Skip to main content

Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy


Näytä ensimmäinen kirjoitus

657 kommenttia

VilleVent
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 123 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

Huikeita uutisia @lumotics, @Cene3 ja myös @Ruumismato! :smileyhappy:

iPhone X saatiinkin Upgrade -sopparin piiriin. Tästä oli valitettavasti itsellä virheellistä informaatiota aikaisemmin, pahoitteluni tästä kaikille.


  • Uusi jäsen
  • 16 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

@VilleVentNo kuulostikin todella oudolta, että noita tyyppejä olis noin pahasti silmään kuseksittu. Hyvä näin.


  • Uusi jäsen
  • 9 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

Ensi vuonna voisitte kuitenkin ottaa oppia miten homma hoituu jenkeissä. Eli ne jotka sitoutuu upgrade sopimukseen niin vaikkapa tuntii ennen pystyisi tilaamaan tuotteen ennen muita (olisi vielä houkuttelevampi diili uusille asiakkaille). Ja sitten jatkossa niin tämä tietojen jakaminen EI saa missään tapauksessa olla näin huonoa! Eilen kysyin chatissä tästä, eikä kyseinen nainen tiennyt asiasta mitään vaan alkoi tyrkyttää liittymää sen sijaan. Sen jälkeen soitin ja sain vastauksen että mene kauppaan kello 10. Nooo tänään kun itse selailin telian sivuja vähän paremmin löysin tämän sivuston, jossa sitten huomasin että tämä ennakkomyynti onkin vain verkkokaupassa. Onneksi! Sillä lähin telia on 45km päässä. Ja pahoittelut aiemmasta kommentista, mutta tätä puhelinta on kuumeisesti odotettu ja oli tunteet pinnassa kun oli pienimuotoinen väärinkäsitys. Iphone ystävät ymmärtävät varmasti tuskan ?


VilleVent
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 123 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

Ymmärrettävä reaktio @lumotics. :smileyhappy:

Toki meillä on tässä edelleen kehityksen paikkoja ja on hyvä että pistätte niistä viestiä.

Laitan ehdottomasti palautetta tästä eteenpäin, niin liittyen tuohon Upgrade -asiaan kuin myös yleisesti tuohon tietojen jakamiseen. Kaikesta opitaan. :smileyhappy:

Toivottavasti nyt on kaikki mahdollisimman selvää tämän iPhone X -kuvion myötä ja pahoittelut tosiaan vielä kerran aiemmista vääristä informaatioista.


  • Savumerkittäjä
  • 33 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

10.01 X-puhelimien tilana oli Varastossa, sitten tilana Loppu ja nyt " Varastossa Toimitusaika ei tiedossa. Toimitamme laitteet tilausjärjestyksessä. " Mitä eroa näillä eri statuksilla on?


VilleVent
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 123 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

Laitan @antt0 tuosta kyselyä eteenpäin ja palaan asiaan mahdollisimman pian. :smileyhappy:


  • Savumerkittäjä
  • 1 kommentti
  • 27. lokakuuta 2017

Huomasin, että space grayn kohdalla lukee "Tilattavissa Toimitusaika ei tiedossa. Toimitamme laitteet tilausjärjestyksessä.", mahtaako tämä erota tuosta silverin "Varastossa Toimitusaika ei tiedossa. Toimitamme laitteet tilausjärjestyksessä." -statuksesta?


VilleVent
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 123 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

@bedhead82 Tarkoittavat samaa asiaa, sinne on nyt jostain syystä eksynyt sana "Varastossa". Eli pitäisi olla "Tilattavissa." :smileyhappy:

Palaute on tästä välitetty eteenpäin!


  • Uusi jäsen
  • 3 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

Nyt kyllä täytyy oikein sanoa että mieleni pahoitin. Millään en saanut asiakaspalvelun kanssa onnistumaan mitään asiaa mitä lähdin hoitamaan. Puhelinta ei voi tilata edes myymälään valmiiksi odottamaan, kuten viimevuonna tämän nykyisen 7+ kanssa tein. Upgradea ei pysty lopettamaan kuin sillä että maksaa puhelimen ”loppuun”, uuttakaan luuria ei saa ja lähin telia kauppa nyt 200km. Ja sinnekkin vain tuurilla pitäis yrittää, pitäs varmaan kristallipallosta katsoa että koska niitä olis edes varmasti hyllyssä. Ilmeisesti meille lappiin näitä puhelimia ei siis edes saa, lähimmät tulisivat kuulemma ouluun ja sinne ei viitsi 400km ajella pelkän puhelimen takia. Seinäjoelle yritin saada puhelinta varattua, että ensi kuussa sielä käydessäni voisin sielä suorittaa vaihdon mutta eihän sekään onnistunut. Kaupan purku tämän upgraden osalta olis nyt kova sana, saisin tilata X:n jostakin muualta missä homma toimii ihan normi osamaksulla eikä millään hömppä ”saat puhelimen kun saat”-sopimuksella. 


VilleVent
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 123 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

@Cene3 Saatavuus näiden iPhone X -mallien kohdalla on tosiaan alkuun äärimmäisen rajallista, eikä puhelinta voi esim. sen takia voi nyt tilata myymälään valmiiksi odottamaan.

Upgrade -sopimuksissa ideana on tosiaan, että asiakas pystyy kätevästi aina tietyin väliajoin vaihtamaan uuteen puhelimeen. Näin ollen, jos Upgrade -sopimusta jatkaa pitkään ja vaihtaa aina uuteen puhelimeen, ei periaatteessa joudu ikinä maksamaan mitään yksittäistä puhelinta loppuun saakka.

Mutta toki tässä on myös ajateltu niin, että jos sopimuksen haluaa sitten päättää, tulee käytössä oleva laite maksaa "loppuun", koska silloinhan kyseinen laite jää asiakkaan omaksi.

Ja kiitos vielä palautteesta liittyen tuohon X:n saatavuuteen pohjoisessa, laitan viestiä eteenpäin siitä!


  • Savumerkittäjä
  • 33 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

Huh, olipa jännää tämä iPhone X:n tilaus. Verkkokauppakin jumitti huolella :) Vahvistussähköposti tilauksesta tuli 10:06, ja siinä Tilausaika on 10:06. Seuraa tilaustani osiossa taas tilaus on vastaanotettu 10:10. ******* jos joutuu jouluun odottamaan :) 


  • Uusi jäsen
  • 4 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

@TeroRe

 

Koska tulee tietoon iPhone X puhelimen toimitusaika?

 

Minä otin puhelimen nyt sitten normaalilla sopimuksella kun aiemman tiedon mukaan upgdare ei olllut mahdollista. Tiedottamisen ja nimenomaan oikean tiedon tiedottamisen suhteen todella surkeaa työtä Telialta tässä asiassa Upgraden osalta. En ota Upgradea enää jatkossakaan, ennen kuin siitä todella on jotain hyötyä asiakkaana ja nämä puhelinten mallien vaihdot menisi jouhevammin.


  • Savumerkittäjä
  • 8 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

Itseäkin kiinnostaa tämä myös, eli koska tuo toimitus varmistunee? Toivottavasti toki 3.11. mutta kauan joudumme elämään jännityksessä? :smileyvery-happy:


VilleVent
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 123 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

@antt0 Laitoit jo aiemmin kyselyä statuksista, ainakin yksi noista statuksista oli siis virheellinen. Piti olla "Tilattavissa. Toimitusaika ei tiedossa. Toimitamme laitteet tilausjärjestyksessä." Tämä pitäisi tosin nyt olla korjattu. :smileyhappy:

Veikkaan, että heitti siihen "Loppu" ensin, koska ensimmäinen erä (= tilaukset jotka pyritään toimittamaan asiakkaille 3.11. mennessä) pääsi loppumaan.

Mutta hyvä kuulla, että sait tilauksen tehtyä. Verkkokauppa voi tosiaan olla vähän kovilla, kiinnostus iPhone X:ää kohtaan on ollut kovaa tänään.



  • Savumerkittäjä
  • 1 kommentti
  • 27. lokakuuta 2017

Terve! Mielenkiinnosta kysäsen kun tuolla Elisan iPhone X palstalla Elisa itse jo sanonut että ovat lähettäneet ennakkotilanneille viestiä ketkä tulee saaman tuon luurin 03.11. niin koska täällä Telialla tulemme saamaan samankaltaisia viestejä?


VilleVent
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • 123 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

@Merrutin ja @LordOfAspa:

Tähän en osaa itse varmuudella kovin paljoa sanoa, mutta heti tulee kyllä tietoa se oma tilaus on lähdössä toimitukseen. Ja tahtotila toki meidänkin puolella on, että kaikki saisivat laitteet käsiinsä niin pian kuin vain mahdollista.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Yhteisömanageri
  • 10384 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017
@Merrutin kirjoitti:
@TeroRe

Koska tulee tietoon iPhone X puhelimen toimitusaika?

Minä otin puhelimen nyt sitten normaalilla sopimuksella kun aiemman tiedon mukaan upgdare ei olllut mahdollista. Tiedottamisen ja nimenomaan oikean tiedon tiedottamisen suhteen todella surkeaa työtä Telialta tässä asiassa Upgraden osalta. En ota Upgradea enää jatkossakaan, ennen kuin siitä todella on jotain hyötyä asiakkaana ja nämä puhelinten mallien vaihdot menisi jouhevammin.

Toimitusaika riippuu siitä milloin tilasit: jos teit tilauksen ensimmäisestä erästä niin puhelin on toimituksessa 3.11. ja saat siitä seurantatunnuksen joko 2.11. tai 3.11. Ensimmäisen erän tunnisti siitä, että status oli "Varastossa". Seuraavien erien status on "toimitusaika avoin".

 

Olet oikeassa siinä, että Upgraden osalta tiedottaminen epäonnistui. En lähde selittelemään sen kummemmin mutta tieto ei kulkenut meille päin jotta se olisi voitu kertoa täällä etukäteen.

 

Pahoittelut tästä.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Yhteisömanageri
  • 10384 kommenttia
  • 27. lokakuuta 2017

@sablet tällaista tiedottamista ei ole tietääkseni suunniteltu, ainakaan vielä. Kun paketti lähtee matkaan niin sille muodostuu seurantatunnus joka lähetetään myös sinulle, joko 2.11. tai sitten 3.11.

 

Kysyn, josko myös meiltä lähetettäisiin vastaava viesti ennakkotilauksen tehneille.


  • Uusi jäsen
  • 4 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2017

Mistä tietää, että kerkesikö oma tilaus tähän ensimmäiseen aaltoon? Tilaus hetkellä on voinut olla niin paljon käyttäjiä verkkokaupassa, että status on voinut muuttua tiuhaan. 

 

 

Milloin Telia tuo muuten kauppaan langattomia latureita, jotka ovat yhteensopivia iphonen kanssa? 


  • 0 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2017

Juu ei tota paljon kerennyt kattomaan oliko status varastossa/toimitusaika avoin. 

 

Elisa on kyllä petrannut paljon tähän julkaisuun kerran lähettävät tiedon niille ketkä varmasti saavat, teiltä toivoisi kyllä vastaavaa.

 

Ja noi myymälöihin tulevat niin osaatteko kertoa yhtään määristä? Muutamia vai kymmeniä tms.?


  • Uusi jäsen
  • 4 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2017

@TeroRe Mulla ainakin näkyi tilausta tehdessä ”Tilattavissa: Toimitukset alkavat 3.11.” eikä ”toimitusaika avoin”. Tuo sama toimitusaika näkyy tuossa tilausvahvistuksessakin. Olikohan tämä nyt sitten ensimmäisestä erästä?


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Yhteisömanageri
  • 10384 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2017

@cooLiosis kuulostaa juuri siltä, että tilauksesi on tästä ensimmäisestä erästä :)

 

Mitä teillä sanoo tilausvahvistus sanoo tilauksen statukseksi toimitusajan osalta?  @Janna35

 

@Janna35 käsittääkseni ainakin tarvikemallisia latausalustoja pitäisi olla myymälöissä, tästä muistaakseni puhuttiin meillä jo silloin kun kasi tuli myyntiin. En laita päätäni pantiksi, varmistan asian :)

 

 kyllähän me osataan sanoa hyvinkin tarkkaan mutta emme kerro lukuja ulospäin. Kerron ympäripyöreästi, että useampia kuitenkin kuin vain muutamia :)


  • 0 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2017

En löytänyt mitkä ovat nuo tilausseurannan eri statukset? Nyt näkyy olevan 'vastaanotettu' ja 'käsittelyssä'. Kuinka homma siitä jatkuu?


  • 0 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2017

Samaa tääl et mikä on tilauksen status toimitusajan kohdalta? ?

 

 


  • Uusi jäsen
  • 4 kommenttia
  • 28. lokakuuta 2017

 tuosta sähköpostissa olevasta tilausvahvistuksesta katsoin seurantakoodin alapuolelta ”Toimitukset alkavat 3.11.”. 


Vastaa