Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 60289
Kirjoituksia 165993

Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air



Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎28-11-2015
Kirjoituksia: 7
1/7

Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air

Onko mitään tehtävissä?

Tätä on jatkunut nyt siitä asti, kun tilasin liittymän (1 1/2 kk) ja reititin käynnistynyt ajalla 3 kertaa itsestään.

Ainoastaan klo 03:00-08:00 välillä yhteys toimii täysillä. Kuka hemmetti nyt keskellä yötä tarvitsee täys nopeutta?

Puoliso kyttää netin kautta telkkarilla ohjelmia ja jos itse katsoo esim. youtubesta jotain ja lataa edes megan nopeudella samaan aikaan niin kohta kuuluu huuto et netti ei toimi! Laita se toimiin!

Nopeustestit näytti tälläistä (ei netti ohjelmaa telkkarista samaan aikaan) näin ehtoolla ja tämä on jokapäiväistä.

Yhteys Kotiin L on nopeus.

 

Boxi näkyvyys.jpg1GB null lataus.jpgNopeustesti Turun Datatekniikka Oy.jpgNopeustesti Lounea.jpgNopeustesti Laitilan Puhelin Osk.jpgNopeustesti DNA Welho Oy.jpgNopeustesti Elisa Oyj.jpgNopeustesti Nebula Oy.jpgNopeustesti Netplaza Oy.jpgNopeustesti Telia.jpg4G.jpg

0 tykkäystä
6 vastausta
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎22-01-2019
Kirjoituksia: 223
2/7

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air

Silmääni pisti tuo DSL yhteyden nopeus. Kannattaa tästä ehdottomasti tehdä häiriöilmoitus chatin kautta jotta saadaan DSL osuus tarkistettua. Voi olla että kiinteän kaistan maksimi on linjapituuden takia 8Mbit/s, mutta ehdottomasti tuo kannattaa tarkistaa.

 

Hidastelu todennäköisesti nyt johtuu 4G-verkon ruuhkaisuudesta. Olitko jo kerennyt testata olisiko nopeudet parempia jos laitteen pakottaa tietylle 4G-verkon taajuudelle? Kannattaa aloittaa korkeimmasta taajuudesta ja siirtyä alemmalle taajuudelle jos laite ei taajuudesta kiinni saa.

 

Linkissä ohjeet miten pääset laitteen hallintaan https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/telia-zone-hybrid-reititin

Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2020
Kirjoituksia: 3
3/7

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air

Mistäköhän voisi todentaa mikä firmis on laitteessa ja pitää olla. Mistä voisi ladata ? Automaattipäivitys jonkun viestin perusteella, mutta mistään et voi tarkistaa mikä on versio nyt jakelussa.

Olisi edes manuaalissa kerrottu mistä versiosta tehty

https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/modeemit-ja-reitittimet/telia-zone-hybrid-reititin

  • SW
  • GUI
  • HW

Ja jos ei ole niin mitä voi tehdä että "automaattisesti päivittää". Nyt viikko ollut verkossa, ei päivitystä, ei vastaa käsikirjaa, LTE on ihan syvältä, mutta kun ei hallintapaneelista saa mitään irti. Muilta osin ihan ok dataa tarjolla, mutta LTE ... ei hyvää päivää. 

 

Joka tapauksessa kaikki te, joilla tuntuu olevan nopeusongelmia: ota SIM irti. Jos LTE verkko on heikko, niin tuntuu tyhmästi MLPS olevan käytössä vaikka ADSL nopea ja LTE ihan tukossa. Kun ottaa SIM:n irti niin johan toimii.

 

Suunta-antenni (mino) kytketty, ei vaikutusta ??? Jos laittaa tilalle vaikka TP-Linkin LTE reitittimen ja sama antenni sekä simmi kiinni, niin huikeat nopeudet ??? 

 

Karseaa etsiä "googlettamalta" apuja, koska Telia ei tarjoa systemaattista tukisivustoa, jossa olisi riittävästi tietoa. Karseaa etsiä täältä yhteisöstä dataa kun ei ole modattu systeemi. Sekalainen setti keskusteluja. 

 

0 tykkäystä
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎13-10-2017
Kirjoituksia: 287
Kirjautuneena
4/7

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air

Moikka @kshji  ja tervetuloa Telia Yhteisöön keskustelemaan.

 

Tällä hetkellä hybrid-modeemin uusin ohjelmistoversio on 92C. Modeemi hakee uusimman ohjelmistoverion uudelleen käynnistyksen yhteydessä, ellei asetusta ole laitettu pois päältä modeemin ohjelmistosta.

 

Uusimmassa ohjelmistossa on mahdollista esim. 4G-verkon taajuuslukitus tietylle taajuudelle. Mukava kuulla, että sinulla on suunta-antenni käytössä. Onko kanssasi katsottu asiakaspalvelustamme mihin suuntaan se kannattaa suunnata?

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2020
Kirjoituksia: 3
5/7

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air

Miksi se pitää etsiä täältä ? Miksi ei ole esim. käyttöohjesivulla ?

 

On bootattu X kertaa, tehty reset hallintapaneelista, reset nappulasta 3 x, ei vaan lataa. Tuollaista esto asetusta ei ole edes tullut esiin. Ainoastaan mahdollisuus ladata firmis tiedostosta. Aika normaali tapa verkkolaitteissa. Ei ole edes nappulaa, että nouda. Ei kerro, mikä olisi uusin versio tarjolla. Siis kaukana mitä tulisi olla.

 

Miksi ei voi tehdä myös manuaalisesti ? Sitä kysyn edelleen. Nyt mennyt viikko ja ollaan edelleen samassa tilanteessa. Chatista heitti verkonvalvontaan. Ja siellä jossakin on. Missä on tikettisysteeminne, että asiakas voi seurata asian etenemistä ?

Surkein asiakastukisysteemi, mitä olen käyttänyt.  Ihan oikeasti pohjat.

 

Suunta-antennista (mimo) ei ole apua, jollei laite käytä, kuten nyt on tilanne. Sama antenni kelpaa muille LTE laitteille.

 

Miksi noin vanhalla ja surkealla softalla edes toimitetaan. Vastuutonta. Kuinkahan reikänen versio ? On myös xxxx portti auki ulkoa. Kuka  "tietoliikenneasiantuntija" antaisi tuollaisella softalle  "uusia laitteita" asiakkaille. Softa on ainakin kaukaa menneisyydestä.

 

 

0 tykkäystä
Highlighted
Telialainen
Rekisteröitynyt: ‎22-01-2019
Kirjoituksia: 223
6/7

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air

Kyseinen laite on Telian palvelulaite, eli ohjelmistopäivitykset hoidetaan automaattisesti meidän toimesta. Onhan reititin kytkettynä dsl verkkoon? LTE-yhteyden yli eivät päivitykset laitteelle tule.

 

Olit tehnyt asiasta häiriöilmoituksen? Toistaiseksi omien sivujen kautta ei häiriöilmoitusten etenemistä voi seurata, sitä on toivottu ja asia on kehitysputkella mutta en nyt osaa sanoa mikä on asian aikataulu. Hidastelevien ja pätkivien yhteyksien korjauksen tavoite aikataulu on meillä 2-5 arkipäivää ilmoituksesta. Täysin toimimattomissa kaksi arkipäivää.

 

Laite toimitetaan ns. perus softalla koska laite hakee päivitykset heti dsl yhteyden muodostuessa ensimmäistä kertaa.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎16-02-2020
Kirjoituksia: 3
7/7

Vs: Sagemcom Hybrid Router Fast 5370 Air

Ei hakenut millään konstilla.

  • Kyllä: oli virta päällä reitittimessä
  • Kyllä: oli valot päällä, myös käyttäjällä - oletan
  • Kyllä: oli ADSL yhteydessä, koska asentajakin lopulta varmisti DSLAM:iin kytkennän keskuksen päästä, että signaalit on priimaa ja reititys ok.
  • Kyllä: reitittimen ADSL IP osoite oli sama kuin myip.is palautti
  • Kyllä: SIM kortti ei ole edes paikallaan, koska ko. softaversiolla ei edes ulkoinen antenni toimi.
  • Kyllä: vaikka SIM kortti oli irti niin pääsi nettiin. Veikkasin, että käytti kupariparia, toisessa päässä keskuksessa on DSLAM tms.
  • Kyllä: tehty kaikki eri bootti versiot: Hallintapaneeli reboot, virrat pois/päälle, rauta reset nappulasta ja kaikki vielä toisen ja kolmannen kerran. En tehnyt kuudetta kertaa. Olisiko pitänyt ?
  • Kyllä: testattu pelkällä reitittimellä ja yhdessä tietokone kiinni LAN-portissa, joka ei ollut sillattu
  • Kyllä: toimii nyt mutta ei mitään dokumentointia tiketillä suoritteista. Oletettavasti kirjauduitte omilla tunnuksillanne meidän reitittimeen ilmoittamatta siitä mitenkään TAI sitten päivitystä tehty päivityspalvelimenne access listoissanne, että reitittimen tekemä päivityspyyntö menee läpi - ei voi tietää

Montakohan vastaavaa reititintä on verkoissanne, joissa on ns. todella ei niin turvallinen softaversio käytössä eikä oletettu automaattipäivitys toimikaan. 

 

Mistä tiedätte, että automaattipäivitys toimii ?

Tiedättekö monta vastaavaa reititintä on verkossanne, joissa päivitys ei toimi. 

Tiedättekö monta asiakastanne ei ole tarkistanut mikä versio käytössä ?

Tiedättekö mistä asiakas voi varmistaa mikä versio pitäisi olla käytössä ? Liittymällä on käyttäjällä oma tunnuskin - sieltä tulisi ainakin nähdä mikä versio oltava ja ohjeet kuinka voi varmistaa = kaikkien etu. Nykyinen malli ei ole ainakaan asiakkaan eikä Internetin etu.

 

 

0 tykkäystä