Tässä kirjeessä luomme katsauksen syyskuuhun, sekä kirje sisältää pari ajankohtaista nostoa.
Numeroin aiheet tuttuun tapaan (1-8) ja toivon, että kerrot kommenteissa mitkä olivat mielestäsi tämän kirjeen parhainta antia. Kuulen mielelläni palautteitanne, tehdään yhdessä parhain uutiskirje
Nähdään Yhteisössä!
Tero / Yhteisömanageri
Ajankohtaista
#1 Wilfa-robottipölynimuri-kilpailu on käynnissä ja päättyy tulevana sunnuntaina eli 15.10.2023. Jos olet kiinnostunut uutuuslaitteiden testaamisesta niin vielä kerkeät ilmoittautumaan mukaan. Arvomme tulevana maanantaina yhteensä 3 voittajaa ja jäämme suurella mielenkiinnolla seuraamaan testien edistymistä testiraporttien muodossa.
#2 Kehitysyhteisö Hiomon puolella järjestämme seuraavaksi vähän kevyemmän tehtävän. Tulemme kysymään siellä hiomolaisten kokemuksia ja ajatuksia Hiomosta tähän mennessä. Järjestämme samalla osallistujien kesken arvonnan.
Jos et ole vielä Hiomossa, mutta olet kiinnostunut osallistumaan muun muassa Telian palvelukehitykseen niin tutustu Hiomoon ja hae mukaan.
#3 Avasimme uuden Huijaukset ja digiturvallisuus -osion, jossa julkaisemme tietoa ja vinkkejä erilaisista huijauksista sekä toimintaohjeita muutoinkin digiturvallisuuteen liittyen. Kuten aina niin voit kysyä siellä lisää mikä vain askarruttaakaan.
Uuden osion avaaminen liittyy saamiimme palautteisiin, että sivuiltamme ei löydy tietoa ja toimintaohjeita erilaisiin huijauksiin liittyen. Tartuimme haasteeseen ja uusi osio on nyt nähnyt päivänvalon. Osio täydentyy koko ajan ja voit ehdottaa ohjeita, mitä huomaat sieltä puuttuvan.
Syyskuussa tapahtunutta
#4 Kehitysyhteisö Hiomossa pureuduttiin tv-palveluiden maailmaan. Kartoitimme miten hiomolaiset löytävät katsottavaa Telia Playsta tai muista tv/suoratoistopalveluista.
#5 Apple julkisti kuun puolivälissä uudet iPhonet sekä Apple Watch -kellot. Toimitukset käynnistyivät muutama päivä julkistuksen jälkeen. Olemme aiempina vuosina jakaneet tilannetietoutta toimitusten etenemisestä täällä Yhteisössä mutta luovuimme siitä pari vuotta sitten, kun otimme käyttöön asiakaskohtaisen tilannetiedottamisen tekstiviestillä sekä tilausseurantasivulla. Joten nykyään jaamme Yhteisössä tietoa uusista julkaisuista sekä myynninaloituksesta.
#6 Syyskuun pisimmät keskustelut
Uusien Applen laitteiden ympärillä käytiin eniten keskustelua syyskuussa. Toimitukset käynnistyivät 15.9. alkaen ja tästä oli tieto myös verkkokaupassamme. Jostain syystä osa tilaajista oli tulkinnut sen päivämääräksi, jolloin hän myös saa laitteen itselleen. Tämä on kuitenkin tarkoittanut vain toimituksien käynnistymistä yleisesti ottaen, kuten aiempinakin vuosina. Ketjussa keskusteltiin paljon toimituksista ja toivottiin, että alamme julkaisemaan siellä tilannetietoa toimitusten etenemisestä. Kuten tuossa ylempänä mainitsin niin tiedotamme toimitusten etenemisestä tilausseurantasivulla. Jos laitteen toimitusaikataulu on tiedossa, tieto siitä löytyy tilausseurantasivulta. Ja jos taasen ei ole, siitä ei olisi tietoa myöskään täällä Yhteisössä.
Toiseksi pisin keskustelu oli Miksi en näe C Morea? -keskustelu. Se oli pitkä ja monivaiheinen keskustelu mutta onneksi se myös päättyi hyvin ja C More alkoi näkymään kuten pitää.
Kolmanneksi eniten keskusteltiin Keminmaan (mobiiliverkon) parannustöiden aikatauluista. Siellä on tilanne, että aikataulu on hivenen muuttunut ja tätä kirjoittaessa siellä pitäisi alkaa nyt hiljalleen tapahtumaan.
Neljänneksi pisin keskustelu käytiin Televisio ei yhdistä verkkoon -keskustelussa. Myös tämä keskustelu päättyi hyvin ja yhteisöläinen sai netin toimimaan uudessa kodissa.
Viidenneksi pisimmässä keskustelussa oli kyse Telia Dot -liittymän laskutusperiaatteista. Myös tässä tapauksessa asia selvisi ja kysymykseen on merkitty myös ratkaisu.
#7 Hyödyllisimmät artikkelit
Lista sisältää artikkeleita, joiden lopussa olevaan hyödyllisyysäänestykseen on painettu syyskuussa eniten hymyileviä hymiöitä.
- Usein kysytyt kysymykset: Huijausviestit ja tietoturva
- Näin varaudut ennalta puhelinvarkauteen tai puhelimen katoamiseen
- Tietopaketti: Telia Yhteisö
- Puhelimen tietoturva kuntoon: älä koskaan tee näitä virheitä
- Usein kysytyt kysymykset: Telian matkapuhelinliittymä
#8 Syyskuun tilastoja
- Kysyttyjä kysymyksiä: 40kpl, joista 14 on merkitty ratkaisu → ratkaisu-% 35%
- Keskimääräinen ratkaisuaika: 2 päivää 9 tuntia ja 24 minuuttia
- Eniten kysymyksiä ratkaisseet jäsenet top 5
@Hannele2022 @kiisseli67 @irritus @Sekunti @hjutt
- Kävijäkyselyn tuloksia
- Syy tulla Yhteisöön
- 47% kävijöistä tuli etsimään ohjeita ja ratkaisuja kysymykseensä
- 17% kävijöistä tuli jostain muusta syystä Yhteisöön
- 14% kävijöistä tuli etsimään lisätietoja ostokseensa liittyen
- 12% kävijöistä etsi henkilökohtaista asiakaspalvelua
- 11% kävijöistä etsi muiden kokemuksia Telian palveluista
- Löysikö kävijä sen mitä tuli etsimään
- 57% kävijöistä kertoo, että löysi sen mitä tuli etsimään
- Oliko kävijä tyytyväinen vierailuunsa Yhteisössä
- 72% kävijöistä kertoi, että vierailu oli ok tai sitä parempi kokemus
- Syy tulla Yhteisöön