18-07-2017 20:30
Minulla on viime aikoina tullut reilusti mainosroskapostia Telian pp.inet-sähköpostiin samoilta lähettäjiltä. Kirjauduin webmailiin käyttäjätunnuksella ja salasanalla, ja sitten valitsin Asetukset/Sähköposti/Suodattimet. Tein kuusi suodatinta muotoa "Lähettäjä" / "on" ( kokeilin myös "sisältää" ) "Lähettäjän nimi", ja valitsin "Toiminto": Poista. Kun kuitenkin luen sähköposteja älypuhelimella, niin estettyjen lähettäjien roskapostia tulee edelleen. Puhelimessa on IMAP-sähköposti ( asetukset: mail.inet.fi / portti:993 / SSL/TLS.
P.S. Onko Telialla käytössä omaa massapostitussuodatinta ? ( eli välittäisin Telian "listalle" haittallisen viestin ?
18-07-2017 22:27
Sama vika 😞 miksi ei telian suodattimet toimi ja miksi ei pysty säätämään tasoa,täytyy ilmeisesti siirtää toiseen meiliin kaikki ja jättää tämä jos ei rupea toimimaan parin päivän sisällä 😞
18-07-2017 22:50
jes 🙂 kekkasin laittaa sen loppuosan meileistä mitä tuli esim. .us toiminto kohtaan koska kaikissa roskaposteissa oli lopussa tuo .us 🙂
19-07-2017 08:40
Minulle on myös tullut todella paljon roskapostia samoilta lähettäjiltä alkaen noin 16.7. Joku suodatin Telialla lienee mennyt pois käytöstä? Tämänkaltaisiin ei pitäisi jokaisen käyttäjän joutua suodattimia rakentamaan. Yritin muuten rakentaa, mutta Webmail palvelu ei sitä mahdollistanut.
Esiin tuli vain seuraavankaltainen teksti:
"Sähköpostisuodattimet
19-07-2017 09:27
Moro,
Roskaposti ongelma on tiedossa ja selvityksessä parhaillaan. Siitä on myös meillä häriötiedote olemassa(https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=156221).
Tilikohtaiset suodattimet toimivat kyllä normaalisti ja tuolta häiriötiedotteesta löytyy perusohje suodattimen tekoon.
Ensiapuna kannattaa laittaa omalle tilille suodattimia.
19-07-2017 09:39
@JuhoOlliLo kirjoitti:
Moro,
Roskaposti ongelma on tiedossa ja selvityksessä parhaillaan. Siitä on myös meillä häriötiedote olemassa(https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=156221).
Tilikohtaiset suodattimet toimivat kyllä normaalisti ja tuolta häiriötiedotteesta löytyy perusohje suodattimen tekoon.
Ensiapuna kannattaa laittaa omalle tilille suodattimia.
Hups, @JuhoOlliLo! Linkki on siis muotoa:
https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=156221
Paljastus-kohdan alle laitoin vielä saman tiedotteen
Häiriön alkamisaika: 17.07.2017 15:15
Tällä hetkellä on paljon roskapostia liikkeellä. Osalle asiakkaistamme on viimepäivinä saapunut useita roskapostiviestejä, jotka ovat saapuneet eri osoitteista.
Ongelma on selvityksessä.
Pikaisena helpotuksena on mahdollista luoda webmail palvelun kautta. Avaa nettiselaimessa osoite webmail.inet.fi ja kirjaudu sähköpostisi tunnuksilla sisään.
Webmail näkumässä valitse ylävalikosta "Asetukset" ja vasemmasta alavaikosta "Sähköposti" ja "Suodattimet".
Suodattimet valikossa, paina "Lisää", niin pääset aloittamaan suodattimen luomisen.
Nimeä ensin suodatin, esim. "Roskapostisuodatin 1". Kuvaus kentän voi jättää tyhjäksi.
Seuraavaksi määritellään ehdot. Tässä tapauksessa valitaan "Yksi ehdoista".
Ensimmäiseen kenttään valitaan "Lähettäjä". Toiseen kenttään "Alkaa". Avainsanaksi määritellään esim. summist@mx
Plussa painiketta painamalla voidaan määrittää lisäehtoja.
Suositellut avainsanat:
summist@mx
miscommand@mx
soda@mx
independency@mx
intoleratin@mx
festinate@mx
unamicably@mx
nipple@mx
mousse@mx
pristane@mx
Suodattimeen avainsanaksi emme suosittele käytettävän pelkästään esim. "info" tai "asiakaspalvelu", jne. sillä sääntö saattaa suodattaa tärkeitäkin viestejä pois.
Toiminto kohtaan suosittelemme valitsemaan "Siirrä kohteeseen" ja "Roskaposti", jolloin voit varmistaa roskapostikansiosta vielä, ettei tärkeitä viestejä ole joutunut suodattimen hampaisiin. Vaihtoehtoisesti voit valita toiminnoksi "Poista", jolloin viesti poistetaan suoraan.
Valitse tämän jälkeen "Tallenna", niin suodatin on luotu.
19-07-2017 10:27
Hupsista keikkaa, nuinhan se oikeasti on. Kiitoksia korjauksesta
22-07-2017 09:51
Ilmeisesti perusvika korjattuna, koska tänään ei enää ollut massiivista roskapostin määrää. Hienoa!
Vaan sähköpostitili kohtaisia suodattimia ei kohdallani edelleenkään ole mahdollista tehdä. Alhaalla olevat painikkeet "Lisää" ym ovat harmaita, eivätkä ole käytettävissä. Osion "Sähköpostisuodattimet" alussa on yhä seuraavanlaiset tekstit:
"Virheet
23-08-2017 08:04
Taas on alkuviikon ollut Telian sähköposti täynnä roskaa. Edelleen suodattimien rakentamisen mahdollisuus hakusessa. Tällä kertaa löytyi vanhasta keskustelusta toimiva vinkki. Kirjauduin alkuperäisellä käyttäjätunnuksella sisään sähköpostiin, niin jo onnistui suodattimien rakentaminen. Aiemmin olin kirjautunut sähköpostiosoitteella.
23-08-2017 08:28
Suodattimien lisäys onnistuu nimenomaan kirjautumalla käyttäjätunnuksella. Hyvä että onnistui 🙂