Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
SINAD
Konkari ☆
  • 535 custom-general.kudos
  • 1188 custom-general.replies
  • 39 custom-general.solutions

Kuidun lähtevä kaista kilpailijoiden tasolle?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi!

 

Olisi "feature request"...

Nyt kun kiinteää IP:tä ei nyt saatu, niin saataisiinkos edes valokuituliittymien lähtevä kaista kilpailijoiden tasolle? Monilla muilla operaattoreilla ja etenkin pienemmillä on jo gigaisissa liittymissä 200..jopa 500 Mbit lähtevä kaistaa tarjolla.

 

Telialla tämä on edelleen 100 Mbit. Esimerkiksi omassa tapauksessani lähtevä nopeus on pelkästään keinotekoisesti rajoitettu koska ulos lähtevä kuitu pitäisi olla 10 Gbit. Tekniikka siis tukee, mutta conffaus ei anna. Lähtevän nopeuden nosto ei edellyttäisi mitään muuta kuin muutaman minuutin conffauksen kiinteistökytkimelle, ei olisi iso kustannus toteuttaa ja voisin jopa maksaa siihen kuluvan työajan, koska tiedän ettei kyse ole isosta muutoksesta. Toki en laittaisi pahaksi jos koko lähtevän kaistan limitteri otettaisiin pois.. 🙂

Kuten näkyy, lähtevä kaista on minulle tärkeä, kaikesta liikenteestä melkein 90% on lähtevää ja juuri se on sitten rajoitettu 100 Mbittiin:

Telia.png

 

<<< Muokkaus 2.8.2021 >>>

 

Väliaikatieto 23.6.2021:

 

Kuten todettua niin olemme matkan varrella asiaa muutamaan otteeseen tarkistaneet ja käyneet aiheesta sisäisesti keskustelua. Up-kaistan nopeuksien nosto valokuituliittymiin on meillä työpöydällä tarkastelussa toteutuksen osalta. Tässä vaiheessa en kuitenkaan ikävä kyllä pysty kertomaan esimerkiksi uudistuksen aikatauluista tarkemmin. Sen voin toki varoitella, että uudistus ei ole kuitenkaan ihan heti huomenna tulossa 🙂 Muutokseen ja toteutukseen menee jonkin verran aikaa, kuten aiemminkin olen kertonut.

 

<<< Muokkaus TeroRe 21.4.2021 >>>

 

Väliaikatieto 14.12.2020

Olemme matkan varrella tutkineet asiaa, useampaankin kertaan selvittäneet, että saadaanko toive ja uudistus toteutettua sekä sen mahdollista aikataulua. Tilanne ei ole matkan varrella muuttunut, alla ketjuun jakamamme virallinen vastauksemme asiaan:

 


@SaJoonas@  kirjoitti:

Kiitokset ideasta ja toiveesta sekä aktiivisesta keskustelusta asian ympärillä. Olemme käyneet keskustelua meidän tuote- ja businessihmisten kanssa lähtevän kaistan uudistamiseen liittyen. Sain kuulla, että toistaiseksi meille ei ole tullut isommissa määrin toiveita nopeammasta upload-kaistasta ja siksi muutos ei ole juuri nyt kehitysputkessa. Tilanne voi kuitenkin muuttua nopeastikin. Elämme tottakai ajassa mukana ja tiedostamme, että nykyään uppaillaan erilaisia videoita ja tiedostoja, striimaillaan sekä tehdään etätöitä, missä nopeammasta uppikaistasta olisi ehdottomasti hyötyä. Jos yhä useampi asiakas kokee tarvitsevansa nopeampaa lähetysnopeutta tulevaisuudessa, niin asia otetaan meillä jälleen tarkempaan tarkasteluun.


 

777 vastausta
tonde88
Kommentaattori
  • 21 custom-general.kudos
  • 42 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eiköhän kyse ole vain teknisestä häiriöstä Telian järjestelmässä. Ei kannata innostua liikaa. 

Drevil
Uusi keskustelija
  • 7 custom-general.kudos
  • 16 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Pari viikkoa sitten lakkasi näkymästä itselle tuo 1000M vaihtoehto. Mutta liittymä toimii edelleen ihan oikein ja bitti kulkee. 

SINAD
Konkari ☆
  • 535 custom-general.kudos
  • 1188 custom-general.replies
  • 39 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Myöskään omilta sivuilta ei onnistu nyt valokuituliittymän tilaustietojen katselu. Liittymälistalla se sinänsä näkyy samalla nimikkeellä kuin laskussa, mutta jos yrittää klikata littymän tiedot auki, niin tulee että hups... Mobiililittymissä sensijaan näkyy tiedot.. Selkeesti nyt kuituliittymissä menossa jotain. Toivottavasti hyvää.

 

Hups.png

Nordvindi
Kommentaattori
  • 28 custom-general.kudos
  • 67 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Oli pakko itekki tarkistaa niin samat vanhat kuituvaihtoehdot oli noooh ehkä ne pikkuhiljaa tekee jotain...

sevk_
Vakiokalustoa ☆☆
  • 38 custom-general.kudos
  • 274 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei onnistunut kuitua edes tilaamaan. 😄 

Jimla
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Näyttäisi olevan joku häikkä Telian palveluissa: lapsen liittymän saldotiedot näkyvät, mutta vaimon ei. Samat liittymät kummallakin. Ei siis kannata taaskaan innostua liikaa.

sevk_
Vakiokalustoa ☆☆
  • 38 custom-general.kudos
  • 274 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telialla on vain ominaisuuksia, ei ongelmia. 

irritus
Konkari ☆
  • 583 custom-general.kudos
  • 1076 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Täälläkin Ethernet-liittymän tietojen katselu heittää hupsankeikkaa.

 

Lisäksi liittymän osoite vaihtui itsekseen viime laskulla. Omien sivujen etusivulla näkyy oikea osoite. Olen jo seonnut laskuissa montako kertaa näin on käynyt. Samoja virheitä tuli Soneran laskuille silloinkin, kun Tele Finland brändi oli vielä käytössä.

 

Onneksi yksityishenkilön laskuja ei tilintarkasteta. Yrityksessä voisi herätä kummastus, miksi firma maksaa internet-yhteyksiä paikkoihin, joissa firmalla ei ole toimintaa.

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 931 custom-general.replies
  • 70 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Näistä tarvitsisimme tarkat tiedot eli toimiiko selaimella entä sovelluksella? Meille ei ole tullut tietoon, että näissä olisi ollut lähipäivinä häiriöitä että näkymä ei täsmää liittymätietojen kanssa tai olisi vaikeuksia tilata tuotteita / palveluita sen kautta. Voisitte @sevk_ @irritus @JIM_ @Nordvindi  ottaa yhteyttä Chatin kautta tai soittamalla tai kirjaamalla meille palvelupyynnön. 

SINAD
Konkari ☆
  • 535 custom-general.kudos
  • 1188 custom-general.replies
  • 39 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@PiaJo  kirjoitti:

Näistä tarvitsisimme tarkat tiedot eli toimiiko selaimella entä sovelluksella?


Selaimella tottakai, "omien sivujen" (vai mikä ikinä sen nimi tällä hetkellä onkaan) kautta.