Uutiskirje

Yhteisön uutiskirje 10/2023

  • 13 October 2023
  • 6 kommenttia
  • 192 katselukertaa
Yhteisön uutiskirje 10/2023
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10369 kommenttia

Tässä kirjeessä luomme katsauksen syyskuuhun, sekä kirje sisältää pari ajankohtaista nostoa.

Numeroin aiheet tuttuun tapaan (1-8) ja toivon, että kerrot kommenteissa mitkä olivat mielestäsi tämän kirjeen parhainta antia. Kuulen mielelläni palautteitanne, tehdään yhdessä parhain uutiskirje 🤗

Nähdään Yhteisössä!

Tero / Yhteisömanageri

 

Ajankohtaista

 

#1 Wilfa-robottipölynimuri-kilpailu on käynnissä ja päättyy tulevana sunnuntaina eli 15.10.2023. Jos olet kiinnostunut uutuuslaitteiden testaamisesta niin vielä kerkeät ilmoittautumaan mukaan. Arvomme tulevana maanantaina yhteensä 3 voittajaa ja jäämme suurella mielenkiinnolla seuraamaan testien edistymistä testiraporttien muodossa.

 

#2 Kehitysyhteisö Hiomon puolella järjestämme seuraavaksi vähän kevyemmän tehtävän. Tulemme kysymään siellä hiomolaisten kokemuksia ja ajatuksia Hiomosta tähän mennessä. Järjestämme samalla osallistujien kesken arvonnan.

Jos et ole vielä Hiomossa, mutta olet kiinnostunut osallistumaan muun muassa Telian palvelukehitykseen niin tutustu Hiomoon ja hae mukaan.

 

#3 Avasimme uuden Huijaukset ja digiturvallisuus -osion, jossa julkaisemme tietoa ja vinkkejä erilaisista huijauksista sekä toimintaohjeita muutoinkin digiturvallisuuteen liittyen. Kuten aina niin voit kysyä siellä lisää mikä vain askarruttaakaan.

Uuden osion avaaminen liittyy saamiimme palautteisiin, että sivuiltamme ei löydy tietoa ja toimintaohjeita erilaisiin huijauksiin liittyen. Tartuimme haasteeseen ja uusi osio on nyt nähnyt päivänvalon. Osio täydentyy koko ajan ja voit ehdottaa ohjeita, mitä huomaat sieltä puuttuvan.

 

Syyskuussa tapahtunutta

 

#4 Kehitysyhteisö Hiomossa pureuduttiin tv-palveluiden maailmaan. Kartoitimme miten hiomolaiset löytävät katsottavaa Telia Playsta tai muista tv/suoratoistopalveluista.

Lue lisää Hiomosta.

 

#5 Apple julkisti kuun puolivälissä uudet iPhonet sekä Apple Watch -kellot. Toimitukset käynnistyivät muutama päivä julkistuksen jälkeen. Olemme aiempina vuosina jakaneet tilannetietoutta toimitusten etenemisestä täällä Yhteisössä mutta luovuimme siitä pari vuotta sitten, kun otimme käyttöön asiakaskohtaisen tilannetiedottamisen tekstiviestillä sekä tilausseurantasivulla. Joten nykyään jaamme Yhteisössä tietoa uusista julkaisuista sekä myynninaloituksesta.

 

#6 Syyskuun pisimmät keskustelut

 

Uusien Applen laitteiden ympärillä käytiin eniten keskustelua syyskuussa. Toimitukset käynnistyivät 15.9. alkaen ja tästä oli tieto myös verkkokaupassamme. Jostain syystä osa tilaajista oli tulkinnut sen päivämääräksi, jolloin hän myös saa laitteen itselleen. Tämä on kuitenkin tarkoittanut vain toimituksien käynnistymistä yleisesti ottaen, kuten aiempinakin vuosina. Ketjussa keskusteltiin paljon toimituksista ja toivottiin, että alamme julkaisemaan siellä tilannetietoa toimitusten etenemisestä. Kuten tuossa ylempänä mainitsin niin tiedotamme toimitusten etenemisestä tilausseurantasivulla. Jos laitteen toimitusaikataulu on tiedossa, tieto siitä löytyy tilausseurantasivulta. Ja jos taasen ei ole, siitä ei olisi tietoa myöskään täällä Yhteisössä.

Toiseksi pisin keskustelu oli Miksi en näe C Morea? -keskustelu. Se oli pitkä ja monivaiheinen keskustelu mutta onneksi se myös päättyi hyvin ja C More alkoi näkymään kuten pitää.

Kolmanneksi eniten keskusteltiin Keminmaan (mobiiliverkon) parannustöiden aikatauluista. Siellä on tilanne, että aikataulu on hivenen muuttunut ja tätä kirjoittaessa siellä pitäisi alkaa nyt hiljalleen tapahtumaan.

Neljänneksi pisin keskustelu käytiin Televisio ei yhdistä verkkoon -keskustelussa. Myös tämä keskustelu päättyi hyvin ja yhteisöläinen sai netin toimimaan uudessa kodissa.

Viidenneksi pisimmässä keskustelussa oli kyse Telia Dot -liittymän laskutusperiaatteista. Myös tässä tapauksessa asia selvisi ja kysymykseen on merkitty myös ratkaisu.

 

#7 Hyödyllisimmät artikkelit

 

Lista sisältää artikkeleita, joiden lopussa olevaan hyödyllisyysäänestykseen on painettu syyskuussa eniten hymyileviä hymiöitä.

 

#8 Syyskuun tilastoja

  • Kysyttyjä kysymyksiä: 40kpl, joista 14 on merkitty ratkaisu → ratkaisu-% 35%
    • Keskimääräinen ratkaisuaika: 2 päivää 9 tuntia ja 24 minuuttia
  • Eniten kysymyksiä ratkaisseet jäsenet top 5
    • @Hannele2022
    • @kiisseli67
    • @irritus
    • @Sekunti
    • @hjutt
  • Kävijäkyselyn tuloksia
    • Syy tulla Yhteisöön
      • 47% kävijöistä tuli etsimään ohjeita ja ratkaisuja kysymykseensä
      • 17% kävijöistä tuli jostain muusta syystä Yhteisöön
      • 14% kävijöistä tuli etsimään lisätietoja ostokseensa liittyen
      • 12% kävijöistä etsi henkilökohtaista asiakaspalvelua
      • 11% kävijöistä etsi muiden kokemuksia Telian palveluista
    • Löysikö kävijä sen mitä tuli etsimään
      • 57% kävijöistä kertoo, että löysi sen mitä tuli etsimään
    • Oliko kävijä tyytyväinen vierailuunsa Yhteisössä
      • 72% kävijöistä kertoi, että vierailu oli ok tai sitä parempi kokemus

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Ajattelin hakea mukaan hiomoon, mutta kun menen sinne tuosta linkistä ja ohjeissa sanotaan painamalla liity hiomoon pääset vastamaan lyhyeen kyselyyn niin sellaista ei tapahdu, tulee maininta: 

 

Tämä maaginen portti avautuu vain harvoille ja valituille 😊

Tunnuksellasi ei ole tarvittavia oikeuksia, jotta portti aukeaisi. Otathan yhteyttä Yhteisötiimiin, jotta voimme päivittää oikeudet kuntoon.

 

Joten onko ohjeistus väärä ja sinne haetaan teille laitettavan viestin kautta tai onko tuossa nyt ongelma. Olen tietenkin kirjautuneena sisään ja selain on uusin edge.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Joten onko ohjeistus väärä ja sinne haetaan teille laitettavan viestin kautta tai onko tuossa nyt ongelma. Olen tietenkin kirjautuneena sisään ja selain on uusin edge.

Kiitos, kun kerroit. Tuo kyseinen sivu on inSidedin uudehko toiminnallisuus, jonka avulla voimme rakentaa tällaisia sivuja johinkin tiettyyn erityiskäyttöön. Tällaisille erityissivuille määritellään, että kenelle ne näkyy. Olen huomannut, että nuo määrittelyt muuttuvat itsestään jostain syystä ja näin näytti käyneen tässäkin kohtaa. Laitoin määrittelyt kuntoon ja nyt sivun pitäisi toimia jälleen.

Pahoittelut tästä.

Kunniamerkki +6

Todella hämmentävää miten täälläkin suhtaudutaan siihen miten telia toimii lainvastaisesti  ja epärehellisesti asiakasta kohtaan.  Ei pysty ymmärtämään miksi tälläinen toiminta on mahdollista!!!!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Todella hämmentävää miten täälläkin suhtaudutaan siihen miten telia toimii lainvastaisesti  ja epärehellisesti asiakasta kohtaan.  Ei pysty ymmärtämään miksi tälläinen toiminta on mahdollista!!!!

Avaatko vähän mitä tarkoitat? 😊

Kunniamerkki +6

Sitä mistä täälläkin olen monesti kertonut. Eli saimme digiboxin  joka ei toiminut  alusta lähtien. Eikä telia suostu hyvityksen vaikka kuluttajasuojallekin on ilmoitettu ja valehteli heille ettemme ole palauttaneet boxia vaikka niin on tehty.  Tätä nykyä eivät vastaa viesteihin laisinkaan. Jatkunut pari kuukautta.  Että sellanen rehellinen firma!!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Sitä mistä täälläkin olen monesti kertonut. Eli saimme digiboxin  joka ei toiminut  alusta lähtien. Eikä telia suostu hyvityksen vaikka kuluttajasuojallekin on ilmoitettu ja valehteli heille ettemme ole palauttaneet boxia vaikka niin on tehty.  Tätä nykyä eivät vastaa viesteihin laisinkaan. Jatkunut pari kuukautta.  Että sellanen rehellinen firma!!

Kiitos. Olen kyllä seurannut ketjuasi mutta halusin varmistaa, että mistä on kyse, tässä ketjussa kun on kyse uutiskirjeestä ja mm. Yhteisön suosituimmista tapahtumista. Jos haluat niin jatka tästä aiheessa tuolla ketjussasi.

Vastaa