Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Olematonasiakas
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Perusteettomat laskut Soneralta & Sergel Oy perintätoimistolta olemattomasta sopimuksesta

Kyseisellä otsikolla on jo vuonna 2015 joku ihmetellyt tätä asiaa täällä. 

Nyt on minun vuoroni. Jotain vilunkia täytyy hommassa olla, jos en ole ainoa jolta peritään laskua liittymästä mitä ei ole koskaan ollutkaan. 

Telian ei myöskään kuulemma tarvitse alkuperäistä sopimusta enää esittää kun yli 3 vuotta kulunut aikaa.

Jännä silti, että perintää voidaan kaikesta huolimatta jatkaa. Asia ei todellakaan jää tähän.

5 vastausta
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Tervehdys @Olematonasiakas ja kiva kun tulit Yhteisöön keskustelemaan!

 

Jos sopimus on tehty jo 3 vuotta sitten, niin onhan tässä tosiaan aikaa kulunut. Meillä ei ole mahdollisuutta laskuttaa mitään sellaista, josta ei ole sopimusta tehty joko puhelimitse, verkkokaupassa tai Telian kaupassa. Tästä sinun tapauksesta en nyt tarkemmin tiedä, että mistä palvelusta on ollut kysymys mutta sen kyllä asiakaspalvelun kautta saadaan selvitettyä. 

 

Eikö sinulle ole tullut mitään laskuja tai muistutuslaskuja tässä vuosien mittaan, kun ei ne laskut kuitenkaan ihan niin nopeasti perintään mene? Laskuilta näkisi myös helposti, että mitä niissä veloitetaan.

Sinulla on toki halutessasi mahdollisuus jutella tästä tilanteesta myös kuluttaja-asiamiehen kanssa, jolloin saat myös ulkopuolisen näkemyksen asiaan.

Olematonasiakas
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@NikoNo  kirjoitti:

Tervehdys @Olematonasiakas ja kiva kun tulit Yhteisöön keskustelemaan!

 

Jos sopimus on tehty jo 3 vuotta sitten, niin onhan tässä tosiaan aikaa kulunut. Meillä ei ole mahdollisuutta laskuttaa mitään sellaista, josta ei ole sopimusta tehty joko puhelimitse, verkkokaupassa tai Telian kaupassa. Tästä sinun tapauksesta en nyt tarkemmin tiedä, että mistä palvelusta on ollut kysymys mutta sen kyllä asiakaspalvelun kautta saadaan selvitettyä. 

 

Eikö sinulle ole tullut mitään laskuja tai muistutuslaskuja tässä vuosien mittaan, kun ei ne laskut kuitenkaan ihan niin nopeasti perintään mene? Laskuilta näkisi myös helposti, että mitä niissä veloitetaan.

Sinulla on toki halutessasi mahdollisuus jutella tästä tilanteesta myös kuluttaja-asiamiehen kanssa, jolloin saat myös ulkopuolisen näkemyksen asiaan.



"Sopimus" lienee tehty jo vuosia sitten, en vaan tiedä kuka sen on tehnyt. En minä ainakaan. Laskuja on tullut vuosien varrella kyllä, mutta vakavan sairauden johdosta ei tämä asia ollut päällimmäisenä agendalistalla, jonka johdosta en ole aiemmin asiaa päässyt hoitamaan. 

Nyt, kun yritän asiaan saada vastauksia, ei niitä mulle anneta, kuin toteamalla, että Telialla ei ole lakisääteistä velvollisuutta pitää sopimuksia tallessa yli 3 vuotta. Jännä juttu, kun hyvään kirjanpitotapaan voisi luulla kuuluvan myös sopimusten säilytykset. Ei kuitenkaan teillä. Eli minulta kuitenkin voidaan periä vuosia vanhaa laskua, mutta teidän ei kuitenkaan tarvitse minulle osoittaa vuosien vanhaa sopimusta. Näin. 

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions


@Olematonasiakas  kirjoitti:

"Sopimus" lienee tehty jo vuosia sitten, en vaan tiedä kuka sen on tehnyt. En minä ainakaan. Laskuja on tullut vuosien varrella kyllä, mutta vakavan sairauden johdosta ei tämä asia ollut päällimmäisenä agendalistalla, jonka johdosta en ole aiemmin asiaa päässyt hoitamaan. 

Nyt, kun yritän asiaan saada vastauksia, ei niitä mulle anneta, kuin toteamalla, että Telialla ei ole lakisääteistä velvollisuutta pitää sopimuksia tallessa yli 3 vuotta. Jännä juttu, kun hyvään kirjanpitotapaan voisi luulla kuuluvan myös sopimusten säilytykset. Ei kuitenkaan teillä. Eli minulta kuitenkin voidaan periä vuosia vanhaa laskua, mutta teidän ei kuitenkaan tarvitse minulle osoittaa vuosien vanhaa sopimusta. Näin. 


Ymmärrän, että elämässä voi tulla erilaisia tilanteita vastaan. Harmillista, kun et ole asiaa päässyt aiemmin hoitamaan. Näitä on hieman hankalampaa selvitellä useiden vuosien jälkeen, mutta kyllä meidän järjestelmistä kuitenkin nähdään, että mitä siellä laskuilla on veloitettu. Sergel osaa puolestaan kertoa heidän laskujensa sisällöstä tarkemmin jos olet sinne yhteydessä.

 

Tästä en tosiaan pääse asiakastietoihin käsiksi, joten en pysty asiaa tarkemmin tutkimaan. Tarvittaessa voit olla vielä meihin yhteydessä esimerkiksi chatin tai Facebookin yksityisviestien kautta, niin voidaan keskustella asiasta. Kuluttaja-asiamies on hyvä väylä myös jos haluat ulkopuolista näkemystä asiaan.

Pebeto
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Minulla kävi juuri aivan sama asia.

 

ostin 2 tuotetta, joista olisi pitänyt tulla muistutus kun unohtunut maksaa, oma virhe, myönnän.

Ainottakaan muistutusta en ole nähnyt omassa postilaatikossa, jonka jälkeen mennyt Sergel Finans Oy:lle perintään. 
Heiltä ilmoitettu nyt kun käräjäoikeuden haaste tuli, ja osasin alkaa kysellä asian perään, että 2 kirjettä pistetty tulemaan. Ei pidä paikkaansa.

 

Kävin kaikki kirjeet 2020 kesäkuusta tähän päivään, ja ainuttakaan kirjettä ei ole Sergeliltä.
Kun pyysin Sergeliltä, että ottakaa nyt ihmeessä s.postitse yhteyttä, niin ei kuulemma onnistu kun vanha järjestelmä, eikä kaikilla ole s.postia käytössään?? Johan on takapajuinen yritys.

Telian kanssa on monta e-lasku sopimusta tehtynä, erinäisistä hankinnoista, ennen toiminut, nyt ei.

Nyt tuli viimeinen pisara tähän firmaan, ollut vuodesta 1999 asiakkaana, nyt riitti.

Sergel nostaa kädet pystyyn, tuli kahdesta kellosta lähes tonnin lasku.

Että kiitos näistä vuosista, nyt lähden kilpailijalle. Ei nappaa tälläinen toiminta tippaakaan, liian kallista.

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 105 custom-general.kudos
  • 330 custom-general.replies
  • 14 custom-general.solutions


@Pebeto  kirjoitti:

Minulla kävi juuri aivan sama asia.

 

ostin 2 tuotetta, joista olisi pitänyt tulla muistutus kun unohtunut maksaa, oma virhe, myönnän.

Ainottakaan muistutusta en ole nähnyt omassa postilaatikossa, jonka jälkeen mennyt Sergel Finans Oy:lle perintään. 
Heiltä ilmoitettu nyt kun käräjäoikeuden haaste tuli, ja osasin alkaa kysellä asian perään, että 2 kirjettä pistetty tulemaan. Ei pidä paikkaansa.

 

Kävin kaikki kirjeet 2020 kesäkuusta tähän päivään, ja ainuttakaan kirjettä ei ole Sergeliltä.
Kun pyysin Sergeliltä, että ottakaa nyt ihmeessä s.postitse yhteyttä, niin ei kuulemma onnistu kun vanha järjestelmä, eikä kaikilla ole s.postia käytössään?? Johan on takapajuinen yritys.

Telian kanssa on monta e-lasku sopimusta tehtynä, erinäisistä hankinnoista, ennen toiminut, nyt ei.

Nyt tuli viimeinen pisara tähän firmaan, ollut vuodesta 1999 asiakkaana, nyt riitti.

Sergel nostaa kädet pystyyn, tuli kahdesta kellosta lähes tonnin lasku.

Että kiitos näistä vuosista, nyt lähden kilpailijalle. Ei nappaa tälläinen toiminta tippaakaan, liian kallista.


Hei @Pebeto ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön!

 

Kuulostaapa ikävältä. Laskujen perintä ei ole meistäkään mukavaa, mutta joskus se on välttämätöntä. Maksamatta jääneestä laskusta lähtee kyllä maksumuistutukset, mutta jos niihin ei reagoi, niin velka siirtyy perintään muistutusmaksu- ja korkokuluineen. Nyt kun asia on siirtynyt Sergelin käsittelyyn, olisi tätä hyvä selvitellä tarkemmin heidän kanssa.

 

Tuosta e-laskusta, niin minkälaisia ongelmia sen kanssa oli? Joskus e-laskun kytkentä on voinut osua liian lähelle seuraavan laskun muodostumista, jonka vuoksi lasku on tullut entisellä laskutustavalla, kuten esimerkiksi sähköpostitse tai paperitse. Myös jos pankki on vaihtunut välissä, niin tuo e-lasku tulee kytkeä aina uudelleen.

| Telia Yhteisön moderaattori |