peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
51988 Jäsentä
150035 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Opengate/Yhteyspiste

Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎24-02-2017
Kirjoituksia: 3
1/17

Opengate/Yhteyspiste

Miten tuon palvelun saa käyttöön ja onko tuosta mitään käytännön hyötyä verkkopelaamisessa ?

0 tykkäystä
16 vastausta
SIM-guru
SIM-guru
Rekisteröitynyt: ‎21-02-2015
Kirjoituksia: 1 317
2/17

Vs: Opengate/Yhteyspiste

Hedenske kirjoitti:

Miten tuon palvelun saa käyttöön ja onko tuosta mitään käytännön hyötyä verkkopelaamisessa ?

Ainakin ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun esim puhelimitse tai chatissa. Omilta sivuilta ei tainnut ainakaan aiemmin saada tilattua? Lisäksi tulee muistaa muuttaa apn oikeaksi tilauksen jälkeen. Opengate antaa siis julkisen ip osoitteen, eli ei ole operaattorin natin takana. Jos tarkoitat pelaamista esim. playstationilla, niin kyllä siitä on hyötyä. Silloin kaikki tarvittavat portit on auki liittymästä, ja omasta routeristasi sitten teet tarvittavat porttiohjaukset.

Pelaamiseen suosittelen silti kiinteää yhteyttä, jos sellainen vain on mahdollista hankkia.

Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved
Uusi jäsen
3/17

4G aikalailla ainut vaihtoehto täällä korvessa, tämän hetkinen liittymä on 200/50 mobiilinetti ja pelaaminen lähinnä PC painotteista, mutta pitänee pistää harkintaan palvelun käyttöönotto. Kiitoksia.

0 tykkäystä
Data-Jehu 2018
Data-Jehu 2018
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 1 702
4/17

Kuullostaapa aika rajulta 200/50 liittymä. Millaisia nopeuksia se antaa?

Uusi jäsen
5/17

Kyllä se yleensä on 100-150 välillä, ruuhka aikana sitten tippuu alle 100, noin 1 km linkkimastoon ja ulkoiset antennit auttaa luullakseni asiaa =) ja uppi on aika tasaseen 40+.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎18-11-2015
Kirjoituksia: 6
6/17

Moikka!

Minkälaiset portit on auki? Olen tilannut opengate palvelu, ZyXEL LTE 3301 reitimissä olen tehnyt tarvittavat portin ohjaukset ja auki on vain porttit 80, 8080, 8000 kaikki muut on ihan kiinni.

https://imgur.com/a/pvUdu

0 tykkäystä
Konkari*
Konkari*
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 256
7/17

iffiolen kirjoitti:

Moikka!

Minkälaiset portit on auki? Olen tilannut opengate palvelu, ZyXEL LTE 3301 reitimissä olen tehnyt tarvittavat portin ohjaukset ja auki on vain porttit 80, 8080, 8000 kaikki muut on ihan kiinni.

https://imgur.com/a/pvUdu

Tuolta Telian tukisivulta löytyy tieto: "Palvelussa kaikki portit ovat auki, paitsi TCP-portti 25 ja UDP-portti 53, jotka on suljettu tietoturvasyistä".

https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-yhteyspiste/telia-yhteyspiste

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
8/17

Kiitos vastauksesta! Hymiö Onnellinen

Mutta miksi me sitten ei saa auki toisi porte? Jos katsot edellä oleva kuva sitten kaikki muut ovat kiinni mitä kuvassa näkyy. Pitäisi jo toimia kaikki muutaki ja ohjaus pitäisi olla oikeasti tehty? Tuo on nyt epaselvä!? Jos poistan listalta 80, 8080, 8000 portit sitten on nuo heti kiinni. Sekä ohjaus pitää olla tehty oikestiin.

Tällä hetkellä on APN asetukset "sonera" ja "opengate" jos laitan asetukset "sonera prointernet" ja "opengate" ei saa yhteyttä enää.

Että missä olen tehnyt virhe tai on väärä?

0 tykkäystä
Asiantuntija
Asiantuntija
Rekisteröitynyt: ‎29-06-2017
Kirjoituksia: 124
9/17

Moro iffiolen,

Tuossa aiemmin laitettiinkin hyvä linkki tähän liittyen. Muutamia poikkeuksia löytyy mitkä portit eivät ole auki mutta näissä on aina jokin painavampi syy miksi näin on. 

Oletko reitittimestä asettanut apn=opengate, ja käyttäjätunnus ja salasana tyhjä?

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
10/17

APN on opengate ja käyttäjätunnus ja salasana on tyhjä. Olen 3 päivää googlannut eri foorumia ja testanut eriläisiä ratkaisuja.

Jostain jutusta jäi mielen tyo IP muoto. Minkälainen see pitäisi olla? Minulla on tällä hetkellä 194.251.XX.XX mutta joku kertois että pitäisi olla 64.XXX.XXX.XX tai 68.XXX.XXX.XX

0 tykkäystä