Non nii. uutisia sitten viimeisen.
Lainamodeemi haettu, kytketty ja mittailtu arvoja. Myyjä kirjasi kaupassa lainamodeemin tiedot tilille.
Alussa näytti hyvältä, kun nuo kaistatkin nousivat ensimmäistä kertaa: 24 kpl Downstream Channels, 4 kpl Upstream Channels. Netin nopeuskin oli aivan kiitettävä: Ping 15, download 218.03 Mbps, upload 64.75 Mbps.
No ei se kauan kestänyt, kun alkoi arvot tippua: nyt on latausnopeus alle 100 Mbps. 8 kpl Downstream Channels. Eli tilanne on huonompi kuin ennen lainamodeemia. Lopputuloksena on, ettei lainamodeemikaan kyennyt toimimaan tässä asunnon verkossa.
Alihankkijan asentaja sanoi, että verkon arvot ovat kunnossa ja muilla taloyhtiössä on samoja ongelmia.
Telian tuki sanoi, että arvot hyvät Telian päässä ja sen verkossa. Vika on kuulemma ”sisäverkossa”. Kaikilla taloyhtiön asukkailla verkko toimii. Mitä lienee tuo nyt oikeasti sitten tarkoittaakaan.
Tätä on jatkunut useita kuukausia ja kukaan ei ota vastuuta. Pyöritellään vain sormia ja osoitellaan syyttävällä sormella muita. Kannattaako tässä enää vikailmoitusta tehdä, kun mikään osapuoli ei ota vastuuta? Vai teenkö joka päivä uuden vikailmoituksen?
Onko nyt ihan oikeasti otettava yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, jotta saadaan yhteydet toimimaan? Epäilen kuitenkin, ettei tuostakaan mitään konkreettista apu tule.
Mitä seuraavaksi?
--
Muokkaus katjane: Muokattu hieman otsikkoa
Ratkaisu jäseneltä KaPetri
Katso alkuperäinen viesti