Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
liskii_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mobiilivarmenne ei toimi

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Miksi mobiilivarmenne ei ole toiminut moneen päivään? Milloin vika korjataan?
25 vastausta
Tiina__
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei Iiskii,

onko vika vielä päällä? Jos on, mitä mobiilivarmenne herjaa?
Näin yleisesti ei ole tiedossa olevaa vikaa.

Oman Asiakasnumeron voit käydä lisäämässä tietoihisi:
Omat asetukset - Profiili - Asiakasnumero (ei näy muilla asiakkailla).
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
liskii_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Vielä on ongelma.
Virhesanoma:
"Tunnistautuminen epäonnistui
Mobiilivarmenteella tunnistautuminen keskeytyi.
Käyttäjätietojasi ei löydy puhelinoperaattorilta, tarkista että syötit tietosi oikein. Tarvittaessa ota yhteyttä puhelinoperaattoriisi."

Kävin Sonera Kaupassa ja sanoivat, että pitäisi toimia normaalisti.

Edit. Ja asiakasnumeron olen syöttänyt profiiliin, mutta näköjään se kadonnut sieltä.
Pia__
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 217 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei liskii,

vikailmoitus on tehty tästä asiasta. Toivottavasti tämä selviää mahdollisimman pian. Mukavaa viikonloppua sinulle silti, kaikesta huolimatta.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Pia__
Vanhan Palstan telialainen
  • 1 custom-general.kudos
  • 217 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei liskii,

laitoinkin sinulle tekstiviestinä, että käy vaihtamassa mobiilivarmenteen omaavan sim-kortin lähimmässä Sonera Kaupassa. Sim-korttiin on tullut vika siihen mobiilivarmenne-osioon.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
liskii_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Pia_ kirjoitti:
Hei liskii,

laitoinkin sinulle tekstiviestinä, että käy vaihtamassa mobiilivarmenteen omaavan sim-kortin lähimmässä Sonera Kaupassa. Sim-korttiin on tullut vika siihen mobiilivarmenne-osioon.


Tekstiviesti tuli ja kävin Sonera kaupassa näyttämässä tekstiviestin. Sain uuden SIM-kortin ja myyjä vielä varmisti, että mobiilivarmenne toimisi nyt.
Väärässä oli. Meni vielä enemmän pieleen. Nyt tulee ilmoitus, että mobiilivarmennetta ei ole olemassa ollenkaan.
Satu__
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 90 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei liskii,

kytkentä on epäonnistunut, koska liittymällä ei ole Sonera ID -palvelua käytössä. Joudun pyytämään sinua käymään uudelleen Sonera Kaupassa, sillä vain kaupassa voidaan kytkeä Sonera ID -palvelu.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
liskii_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Satu_ kirjoitti:
Hei liskii,

kytkentä on epäonnistunut, koska liittymällä ei ole Sonera ID -palvelua käytössä. Joudun pyytämään sinua käymään uudelleen Sonera Kaupassa, sillä vain kaupassa voidaan kytkeä Sonera ID -palvelu.


Taas kerran. Eilen vielä varmistin myyjältä, että onko mobiilivarmenne kytketty. Ja myyjä sanoi, että on. Alkaa kyllästymään mennä neljännen kerran useita kilometrejä keskustaan yhden asian takia. Sen ymmärtäisi jos myyjä olisi vaikka unohtanut kytkeä. Mutta vielä kun asian oikein varmisti, ettei kävisi juuri näin.

Monta vuotta olen ollut tyytyväinen Soneran asiakas. Mutta välillä asiat ei kyllä etene niin hyvin kuin luulisi.
Satu__
Vanhan Palstan telialainen
  • 0 custom-general.kudos
  • 90 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Hei liskii,

ikävä juttu että joudut käymään kaupalla taas. Jotain kummallista tässä on tapahtunut, koska nyt täältä päästä näyttää että liittymälläsi ei ole ID käytössä, jos kerran kaupassa testasivat palvelun.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
liskii_
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 37 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Satu_ kirjoitti:
Hei liskii,

ikävä juttu että joudut käymään kaupalla taas. Jotain kummallista tässä on tapahtunut, koska nyt täältä päästä näyttää että liittymälläsi ei ole ID käytössä, jos kerran kaupassa testasivat palvelun.


Nyt on käyty taas Sonera kaupassa. Siellä niiden kone väitti, että mobiliivarmenne on kytketty päälle ja käytössä. Mutta oli mahdollista aktivoida uudestaan, mikä ei normaalisti ole kuulemma mahdollista. Eli se siis kytkettiin uudestaan ja toimii vihdoinkin.

Kiitos! 🙂