Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 79 custom-general.kudos
  • 181 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 


@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021

Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂

 

Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.
Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

 

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

 

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

 

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

  

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

 

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

 

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


 

471 vastausta
Tommivaan
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ongelma oli ainakin YLE1, 2, MTV3 ja Nelonen -kanavilla. Aamun testeissä huomasin, että eilen ajastetut tallennukset eivät auenneet vielä tänäänkään. Tuli vain viesti, että kyseessä on ajastettu tallennus eikä katselua voi vielä aloittaa.

VeraEk
Telialainen
Telialainen
  • 11 custom-general.kudos
  • 51 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos kaikille ilmoituksista koskien häiriötä tallentamisessa ja Aloita alusta-toiminteessa! Häiriö on nyt korjauksessa, ja asiasta on kirjoitettu Telia.fi tiedote.

Whistl3r
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@VeraEk  kirjoitti:

@harda1  kirjoitti:

Tervehdys. Tällainen ongelma tullut uuden laitteen myötä, eli jos haluan katsoa vaikkapa kolmoselta seiskan uutiset, niin miksi *******issä minun pitää tallentaa koko uutislähetys ennen kuin pystyn sen katsomaan? Ja sama ongelma monen muun kanavan kanssa. Miten tuon typerän ominaisuuden saa pois päältä?


Lähtökohtaisesti MTV3 ja Nelonen -kanavat vaatii tallentamisen ohjelmien katsomiseksi, mikäli boksi on käytössä muussa kuin Telian nettiyhteydessä. Olemme kuitenkin havainneet häiriön siinä, ettei boksi aina tunnista Telian verkkoyhteyttä, ja vaatii siksi virheellisesti tallentamista. Ohjelmia tulisi silti pystyä katsomaan livenä, vaikkakin kanava vaatii tallennusta. Etkö edelleenkään pääse katsomaan ohjelmia livenä, vaan pelkästään tallenteena? 


 

Täysin sama vika täälläkin.

Ei voi katsoa kanavia suorana vaan vaatii aina tallennuksen.

Todella harmillista. Voisitteko korjata vian asap.

 

--

Muokkaus TeroRe: Lisäsin lainauksen mukaan niin nähdään, että mihin kommenttiin nyt vastattiin

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 79 custom-general.kudos
  • 181 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@madass  kirjoitti:

Uusi reititin on ZTE MC801A. Ei tullut kuvaa tuon kautta, valikot kuitenkin näkyivät. Narut takaisin kiinni vanhaan Sagencomiin, niin taas näkyy.


Olen selvitellyt asiaa eri asiantuntijoiden kanssa, mutta ei ole selvinnyt mitään mikä selittäisi tuon virhetilanteen. Pahoittelen tästä aiheutunutta harmia. 

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 79 custom-general.kudos
  • 181 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Whistl3r  kirjoitti:

@VeraEk  kirjoitti:

@harda1  kirjoitti:

Tervehdys. Tällainen ongelma tullut uuden laitteen myötä, eli jos haluan katsoa vaikkapa kolmoselta seiskan uutiset, niin miksi *******issä minun pitää tallentaa koko uutislähetys ennen kuin pystyn sen katsomaan? Ja sama ongelma monen muun kanavan kanssa. Miten tuon typerän ominaisuuden saa pois päältä?


Lähtökohtaisesti MTV3 ja Nelonen -kanavat vaatii tallentamisen ohjelmien katsomiseksi, mikäli boksi on käytössä muussa kuin Telian nettiyhteydessä. Olemme kuitenkin havainneet häiriön siinä, ettei boksi aina tunnista Telian verkkoyhteyttä, ja vaatii siksi virheellisesti tallentamista. Ohjelmia tulisi silti pystyä katsomaan livenä, vaikkakin kanava vaatii tallennusta. Etkö edelleenkään pääse katsomaan ohjelmia livenä, vaan pelkästään tallenteena? 


 

Täysin sama vika täälläkin.

Ei voi katsoa kanavia suorana vaan vaatii aina tallennuksen.

Todella harmillista. Voisitteko korjata vian asap.

 

--

Muokkaus TeroRe: Lisäsin lainauksen mukaan niin nähdään, että mihin kommenttiin nyt vastattiin


Onko tämä virhetilanne edelleen kohdallasi päällä myös kun käytät digiboksia Telian nettiyhteydellä? Mikä digiboksi sinulla on käytössäsi? 

Whistl3r
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Koko ajan on virhetilanne päällä.

Käytän ainoastaan Telian langattomalla nettiyhteydellä SDMC DV8919X Black digiboksia. Onko jokin päivitys tehnyt tämän ongelman?

Tomppa_1
Vakiokalustoa ☆
  • 37 custom-general.kudos
  • 186 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Whistl3r  kirjoitti:

Koko ajan on virhetilanne päällä.

Käytän ainoastaan Telian langattomalla nettiyhteydellä SDMC DV8919X Black digiboksia. Onko jokin päivitys tehnyt tämän ongelman?


Kokeile: Asetukset/Järjestelmän asetukset/Laitteen asetukset/Käynnistä uudelleen

Whistl3r
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olen tehnyt, ei ole vaikutusta.

Tomppa_1
Vakiokalustoa ☆
  • 37 custom-general.kudos
  • 186 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Whistl3r  kirjoitti:

Olen tehnyt, ei ole vaikutusta.


Viimeinen keino on boksin uudelleenasennus eli Asetukset/Järjestelmän asetukset/Laitteen asetukset/Tietoja/Nollaus.

Whistl3r
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei

Tämä keino toimi. 

Kiitokset.