Telia Yhteisö

Keskustelua digistä ja sen ilmiöistä

Millainen on sinun Teliasi?

peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri

Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy

 

iPhone_8_8Plus_X_Apple_Watch_Series_3_Apple_TV_1260x720.jpg

 

Täältä löydät tietoa Telian saatavuuksista ja toimituksista Apple iPhone X ja 8 sekä 8 Plus -puhelimien sekä Apple TV 4K -laitteiden osalta. Seuraa tätä blogia ja tiedät missä mennään. Kysy ja kommentoi.

 

Tietoa iPhone 8 / 8 Plus / X / Apple TV 4K:n toimituksista:

 

Päivitetty tilannetieto 16.11.

 

Laite Toimitamme tällä hetkellä laitteita, jotka on tilattu:
Apple iPhone X 64GB Space Grey 28.10.
Apple iPhone X 64GB Silver 27.10.
   
Apple iPhone X 256GB Space Grey 30.10.
Apple iPhone X 256GB Silver 3.11.
   
Apple iPhone 8 64GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone 8 64GB Silver Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone 8 64GB Gold Varastossa heti toimituksiin
   
Apple iPhone 8 256GB Space Grey Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone 8 256GB Silver 23.10.
Apple iPhone 8 256GB Gold Varastossa heti toimituksiin
   
Apple iPhone 8 Plus 64GB Space Grey 16.11.
Apple iPhone 8 Plus 64GB Silver Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone 8 Plus 64GB Gold 5.11.
   
Apple iPhone 8 Plus 256GB Space Grey 17.10.
Apple iPhone 8 Plus 256GB Silver Varastossa heti toimituksiin
Apple iPhone 8 Plus 256GB Gold 19.10.
   
Apple TV 4K 32GB Varastossa heti toimituksiin
Apple TV 4K 64GB 18.10

 

Tietoa iPhone X:n myynnin aloituksesta:

 

- Tilannetieto 2.11. klo 16:20. Kaikki ensimmäisestä ennakkoerästä tilatut puhelimet on nyt lähetetty matkaan ja niistä on mennyt tilaajalle myös tekstari. Laitteet ovat perillä huomisesta alkaen. Jos et saanut tekstaria niin se tarkoittaa sitä, että toimitus on tämänhetkisen tiedon mukaan myöhemmin marraskuun aikana.

 

- 27.10. avasimme myyntiin ensimmäisen erän iPhone X –puhelimia. Toimitamme näistä laitteista suurimman osan 3.11, postitoimipaikasta riippuen. Jos tilauksesi on tästä ensimmäisestä erästä, laite pakataan toimituksiin 2.11. ja tässä yhteydessä lähetämme sinulle tekstarina toimitusvahvistuksen, joka sisältää Postin seurantatunnuksen. Jos et saa toimitusvahvistusta torstain 2.11. aikana se tarkoittaa, että tilauksesi on toimituksessa marraskuun aikana.
 
- Ensimmäisen erän jälkeen, 29.10. mennessä tilatut laitteet toimitamme tämänhetkisen tiedon mukaan marraskuun aikana. Toimitusvahvistus on merkki siitä, että laitteesi on matkalla sinulle.

- iPhone X:n ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 27.10. klo 10.01. Pyrimme siihen, että laitteet ovat perillä asiakkailla 3.11. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).

 

- Kun ensimmäinen erä on myyty loppuun tai viimeistään 30.10. käynnistyy toisen erän myynti myös asiakaspalvelussa sekä kaikissa Telia Kaupoissa. Näiden tilausten toimitusaika riippuu tilausmääristä sekä meille tukkuun saapuvista toimituseristä.

 

- 3.11. klo 09.00 alkaen on seuraavista Telia Kaupoista on saatavissa erä laitteita suoraan myös hyllystä:

  • Helsinki – Kamppi ja Itäkeskus
  • Espoo - Iso-omena
  • Vantaa – Jumbo
  • Tampere – Koskikeskus
  • Raisio – Mylly
  • Oulu – Limingantulli

- Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

 

iPhone X 256GB Space Grey -mallia ei tule saataville suoraan hyllystä myynninaloituspäivänä 3.11, muita malleja kyllä. Kyseistä mallia kuitenkin tulee meille tukkuun joten niitä on toimituksissa 3.11. jos/kun sellaisen tilasi ensimmäistä ennakkoerästä 27.10.

 

- Laitteissa on totuttuun Applemaiseen tapaan rajallinen saatavuus. Saamme Applelta laitteita pieniä eriä viikoittain, joita jaamme myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty, se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

 

- iPhone X on hyödynnettävissä myös Upgrade-sopimuksen kanssa.

 

- Demolaitteita tulee esille kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 3.11. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

 

Yleistä tietoa myynnin aloituksesta iPhone 8 ja 8 Plus:

 

- iPhone 8 ja 8+ -puhelimien ensimmäisen erän ennakkomyynti käynnistyy vain Telian verkkokaupassa 15.9. klo 10.01. Laitteita tulee myyntiin rajallinen määrä laitteita. Pyrimme siihen, että ne ovat perillä asiakkailla 22.9. Riippuen postitoimipaikasta toimitus voi olla vähän myöhemmin (asiasmiespostit jne.).
- Kun ensimmäinen erä on myyty tai viimeistään 18.9. käynnistyy toisen erän myynti sekä asiakaspalvelussa että seuraavissa Telia Kaupoissa:

  • Kamppi
  • Itäkeskus
  • Jumbo
  • Sello
  • Tampere Koskikeskus
  • Hansa
  • Prisma Seppälä
  • Oulu Limingantulli

Muissa myymälöissä myöhemmin, kun saatavuudet paranevat. Jos paikkakunnallasi ei ole Telian myymälää, voit tehdä tilauksen Telian verkkokaupassa.

- Uusien laitteiden saatavuus on alkuvaiheessa rajattua. Saamme Applelta viikottain pieniä eriä joista jaamme niitä myyntiin eri kanaviin (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa). Jos käy niin, että laitetta ei ole heti toimitukseen, tai sitä ei ole kaupan hyllyssä, voit tehdä tilauksen verkkokaupassa tai asiakaspalvelu/Telia Kauppa tekee tilauksen puolestasi ja laitteen toimitus tapahtuu postitse sitten, kun laitetta on saatavilla.

 - Tänä vuonna käytämme vain yhtä tilaus- ja toimitusjonoa. Riippumatta missä kanavassa tilaus on tehty (Telia Kauppa, asiakaspalvelu, verkkokauppa), tai missä päin Suomea tahansa tilaus on tehty se on aina samassa jonossa. Puramme tätä yhtä jonoa sitä mukaa, kun eri laitevariantteja saapuu meille varastoon. Telia Kaupoissa ei siis ole tänä vuonna omia myymäläkohtaisia kiinnostuslistoja.

- Nykyinen Telia Upgrade -sopimuksella oleva laite on mahdollista vaihtaa uuteen iPhoneen. Uutta iPhonea ei saa kuitenkaan enää Upgrade-sopimuksella. 

- Demolaitteita tulee kaikkiin Telia Kauppoihin (ei Express-myymälöihin) 22.9. lähtien, ei kuitenkaan välttämättä kaikkia variantteja kaikkiin kauppoihin.

  

Apple julkaisi 12.9. seuraavat tuotteet:

 

Apple 2017 telia.fi:ssä:

 

- Tilaa oma uusi Apple-laitteesi Telian verkkokaupasta ja löydä tietoa uusien toimitusten etenemisestä https://www.telia.fi/kauppa/apple/iphone

 

Apple 2017 juttuja Yhteisössä:

 

- Käyttökokemukset iPhone X

- Käyttökokemukset iPhone 8 ja 8 Plus

- Lanseerausillan Apple-valvojaiset täällä.

- Blogi: Lyhyt esittely uutuuslaitteista.

- Blogi: Esittelyssä iOS11.

 Apple iPhone XApple iPhone XApple iPhone 8+Apple iPhone 8+

Apple Watch Series 3Apple Watch Series 3Apple TV 4KApple TV 4K

 

503 Kommentit
Kokenut kulkuri

Viime maanantaina 25.9. laitoin Iphone 8 264gb Space Grey tilaukseen ja tuolloin Telia-kaupasta sanottiin, että parissa päivässä tulee kun "näkyy olevan varastossa". Tuo suullinen markkinointilupaus vaikutti ostopäätökseen ja hieman ihmeissäni olen, kun ylläolevassa listauksessa lukee, että tällä hetkellä toimituksessa on 20.9. tilatut laitteet. Ilmeisesti ei siis myyjät olleet kovinkaan tietoisia tilanteesta..?

 

Onko minkäänlaista ajankohtaa, milloin puhelin on mahdollista saada?

Yhteisömanageri

@Tombiz @KALKKUT @JJT85

 

Pahoittelut, odotin tänne iltaan asti mutta en saanut uutta kerrottavaa näistä.

 

Perjantaina on päivitetty viimeksi taulukon tiedot, tosin Apple TV sieltä puuttuu. Jatkan taas huomenna tietojen kaivelua.

Yhteisömanageri

Tilannetieto tänään klo 12.55

 

Screen Shot 2017-10-03 at 13.06.52.png

Talonpoika

@TeroRe  Mites ne MacBook Pro 15:t? Saatteko niitä tässä pikapuoliin lisää, vai pitääkö ne tilata suoraan Applelta?

Samooja

@TeroRe

 

Kaiken järjen mukaan 42mm space grey mustalla rannekkeella 24.9 tilanteessa? 

Kokenut kulkuri

Hei tilasin 8+ kultaisen 22.9 ja päivitetyssä tiedossa lukee, että toimitatte laitteita, jotka on tilattu 24.9 ja minulla lukee tilauksen seuranna edelleen "tilausta käsitellään"

Yhteisömanageri

@KALKKUT Apple TV 4K -malleista ei ole vielä tietoa.

 

@Tombiz Nike+ :n tilanne sama kuin tuossa yllä ATV:n osalta: tällä hetkellä ei ole tietoa.

 

@Ruumismato sain kuulla, että 15" Macbook Pro:ta on varastossa, mutta verkkokaupassa yrityksille on vielä vanha malli ja siksi sen saatavuus näyttää nollaa. Kaivelen vielä tietoa siitä, milloin uusi malli tulee tilattavaksi. Pahoittelut kun tämä kestää ja tieto tulee tipotellen.

 

@masterkeimo noin minäkin asian tulkitsen.

 

@markusmyrsky kuulostaa siltä, että sinun on hyvä tarkistaa asia asiakaspalvelun kanssa. Ihan varmuuden vuoksi.

 

Samooja

@TeroRe

 

Sitten ei muutako jännäämään millon seurantakoodi napsahtaa Hymiö Onnellinen

20 päivä tosiaan tilasin. 

 

Kiitos sulle kaikesta. 

Talonpoika
@TeroRe OK, kiitoksia päivityksestä. Ja tosiaan kuluttajapuolelle, kun saatte nuo MacBookit, niin hyvä. Yrityspuolella niitä tosiaan on, mutta valitettavasti teiltä ei kannata yrityspuolelta tilata mitään, kun ehdot on aivan tolkuttomat (kytkykauppaa, tuotteet kalliimpia yms). Muutenkin kuluttajakaupassa on edes jotain ostajan suojaa, jos jotain ongelmia tulee. Yritysten välisessä kaupassa ei mitään suojaa ostajalle (tämä nyt ei ole teidän vika, vaan yleisen lainsäädännön).

Hupsistakeikkaa... olisikohan tämä voinut vaikuttaa laitteiden toimitukseen?

 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005393386.html

 

"Postin suuresta varastokiinteistöstä on varastettu huomattava määrä matkapuhelimia Akaan Toijalassa viime viikonloppuna ja vielä kahtena peräkkäisenä yönä. "

Samooja

Soneraan käyttää juurikin Toijalan varastoa että tässä luultavasti syy saatavuusongelmiin. Vai osaako @TeroRe kertoa? Vai saatko asiaa kommentoida?

Uusi jäsen

Samanlaisia kokemuksia verkkokaupasta ja asiakaspalvelusta kuin @owsi10:llä.

 

iPhone 8 64 Gb Space Grey tilattu verkkokaupasta perjantaina, jolloin sitä oli varastossa ja toimitusajaksi sanottiin 1–2 arkipäivää. Vieläkään puhelinta ei vissiin ole lähetetty (tai ainakaan en ole saanut asiasta viestiä), vaikka sitä taas on varastossa.

 

Soitin pari kertaa asiakaspalveluun. Ensimmäisellä kerralla ei oikein löytynyt intoa palvella asiakasta tai ratkaista ongelmaa. Lisäksi ei oikein käynyt selväksi, onko tilausta jo lähetetty vai ei. Toisella kerralla toiselta henkilöltä löytyi jo halua selvittää asiaa, mutta mitään ei kuulemma voinut tehdä, koska tukku on jo mennyt kiinni.

 

En jaksa enää selvittää asiaa vaan käyn huomenna hakemassa laitteen toisen operaattorin liikkeestä, jossa sitä on hyllyssä. Jos tämä tilaus nyt joskus pakettiautomaattiin asti saapuu, niin peruuntuuko tilaus, jos vain jätän paketin noutamatta?

Yhteisömanageri

@Arcticaz emme kommentoi asiaa mitenkään.

 

@vlvlvl tilasit siis puhelimen viime viikon perjantaina? Jäikö asiakaspalvelu kuitenkin selvittämään asiaa, siis kun tukku on taas paikalla? Jos päädyt siihen, että et nouda tilausta niin se peruuntuu kyllä jos et pakettia nouda (koska teit tilauksen verkkokaupassa), mutta siihen menee aikaa joten nopeammin se peruuntuu asiakaspalvelun kautta. Tai ilmoittamalla postillee että et nouda pakettia.

Tuon ymmärtää, että tuosta sattumuksesta Telia kommentoi todennäköisesti vain virallississa väylissä, jos tosiaan ollenkaan kommentoi. Tervellä järjellä voinee asiakas kyllä päätellä, että jotain vaikutusta toimituksiin kuitenkin varmaan on, mutta se on vain päättelyä/mutuilua.

Uusi jäsen

@TeroRe Jep, viime viikon perjantaina, myöhään illalla tosin. Eihän siitä nyt pitkä aika ole, mutta odotin, että olisi edes lähetetty parin arkipäivän sisällä. Ei jäänyt selvittämään, eikä ehdottanut asiaan mitään ratkaisua. Ajattelin sitten, että pakko kai soittaa huomenna uudelleen.

Talonpoika

Onko Upgrade sopimuksesta tullut mitään uutta tietoa miten sen kanssa toimitaan kun haluan vaihtaa iPhone 7+ uuteen iPhone X:n jahka se tulee. Eli miten toimitaan ennakkotilaus päivänä ja olenko ilman puhelinta viikon ajan jne.

Uusi jäsen

29.9 tilasin iPhone 8+256gb space greyn ja eilen asiakaspalvelu lupaili että luuri oisi mulla jo tällä viikolla. Tilaus seuranta ei oo edenny mihinkään joten vähän jännityksellä odottelen et kuinka käy... 

Kokenut kulkuri

@Alienmimmi: mä tilasin saman puhelimen 25.9. eikä tilausseuranta oo edenny sen päivän kirjauksista mihinkään :-/ viimeisimmässä taulukossa (eilen päivitetty) lukee, että nyt käsittelyssä ois juurikin nuo 25.9. tilatut luurit, mielenkiinnolla tosiaan odottelen milloin jotain tapahtuu.

 

Kauppaa tehdessäni mulle sanottiin, että luuri olis mulla "ylihuomenna" eli 27.9., mutta IHAN ei siihen sitten näköjään kyetty. Jotenkin jäi vähän semmonen maku suuhun, ettei asiakkaalla oo niin väliä, kunhan myytyä saadaan. 

 

Uusi jäsen

@JJT85 Onpas lohduttavaa... Mäkin sain eilen infoa et ois pitäny eilen jo mennä postiin... Ei siinä ihan niin käyny 😂Toivotaan että alkaa pian tapahtumaan jotain.. 

Kokenut kulkuri

Moi! Tosiaankin aika jännä, että olen tilannut puhelimen (8+ Gold 64 Gb) 20.9, ja nyt toimitetaan 24.9 tehtyjä tilauksia. Oma tilaus ei ole liikkunut mihinkään suuntaan "käsittelyssä" kohdasta. Ei sillä, että sillä niin kiirettä olisi, sillä sain eri firmalta puhelimen käteen 23.9 Hymiö Onnellinen Ilmeisesti voin perua tuon teiltä tehdyn tilauksen vasta, kun se on saapunut postiin?

 

Luurista näin muuten, oon todella tyytyväinen laitteeseen ja ominaisuuksiin, eikä Samsungista siirtyminen ole tuottanut vaikeuksia Hymiö Onnellinen

Yhteisömanageri

@nikla82 iPhone X:n osalta ei ole vielä päätöksiä. iPhone 8 ja 8 Plus ovat nyt Upgraden piirissä, ja niiden kohdalla tilanne on se, että upgraden voi tehdä silloin tai niihin laitteisiin, joita on sillä hetkellä kaupan hyllyssä. Eli jos oma suosikkimalli ei ole hyllyssä niin sitten odotellaan siihen asti, että on. Onko iPhone X:n kohdalla, en tosiaan vielä tiedä.

 

@vilmaaaa onpa harmi homma! Toki sinun kannaltasi tämä päättyi kuitenkin hyvin ja olet tyytyväinen uuteen puhelimeen, se on tärkeintä Hymiö Onnellinen Ota yhteys asiakaspalveluun niin saat toimintaohjeet perumisen suhteen. Voi olla, että sen voi perua vielä tässä vaiheessa jolloin se ei lähde turhaan matkaan ollenkaan.

 

---

 

Uutta, päivitettyä tietoa ei ole tälle päivälle vielä saapunut. Jos tulee, päivitän ehdottomasti tilanteen myös tänne Hymiö Onnellinen

Kokenut samooja

@TeroRe Onko tosiaan näin, että jos kaupassa ei ole iPhone X, niin sitä ei voi vaihtaa vaan joutuu odottamaan mahdollisesti useamman kuukauden ja laskutus jatkuu normaalisti? Tässä tapauksessa harva tuo enää sitä vanhaa puhelinta kauppaan vaan myy sen, maksaa loppusumman pois ja jää vielä varmasti rahaa käteen.

Yhteisömanageri

@latsi1 en tosiaan tiedä vielä tässä vaiheessa miten kympin osalta menee. Mutta näin tilanne on kasin suhteen, että vaihto onnistuu siinä kohtaa, kun kyseistä mallia on suoraan hyllyssä.

Kokenut kulkuri

Jes nyt tuli itselleni viesti, että laite lähetetty ja huomenna pitäisi olla smartpostissa <3

Talonpoika

@TeroRe Teliahan varmaan tässä vajaassa kuukaudessa keksii nyt jonkun viisaan ratkaisun tähän, eikös? Otin kyseisen Upgrade sopimuksen sitä varten että voin aina vaihtaa vuoden välein uuteen malliin ja jos en kerkeä saamaan laitetta hyllystä niin tämähän tarkoittaa että maksan niin sanotusti vanhaa laitetta kuukauden turhaan ennen kuin saan uuden laitteen käyttöön. Jos alkaa miettimään, niin kuulostaako tämä sinusta kovinkaan järkevältä kaupalta..

Kulkuri

Viime viikon alkupuolella tilasin iPhone 8 puhelimen asiakaspalvelun kautta. Kyseisessä chatissä tulee selvästi ilmi asiakaspalvelijan puolelta, että tilaus olisi tehty. Menin sitten aamulla kyselemään chatistä, että missä mahtaa puhelin mennä, kun ei mitään seuranta koodeja ollut tullut. No tämä kyseinen henkilö sitten chatissä ilmoitti, että mitään tilausta ei edes löydy. Lisäsi siihen vielä, että henkilö, joka oli "tilannut" tuotteen minulle palaa asiaan tänään myöhemmin. Nyt kuitenkaan mitään yhteydenottoa ei ole tullut. Kysymys siis herää, että miksi tilausta ei ole laitettu eteenpäin, vaikka se tuodaan keskustelussa ilmi ja miksi tämä kyseinen henkilö/joku muu ei ole ottanut yhteyttä? Olen jo odottanut useita viikkoja pelkästään tilaus mahdollisuutta ja nyt vielä 1,5 viikkoa turhaan. Kaunko tässä pitää vielä odotella?

Talonpoika

@latsi1 @nikla82 @TeroRe

 

Tätä Upgradea tosiaan itse valittelin täällä jo aikaisemmin, tosin 8 kyseessä. Fakta on sama eli Upgraden otin täysin sen takia, että voin vaivattomasti vaihtaa joka vuosi uuteen. Ensimmäinen vaihto tuli kohdalle ja toisin kävi... todella petetty fiilis jäi koko hommasta ja kauppa ei todellakaan ollut hyvä.

 

Mitään puhelimiahan ei missään Telialla näytä olevan saatavilla ja myynnistä on jo viikkoja aikaa. Itse tässä tapauksessa odotan tähän viikonloppuun asti kun Suomessa käyn ja jos ei mitään ole saatavilla (tuskinpa) niin myyn vanhani johonkin ja vaihdan firmaan, josta tälläistä ei asiakkaille tehdä. Se tosin ei ole enää silloin Suomessa.

 

Onnea vaan X:n odottamiseen, ehkä ensi kevääseen mennessä olette päässeet upgradea käyttämään... ehkä.

Kokenut samooja

@aajiih

 

Ei sitä upgradea kannata enää käyttää, jos puhelinta ei saa 3.11. Olen miettinyt, että myisin puhelimen ja ennakkotilaisin 27.10. kun sen sillätavoin saa nopeammin. Tämä kyllä kuulostaa aika järjettömältä, että uudet tilaajat on etusijalla vanhoihin upgrade sopimuksiin nähden.

Maanviljelijä

Miten X:n kanssa toimitaan. Tuleeko myös vain yksi jono, josta puhelimet toimitellaan asiakkaille?

Talonpoika

@latsi1 @aajiih

 

Toivon että Telia saa tähän hommaan jonkun selvyyden. Upgrade sopimuksella oleville täytyisi olla oma jono näihin tuotteisiin, jotta se toimisi. Tuntuu vaan todella todella omituiselta, kun kyseessä on aika iso yritys, että tälläiseen heidän markkinoimaan tuotteeseen ei saada mitään ja minkäänläistä tolkkua. Nolo homma ja todella iso pohjanoteeraus Telialta, jos upgrade sopimuksella olevat ihmiset jää ilman puhelinta heti julkaisussa. Joten summa summarum @TeroRe ja muu Telian poppoo, nyt olisi korkea aika alkaa keksimään ja kertomaan varmaankin tullaanko me saamaan puhelinta (iPhone X) varmasti vai pitääkö toivoa että liikkeessä niitä on tai miten se homma menee. Kolme viikkoa aikaa ennakkotilauksiin, joten vastausta odotellessa..

Talonpoika

29.9 tilannut iPhone 8 64GB Silver ja vieläkään ei kuulu lähetys tunnusta. Missä viipyy kun listassa lukee että 1.10 lähetellään?

Yhteisömanageri

Hienoa @markusmyrsky Hymiö Onnellinen

 

@Omenainen1 pahoittelut ongelmista. En tiedä tapauksen taustoja meidän osalta joten en osaa varmuudella sanoa. Huonolla tuurilla henkilö on sairastunut tai muutoin estynyt palaamasta asiaan. Tosin tämä ei saisi olla syy vaan asia pitäisi järjestää muutoin, lupauksesta pitää pitää kiinni. Pyydän sinua olemaan uudelleen yhteydessä asiakaspalveluun, esimerkiksi juuri chatin välityksellä.

 

@nikla82 tämä tilanne on meillä tiedossa. En kuitenkaan uskalla luvata tässä vaiheessa tuleeko asiaan tässä välissä muutosta. Korostan edelleen, iPhone X:n osalta emme ole tehneet vielä päätöksiä Upgraden suhteen.

 

@aajiih kyllä meillä on malleja jo heti toimituksiin. Tilanne on siinä mielessä parantunut jo.

 

@antt0 iphone X:n osalta ei ole vielä tietoa. Seuraahan Yhteisöä ja tätä blogia niin pysyt kartalla Hymiö Onnellinen

 

@SIIKKIS odottelehan vielä hetki, kyllä sieltä pitäisi seurantatunnus pärähtää sinullekin Hymiö Onnellinen

 

@KALKKUT @sbc302 nyt sain tilannetietoa Apple TV 4K -toimituksista:

 

Apple TV 4K 32GB --> kaikki sisässä olevat tilaukset pitäisi olla toimituksessa ensi viikon aikana

Apple TV 4K 64GB --> sisässä olevista tilauksista osa on toimituksessa ensi viikon aikana

 

Yhteisömanageri

@lillamy91 nyt alkaa tipahtelemaan Apple TV:tä toimituksiin, kts. blogissa olevat tiedot Hymiö Onnellinen

Talonpoika

@TeroRe

 

Okei, mitä auttaa upgraden kohdalla, että laitteita voi tilata netistä? No vastaan itse: ei yhtään mitään. Eli ei tilanne mihinkään parantunut ole.

Talonpoika

Itselleni tuli tuo seurantatunnus vain hieman ennen kuin tavara oli jo haettavissa postista.

Posti näyttää tunaroivan ihan kympillä.

Voi hyvin olla, että joidenkin teidän kapineet on noita varastettuja kamoja sieltä Toijalan/Akaan varastosta, itselleni ainakin kapineet näkyi tulevan sieltä.

Jos hyvin menee, niin saatte ainakin laskun, mutta tavara on postin toimesta hukattu. Hymiö Erittäin onnellinen

 

Ei sillä, että Teliallakaan ihan kaikki olis menny putkeen, kun noita em. juttuja lukee, varsinkin noiden upgrade-asiakkaiden osalta. Itteäni ainakin ottais hermoon, jos olis upgrade-sopimus ja kamat saa sitten kuitenkin jonon hänniltä.

 

Itselläni oli ongelma, että mihin hävitän yhden ruumiin, no pistin sen postiin, niin Suomen posti hukkas sen, täydellinen rikos... Hymiö Silmänisku

 

 

Yhteisömanageri

Tuoretta tilannetietoa iPhone 8 ja 8 Plus sekä Apple Watchien osalta, tänään klo 13:30

 

Screen Shot 2017-10-05 at 14.10.35.png

Kokenut kulkuri

Kiitos @TeroRe, kun pidät ajantasalla.. Pystyisiks kuitennii jotenkin avaamaan mitä tuo "toimitamme tällä hetkellä" tarkoittaa käytännössä? Itse oottelen hirmukovasti jo, että sen 25.9. tilaamani iPhone 8 256gb Space greyn saisin, mutta alkaa jo epätoivo valtaamaan mielen, kun nykynen luuri on niin kehnona eikä tilausseurannassa oo mitään tapahtunu :-/ Iso mies alkaa kohta itkeen! Hymiö Kieli

Kulkuri

Tyhmä kysymys, mutta onhan nuo tänään ilmestyneet nike-versiot watcheista tämän vuoden series 3-mallia? Pari tuntia sitten tilasin ja samantien tuli seurantakoodi 👌

Talonpoika

@TeroRe

 

Millähän ihmeellä selittyy, että iPhone 8 onkin nyt mahdollista ostaa upgradena? Ihan täältä teidän verkkokaupasta näyttää saavan.

 

Ymmärrät varmaan, että tässä on erityisen petetty olo kun ensin sanotaan ettei tule, eikä puhelinta edes saa vaihdettua. Yhtäkkiä se onkin ilmestynyt upgradena nettikauppaan? Mitä ihmettä tapahtuu?

 

En missään nimessä sinua syytä, hyvä että joltain edes saa jotain tietoa ja siitä olen kiitollinen, mutta ei kukaan voi enää kieltää että kyseessä on aivan uskomaton sekasotku. Mitenhän tässä nyt siis pitäisi toimia, haluaisin jotain ohjeistusta?

Yhteisömanageri

@aajiih tilanne on tosiaan parantunut siinä mielessä, että osaa malleista saa jo suoraan hyllystä + uuden iPhone 8 / 8 Plussan saa nyt otettua Upgrade-sopimuksella. Mutta swappi Upgradesta Upgradeen onnistuu vain myymälässä ja vain tilanteissa, joissa sitä uutta laitetta on hyllyssä.

 

Yleisesti ottaen, kaikki uudet laitteet eivät välttämättä ainakaan heti tule Upgrade-sopimuksen piiriin, iPhone 8 ei ollut tässä mielessä poikkeus. En tiedä miksi näin on. Tätä voisi ehkä verrata tilanteeseen jossa tarjouksia tulee ja menee. Ostan tänään vaikka telkkarin ja ensi viikolla se on tarjouksessa.

 

Sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa, viimeksi taisi olla useampi:

 

1) Odotat, että haluamasi iPhonea on myymälässä varastossa ja bookkaat sen jälkeen matkan Suomeen. Näin saadaan hoidettua nykyisen Upgraden lunastus ja halutessasi uusi laite olisi sitten Upgradesopimuksella myös.

 

2) Hankit haluamasi iPhonen netistä ja jos haluat, niin uudella Upgrade-sopimuksella. Sitten myyt vanhan iPhonen vaikka nettikirppiksellä eteenpäin. Uskon, että menee kaupaksi. Kyllä, muistan, että näin et ainakaan aikaisemmin halunnut tehdä.

 

Ymmärrän hyvin harmistuksesi ja ihmettelysi, ei siinä mitään. Olen myös toimittanut kommenttejasi eteenpäin. Tilanne on hyvin siis meillä tiedossa.

Yhteisömanageri

@JJT85 tuon mallin osalta toimitukset menevät jo 2.10. -päiväyksen tilauksissa. Joten jos huomenna ei seurantakoodia ilmesty niin tsekkautahan tilaus asiakaspalvelusta.

 

@Juksuu en kerennyt tätä tänään varmistamaan, menee huomiselle. Palaan.

Kokenut kulkuri

@TeroRe tarkoitat varmaan, että tuon mallin plus-versiossa mennään 2.10. toimituksissa? Tai näin ainakin taulukon mukaan. Normiversiossa mennään 25.9. toimituksissa. Eilen asiakaspalvelusta kyselin ja heiltä tuli vain vastauksena, että "Tarkkaa toimitusaikaa ei osata antaa, kehotamme seuraamaan tästä oman mallisi toimitusta https://www.telia.fi/kauppa/apple/iphone"....eli yhtä tyhjän kanssa tuo asiakaspalvelun vastaus.

Yhteisömanageri

@Juksuu Nike-kellot ovat juuri niitä uusia Series 3 -kelloja Hymiö Onnellinen Tieto päivitetään myös verkkokauppaan, jostain syystä se on jäänyt puuttumaan.

 

@JJT85 juuri noin, pahoittelut, menin mallissa nyt sekaisin. Ajattelin tässä siis sitä, että jos tilaus on jossain jumissa tai muuta vastaavaa niin asiakaspalvelun on hyvä tsekata tilanne. Mutta koska sekoitin mallin ja siis sen toimitustilanteen niin nyt ei voi muuta kuin odottaa edelleen.

 

Yleisesti:

 

Esim. status "Toimitamme tällä hetkellä laitteita jotka on tilattu 25.9." tarkoittaa sitä, että riippuen ko. mallin tilausmääristä ja siitä, kuinka paljon sitä tulee toimituksissa meille, voi olla, että kaikki 25.9. tilatut laitteet eivät ole samana päivänä toimituksissa. Toisin sanoen, sisässä on esim. 100 kpl tilauksia tietystä mallista. Meille tulee erä, jossa on 50 kpl ko mallia. Toiset 50 kpl tilauksia jäävät odottamaan uusia eriä. Tästä syystä tilausstatus voi näyttää reilustikin aikaa taaksepäin ja silti osa kyseisenä päivänä tilatuista laitteista odottavat edelleen.

 

Toinen esimerkki, toimitustatus "Toimitamme tällä hetkellä laitteita jotka on tilattu 25.9." voi sisältää yllä mainituista syistä johtuen myös tilauksia jotka on tehty esim. 24.9.

 

(olipa monimutkaisesti selitetty Hymiö Onnellinen )

 

Yhteisömanageri

Tälle päivälle ei ole uutta päivitettävää statusta, mennään siis eilisellä tiedolla eli 5.10. klo 13:30.

Kokenut kulkuri

Moikka @TeroRe, mistähän mahtaisi voida päätellä että kumpi noista 42 mm space gray watcheista on mustalla rannekkeella? Oma, juurikin mustalla on tilattu 26.9.

Yhteisömanageri

Hyvä kysymys @GrannySmith, en pääse enää tälle päivälle asiaa varmistamaan, menee maantaille. Oli sitten kumpi tahansa niin ollaan lähellä toimitusta, mutta kysyn joka tapauksessa tämän perään ja palaan asiaan Hymiö Onnellinen

Kokenut kulkuri

Tänään ei vissiin uutisia?

Yhteisömanageri

@GrannySmith pahoittelut, en saanut tälle päivälle tietoa. Tuosta kellosta tai itseasiassa muistakaan laitteista. Toivottavasti huomenna irtoaa tuore tilannetieto.

Yhteisömanageri

Pitkästä aikaa päivitetty tilannetieto, 11.10. klo 10.00

 

Screen Shot 2017-10-11 at 10.30.27.png

Yhteisömanageri

@GrannySmith mustalla rannekkeella on kello, jonka toimitukset menevät tällä hetkellä 25.9. tilauksissa.