyteltyä. alkaa kuulostaa siltä että vika tikettiä täytyy alkaa heittämään.


Suosittelen olemaan meidän Häiriöilmoituksiin yhteydessä, niin päästään katsomaan liittymää tarkemmin.

yeayme
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei ollut hyvä uudistus tämä. Käytettävyys huononi selvästi edelliseen vastaajaan verrattuna. Vastaajan äänensävykin vaihtui ystävällisestä tympeäksi. 

Kysymyksiä/kehityskohteita:

  • Miksi en voi enää jatkaa vastaajassa jos olen tehnyt jonkun valinnan, vaan se katkaisee puhelun heti? Tai jos teen jonkun valinnan liian nopeasti: ”tuut tuut tuut”. 
  • Miksi en voi enää valita tilanteita milloin puhelut menee vastaajaan tai milloin NVP on käytössä? Toivottavasti NVP on edes oletuksena nyt niin, että numeroviestiä ei tule jos itse hylkään puhelun. 
  • Miksi vastaajassa ei ole enää vakiotervehdystä (ilman numeroa) vaihtoehtona numerotervehdyksen sijaan? Numerotervehdyskin olisi siedettävämpi jos se luettelisi numeron 040… eikä 35840…
lasselusse
Vakiokalustoa ☆
  • 63 custom-general.kudos
  • 191 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

vika ilmoitus soitinsiirroista ja nvp:stä on tehty ja ilmoittelen kun jotain selvinee.

 

@irritus  on tämän jo sanonut mutta vahvistampa tämän lisänä. minulla on dna:lla laitenetti liittymä jolla testailin telian vastaajaa (viime viikolla). kahdesti se vastasi tyyliin että "tämä on vastaaja blah". mutta laskua dna:n laskuun on tullut 21 puhelusta (tai alkavasta minuutista). eli laskua tulee (on tullut) vaikka vastaaja olisi "ei vastaa" tilassa.

 

tämä telian vastaaja uudistus on jotain "tunaroidaan tämä täydellisesti" osastolta. en nyt tiedä jaksanko tuosta noin 3 eurosta valittaa, ja mitenkä tuo edes tehtäisiin kun laskuttaja on dna mutta vika on telialla taustajärjestelmissä.