@dasugu kirjoitti:
juu, siis muotoilin aikaisemmin hieman väärin.. PC:llä selaimella Telian "mobiilivarmenne aktivointi-sivulla" ei toimi tuo
ensimmäisen koodin saapuminen jonka voisi kuitata, eipä myöskään toiminut myymälässä ?
Mobiililaitteella kun kokeilee samaa, samalla sivulla, koodi saapuu ja aktivointi toteutuu.. ??
Nyt en oikein käsitä itsekään @dasugu. Sinulla on siis sama liittymän eID sim-kortti, johon on jo ennestään aktivoitu "Mobiilivarmenne"-lisäpalvelu (ns. ensitunnistus) ja olet luonut tunnusluvun (4 numeroa) puhelimen SIM Toolkit -sovelluksessa? Sitä ei tarvitse jatkuvasti aktivoida uudelleen vaikka Sonera ja Tele Finland yhdistyi yhdeksi eli Teliaksi. Lisätietoa muutoksesta täällä. Mitään muutoksia nykyisiin palveluihin ei tehty.
Jos "Mobiilivarmenne"-lisäpalvelu kytketty, niin se löytyy Omien Sivujen liittymän "Lisäpalvelut"välilehdeltä.
Sitten vain kokeilemaan...
- Mene osoitteeseen telia.fi/kirjaudu
- Valitse kirjautumistavaksi "Mobiilivarmenteella"-välilehti
- Syötä puhelinnumerosi ja napsauta "Kirjaudu >"
- Sivu antaa tunnisteen
- Poista näytönlukitus puhelimestasi
- Puhelimen näytölle pitäisi ilmestyä tässä vaiheessa tunnistuspyyntö Telialta (kestoltaan max. 20 sekuntia) ja napsautetaan "OK"
- Syötä luomasi tunnuslukusi (SIM Toolkit -istunnossa) ja napsauta "OK"
- Odota hetken aikaa ja olet kirjautuneena Omille Sivuille onnistuneesti
- Mikäli ei onnistunut, niin kannattaa aloittaa alusta.
Huom.! Mobiilivarmenteessa on 25 sekunnin aikakatkaisu, jos et tee mitään. Lisäksi kannattaa huomioida se, josta @kiisseli67 aikaisemmin mainitsi.
Lähde: https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-mobiilivarmenne/telia-mobiilivarmenne
Onnistuiko? 