Copyright Telia Company 2020
Kirjoitettu
02-10-2018
13:49
Muokattu
15-09-2020
14:49
MinnaLN
eSIM on lyhyesti sanottuna laitteisiin sisäänrakennettu, sähköinen SIM-kortti. Niitä löytyy tällä hetkellä muun muassa älykelloista ja puhelimista, myöhemmin esimerkiksi kodinkoneista ja niin edelleen. eSIM toimii kuten perinteinen SIM-kortti joita olemme käyttäneet esimerkiksi matkapuhelimissa jo vuosikaudet. eSIM:ssä on uutta se, että se on laitteessa kiinteästi ja sisäänrakennettu ominaisuus eikä siitä tarvitse sinun enää erikseen huolehtia. Tähän asti älykelloihin yhteydet on pitänyt jakaa matkapuhelimen kautta (tai kellosta riippuen sinne piti asettaa perinteinen sim-kortti) joten puhelinta on pitänyt kantaa aina mukana. Jatkossa voit lähteä lenkkipolulle pelkkä älykello ranteessa ja langattomat kuulokkeet korvilla ja voit soittaa tarvittaessa puheluita, vastailla viesteihin ja niin edelleen. Halutessasi saat saman tutun puhelinnumeron käyttöösi myös älykelloosi joten käyttö on sekä vaivatonta ja että myös saumatonta.
Apple iPhone XR / XS / XS Max / iPhone 11 sarja / iPad Pro 12.9" & 11" (2018)
Apple Watch GPS + Cellular (Series 3-5 )
Yhteensopivia laitteita tulee koko ajan lisää, laite kerrallaan.
Mihin tahansa laskutusliittymäämme (ei prepaid) kytkettävä lisäpalvelu, joka mahdollistaa yhden ja saman puhelinnumeron käyttämisen kahdessa eri laitteessa. Molemmat laitteet kuluttavat samoja puhelu-, viesti- sekä nettipaketteja tai käyttävät samaa määrään perustuvaa veloitusta. Multi-SIM voi olla vain kahden laitteen välillä ja voit tilata sen sivuiltamme tai asiakaspalvelun tai myymälöidemme kautta. Multi-SIM-palvelun kuukausimaksu on 6,90€/kk.
4G-puhelut (VoLTE) ja Multi-SIM-palvelu eivät ole tällä hetkellä yhteensopivia. Toisin sanoen, jos haluat soittaa puhelimellasi 4G-puheluita niin liittymässäsi ei voi olla samaan aikaan Multi-SIM-palvelua.
Mihin tahansa laskutusliittymäämme (ei prepaid) kytkettävä uusi lisäpalvelu, joka mahdollistaa yhden ja saman puhelinnumeron käyttämisen Apple iPhonessa sekä maksimissaan kahdessa Apple Watch -kellossa samaan aikaan. Kaikki laitteet kuluttavat samoja puhelu-, viesti- sekä nettipaketteja tai käyttävät samaa määrään perustuvaa veloitusta. Voit tilata Yhteys Multi -palvelun ainoastaan Apple Watch -kellon käyttöönoton yhteydessä. Yhteys Multi -palvelun hinta on 7,90€/kk.
Yhteys Multi -palvelu toimii yhtä aikaa myös 4G-puheluiden kanssa. Jos puhelimessasi on VoLTE käytössä niin palvelu aktivoituu myös rinnakkaiskorttiin tai kortteihin.
---
Tässä ketjussa voit kertoa kokemuksiasi eSIM:stä sekä voit kysyä ja kommentoida aiheesta lisää jos haluat.
Lue myös:
---
eSIM:stä on keskusteltu aikaisemmin muun muassa näissä keskusteluissa:
- eSIM
- Apple Watch cellular ja eSIM
- eSIM-"kortille" olisi käyttöä jo
Nämä on nyt lukittu ja jatketaan keskustelua tässä yhdessä ja samassa ketjussa. Sana on vapaa 🙂
06-12-2018 13:07
@ilegal@ kirjoitti:Onko eSIM nyt ”sertifioitu” kun Suomen Telia mainitaan Applen sivuilla eSIM palveluntarjoajana?
Lähde?
Täällä ei mainintaa Teliasta.
06-12-2018 15:03
Miten ihmeessä Telian aspa voi olla niin kuutamolla tästä eSIM-asiasta? Olen käynyt kahdessa Telian liikkeessä Jyväskylässä ja yhdessä palvelupisteessä Tampereella ja saanut kaikista vastauksen, ettei eSIM vielä ole palveluvalikoimassa. Olen näyttänyt Telian sivuilta, että tieto ei pidä paikkaansa mutta ei ole auttanut asiaa. Jyväskylän Seppälän liikkeessä sain aggressiivista palvelua asiassa ja ehdottoman varmana kerrottuna, ettei tuotetta ole saatavilla. Henkilö yritti myydä minulle mutli-SIM-liittymää sen sijaan. Aivan käsittämätöntä touhua. Nyt siis kolmen yrityksen jälkeen olen edelleen ilman eSIMmiä. Hankin iPhonen XS:n ja Telian liittymän pitkälti tupla-SIM-mahdollisuuden vuoksi.
06-12-2018 15:13
@Herbie@ kirjoitti:
Miten ihmeessä Telian aspa voi olla niin kuutamolla tästä eSIM-asiasta? Olen käynyt kahdessa Telian liikkeessä Jyväskylässä ja yhdessä palvelupisteessä Tampereella ja saanut kaikista vastauksen, ettei eSIM vielä ole palveluvalikoimassa. Olen näyttänyt Telian sivuilta, että tieto ei pidä paikkaansa mutta ei ole auttanut asiaa. Jyväskylän Seppälän liikkeessä sain aggressiivista palvelua asiassa ja ehdottoman varmana kerrottuna, ettei tuotetta ole saatavilla. Henkilö yritti myydä minulle mutli-SIM-liittymää sen sijaan. Aivan käsittämätöntä touhua. Nyt siis kolmen yrityksen jälkeen olen edelleen ilman eSIMmiä. Hankin iPhonen XS:n ja Telian liittymän pitkälti tupla-SIM-mahdollisuuden vuoksi.
Isot pahoittelut @Herbie, että homma ei ole nyt mennyt ihan putkeen!
Tämä eSIM tekniikka on melko uusi juttu ja siitä syystä voi aiheuttaa vähän haastetta myös asiakaspalvelussa. Tilauksia varten on kuitenkin selkeät ohjeet kaikkien asiakasneuvojien tarjolla, jotta homma pitäisi hoitua tyylikkäästi maaliin. Selvästi tilanne vaatii pientä muistuttelua, joten laitanpa tästä myös palautetta eteenpäin.
Pääsisitkö meidän chattiin hoitamaan asiaa tänään tai vaihtoehtoisesti laittamalla palvelupyynnön, jolloin meiltä ollaan sinun suuntaan yhteydessä?
06-12-2018
15:31
Muokattu
06-12-2018
15:35
@NikoNo@ kirjoitti:
@Herbie@ kirjoitti:Miten ihmeessä Telian aspa voi olla niin kuutamolla tästä eSIM-asiasta? Olen käynyt kahdessa Telian liikkeessä Jyväskylässä ja yhdessä palvelupisteessä Tampereella ja saanut kaikista vastauksen, ettei eSIM vielä ole palveluvalikoimassa. Olen näyttänyt Telian sivuilta, että tieto ei pidä paikkaansa mutta ei ole auttanut asiaa. Jyväskylän Seppälän liikkeessä sain aggressiivista palvelua asiassa ja ehdottoman varmana kerrottuna, ettei tuotetta ole saatavilla. Henkilö yritti myydä minulle mutli-SIM-liittymää sen sijaan. Aivan käsittämätöntä touhua. Nyt siis kolmen yrityksen jälkeen olen edelleen ilman eSIMmiä. Hankin iPhonen XS:n ja Telian liittymän pitkälti tupla-SIM-mahdollisuuden vuoksi.
Isot pahoittelut @Herbie, että homma ei ole nyt mennyt ihan putkeen!
Tämä eSIM tekniikka on melko uusi juttu ja siitä syystä voi aiheuttaa vähän haastetta myös asiakaspalvelussa. Tilauksia varten on kuitenkin selkeät ohjeet kaikkien asiakasneuvojien tarjolla, jotta homma pitäisi hoitua tyylikkäästi maaliin. Selvästi tilanne vaatii pientä muistuttelua, joten laitanpa tästä myös palautetta eteenpäin.
Pääsisitkö meidän chattiin hoitamaan asiaa tänään tai vaihtoehtoisesti laittamalla palvelupyynnön, jolloin meiltä ollaan sinun suuntaan yhteydessä?
Yritin juuri chatin kautta. Siellä Heidi kertoo, että ohjelmistossanne on vikaa ja eSIMmiä ei siksi voida tehdä 😞
06-12-2018 16:36
@Herbie@ kirjoitti:
@NikoNo@ kirjoitti:
@Herbie@ kirjoitti:Miten ihmeessä Telian aspa voi olla niin kuutamolla tästä eSIM-asiasta? Olen käynyt kahdessa Telian liikkeessä Jyväskylässä ja yhdessä palvelupisteessä Tampereella ja saanut kaikista vastauksen, ettei eSIM vielä ole palveluvalikoimassa. Olen näyttänyt Telian sivuilta, että tieto ei pidä paikkaansa mutta ei ole auttanut asiaa. Jyväskylän Seppälän liikkeessä sain aggressiivista palvelua asiassa ja ehdottoman varmana kerrottuna, ettei tuotetta ole saatavilla. Henkilö yritti myydä minulle mutli-SIM-liittymää sen sijaan. Aivan käsittämätöntä touhua. Nyt siis kolmen yrityksen jälkeen olen edelleen ilman eSIMmiä. Hankin iPhonen XS:n ja Telian liittymän pitkälti tupla-SIM-mahdollisuuden vuoksi.
Isot pahoittelut @Herbie, että homma ei ole nyt mennyt ihan putkeen!
Tämä eSIM tekniikka on melko uusi juttu ja siitä syystä voi aiheuttaa vähän haastetta myös asiakaspalvelussa. Tilauksia varten on kuitenkin selkeät ohjeet kaikkien asiakasneuvojien tarjolla, jotta homma pitäisi hoitua tyylikkäästi maaliin. Selvästi tilanne vaatii pientä muistuttelua, joten laitanpa tästä myös palautetta eteenpäin.
Pääsisitkö meidän chattiin hoitamaan asiaa tänään tai vaihtoehtoisesti laittamalla palvelupyynnön, jolloin meiltä ollaan sinun suuntaan yhteydessä?
Yritin juuri chatin kautta. Siellä Heidi kertoo, että ohjelmistossanne on vikaa ja eSIMmiä ei siksi voida tehdä 😞
Ja nyt vuorostaan Katriina väittää että tässä pitää olla multiSIM. Ihan oikeasti, tässä ei ole enää mitään tolkkua. Olen ottanut kuvankaappaukset chatista ja pidän toimintaa ala-arvoisena.
06-12-2018 16:39
@Herbie@ kirjoitti:
Hankin iPhonen XS:n ja Telian liittymän pitkälti tupla-SIM-mahdollisuuden vuoksi.
Varmistan vain, mutta tarkoittanet tuolla tupla-SIM-mahdollisuudella siis iPhone XS:n tupla-SIM-featurea?
06-12-2018 21:52
Tässä saa näköjään olla tosi tyytyväinen, että sain jo toisella yrittämällä täysipäisen asiakaspalvelijan silloin kun oman eSIMmini aktivoin...
08-12-2018 09:31
@JuhaPN@ kirjoitti:
@ilegal@ kirjoitti:Onko eSIM nyt ”sertifioitu” kun Suomen Telia mainitaan Applen sivuilla eSIM palveluntarjoajana?
Lähde?
Täällä ei mainintaa Teliasta.
https://support.apple.com/fi-fi/HT209096
Olisiko lähde tämä Mac Rumorsin uutinen: According to Apple's website, the latest carriers supporting the eSIM feature include AT&T in the United States; Rogers and Fido in Canada; 3 in Denmark and Sweden; Orange in Poland and Spain; Telia in Estonia and Finland; Telenor in Norway
08-12-2018 09:37
@JuhaPN@ kirjoitti:
@ilegal@ kirjoitti:
Onko eSIM nyt ”sertifioitu” kun Suomen Telia mainitaan Applen sivuilla eSIM palveluntarjoajana?
Lähde?
Täällä ei mainintaa Teliasta.
https://support.apple.com/fi-fi/HT209096
En pysty vahvistamaan tässä vaiheessa - paremman tiedon puutteessa - mutta nyt tuon ko. linkin takaa Suomen kohdalla meidän firma mainitaan. Ja tämä kyllä mielestäni viittaa siihen, että iPhonen eSIM olisi nyt verifioitu.
Palaan tähän kun saan vahvistuksen.
08-12-2018 12:01
Tämähän meni nopeasti, nyt tuli vahvistus:
Kyllä, meidän eSIM on nyt sertifioitu. Edaan tämän tiedon aloituspostaukseen.