Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66691
Kirjoituksia 180068

Kehitetään yhdessä Telia TV -palveluja



Kehitetään yhdessä Telia TV -palveluja

LuMaria
Telialainen
Viestejä 36 kpl

Kehitetään yhdessä Telia TV -palveluja

1/121

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

Vastaa
120 vastausta

Chappie
Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

51/121

Vaikuttaisi että nyt myös tallenteiden katsomisen jatkaminen kesken jääneestä kohdasta ei enää toimi. Tallenne alkaa aina alusta.

 

Lisäksi jos haluaa katsoa Viasat NHL tallennetta joka näytetään päivällä (erätauot, mainoskatkot jne. poistettu), niin jos katsomisen keskeyttää ja yrittää jatkaa ottelun katsomista myöhemmin niin palvelu vie aina yöllä näytettyyn live lähetykseen (sis. mainoskatkot jne). Mikä logiikka tässä oikein on?

 

Tuntuu että päivitysten myötä Telian TV palvelut menevät kehityksessä taaksepäin. Ihan normaalit toiminnot joita oli jo 2000 luvun alun digibokseissa eivät vaan enää toimi ja käyttöliittymä menee aikaisempaa hankalammaksi käyttää.

 

 

Vastaa
0 tykkäystä

HannaSu
Moderaattori
Viestejä 291 kpl

52/121

@Chappie  kirjoitti:

Vaikuttaisi että nyt myös tallenteiden katsomisen jatkaminen kesken jääneestä kohdasta ei enää toimi. Tallenne alkaa aina alusta.

 

Lisäksi jos haluaa katsoa Viasat NHL tallennetta joka näytetään päivällä (erätauot, mainoskatkot jne. poistettu), niin jos katsomisen keskeyttää ja yrittää jatkaa ottelun katsomista myöhemmin niin palvelu vie aina yöllä näytettyyn live lähetykseen (sis. mainoskatkot jne). Mikä logiikka tässä oikein on?

 

Tuntuu että päivitysten myötä Telian TV palvelut menevät kehityksessä taaksepäin. Ihan normaalit toiminnot joita oli jo 2000 luvun alun digibokseissa eivät vaan enää toimi ja käyttöliittymä menee aikaisempaa hankalammaksi käyttää.

 

 


Moi @Chappie ja lämpimästi tervetuloa tänne Telia Yhteisöön keskustelemaan 🙂

 

Kuulostaapas omituiselta. Jotta voidaan selvittää asiaa tarkemmin, niin kertoisitko vielä miltä laitteelta ja mistä olet tätä katsonut ja mikä peli on ollut kyseessä?

Vastaa
0 tykkäystä

Chappie
Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

53/121

@HannaSu  kirjoitti:

@Chappie  kirjoitti:

Vaikuttaisi että nyt myös tallenteiden katsomisen jatkaminen kesken jääneestä kohdasta ei enää toimi. Tallenne alkaa aina alusta.

 

Lisäksi jos haluaa katsoa Viasat NHL tallennetta joka näytetään päivällä (erätauot, mainoskatkot jne. poistettu), niin jos katsomisen keskeyttää ja yrittää jatkaa ottelun katsomista myöhemmin niin palvelu vie aina yöllä näytettyyn live lähetykseen (sis. mainoskatkot jne). Mikä logiikka tässä oikein on?

 

Tuntuu että päivitysten myötä Telian TV palvelut menevät kehityksessä taaksepäin. Ihan normaalit toiminnot joita oli jo 2000 luvun alun digibokseissa eivät vaan enää toimi ja käyttöliittymä menee aikaisempaa hankalammaksi käyttää.

 

 


Moi @Chappie ja lämpimästi tervetuloa tänne Telia Yhteisöön keskustelemaan 🙂

 

Kuulostaapas omituiselta. Jotta voidaan selvittää asiaa tarkemmin, niin kertoisitko vielä miltä laitteelta ja mistä olet tätä katsonut ja mikä peli on ollut kyseessä?


Katson otteluita digiboksin (Arris) kautta. Mielestäni Telia TV tekee tätä käytännössä jokaisen ottelun kohdalla.

 

Esim. viime yönä VSport Urheilu kanava näytti suorana lähetyksenä Montreal-Toronto ottelun alkaen kello 2.35. Aloitin katsomaan klo 10.00 (aloittaa ohjelman alusta -toiminnolla) tiivistettyä uusintalähetystä. Katseleminen keskeytyi jossain vaiheessa ja kun myöhemmin yritin jatkaa ottelun katsomista niin palvelu heitti minut siihen yön live lähetyksen tallenteeseen.

 

Live lähetykset ovat pidempiä kuin ne päivällä näytettävät uusinta lähetykset, niin se tallenteen katsominen jatkuu aivan eri kohdasta kuin mihin olin sen keskeyttänyt (1 tunnin kohdalla tehty katsomisen keskeyttäminen vie ihan eri kohtaan ottelua 3,5 tunnin livelähetyksessä, verrattuna 2 tunnin kestoisessa uusintalähetyksessä).

 

Vika on todennettavissa jos teillä on siellä laitteita millä kokeilla.

Vastaa
0 tykkäystä

HenriLie
Telialainen
Viestejä 567 kpl

54/121

@Chappie  kirjoitti:


Katson otteluita digiboksin (Arris) kautta. Mielestäni Telia TV tekee tätä käytännössä jokaisen ottelun kohdalla.

 

Esim. viime yönä VSport Urheilu kanava näytti suorana lähetyksenä Montreal-Toronto ottelun alkaen kello 2.35. Aloitin katsomaan klo 10.00 (aloittaa ohjelman alusta -toiminnolla) tiivistettyä uusintalähetystä. Katseleminen keskeytyi jossain vaiheessa ja kun myöhemmin yritin jatkaa ottelun katsomista niin palvelu heitti minut siihen yön live lähetyksen tallenteeseen.

 

Live lähetykset ovat pidempiä kuin ne päivällä näytettävät uusinta lähetykset, niin se tallenteen katsominen jatkuu aivan eri kohdasta kuin mihin olin sen keskeyttänyt (1 tunnin kohdalla tehty katsomisen keskeyttäminen vie ihan eri kohtaan ottelua 3,5 tunnin livelähetyksessä, verrattuna 2 tunnin kestoisessa uusintalähetyksessä).

 

Vika on todennettavissa jos teillä on siellä laitteita millä kokeilla.


Tälläistä tallenteen vaihtumista on havaittu jos siellä alkuperäisellä kanavalla, josta lähetys on tallennettu, on menossa samaan aikaan uudestaan esim. live -versio lähetyksestä. Silloin se ylitallentaa tämän entisen, tiivistetyn tallenteen päälle ja näkyy siksi muuttuneena lähetyksenä. Oletko havainnut, että olet katsonut tallenteita aina siihen aikaan, että kanavalla on uusinta menossa?

Tähän korjauksena voi olla se, että hakee tallenteen uudelleen sieltä ohjelmakirjaston kautta, niin se tiivistetty versio tulisi, itselläni ainakin löytyi kun hain sitä vaikka uusinta oli menossa. Ja ennenkaikkea, tämähän on kehityskohde ja olemme erittäin kiitollisia tästä nostosta, kiitos.

Vastaa
0 tykkäystä

Chappie
Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

55/121

 


@HenriLie  kirjoitti:

@Chappie  kirjoitti:


Katson otteluita digiboksin (Arris) kautta. Mielestäni Telia TV tekee tätä käytännössä jokaisen ottelun kohdalla.

 

Esim. viime yönä VSport Urheilu kanava näytti suorana lähetyksenä Montreal-Toronto ottelun alkaen kello 2.35. Aloitin katsomaan klo 10.00 (aloittaa ohjelman alusta -toiminnolla) tiivistettyä uusintalähetystä. Katseleminen keskeytyi jossain vaiheessa ja kun myöhemmin yritin jatkaa ottelun katsomista niin palvelu heitti minut siihen yön live lähetyksen tallenteeseen.

 

Live lähetykset ovat pidempiä kuin ne päivällä näytettävät uusinta lähetykset, niin se tallenteen katsominen jatkuu aivan eri kohdasta kuin mihin olin sen keskeyttänyt (1 tunnin kohdalla tehty katsomisen keskeyttäminen vie ihan eri kohtaan ottelua 3,5 tunnin livelähetyksessä, verrattuna 2 tunnin kestoisessa uusintalähetyksessä).

 

Vika on todennettavissa jos teillä on siellä laitteita millä kokeilla.


Tälläistä tallenteen vaihtumista on havaittu jos siellä alkuperäisellä kanavalla, josta lähetys on tallennettu, on menossa samaan aikaan uudestaan esim. live -versio lähetyksestä. Silloin se ylitallentaa tämän entisen, tiivistetyn tallenteen päälle ja näkyy siksi muuttuneena lähetyksenä. Oletko havainnut, että olet katsonut tallenteita aina siihen aikaan, että kanavalla on uusinta menossa?

Tähän korjauksena voi olla se, että hakee tallenteen uudelleen sieltä ohjelmakirjaston kautta, niin se tiivistetty versio tulisi, itselläni ainakin löytyi kun hain sitä vaikka uusinta oli menossa. Ja ennenkaikkea, tämähän on kehityskohde ja olemme erittäin kiitollisia tästä nostosta, kiitos.


NHL peleistä ei ymmärtääkseni näytetä Viasat kanavilla kokonaisia uusintoja yön NHL live lähetyksistä vaan varsinaisen live lähetyksen jälkeen näytettävät ottelut ovat aina niitä tiivistettyjä/editoituja versioita. Sen perusteella sanoisin että palvelu nimenomaan näyttää sitä yön live tallennetta eikä päivällä tullutta uusintaa. Tallenteen kesto myös on noin 3,5 tuntia ja yläkulmassa on live -merkintä.

 

Voi olla että toisella Viasat kanavalla on ollut käynnissä tiivistetty tallenne samasta ottelusta, mutta ei kai sen tulisi sekoittaa tuota VSport Urheilu kanavan tallennetta. Tämä on kuitenkin mielestäni selvä virhe tuossa Telia TV palvelussa ja se tulisi mielellään korjata kuntoon. Kyseistä vikaa ei ollut aikaisemmin ennen tätä isompaa päivitystä minkä jälkeen on tullut paljon erinäköisiä ongelmia tohon käyttöliittymään. Toivottavasti otatte tämän työn alle.

Vastaa
0 tykkäystä

HenriLie
Telialainen
Viestejä 567 kpl

56/121

@Chappie  kirjoitti:


NHL peleistä ei ymmärtääkseni näytetä Viasat kanavilla kokonaisia uusintoja yön NHL live lähetyksistä vaan varsinaisen live lähetyksen jälkeen näytettävät ottelut ovat aina niitä tiivistettyjä/editoituja versioita. Sen perusteella sanoisin että palvelu nimenomaan näyttää sitä yön live tallennetta eikä päivällä tullutta uusintaa. Tallenteen kesto myös on noin 3,5 tuntia ja yläkulmassa on live -merkintä.

 

Voi olla että toisella Viasat kanavalla on ollut käynnissä tiivistetty tallenne samasta ottelusta, mutta ei kai sen tulisi sekoittaa tuota VSport Urheilu kanavan tallennetta. Tämä on kuitenkin mielestäni selvä virhe tuossa Telia TV palvelussa ja se tulisi mielellään korjata kuntoon. Kyseistä vikaa ei ollut aikaisemmin ennen tätä isompaa päivitystä minkä jälkeen on tullut paljon erinäköisiä ongelmia tohon käyttöliittymään. Toivottavasti otatte tämän työn alle.


En valitettavasti pysty itse toistamaan tätä ongelmaa, joten korjausta varten tarvitsisimme sinun tilin tiedot sekä esimerkit, milloin ja mitä kautta katsottuna näet tämän pidemmän tallenteen. Näiden tietojen perusteella voimme tutkia asiaa tarkemmin ja tehdä korjauksia.

Ota siis muutama esimerkki mistä ja milloin katsot NHL -pelin tallennetta ja milloin se näyttää se pidemmän version ja ilmoittamaan ne meille asiakaspalvelumme kautta.

Vastaa
0 tykkäystä

LuMaria
Telialainen
Viestejä 36 kpl

57/121

@Eeros  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@Eeros  kirjoitti:

Yle Areena ja Spotify olisi kova juttu tuossa boxissa. Lisäksi se että samat palvelut on käytössä kaikilla tilaajilla, oli laajakaistaa tai ei. Esimerkiksi meillä Kiinteä 5G-laajakaista asiakkailla toimisi varmasti tuo kovalevykin mutta sitä ei saa edes rahalla 😞


Kiitos myös tästä kovalevyyn liittyvästä palautteestasi. En voi luvata mitään mutta palaute on tullut perille. 🙂


Hieno homma että meitä jotka rahoittaa toiminnan kuunnellaan 🙂

Jos kaipaatte vaikka testaajaa tuohon kovalevylle kiinteän 5G-laajakaista asiakkaista, niin täällä olisi yksi käsi pystyssä.

Muutenkin olisi kiva jos olisi Beta-testaaja ryhmä niin kuin kilpailijoilla.


Mahtavaa kuulla, että olet innostunut testaamaan. Jos luomme Beta-testaajien ryhmän, ilmoitamme siitä varmasti myös täällä 🙂

Vastaa

LuMaria
Telialainen
Viestejä 36 kpl

58/121

@kshji  kirjoitti:
  • fonttiko: yritin jo sanoa, että vanha merkkipohjainen oli kaikki kohdallaan. Uudessa kuvakeversiossa ei oikeastaan mitään hyvää. Vertaa vaikka asetusvalikko - katsokaa siitä mallia. Käytettävyyys juuri sitä mitä oli tallenne. Fonttikoko on hyvä - epäilen vahvasti, että vanhassa oli tiedettä ja kokemusta mukana koko käyttäjäkunnasta. Jotain hyvää parannusta tuli päivityksessä: REC näkyy paremmin, mutta ei paljoa lohduta.
  • tämä nykyinen on buginen kuten muutkin ovat kommentoineet. Vanha merkkipohjainen Tallenne osio toimi. Nyt välillä ei näy mitään listoilla, et saa REC pois mitenkään, jumissa. Käytännössä pitää boottailla liian usein. Eikä silti saa välttämättä REC pois. Ihan sama missä pyörit, poraudut, ..taputat käsiä, ei auta. Sitä ennen 9 kk aikana ehkä kahdesti piti buutata jumin tai ääni-kuva epäsynkan takia.
  • pikanäppäimet käyttöön kuten kaukosäädinn käyttöliittymissä on ollut tapana - ei ne huvikseen ole keksitty. Jotain on pielessä kun täällä pitää ohjeistaa, että paina sinne ja tuonne ja sitten sieltä niin saat pois. Ei hyvää päivää. 
    • joka paikassa, jossa voi vain poistaa, niin SININEN on poista tai tarjoaa POISTA dialogin. Nyt pitää välillä navigoida johonkin tallenteiden kohtaan, painaa OK ja sitten listalta valita. Vaihtoehtoinen: paina sinistä: jos on vaihtoehtoja - valitse listalta ja SININE N vie defaulttina "poista TÄMÄ"
  • REC-pika: Oletuksena oltavana : Tallenna TÄMÄ. Optiona sarja, koska sarjasta ei todellakaan tiedä mitä tarkoittaa suurimmassa osassa tapauksia. Kun painat REC, oletus TÄMÄ, paina REC EIKÄ etsi joku nuoli vasemmalle (ei edes toimi renkaana ...)  ja paina OK. Vertaa vanha versio REC+REC ja se oli siinä. Sitä tarkoittaa helppokäyttöisyys ja pikanäppäimet
  • tarjotkaa pikanäppäimiä enemmän käyttöön: niitä on 4 + REC
  • iso toive: pikanappula tallenteisiin - yksi noista värillisistä. Ja että se on merkkipohjainen kuten se oli ja kuten on esim. Asetusvalikko: lista vasemmassa reunassa ja sisältö oikeassa reunassa. Olisi helppoa.
  • päivitys mosaiikkiversiossa meni vain huonompaan: nyt muutama laatikko ja sitten valitse kaikki ... Vertaa vanha: Heti näit kaikki ja aloit rullailla alaspäin tai jos lähti ylöspäin, niin hyppäsi viimeiseen. Ai että oli helppoa, nopeaa, loogista. Painot SIN ja oli pois. Nyt sininen on joskus käytössä ja joskus taas ei. Haloo.
  • Kuljepa nyt nuolilla matriisissa alaspäin ja painele sitten nuoli ylöspäin. Mitä tekee ? Ensin tuntui ettei logiikan häivääkään, mutta olihan siinä: Palaa samaa idioottireittiä kuin olit päässyt jollakin konstilla esim. keskikaistalla alaspäin.
  • mikä idea on noista laatikoista matriisissa ja noiden kuvista (kun joskus on) ? Mikä käyttöliittymätutkimus osoittaa, että on kaukosäädin käytössä järkevää ? Ei varmasti mikään. Kuva harvoin auttaa - nyt nostettu primääriksi. Niin kuin olisi merkittävin. Ei ole.
  • Poisto: Jos olet yhden jakson kohdalla ja haluat poistaa, niin sininen pitää riittää ja jos on pakko, niin siinä kohtaa dialogi: tämä vai koko sarja ja oletus TÄMÄ, jos oli osa sarjatallennusta - vrt, vaikka Outlook kalenteri. Voit poistaa helposti yhden poistamatta sarjaa.
  • Lyhyesti: Älkää sovittako kosketusnäytölle tehtyä käyttöliittymää kaukosäädin käyttöön. Tehkää omat template:t kaukosäädin käyttöön. Etenkin kun ne oli jo olemassa, nyt vaan jätetty jonnekin git branch juttuun jemmaan, palauttakaa päähaaraan mukaan.
  • Perustoiminnot joillakin pikanäppäimillä:
    • X tallenteet
    • Y tallenna TÄMÄ - (varmaan edelleen joku punainen nappula), jos vaatii kuittauksen, sama Y = ko. dialogissa voi olla vaihtoehto lähteä sarjan juttuihin - oletus TÄMÄ JA VAIN TÄMÄ, kuten se on ollut kautta aikain eri tallentimissa, TV:ssä, ...
    • Z poista tämä (varmaan edelleen sinin nappula), jos vaatii kuittauksen, sama Z
    • V ohjelmaopas
    • W sovellukset lista = omat "kanavat" (Areena, Netflix, Youtube, .... mitä sitten onkaan tarjolla)
  • IO-event käyttöön. Nyt on kuin *nix IO asynkrooninen. Kun vapautat painalluksen, niin pysähdyttävä siihen = event, eikä lukea io-jono loppuun ja katsoa minne käyttäjä joutuu. Jonnekin pysähtyy. Ohjelmaoppaassa kaikkein ärsyttävin.
  • Tai toisinpäin sitten toimiikin: saattoi olla aikasemmin, että paina 2xREC niin se oli siinä - ei tarvinnut näyttöä katsoa. Nyt antaa dialogin ja siinä kohtaa ei voikaan painaa puskuriin vaan odotettava, että ko. kohdan io on käytettävissä, jotta voi jatkaa. Tulee tosiaan tunne, että eri kohdissa on eri io-kirjasto käytössä. Välillä asynkki, välillä synkki ja välillä hukkaa.
  • asetuksiin Kaukosäädin painalluisten äänen voimakkus 0-2 tai edes on/off. Talomme ainoa kaukosäädin, joka metelöi. Ja voin kertoa: niitä on riittävästi.

Kiitos taas hyvistä huomioistasi, keskustelimme näistä tiimissä. Teet hyviä havaintoja painikkeiden johdonmukaiseen toimintaan liittyen, ja käymme nämä toiminnallisuudet läpi. Joistain näkymistä on puuttunut vinkki värillisen painikkeen käyttöön, vaikka toiminnallisuus on ollut olemassa.  Esimerkiksi sinisen painikkeen kohdalla oli käynyt niin, että sen poistotoiminnallisuuteen ei ollut tallennenäkymässä vihjettä ja lisäsimme sen, jotta tallenteiden käytettävyys olisi parempi, vaikka ominaisuus olikin jo olemassa.

 

Pikanappula tallenteille on aivan erinomainen idea, katsotaan saadaanko tämä työlistalle. Tutkimme myös tuota IO-event -asiaa tarkemmin.

 

Buuttaaminen voi joskus auttaa, jos tallenteet eivät näy. Joskus myös hetken odottamalla tallenteet voivat tulla näkyviin. Tallenteiden tai niiden kuvakkeiden näkymättömyys on meillä tutkinnassa.

 

Telia TV:n kaukosäätimestä ei pitäisi lähteä muuta ääntä kuin mekaaninen napin painalluksesta kuuluva pieni napsahdus. Kertoisitko tarkemmin minkälainen ääni kaukosäätimestä lähtee? Minkälainen kaukosäädin sinulla on?

Vastaa
0 tykkäystä

LuMaria
Telialainen
Viestejä 36 kpl

59/121

@Timos77  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 


Telia digiboksilla tallennuksien selaaminen vaatii kyllä jotain selvyyttä. Juuri tallennettua sarjaa ei oikeen helposti löydä. Voisiko ohjelmaopas näyttää myös digiboksilla historiaa taaksepäin ja sieltä poimia tallennettuja? Voisiko olla ”juuri tallennetut” ja muutenkin parempi haku? 

tallentaessa, vaikuttaa hassulta kun tallennat elokuvaa ja tallennus kysyy ”kaikki jaksot vai tämä jakso” eikö elokuvaa saa teknisesti erotettua niin ettei kyselisi tuota turhaan?

 

entäpä tallentaessa, näenkö sääntöjä mistään? Esim sarjan nimellä tallentaessa, ottaako ainoastaan kyseiseltä kanavalta täysin samalla nimellä olevat vai onko joku tekstisääntö? Voisiko niitä saada muokattavaksi?


Tallenteiden parempi selaaminen ja haun kehittäminen ovat meillä toivelistalla. En tässä vaiheessa osaa sanoa millä aikataululla nämä ominaisuudet päästään toteuttamaan.

 

Viimeisimmät tallennukset löytyvät, kun menet Tallennukset-näkymään kaukosäätimen Menu-painikkeen kautta. Toistuvien tallennusten rivillä sarjojen kuvakkeet ovat järjestyksessä niin, että ne sarjat, joihin on viimeisimpänä tallentunut jaksoja, ovat lähinnä vasenta reunaa. Kun avaat sarjan ja tarkastelet yksittäisiä jaksoja, myös jaksot ovat aikajärjestyksessä uusin ensin. Myös jos menet Toistuvien tallennusten riviltä kohtaan ”Katso kaikki”, voit valita näytetäänkö sarjat aakkosjärjestyksessä vai aikajärjestyksessä.

 

Joitain sisältöjä tallennettaessa tulee tosiaan tuo kysymys, että tallennetaanko koko sarja, vaikka kyseessä on yksittäinen ohjelma. Ongelma liittyy ohjelmiin liittyvään tunnistetietoon, jonka laadussa on parantamisen varaa.

 

Sarjatallennus perustuu sarjan yksilölliseen tunnistenumeroon. Sama numero on käytössä tietyn kanavan saman ohjelman kaikilla jaksoilla. Tämän vuoksi esim. uusinnat tallentuvat. Tähän ei siis ole muokkausmahdollisuutta.

Vastaa
0 tykkäystä

LuMaria
Telialainen
Viestejä 36 kpl

60/121

@jarkko35  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 


En tiedä oletteko huomanneet, mutta Telia tv:n selainversio (tv.telia.fi) ei keskustele ollenkaan digiboksin tai mobiiliversion kanssa. Selainversion Jatka katsomista- lista ei ole enää viikkoihin päivittynyt sen mukaan mitä sisältöjä on digiboksilla tai sovelluksella katsonut. Selainversio näyttää elävän ihan omaa elämäänsä. Miksi näin? Sekavaa. Lisäksi todella toivoisin, että jos Telia oikeasti alkaa nyt panostamaan omaan tv-palveluunsa, niin tallenteisiin saataisiin se oma Jatka katsomista- listansa. Helpottaisi todella paljon kesken katselun olevien tallenteiden katsomista.


Olemme tekemässä tv.telia.fi:stä uutta versiota, ja se julkaistaan keväällä. Tämä tulee korjaamaan mainitsemasi haasteen.

 

Katselun jatkaminen on työlistalla ja kuuluu ominaisuuksiin, jotka julkaistaan kun palvelun kehitys etenee tästä nykyisestä ensimmäisestä versiosta seuraaviin versioihin, eli kevään edetessä.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.