Skip to main content
Ratkaistu

Kuuluuko inet.fi sähköposti enää liittymäpakettiin?

  • 16. kesäkuuta 2023
  • 7 kommenttia
  • 925 katselukertaa

  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia

Hyvä Inet.fi-käyttäjä

Tämä on ystävällinen muistutus siitä, että sinun on aktivoitava tilaus jatkaaksesi sähköpostilin käyttöä Inet.fissa. Jos et ole aktivoinut tilausta 14 päivän sisällä, sähköpostitilisi otetaan pois käytöstä ja poistetaan pysyvästi. Jos olet jo aktivoinut tilauksesi, voit jättää tämän viestin huomiotta.

Aktivoidaksesi tilauksesi kirjaudu sisään sähköpostiin (app.inet.fi) ja seuraa näytölle tulevia ohjeita. Voit myös klikata "Asetukset", "Tilini" ja sitten "Tilaa".

Jos tämä ei toimi, yritä kirjautua sisään toiselta (ja mieluiten uudemmalta) tietokoneelta/laitteelta, mahdollisesti toisen selaimen kautta.

Meidän sähköpostitilillä on monia etuja, kuten:

  • Nopea ja hyvä tuki — autamme sinua, jos olet jumissa!
  • Uusi ja käyttäjäystävällinen sähköposti, joka toimii myös mobiililaitteella
  • Tallennustila on nostettu 10 GB!
  • Käytä sähköpostiasi kaikilla laitteilla IMAP:in kautta; PC:llä/Macilla, puhelimella ja tabletilla
  • Suomalainen sähköpostipalvelu suomalaisella tuella ja Skandinaviaan tallennetuilla datalla

Jos sinulla on kysyttävää, otathan meihin yhteyttä!

Ystävällisin terveisin
Inet.fi :-)

 

Tämmöinen viesti oli pölähtänyt laatikkoon. Pitääkö sähköpostista maksaa 60€ tulevaisuudessa erikseen eikä sähköposti kuulu enää liittymäpakettiin?

 

--

Muokkaus SonjaNii: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi ja otettu allekirjoitus pois.

Ratkaisu jäseneltä Yaria

SonjaNii kirjoitti:
SamiW kirjoitti:

Eli Telian nettiliittymiin ei enää kuulu sähköpostilaatikot mukaan, mutta hinnat säilyy ennallaan? Ymmärsinkö oikein?

t.Sami

Hinnoittelu tapahtuu Fjordmailin kautta, eli hinnoittelu tapahtuu heidän hinnastojen mukaan. Meidän kautta ei tuu maksuja sähköpostista ollenkaan, koska se ei kuulu enää Telian palveluihin.

Vielä tarkennuksena, että Telian laajakaistan hinnoitteluun tuo sähköpostipalvelun poistuminen valikoimasta ei siis vaikuta. Telia Sähköpostin uusmyynti laajakaistan lisäpalveluna on päättynyt maaliskuussa 2022.

Katso alkuperäinen viesti

Tämä aihe on suljettu kommenteilta.

Käytä hakua löytääksesi muita kirjoituksia tästä aiheesta, tai aloita uusi aihe.

7 kommenttia

SonjaNii
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • 160 kommenttia
  • 16. kesäkuuta 2023
SamiW kirjoitti:

Hyvä Inet.fi-käyttäjä

Tämä on ystävällinen muistutus siitä, että sinun on aktivoitava tilaus jatkaaksesi sähköpostilin käyttöä Inet.fissa. Jos et ole aktivoinut tilausta 14 päivän sisällä, sähköpostitilisi otetaan pois käytöstä ja poistetaan pysyvästi. Jos olet jo aktivoinut tilauksesi, voit jättää tämän viestin huomiotta.

Aktivoidaksesi tilauksesi kirjaudu sisään sähköpostiin (app.inet.fi) ja seuraa näytölle tulevia ohjeita. Voit myös klikata "Asetukset", "Tilini" ja sitten "Tilaa".

Jos tämä ei toimi, yritä kirjautua sisään toiselta (ja mieluiten uudemmalta) tietokoneelta/laitteelta, mahdollisesti toisen selaimen kautta.

Meidän sähköpostitilillä on monia etuja, kuten:

  • Nopea ja hyvä tuki — autamme sinua, jos olet jumissa!
  • Uusi ja käyttäjäystävällinen sähköposti, joka toimii myös mobiililaitteella
  • Tallennustila on nostettu 10 GB!
  • Käytä sähköpostiasi kaikilla laitteilla IMAP:in kautta; PC:llä/Macilla, puhelimella ja tabletilla
  • Suomalainen sähköpostipalvelu suomalaisella tuella ja Skandinaviaan tallennetuilla datalla

Jos sinulla on kysyttävää, otathan meihin yhteyttä!

Ystävällisin terveisin
Inet.fi :-)

 

Tämmöinen viesti oli pölähtänyt laatikkoon. Pitääkö sähköpostista maksaa 60€ tulevaisuudessa erikseen eikä sähköposti kuulu enää liittymäpakettiin?

t.Sami

Hei Sami! inet.fi sähköposti siirtyi Fjordmailille 23.5. Eli sähköpostipalvelua ei ole enää saatavilla Telian kautta. Fjordmail perii maksun, joka on 4,99e/kk.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • 14 kommenttia
  • 16. kesäkuuta 2023

Eli Telian nettiliittymiin ei enää kuulu sähköpostilaatikot mukaan, mutta hinnat säilyy ennallaan? Ymmärsinkö oikein?

t.Sami


SonjaNii
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • 160 kommenttia
  • 16. kesäkuuta 2023
SamiW kirjoitti:

Eli Telian nettiliittymiin ei enää kuulu sähköpostilaatikot mukaan, mutta hinnat säilyy ennallaan? Ymmärsinkö oikein?

t.Sami

Hinnoittelu tapahtuu Fjordmailin kautta, eli hinnoittelu tapahtuu heidän hinnastojen mukaan. Meidän kautta ei tuu maksuja sähköpostista ollenkaan, koska se ei kuulu enää Telian palveluihin.


Yaria
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • Irkkaaja
  • 779 kommenttia
  • Ratkaisu
  • 17. kesäkuuta 2023
SonjaNii kirjoitti:
SamiW kirjoitti:

Eli Telian nettiliittymiin ei enää kuulu sähköpostilaatikot mukaan, mutta hinnat säilyy ennallaan? Ymmärsinkö oikein?

t.Sami

Hinnoittelu tapahtuu Fjordmailin kautta, eli hinnoittelu tapahtuu heidän hinnastojen mukaan. Meidän kautta ei tuu maksuja sähköpostista ollenkaan, koska se ei kuulu enää Telian palveluihin.

Vielä tarkennuksena, että Telian laajakaistan hinnoitteluun tuo sähköpostipalvelun poistuminen valikoimasta ei siis vaikuta. Telia Sähköpostin uusmyynti laajakaistan lisäpalveluna on päättynyt maaliskuussa 2022.


  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 18. kesäkuuta 2023

Hei,

 

Selittäkääpä hiuknäan tarkemmin. Olette siis jättäneet sähköpostin pois laajakaistapaketista ja se on nyt erikseen eri toimijan kautta maksullinen?

 

Miten tämä sähköpostipalvelun jättäminen pois laajakaistapaketista kompensoidaan laajakaistan käyttäjille?

 

Jos laajakaistapaketin käyttäjä haluaa jatkaa sähköpostitilin käyttöä, kasvaako asiakkaan kokonaiskustannus kun lasketaan yhteen laajakaistapaketin kustannus ja erillisen sähköpostioalvelun tarjoajan kustannus?

 

Jos kasvaa, niin eikö tämä ole asiakkaan palveluhinnoittelun ja paketin sisällön yksipuolinen muutos?


kustaa1967
Irkkaaja
  • 1582 kommenttia
  • 18. kesäkuuta 2023
Petri_N kirjoitti:

Miten tämä sähköpostipalvelun jättäminen pois laajakaistapaketista kompensoidaan laajakaistan käyttäjille?

Ei mitenkään.

 

Petri_N kirjoitti:

Jos laajakaistapaketin käyttäjä haluaa jatkaa sähköpostitilin käyttöä, kasvaako asiakkaan kokonaiskustannus kun lasketaan yhteen laajakaistapaketin kustannus ja erillisen sähköpostioalvelun tarjoajan kustannus?

Kyllä.

 

Petri_N kirjoitti:

Jos kasvaa, niin eikö tämä ole asiakkaan palveluhinnoittelun ja paketin sisällön yksipuolinen muutos?

Sitähän se on , mutta sopimusehtojen mukaan (mitkä olet hyväksynyt liittymää tilatessa) operaattorilla on oikeus muuttaa sopimuksen sisältöä yksipuolisesti eli se on vain ilmoitusasia. Määräaikaista sopimusta ei voi kesken määräajan muuttaa , mutta toistaiseksi voimassa olevaa voi.

https://www.telia.fi/toimitusehdot-ja-palvelukuvaukset


  • Savumerkittäjä
  • 3 kommenttia
  • 29. kesäkuuta 2023

Se on mielenkiintoista, että asiakastuki on ohjeistettu olemaan ymmärtämättä tätä yksipuolista palvelun muutosta ja siitä asiakkaalle syntyvää lisäkustannusta, jota ei haluta kompensoida.

Onneksi laajakaistaliittymä on valokuitunen avoimessa kuidussa, niin voi sieltäkin sitten tarkastella kilpailevia palveluntarjoajia jatkossa.  Sähköpostiosoite olisi voinut luoda jonkinlaista kannustinta jatkaa asiakkaana, koska sähköpostiosoitteilla ei automaattisesti oli liikkuvuutta niin kuin matkapuhelinnumeroilla esimerkiksi.

En nyt kuitenkaan ollut käyttänyt tätä sähköpostiosoitetta sellaisenaan, vaan olin ohjannut siihen @iki.fi palvelusta sähköpostini. Muutin sitten ohjauksen gmailiin, niin ei tarvinnut alkaa maksamaan tuolle uudelle sähköpostin tarjoajalle. Suosittelen. Tämä ei toki auta, jos on jakanut sitä pp.inet.fi tms. sähköpostiosoitetta jonnekin.