Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tomppa_1
Vakiokalustoa
  • 14 custom-general.kudos
  • 110 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Webmailin roskapostisuodattimet eivät toimi ?

Minulla on viime aikoina tullut reilusti mainosroskapostia Telian pp.inet-sähköpostiin samoilta lähettäjiltä. Kirjauduin webmailiin käyttäjätunnuksella ja salasanalla, ja sitten valitsin Asetukset/Sähköposti/Suodattimet. Tein kuusi suodatinta muotoa "Lähettäjä" / "on" ( kokeilin myös "sisältää" ) "Lähettäjän nimi", ja valitsin "Toiminto": Poista. Kun kuitenkin luen sähköposteja älypuhelimella, niin estettyjen lähettäjien roskapostia tulee edelleen. Puhelimessa on IMAP-sähköposti ( asetukset: mail.inet.fi / portti:993 / SSL/TLS.

 

P.S. Onko Telialla käytössä omaa massapostitussuodatinta  ? ( eli välittäisin Telian "listalle" haittallisen viestin ?

 

103 vastausta
MrNappopaa
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hieman tuntuisi siltä, että jonkun pitäisi jälleen käydä siellä konepellin alla. Eli hankkia samat kaverit paikalle jotka tukkivat edellisen aallon. Viikonloppuna alkanut roska jatkunut kuitenkin tähän päivään asti siten, että hanat aukeaa puoliltapäivin ja viihdettä piisaa iltaan saakka noin 30 postin verran per Telia Mail palvelun laatikko. Voi kuulostaa turhalta vinkumiselta mutta kun jostain asiasta maksaa niin voi myös vaatia.

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 116 custom-general.kudos
  • 429 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions


@MrNappopaa  kirjoitti:

Hieman tuntuisi siltä, että jonkun pitäisi jälleen käydä siellä konepellin alla. Eli hankkia samat kaverit paikalle jotka tukkivat edellisen aallon. Viikonloppuna alkanut roska jatkunut kuitenkin tähän päivään asti siten, että hanat aukeaa puoliltapäivin ja viihdettä piisaa iltaan saakka noin 30 postin verran per Telia Mail palvelun laatikko. Voi kuulostaa turhalta vinkumiselta mutta kun jostain asiasta maksaa niin voi myös vaatia.


Laita meille ilmoitus saamastasi roskapostista osoitteeseen spam.sample@pp.inet.fi Lähettämällä/välittämällä saamasi roskapostin meille, annat meille oikeuden tutkia kyseisen sähköpostin osoitetiedot. Seuraa blogin ohjeita otsikon "Mihin ilmoitan saamistani roskaposteistani" alta.

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Apple Watch Series 5 | PC | Nintendo Switch | PS4 | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

MrNappopaa
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@MinnaLN  kirjoitti:

@MrNappopaa  kirjoitti:

Hieman tuntuisi siltä, että jonkun pitäisi jälleen käydä siellä konepellin alla. Eli hankkia samat kaverit paikalle jotka tukkivat edellisen aallon. Viikonloppuna alkanut roska jatkunut kuitenkin tähän päivään asti siten, että hanat aukeaa puoliltapäivin ja viihdettä piisaa iltaan saakka noin 30 postin verran per Telia Mail palvelun laatikko. Voi kuulostaa turhalta vinkumiselta mutta kun jostain asiasta maksaa niin voi myös vaatia.


Laita meille ilmoitus saamastasi roskapostista osoitteeseen spam.sample@pp.inet.fi Lähettämällä/välittämällä saamasi roskapostin meille, annat meille oikeuden tutkia kyseisen sähköpostin osoitetiedot. Seuraa blogin ohjeita otsikon "Mihin ilmoitan saamistani roskaposteistani" alta.


Itselläni on ollut periaattena viestien välitön poistaminen avaamatta jolla pyritään siihen, ettei vastapuoli saa haluamaansa infoa postiosoitteen olemassaolosta / läpäiseekö spämmifiltterin.

Ja kuten ohjeessanne mainitaan: Älä lähetä roskapostiviestiä suoraan, vaan lähetä saapunut roskaposti liitteenä. Ei tuollaiseen ole aikaa kun varsinainen leipätyökin pitää hoitaa ja koska siitä saa sentään palkkaa. Sama meininki kuitenkin jatkuu. Klo:11.54 ja ensimmäinen [Suspected Spam] viesti ja nyt yhteensä 5 kpl.

 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 123 custom-general.kudos
  • 648 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions


@MrNappopaa  kirjoitti:

@MinnaLN  kirjoitti:

@MrNappopaa  kirjoitti:

Hieman tuntuisi siltä, että jonkun pitäisi jälleen käydä siellä konepellin alla. Eli hankkia samat kaverit paikalle jotka tukkivat edellisen aallon. Viikonloppuna alkanut roska jatkunut kuitenkin tähän päivään asti siten, että hanat aukeaa puoliltapäivin ja viihdettä piisaa iltaan saakka noin 30 postin verran per Telia Mail palvelun laatikko. Voi kuulostaa turhalta vinkumiselta mutta kun jostain asiasta maksaa niin voi myös vaatia.


Laita meille ilmoitus saamastasi roskapostista osoitteeseen spam.sample@pp.inet.fi Lähettämällä/välittämällä saamasi roskapostin meille, annat meille oikeuden tutkia kyseisen sähköpostin osoitetiedot. Seuraa blogin ohjeita otsikon "Mihin ilmoitan saamistani roskaposteistani" alta.


Itselläni on ollut periaattena viestien välitön poistaminen avaamatta jolla pyritään siihen, ettei vastapuoli saa haluamaansa infoa postiosoitteen olemassaolosta / läpäiseekö spämmifiltterin.

Ja kuten ohjeessanne mainitaan: Älä lähetä roskapostiviestiä suoraan, vaan lähetä saapunut roskaposti liitteenä. Ei tuollaiseen ole aikaa kun varsinainen leipätyökin pitää hoitaa ja koska siitä saa sentään palkkaa. Sama meininki kuitenkin jatkuu. Klo:11.54 ja ensimmäinen [Suspected Spam] viesti ja nyt yhteensä 5 kpl.

 


Suosittelen tekemään oman suodattmine [Suspected Spam] tarkennuksella, eli yksi ehdoista, aihe, alkaa ja tekstinä "[Suspected Spam]" ja sitten oman tahdon mukaan toiminto, joko eri kansioon tai poistoon.

 

Suosittelemme vielä kuitenkin säilyttämään nämä, koska Suspected on lisätty epäiltyyn roskapostiin, mutta emme ole varmoja meneekö tässä myös oikeat sähköpostit mukana, siksi näitä ei vielä ole täysin estetty. Jos oikea posti tulee Suispected Spam tiedolla, tästä haluamme heti tiedon esim. chatissamme. Tutkintaa näidenkin osalta jo tehdään ja pyritään hiljentämään spämmit mahdollisimman pian.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.