Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JussiJokk
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 36 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tervehdys Soneran väki,

 

Kuinka voi irtisanoa määräaikaisen Viihde-sopimuksen? Syyksi riittänee toimimaton tuote.

28 vastausta
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mrela kirjoitti:

@R2Pine kirjoitti:

1.Suurimmat viat korjattu,mutta mielestäni tuotteen pitää toimia täysin pl. väliaikaiset(lyhyet) häiriöt. Voiko tuote olla vain osittain toimiva ja silti sopimuksen mukainen?

2.Tallennukset toimivat boksin kautta laitettaessa.Minä yritin laittaa 2 ohjelmaa 10.5.2015 illalla tallenukseen boksin kautta =>virhekoodi 3 eli onnistumisprosentti pyöreä 0.Tein uudelleen käynnistyksen ym.mutta ei auttanut.Tiedän että välillä tulee häiriöitä,mutta ovatko häiriöt mielestänne niin HARVINAISIA,että eivät oikeuta vaatia parempaa toimivuutta tuotteelle?

3.Ilmoitit saaneesi tiedon että sopimusta ei voi irtisanoa nykyisten häiriöiden vuoksi(myös muut kuin tässä mainitsemani).Onko tämä vain Soneran kanta asiaan vai myös kuluttajaviraston ym. muiden viranomaisten kanta.

Hyvää kevättä ja jaksamisia klaaniin kyllä ne varmasti saadaan kaikki toimimaan ja aurinko paistamaan.


3 kysymykseen ilman mitään poliitikkojen kiemuroita suoraa vastausta odotellen.

 


1. Olet oikeassa, tuotteen pitää toki toimia kokonaisuudessaan ja siksi se tullaankin laittamaan kuntoon. Siellä on viimeisimpiä korjauspäivityksiä tehty juuri eilen, joten jälleen on menty askel eteenpäin.

2. Itsekkin laittelin eilen useampia ohjelmia tallennukseen testin vuoksi ja näytti kaikki jäävän talteen. Toki en ehtinyt vielä kaikkia tarkistamaan, että oliko tallenteet muuten onnistuneita. Oletko testaillut eilen tai tänään, että onko tilanne yhtään parantunut?

3. Tokihan tähän ei ole kuluttajaviranomaisten kantaa kyselty, mutta asiaa on selvitelty meidän talon sisällä lakimieheltä saakka, joten sieltä on tullut ihan oikeudellista faktaa tähän tilanteeseen. Tähän ei ole olemassa mitään selkeää aikarajaa, että missä ajassa korjaukset pitää saada tehtyä ilman että asiakkailla olisi purkuoikeus koko palveluun. Vaikka tallennus onkin tärkeä osa palvelua, niin se on silti vain yksi osa kokonaisesta palvelusta. Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen. Uskon kuitenkin itse, että viat saadaan korjattua ja viimeksi korjauspäivityksiä on tehty eilisen päivän aikana, joten parempaan päin mennään jo.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NikoNo kirjoitti:

@mrela kirjoitti:

@R2Pine kirjoitti:

1.Suurimmat viat korjattu,mutta mielestäni tuotteen pitää toimia täysin pl. väliaikaiset(lyhyet) häiriöt. Voiko tuote olla vain osittain toimiva ja silti sopimuksen mukainen?

2.Tallennukset toimivat boksin kautta laitettaessa.Minä yritin laittaa 2 ohjelmaa 10.5.2015 illalla tallenukseen boksin kautta =>virhekoodi 3 eli onnistumisprosentti pyöreä 0.Tein uudelleen käynnistyksen ym.mutta ei auttanut.Tiedän että välillä tulee häiriöitä,mutta ovatko häiriöt mielestänne niin HARVINAISIA,että eivät oikeuta vaatia parempaa toimivuutta tuotteelle?

3.Ilmoitit saaneesi tiedon että sopimusta ei voi irtisanoa nykyisten häiriöiden vuoksi(myös muut kuin tässä mainitsemani).Onko tämä vain Soneran kanta asiaan vai myös kuluttajaviraston ym. muiden viranomaisten kanta.

Hyvää kevättä ja jaksamisia klaaniin kyllä ne varmasti saadaan kaikki toimimaan ja aurinko paistamaan.


3 kysymykseen ilman mitään poliitikkojen kiemuroita suoraa vastausta odotellen.

 


1. Olet oikeassa, tuotteen pitää toki toimia kokonaisuudessaan ja siksi se tullaankin laittamaan kuntoon. Siellä on viimeisimpiä korjauspäivityksiä tehty juuri eilen, joten jälleen on menty askel eteenpäin.

2. Itsekkin laittelin eilen useampia ohjelmia tallennukseen testin vuoksi ja näytti kaikki jäävän talteen. Toki en ehtinyt vielä kaikkia tarkistamaan, että oliko tallenteet muuten onnistuneita. Oletko testaillut eilen tai tänään, että onko tilanne yhtään parantunut?

3. Tokihan tähän ei ole kuluttajaviranomaisten kantaa kyselty, mutta asiaa on selvitelty meidän talon sisällä lakimieheltä saakka, joten sieltä on tullut ihan oikeudellista faktaa tähän tilanteeseen. Tähän ei ole olemassa mitään selkeää aikarajaa, että missä ajassa korjaukset pitää saada tehtyä ilman että asiakkailla olisi purkuoikeus koko palveluun. Vaikka tallennus onkin tärkeä osa palvelua, niin se on silti vain yksi osa kokonaisesta palvelusta. Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen. Uskon kuitenkin itse, että viat saadaan korjattua ja viimeksi korjauspäivityksiä on tehty eilisen päivän aikana, joten parempaan päin mennään jo.


kuluttajaneuvojien kannoilla ei olekkaan  mitään  laillista merkistystä ne on vaan suosituksia vaikka oliskin käsitelty  kuluttajariitalautaskunnassa kyse on  siittä vaan halutaanko niitä noudattaa   kunnollinen  yritys noudattaa  niitä pakko  ei ole niin kuin  lakia on pakko noudattaa  en ota tässä  nyt kantaa siihen  minkälainen  yritys sonera on sanoin nyt vaan  tänkin asian tähän  jokainen  tietysti  halutessaan voi viedä asian oikeuteen   jossa punnitaan  onko asia laillista ja samalla saadaan lainvoimanen tuomio asiaan 

JussiJokk
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 36 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NikoNo kirjoitti:

 Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen.

Vieläkö viitsisit selvittää tyhmälle, mikä on se kohtuullinen aika ja kuinka se lasketaan? Jos tallennuksissa on vikaa kolme viikkoa, toimii sen jälkeen päivän ja sitten taas räkii seuraavat kaksi viikkoa, niin onko vika ollut päällä viisi vai kaksi viikkoa?

 

Ihan sillä kysyn, koska kuluvan vuoden aikana yli puolet ajasta Viihteessä on ollut enemmän tai vähemmän vikaa.

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JussiJokk kirjoitti:

@NikoNo kirjoitti:

 Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen.

Vieläkö viitsisit selvittää tyhmälle, mikä on se kohtuullinen aika ja kuinka se lasketaan? Jos tallennuksissa on vikaa kolme viikkoa, toimii sen jälkeen päivän ja sitten taas räkii seuraavat kaksi viikkoa, niin onko vika ollut päällä viisi vai kaksi viikkoa?

 

Ihan sillä kysyn, koska kuluvan vuoden aikana yli puolet ajasta Viihteessä on ollut enemmän tai vähemmän vikaa.


Sitä ei ole missään määritelty, mikä on kohtuullinen aika. Soneran linjauksen mukaan tämä 3 viikkoa on kyllä vielä kohtuullinen aika. Nyt kuitenkin alkaa näyttää jo hyvältä, kun eilen tehty korjauspäivitys on korjannut ongelmia huomattavasti. Sosiaalisessa mediassa on tullut asiakkailta jo positiivista palautetta ja ovat huomanneet parannukset.

mrela
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos muuttaa omakotitaloon johon ei ole vedetty puhelinpiuhaa lähimmästä jakokeskuksesta, riittääkö määräaikaisen sopimuksen irtisanomiseen, ilman korvaus velvoitetta.

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 483 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@mrela kirjoitti:

Jos muuttaa omakotitaloon johon ei ole vedetty puhelinpiuhaa lähimmästä jakokeskuksesta, riittääkö määräaikaisen sopimuksen irtisanomiseen, ilman korvaus velvoitetta.


Mikäli samaa palvelua, samalla tekniikalla ja hinnalla ei ole saatavilla uuteen osoitteeseen, luonnollisesti silloin voi palvelun irtisanoa, ilman määräaikaisen sopimuksen loppumaksujen laskutusta.

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

Shaquel
Kommentaattori
  • 18 custom-general.kudos
  • 40 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@NikoNo kirjoitti:

@JussiJokk kirjoitti:

@NikoNo kirjoitti:

 Toki jos tätä tallennusasiaa ei saada kohtuullisen ajan puitteissa korjattua, niin purkuoikeus varmasti tulee kyseeseen.

Vieläkö viitsisit selvittää tyhmälle, mikä on se kohtuullinen aika ja kuinka se lasketaan? Jos tallennuksissa on vikaa kolme viikkoa, toimii sen jälkeen päivän ja sitten taas räkii seuraavat kaksi viikkoa, niin onko vika ollut päällä viisi vai kaksi viikkoa?

 

Ihan sillä kysyn, koska kuluvan vuoden aikana yli puolet ajasta Viihteessä on ollut enemmän tai vähemmän vikaa.


Sitä ei ole missään määritelty, mikä on kohtuullinen aika. Soneran linjauksen mukaan tämä 3 viikkoa on kyllä vielä kohtuullinen aika. Nyt kuitenkin alkaa näyttää jo hyvältä, kun eilen tehty korjauspäivitys on korjannut ongelmia huomattavasti. Sosiaalisessa mediassa on tullut asiakkailta jo positiivista palautetta ja ovat huomanneet parannukset.


ai että 3 viikkoa neljästä palvelu "toimii" n.20% teholla, ja siitä hyvästä saa maksaa täyden laskun? oliskohan soneran aika kohtuullistaa hieman noita aikojaan, eihän tossa oo mitään järkee. Mitäs nämä parannukset ovat? "toimiva" tuote kenties? vai tuleeko laskut viikon etuajassa ja tuplana?

JussiJokk
Kommentaattori
  • 17 custom-general.kudos
  • 36 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tuosta kolmesta viikosta voidaan olla montaa mieltä. Tämä viimeisin show alkoi jo 4 viikkoa sitten ja jatkuu. Kun en noita somejuttuja käytä, niin viitsisikö joku tosiaan kertoa mitä parannuksia siellä on huomattu.

Vazaaz
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ei täällä ainakaan mitään parannusta ole tapahtunut tuon viihteen kanssa

Ja kyllä lähtee sonera pois samantien kun sen saa mahdolliseksi onneksi katson asuntoo niin saa dna welho mahdollisuuden valokuidun merkeissä (mikäli ymmärsin niin muuttaminen asuntoon missä ei tuo 24mb/s yhteys toimi niin on oikeutettu sopimuksen purkamiseen)

Kiitos ja anteeksi t. turhautunut, unohdin jopa tunnukseni niin loin uuden toiselle sähköpostille 🙂